![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de Zuid-Nederlanders de Nederlandse identiteit verkrijgen? | |||
De Noordelijke Nederlanden moet de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden de Nederlandse identiteit aanbieden. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 36,78% |
De Noordelijke Nederlanden moet zich op de zijlijn houden in dit conflict en het resultaat afwachten. |
![]() ![]() ![]() |
29 | 33,33% |
Voor geen geld ter wereld wil ik deel uit maken van de Verenigde Nederlanden. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 24,14% |
Geen mening – Ik vaar wel mee met de stroom: Belg, Vlaming of Nederlander maakt echt niets uit. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,75% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw stelling gaat dus niet op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 1 juni 2010 om 07:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Gouverneur
|
![]() Leg het eens uit..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Gouverneur
|
![]() Wat hebben die zaken te maken met normaalscholen? Dat was mijn vraag. Ik ga geen week teruggaan om al uw oude posts te doorlezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Weet je, mij maakt het eigelijk niet zoveel uit hoe ik genoemd word. In de eerste plaats ben ik mens tussen andere mensen. De woorden vlaming, belg, nederlander of europeaan betekenen eigelijk niets. Het duid een beetje aan in welke vastgelegde grenzen je woont. Als grenshopper kom ik regelmatig in mijn buurlanden. (ik doe er evenlang over om in grote nederlandse en duitse steden te komen dan dat ik naar antwerpen of brussel zou gaan) en ik merk daar eigelijk bitter weinig verschil tussen onze culturen. Daarom is mijn gevoel dat heel dat nationaal gedoe maar een etiquette is die we onszelf opplakken.
Trouwens als er over vlamingen gesproken wordt heb ik vaak het wij tegen de andere gevoel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Gouverneur
|
![]() Er is nochtans een groot verschil in volksaard. Ooit al in Duitsland overnacht met carnaval?
In Duitse restaurants houden ze van zalmroze en dergelijke kleuren, in elk restaurant worden kinderzitjes voorzien en krijgt ge een slaatje bij of voor het eten. Dat zijn voor mij toch wel wat verschillen (en ik noemde er maar enkele op). Dat wil niet zeggen dat we niet met Duitsers kunnen samenwerken of er niets van kunnen leren, maar wel dat we verschillen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Graag.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op zich maakt het mij niet uit in welke staatsstructuur er boven ons zit, zolang het maar goed is voor de mensen, alle mensen.
en de constructie België is momenteel gewoon niet goed voor veel te veel mensen, Vlamingen of Walen. in mijn ogen is een constructie Nederland-Vlaanderen-Wallonië-Luxemburg veel beter, maar daarom nog geen must.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Henri1 : 1 juni 2010 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() Een inwoner van de Confoederatio Belgica wel ja, niet van de failed state waaraan jij refereert.
We blijven dus wonen waar we wonen en mag jij je inwoner van de Verenigde Nederlanden noemen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Gouverneur
|
![]() Moet Vlaanderen nu schrik beginnen krijgen dat we van twee kanten worden belaagd? Uit het zuiden wil men ons komen koloniseren, uit het noorden is er een drang naar annexatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zie in geen enkel programma van de Nederlandse partijen een drang naar annexatie?? zelfs Wilders spreekt over samenwerking.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je natte vinger of je duim ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 1 juni 2010 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |