Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2004, 23:57   #141
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Dus als we even voortgaan op de peilingen wil dit zeggen dat ongeveer 80% akkoord gaan met die stelling.
Wil je dan ook noteren dat 70% tegen het CD&V/NVA is en +75% tegen SPa en 96% tegen GROEN!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 08:16   #142
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Dus als we even voortgaan op de peilingen wil dit zeggen dat ongeveer 80% akkoord gaan met die stelling.
Wil je dan ook noteren dat 70% tegen het CD&V/NVA is en +75% tegen SPa en 96% tegen GROEN!
Goed geprobeerd, maar een verkeerde redenering!

Over dit standpunt zijn VLD-Vivant, SP.a-spirit, CD&V N-VA en Groen! het roerend eens:" Ze gaan niet in coalitie met het Blok wegens het overwegend racistisch imago van het Blok."

Dit is goed kenbaar gemaakt aan de kiezers! En de kiezer beseft zeer goed dat de partij van zijn keuze niet de absolute meerderheid zal halen en een coalitie zal moeten aangaan met een andere partij, maar de kiezer weet ook van voor zijn stemming dat dit niet met het Blok zal zijn!
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 08:17   #143
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Blijkbaar gaat u ervan uit dat wanneer men op een partij stemt, men het volledige partijprogramma ondersteunt.

Bij elke partij zitten ongetwijfeld kiezers die een coalitie met het Blok wel zien zitten, zelfs al was het maar uit de overtuiging dat een regeringsdeelname het Blok zal doen kelderen.
Bij die 80% zal een overgrote meerderheid tegen zulke coalitie met het Blok zijn.

En het Blok is daar zelf verantwoordelijk voor, omdat het geen afstand wil nemen van zijn racistisch imago. Hoogstwaarschijnlijk uit electoraal belang!
Marie-Jose,

Men stemt niet tegen iets, maar voor iets bij verkiezingen niet waar? Of wenst u misschien te weten dat dan een kleine 97% tegen de N-VA is op dit moment. Of moet u nogmaals herinnerd worden aan die grootse peiling waarin uw partij de knappe score behaalde van 2,7%. Iets wat uiteindelijk uitmondde in dat fameuze anti-Vlaamse kartel met CD&V.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 08:25   #144
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Koen,

Over dit standpunt zijn VLD-Vivant, SP.a-spirit, CD&V N-VA en Groen! het roerend eens:" Ze gaan niet in coalitie met het Blok wegens het overwegend racistisch imago van het Blok."

Dit is goed kenbaar gemaakt aan de kiezers! En de kiezer beseft zeer goed dat de partij van zijn keuze niet de absolute meerderheid zal halen en een coalitie zal moeten aangaan met een andere partij, maar de kiezer weet ook van voor zijn stemming dat dit niet met het Blok zal zijn.

Net zoals de Blokkiezers op voorhand weten dat de andere partijen niet met de partij van hun keuze in coalitie zullen gaan en dat het Blok zelf enkel een centrum-rechts beleid wil.
Oud 21 mei 2004, 09:45   #145
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Nogmaals, op welke cijfers baseert u zich? Ik herinner mij een peiling in Antwerpen waar een meerderheid der ondervraagden voor een coalitie met het Blok was. Ik geloof niet erg in dergelijke peilingen, maar sta me toe om toch een heel groot vraagteken bij die 80% te zetten...
Je moet niet voort gaan op een peiling in één bepaalde stad of gemeente, deze zijn hoegenaamd niet representatief voor de mening verspreid over gans Vlaanderen.

En zeker niet wanneer ge dan nog de stad Antwerpen neemt, waar het Blok het sterkste staat.
Je antwoordt niet op mijn vraag. Op welke cijfers baseert u zich? Hoewel ik er zelf geen cijfers over kan geven, twijfel ik er niet aan dat net bij het Blok de meeste kiezers zitten die effectief tègen een of meer andere partijen stemmen, de zgn. proteststemmers. Dat 80% van de kiezers tegen een coalitie met het Blok zou zijn is pure larie, en is een uitspraak die m.i. enkel dient om het cordon te vergoeilijken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 11:52   #146
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Koen,

Dit is goed kenbaar gemaakt aan de kiezers! En de kiezer beseft zeer goed dat de partij van zijn keuze niet de absolute meerderheid zal halen en een coalitie zal moeten aangaan met een andere partij, maar de kiezer weet ook van voor zijn stemming dat dit niet met het Blok zal zijn.

Net zoals de Blokkiezers op voorhand weten dat de andere partijen niet met de partij van hun keuze in coalitie zullen gaan en dat het Blok zelf enkel een centrum-rechts beleid wil.
Uw redenering gaat voor U op. Totdat de kiezer echt weet dat de "democraten" een pot nat zijn. Tot de kiezer echt doorheeft dat er maar twee partijen zijn. En reeds 25 % peginnen dit door te krijgen. Gent en Brugge zijn ook nite op één dag gemaakt.
Uw hetze tegen het Vlaams Blok, zal de oorzaak zijn dat het Vlaams Blok de enige regeringspatij zal worden.
Niet vandaag, maar langzaam aan.
Het cenario van de jaren 30 herhaalt zich. En IK als Vlaams Blokker heb daar zelfs angst van! Maar het is aan de zogenaamde democraten om die teneur te doen keren.
Vergeet nooit dat nonkel dolf ook NOOIT boven de 47% is uitgekomen.
Maar enkele overlopers, die dan héél gemakkelijk kunnen gekocht worden hebben de schaal doen overslaan.
En denkt U nu dat de mensen, die verketterd, gebroodrooft dit zo maar zullen vergeten.
Dat mensen welke dagelijks het gescheld hebben moeten meemaken dan niet ietsje anders zullen reageren dan nu.
U, en de zogenaamde democraten zijn bezig een draak te scheppen!.
Gelukkig ben ik reeds 60 jaar.
En kom nu niet af van :ziet ge wel de blokker laten het masker vallen.
Uw democratie den dag van vandaag, is reeds bezig mensen te broodroven, kristalnachten TOE te laten!
Uw stemmingmakerij is de oorsprong van de haatgevoelens die NU wederzijds worden.
Ik heb mij nooit kunnen voorstellen, dat dit mogelijk was, in een land waar ik in 1964 mijn leven voor op het spel heb gezet!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 11:58   #147
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Mevrouw Morel is wel hardere koek dan pannekoek Frieda Brepoels
Brepoels is het beste en meest integere parlementslid dat Vlaanderen in 50 jaar heeft gehad!
Woehahahaha, ik zal maar zwijgen over bepaalde etentjes met bepaalde mensen aangaande bepaalde overstappen zonder dat bepaalde andere mensen van bepaalde partijen er iets van afwisten zeker?
Betweter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 13:24   #148
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Citaat:
Brepoels is het beste en meest integere parlementslid dat Vlaanderen in 50 jaar heeft gehad!
Woehahahaha, ik zal maar zwijgen over bepaalde etentjes met bepaalde mensen aangaande bepaalde overstappen zonder dat bepaalde andere mensen van bepaalde partijen er iets van afwisten zeker?
Is Frieda overgelopen? Heeft zij haar achterban in de steek gelaten?
Het antwoord is [size=7]neen[/size]

Dus zwijg!
Oud 21 mei 2004, 13:25   #149
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zulke lasterlijke aantijgingen werden al eerder gemaakt én gemeld aan de moderatoren. Wat ik opnieuw zal doen.
Oud 21 mei 2004, 13:27   #150
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zulke lasterlijke aantijgingen werden al eerder gemaakt én gemeld aan de moderatoren. Wat ik opnieuw zal doen.
Doe maar. Of mag de waarheid niet gezegd worden misschien?

Groetjes aan Frieda
Oud 21 mei 2004, 13:28   #151
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Is Frieda overgelopen? Heeft zij haar achterban in de steek gelaten?
Het antwoord is [size=7]neen[/size]

Dus zwijg!
Ze kreeg een betere plaats bij de CD&V. Neen is inderdaad het antwoord. Gaat ze met Leterme ook zo vaak eten? Of liever met Chabert? Of dan toch Dehaene?
Oud 21 mei 2004, 13:44   #152
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Frieda heeft haar achterban niet in de steek gelaten!
Frieda is niet overgelopen!

Frieda heeft zich niet laten strikken door het Blok!
Oud 21 mei 2004, 13:48   #153
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat komt het Vlaams Blok hier weer bij te doen?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 13:53   #154
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Niet wenen hé Marie-Joseeke...

Maar ge hebt absoluut gelijk hoor. Bij de CVP kreeg ze meer...
Oud 21 mei 2004, 14:03   #155
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:

Wat komt het Vlaams Blok hier weer bij te doen?
Vraag dat aan Marie-Rose!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be