![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het huidig systeem is bijdragen betalen om de staat in gelegenheid te stellen die centen deze namiddag nog door te storten aan onze oudjes.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op mijn werk kan je je ontslag krijgen van de ene dag op de andere ... en dat zonder enige motivatie (maar vooral omdat je te veel kritiek op de werking durft te geven). Vorig jaar nog gebeurd. |
|
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verduidelijk: ik plan mijn pensioenbehoeften tot de leeftijd van 98 jaar. Maar wat als ik dan toch 108 wordt ? Mocht ik slechts 90 worden, dan juichen mijn erfgenamen. Het element verzekering regelt een solidariteit tussen de ene en de andere. (niet dat ik je redenering niet begrijp, en niet gedeeltelijk (gedeeltelijk !) volg: er moet een aansporing zijn en blijven voor iedereen, om "in het systeem te blijven", terwijl nu teveel mensen aangespoord worden om eruit te stappen, wegens wanverhouding tussen wat men erin steekt, en wat men eruit kan halen; en dan gaat het specifiek over middenklas- en hogere klas-verdieners)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je moet wel constant evalueren en op basis hiervan kunnen ontslaan/belonen. Desnoods moet er in de evaluatieprocedure een extern orgaan betrokken worden. Dit gebeurt er nu niet. Ambtenaren zijn nauwelijks te sanctioneren voor slechte prestaties (ik heb een ambtenaar in de familie, met wat voor verhalen dit thuiskomt...). Ook maken ze misbruik van hun statuut: ziek melden als protest tegen iedere verandering in hun werk is een beproefd wapen. |
|
![]() |
![]() |
#148 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In NL bvb moeten ze je ontslag motiveren. Doen ze dat niet kan je het vrij eenvoudig aanvechten en moeten ze je een fors bedrag uitbetalen. |
|
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
Als men bovendien toelaat om een extralegaal pensioen op te bouwen dat voor iedereen even groot is (sociaal hé ![]()
![]() |
#151 |
|
![]() Tja, pech, vakantie moet je hen gunnen, hé?
![]()
#152 | |
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig is het echter zo dat men liever studeert voor richtingen waar geen vraag voor is, zodat ze eeuwig aan de dop kunnen blijven profiteren. Ook heeft iemand die meer verdient tijdens zijn loopbaan, meer kans om rijkdom te verzamelen, zoals een eigen huis dure wagen etc. Een dagloner heeft amper een huurwoning waar hij dus eeuwig voor moet betalen. Als iedereen dus een gelijk pensioen krijgt, na een gelijk aantal dienstjaren, dan nog hebben de rijkere dus een voordeel. Maar het is nooit genoeg zeker?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een arbeider daarentegen kan dat wel nog, en sommigen ervan kunnen ook makkelijker naar een zelfstandige job overgaan. En leg jij mij 's uit wat dat 'meer kosten' precies inhoudt als je met 500 man in een aula zit. |
|
![]() |
![]() |
#156 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Wat is communisme toch mooi in al zijn eenvoud niwaar? Kleine aanmerking: hetgeen de charels met hun dikke diploma's hebben gekost aan hun ouders + hetgeen ze niet hebben kunnen verdienen tijdens hun studies vertegenwoordigt ongeveer een modaal huis rond de dertig. Men moet al een heel dik betaalde job vinden om dat in te halen aan je vijfenzestigste.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 9 juni 2011 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() tja...ik vind het ook altijd hilarisch dat mensen hier op een pc zitten te tokkelen waarvan ze niet weten hoveel miljarden uren zweet en tranen dat heeft gekost om te ontwikkelen.
Straks stappen ze in een wagen waarvan ze overtuigd zijn dat die ontwikkeld is door de bandwerkers van de assemblagelijn. Ze kijken dan later naar een TV waarvan ze denken dat die door de verkoper van media markt is ontwikkeld. En als ze straks een niercrisisje, een acute appendicitisje of hartinfarktje krijgen...dan is het natuurljk alle hands aan dek...dan komen ze tot de ontstellende vaststelling dat dienen domme luie doktoor met zijn dikke bak hun om vier uur 's morgerns eventjes het leven moet redden...oeps...en als dat dan niet in één twee lukt dan is het toch diens fout zeker?...uiteraard...want het is allemaal zo gemakkelijk...toch?
#159 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat een zelfstandige loodgieter iemand wil aannemen: zou hij dan eerst een spaarpot moeten aanleggen om zeker te zijn dat hij zijn werknemer kan blijven 'onderhouden' tot aan diens pensioen ? En ook ik heb een privé verhaaltje, uit mijn directe omgeving: een mevrouw (werkzaam in de privé voor alle duidelijkheid) schiet een enorme flater, waarvan ik persoonlijk denk dat het terecht zou zijn om op staande voet ontslagen te worden. Niet de minste twijfel aan. Toch wordt ze niet ontslagen, want de werkgever was helemaal niet zo zeker dat een nieuwe aangeworvene wel beter zou zijn. Met andere woorden: een werkgever denkt ook wel economisch.
|
![]() |