Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 31 mei 2010, 14:18   #141
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat mijn mening daaromtrent is heb ik op dit forum reeds 100 maal uitgelegd.

U gaf toch al zelf aan aktief oude topics te lezen.
Henri1 is offline  
Oud 31 mei 2010, 14:23   #142
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Deze posts zijn maximum een week oud. Ik ben dus geen oude fora aan het lezen.

Ik vraag u gewoon te onderbouwen waarom ge tegen fox' idee zijt. Dit lijkt mij niet zo moeilijk. Als ge het aan mij overlaat om te interpreteren wat gij wilt, is het uw zaak als ge daar niet positief uitkomt.

Het heeft toch geen zin u in een discussie te mengen om dan simpelweg te verkondigen dat anderen maar moeten graven in al wat ge zelf ooit hebt verteld in andere posts? Laat ons nu eindelijk een beetje redelijk zijn, als iemand u uitleg vraagt, geef die dan, of hou het voor uzelf. Maar kom achteraf dan niet zagen als anderen u smalend bekijken.
Torkilson is offline  
Oud 31 mei 2010, 14:29   #143
t ignition
Burger

t ignition's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Het is begonnen omdat Adam en Eva geen Nederlands mochten spreken.
hoe kan er nu sprake zijn van het aards paradijs als NL er de voertaal niet was.
Goeie return !!!
t ignition is offline  
Oud 31 mei 2010, 14:30   #144
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Deze posts zijn maximum een week oud. Ik ben dus geen oude fora aan het lezen.

Ik vraag u gewoon te onderbouwen waarom ge tegen fox' idee zijt. Dit lijkt mij niet zo moeilijk. Als ge het aan mij overlaat om te interpreteren wat gij wilt, is het uw zaak als ge daar niet positief uitkomt.

Het heeft toch geen zin u in een discussie te mengen om dan simpelweg te verkondigen dat anderen maar moeten graven in al wat ge zelf ooit hebt verteld in andere posts? Laat ons nu eindelijk een beetje redelijk zijn, als iemand u uitleg vraagt, geef die dan, of hou het voor uzelf. Maar kom achteraf dan niet zagen als anderen u smalend bekijken.
Ik doe een poging.

Het einddoel van olijke bart is een onafhankelijk Vlaanderen, dus een confederatie is in deze context niets meer of niets minder dan een tussenstap naar dit einddoel.

Voor iemand die België een goed land vindt om in te leven is deze tussenstap dus onaanvaardbaar.

Hoe ik achteraf word bekeken zal me worst wezen.
Dat zien we wel na de verkiezingen en de regeringsvorming -> 13 juni.

Zelfs een monster uit de recente geschiedenis als A. Hitler wordt hier door sommigen opgehemeld.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 31 mei 2010 om 14:32.
Henri1 is offline  
Oud 31 mei 2010, 14:35   #145
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Dus, net als Fox dacht, hebt ge schrik dat er niet voldoende overeenkomsten zijn tussen Vlamingen, Walen en Brusselaars om de confederatie te doen slagen? Anders maakt de intentie van Bart De Wever toch niets uit. Als de confederatie de problemen in dit land oplost krijgt hij immers toch niet voldoende stemmen meer bij volgende verkiezingen.

Dit was wat Fox' zei.

Citaat:
Nee hoor. De confederatie is nog niet ingevuld dus waarom zou het dan voor u een lege doos zijn. Zoals gezegd

We doen samen waarin we overeenkomen en we doen apart waarin we niet overeenkomen, dat is het uitgangspunt.

Als u er natuurlijk van overtuigd bent dat Vlamingen en Walen in weinig dingen overeenkomen dan hebt u gelijk, maar dan zal u ook moeten onderkennen dat het dan niet erg zinnig is om door te gaan met het project Belgie.
Wat weerhoudt u om het eens te proberen?
Torkilson is offline  
Oud 31 mei 2010, 14:37   #146
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Zelfs een monster uit de recente geschiedenis als A. Hitler wordt hier door sommigen opgehemeld.
Er zijn ook gelijkenissen tussen Adolf Hitler en de manier waarop bepaalde Franstalige politici Vlaams grondgebied willen inlijven. Sudetenland is u wel bekend neem ik aan?
Ik denk trouwens niet dat dat met deze discussie ook maar iets te maken heeft.
Torkilson is offline  
Oud 31 mei 2010, 14:52   #147
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doe een poging.

Het einddoel van olijke bart is een onafhankelijk Vlaanderen, dus een confederatie is in deze context niets meer of niets minder dan een tussenstap naar dit einddoel.

Voor iemand die België een goed land vindt om in te leven is deze tussenstap dus onaanvaardbaar.

Hoe ik achteraf word bekeken zal me worst wezen.
Dat zien we wel na de verkiezingen en de regeringsvorming -> 13 juni.

Nogmaals, dat dit voor BDW een tussenstap is, is hier van geen enkel belang. Als de confederatie werkt, dan zal er geen meerderheid gevonden worden voor een onafhankelijk Vlaanderen. Ik volg u wel als u stelt dat er een probleem is als de confederatie een lege doos blijkt te zijn. Als er nog genoeg raakpunten zijn tussen Vlamingen en Franstaligen dan zal dit echter niet het geval zijn en is er geen probleem. In het andere geval echter is er geen enkele reden om Belgie nog laten voor te bestaan.

Dus mijn vraag is nogmaals: Waarom heeft u zoveel schrik voor dat tweede scenario?

Laatst gewijzigd door fox : 31 mei 2010 om 14:53.
fox is offline  
Oud 31 mei 2010, 14:53   #148
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
U is, tenzij bij het begin van een zin, met een kleine letter in het Nederlands, 't is maar dat ge't weet.

De vergelijking met de Endlösung zult ge toch eens moeten uitleggen. Plant Bart De Wever volgens u de massale vernietiging van alle Walen en Franssprekenden in gaskamers? Dat lijkt mij een zware beschuldiging die ge beter zou staven. Het is immers strafbaar iemand onterecht van criminele feiten te beschuldigen.
Voor iemand voor wie 'België' belangrijker is dan 'de Belgen' is het ergens wel plausibel dat het opdelen van het land in zijn ogen op dezelfde hoogte staat als een genocide.
Zwartengeel is offline  
Oud 31 mei 2010, 14:53   #149
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nogmaals, dat dit voor BDW een tussenstap is, is hier van geen enkel belang. Als de confederatie werkt, dan zal er geen meerderheid gevonden worden voor een onafhankelijk Vlaanderen. Ik volg u wel als u stelt dat er een probleem is als de confederatie een lege doos blijkt te zijn. Als er nog genoeg raakpunten zijn tussen Vlamingen en Franstaligen dan zal dit echter niet het geval zijn en is er geen probleem. In het andere geval echter is er geen enkele reden om Belgie nog laten voor te bestaan.

Dus mijn vraag is nogmaals: Waarom heeft u zoveel schrik voor dat tweede scenario?
Exact mijn punt!
Torkilson is offline  
Oud 31 mei 2010, 14:54   #150
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als een confederatie onder Belgische vleugels werkt en definitief is heb ik er geen probleem mee.

Nogmaals, dit is voor NV.A slechts een tussenstap naar het einddoel en dus moeilijk te accepteren.
Henri1 is offline  
Oud 31 mei 2010, 14:55   #151
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Voor iemand voor wie 'België' belangrijker is dan 'de Belgen' is het ergens wel plausibel dat het opdelen van het land in zijn ogen op dezelfde hoogte staat als een genocide.
U moet nu niet direkt met modder beginnen smijten.
Henri1 is offline  
Oud 31 mei 2010, 14:58   #152
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een confederatie onder Belgische vleugels werkt en definitief is heb ik er geen probleem mee.

Nogmaals, dit is voor NV.A slechts een tussenstap naar het einddoel en dus moeilijk te accepteren.
Nogmaals, wat het einddoel is, is compleet irrelevant. De confederatie is wat op de agenda staat. Niet de onafhankelijkheid. Maar goed u bent natuurlijk bang dat de confederatie een lege doos zal zijn, wat dan uiteindelijk zal leiden tot de onafhankelijkheid.

Waarom u bang bent voor de lege doos, daar durft u natuurlijk niet dieper om in te gaan omdat u zelf goed weet dat er maar 1 conclusie uit te trekken valt.
fox is offline  
Oud 31 mei 2010, 14:59   #153
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Waarom zou er ooit iets definitief moeten zijn? Ge kunt geen wetten stemmen met het oog op de eeuwigheid. Een wet kan veranderen, dat ligt nu eenmaal in de aard van een democratie.

Ge kunt het uiteindelijke doel niet tegenhouden als de confederatie niet werkt. Als deze wel werkt komt de totale splitsing er nooit. Het is dus in ieders belang om eraan mee te werken.
Torkilson is offline  
Oud 31 mei 2010, 15:07   #154
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een historicus heeft mij enkele jaren geleden toevertrouwd dat er aan de univ van Luik zelfs proffen waren die vertikten vakliteratuur te lezen die niet in het Frans was opgesteld.
Een historicus heeft u verteld... Wel, ik hoef geen historicus om mij te vertellen dat u vaak dingen uit uw mouw schudt.

Laatst gewijzigd door system : 31 mei 2010 om 15:07.
system is offline  
Oud 31 mei 2010, 15:12   #155
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik meen me nochtans te herinneren dat Milquet zelf heeft verklaard dat De Wever, in tegenstelling tot sommige andere partijen, op een heel ernstige en correcte manier onderhandelde.
Als dat waar is wat u daar vertelt, dan was er dus wel degelijk een 'onderhandeling' bezig. En was het dus niet zo dat de Franstaligen op alles 'neen' zegden, anders viel er niets te 'onderhandelen'. Wat u beweert zelf dat men daar aan het 'onderhandelen' was.

Maar 'onderhandelen' wil zeggen: geven en nemen. Tenminste indien we uit de impasse willen komen. En dat betekent dus niet alleen maar nemen en niets willen geven zoals Maingain en de Wever uiteindelijk willen. Want dan onderhandelen ze 'voor de schijn'.
system is offline  
Oud 31 mei 2010, 15:20   #156
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als dat waar is wat u daar vertelt, dan was er dus wel degelijk een 'onderhandeling' bezig. En was het dus niet zo dat de Franstaligen op alles 'neen' zegden, anders viel er niets te 'onderhandelen'. Wat u beweert zelf dat men daar aan het 'onderhandelen' was.

Maar 'onderhandelen' wil zeggen: geven en nemen. Tenminste indien we uit de impasse willen komen. En dat betekent dus niet alleen maar nemen en niets willen geven zoals Maingain en de Wever uiteindelijk willen. Want dan onderhandelen ze 'voor de schijn'.

Tuurlijk onderhandelt Milquet voor de schijn. Dat is toch genoeg gebleken de laatste jaren. En als VLD er dan de stekker uit trekt dan was men plots dicht bij een oplossing. Laat me niet lachen zeg.
fox is offline  
Oud 31 mei 2010, 15:30   #157
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk onderhandelt Milquet voor de schijn. Dat is toch genoeg gebleken de laatste jaren. En als VLD er dan de stekker uit trekt dan was men plots dicht bij een oplossing. Laat me niet lachen zeg.
De VLD heeft de stekker eruit getrokken omdat de deadline niet was gehaald. En dan heeft zij er nog een dikke week bovenop gegeven. En bij die onderhandelingen was Olijke Bart niet meer te zien. Die had zijn schup al afgekuist. En hij was niet meer te zien omdat hij bang was dat er op de valreep misschien toch een akkoord zou gesloten worden. En dat kon hij maar moeilijk verkopen aan zijn achterban.

Want als er een akkoord is, dan heeft de NVA geen doel meer. Dat is met zoveel woorden hetgeen Peumans ook al zei indertijd.

Laatst gewijzigd door system : 31 mei 2010 om 15:33.
system is offline  
Oud 31 mei 2010, 15:41   #158
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Henri, je hebt gelijk én ongelijk in je manier van voorstellen

de confederatie zoals wij die zien (NVA) is een lang blijvend iets. Het "einddoel" is inderdaad Vlaanderen onder de vleugels van Europa. Doch, dit zal niet door NVA gebeuren, maar door Europa zelf, doordat Europa zoveel taken van de Belgische regering (en anderen) zal overnemen, dat wat zal overblijven nog alleen Europa en Vlaanderen (en Wallonië en andere deelstaten) zal zijn.

Wij prediken géén revolutie, maar zo wordt het wel aan de andere kant uitgelegd, en de andere partijen hier doen lekker mee, want elke stem die ze kunnen afpakken is er een, maar dat het de facto leugens zijn, dat mag niet gezegd zijn... ach politiek...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 31 mei 2010, 15:44   #159
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VLD heeft de stekker eruit getrokken omdat de deadline niet was gehaald. En dan heeft zij er nog een dikke week bovenop gegeven. En bij die onderhandelingen was Olijke Bart niet meer te zien. Die had zijn schup al afgekuist. En hij was niet meer te zien omdat hij bang was dat er op de valreep misschien toch een akkoord zou gesloten worden. En dat kon hij maar moeilijk verkopen aan zijn achterban.

Want als er een akkoord is, dan heeft de NVA geen doel meer. Dat is met zoveel woorden hetgeen Peumans ook al zei indertijd.
Bart had al LANG door dat er geen akkoord mogelijk was dus had hij inderdaad zijn schup afgekuist. Moesten ze allemaal de intelligentie gehad hebben van Bart dan was er niet zolang over gezeverd en was de stekker er al meteen uitgetrokken toen NVA wegging. Maar neen, uw postje houden was toen uiteraard belangrijk. Dat is de lijm van Belgie, dat en niets anders.
fox is offline  
Oud 31 mei 2010, 15:45   #160
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Meer leugens!

hernoem de draad maar! "beschamende vertoning van System"

Bart heeft zijn schup afgekuist op het moment dat de CD&V het geweer van schouder veranderde: van Vlaams ineens naar Belgisch. Hun beloften gebroken en vertrappeld. Bart had overschot van gelijk, en in heel Vlaanderen wordt hij als de EERLIJKSTE politieker genoemd. Jouw leugens zullen daar niks aan veranderen.
En denk je dat wanneer BHV opgelost is, dat de NVA dan in elkaar zou zakken? Wel, ik zei het al eens : het antwoord is simpel: denk je dat Maingain zal zwijgen daarna?
Voila
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be