Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2004, 12:05   #141
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Voor mij mag iedereen wonen waar hij wil zolang dat hij/zij:

1. De taal leert.
Racist !

Citaat:
2. De wetten respecteert.
Fascist !
Oud 19 mei 2004, 12:06   #142
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Het Vlaams Blok is een racistische partij, die ook Vlaams-nationalistisch is.
Precies. Ze heeft dan ook dezelfde stamvader als de VU en de N-VA.

Citaat:
Haar nationalisme is echter racistisch.
Als ik velen moet geloven is elk nationalisme dat. Toch wordt het Belgisch-nationalisme niet veroordeeld terwijl het vaak identiek racistische trekken vertoont.
Maar dan tegenover het flamingantisme.

Citaat:
Dat dit je niet weerhoudt om voor die partij te stemmen, integendeel, je ontkent het zelfs, zegt genoeg over welk nationalisme je aanhangt.
Pardon? Ik ontken dat niet!
Dat mijn nationalisme racistisch is, is jouw interpretatie en die het Belgisch regime.
Zoals ik al zei, bestaat er nog ander 'racisme' dan dat van het Vlaams Blok...
en met nogal wat verdergaande gevolgen.

Citaat:
De N-VA is een Vlaams-nationale partij die een kartel vormt met de enige partner die mogelijk is:
Dat is duidelijk genoeg, ja. Vandaar zo'n 'logische' keuze.

Citaat:
1. Het VB zijn racisten, dus uitgesloten. Daarnaast is hun nationalisme niet gebaseerd op verdraagzaamheid en inculsiviteit, maar op uitsluiting en klassen (de echte vlamingen en de niet-echte).
Hopelijk wordt politieke uitsluiting ooit met dezelfde maatstaven bestraft.
Op 13 juni wordt alleszins een duidelijk signaal van de kiezer verwacht die daar heel anders over schijnt te denken dan de politieke elite.

De man die vanmorgen op de radio moest komen uitleggen waarom 2 van de 3 Vlamingen hier niet zoveel buitenlanders wensen leek me overigens behoorlijk zenuwachtig en geirriteerd.

Citaat:
2. SPa en VLD hebben bewezen dat het Vlaamse niet primeert noch hen interesseert, integendeel. Uitgesloten dus.
De CD&V heeft nog nooit anders dan hetzelfde bewezen....eens ze de macht heeft toch....

Terloops: volgens de peilingen zullen jullie enkel met ofwel de SP-a ofwel met het Vlaams Blok een tweepartijenregering kunnen vormen. Jullie zullen dus 'geen andere keuze' hebben dan met de partij in zee te gaan die het meest anti-Vlaams is.

Citaat:
3. De CD&V, weliswaar confederaal, was wel bereid om een Vlaams charter te ondertekenen, en daarenboven onze onafhankelijkheid in posten en fractie te waarborgen. Men kan verwijten dat de CD&V niet streeft naar een volledige afschaffing van België, dat deed de VU ook niet in haar beginjaren. Alle evoluties zijn mogelijk, en de N-VA maakt de CD&V er alleen Vlaamser en radikaler door.
'Eerst zien en dan pas geloven', zei de heilige Thomas. Zelfs de grondwet is een vodje papier als de macht op het spel staat.
Ik vrees ook dat het eerder andersom gaat zijn dan dat de CD&V 'radicaler Vlaams' gaan worden onder invloed van de N-VA.

Citaat:
Moest de N-VA er niet zijn, dan zou er nog geen haar op mijn hoofd eraan denken voor het VB te stemmen. Desnoods richt ik zelf een partij op. Maar iemand met enige waardigheid en humane waardengevoel stemt niet op racisten.
Roep dus nog wat harder dan destijds in Leuven dat je ' in Vlaanderen geen racisten wil'. Of was dat daar soms tegen de racisten die het NIET hadden uitgelokt?

Citaat:
Jozef Deleu zei hierover:

In zijn "Observaties van een wereldreiziger" maakt de eminente Poolse journalist Ryszard Kapuscinski, die niet verdacht kan worden van een gebrek aan patriottisme, een verhelderende notitie over racisme: ,,Het probleem van het racisme is een probleem van de cultuur. Een racist is een primitief, bot mens. Een agressieve fanatiekeling. Mensen die zichzelf als hoger beschouwen dan ze zijn en dan ze verdienen, hebben racisme nodig als een mechanisme tot overheersing en zelfverheffing. Als een trampoline die hen omhoog gooit. Hij is primitief en zoekt iemand die nog primitiever is, om te bewijzen dat hij zelf niet de ergste is. Hij zoekt een slechter iemand omdat hij zichzelf als beter wil presenteren. Hij moet iemand verachten omdat het hem een gevoel van superioriteit geeft, hem doet vergeten dat hij zelf niets waard is.''
Bij deze weten we dan dat 2 op 3 Vlamingen een 'cultuurracist' is.

Meer succes gewenst met je nieuwe partij als met de N-VA.
Maar in het geval het niet lukt kan je altijd bij Spirit en de SP-A terecht... omdat er geen andere keuze is.
Ik heb in Leuven niets geroepen, anderen wel. In Leuven ging het trouwens om "geen fascisten in deze stad", niet om "geen racisten in Vlaanderen", wat dus onzin is.

Kijk, als je haat tegen België zo groot is dat het voor jou zelfs racisme goedpraat, en je dus wil verlagen tot hetzelfde niveau van de franstaligen in de rand, en de die van in het verleden, is dat jouw zaak.

Dat er voor het kartel geen andere keuze zal zijn dan de SPa of VLD, ligt aan het VB zelf, door haar racisme, niet aan de het kartel.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 12:07   #143
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Voor mij mag iedereen wonen waar hij wil zolang dat hij/zij:

1. De taal leert.
Racist !

Citaat:
2. De wetten respecteert.
Fascist !
De nationaliteit verkrijgen vraagt nog een derde punt:

3. Een lange termijn-engagement ten opzicht van de gemeenschap.

« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 19 mei 2004, 12:09   #144
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
herinner je u dat ik zij dat er stront aan de stok is tussen FDW en Annemans?
want wat Annemans uitkraamt kan mij geen bom schelen, wel wat in hun programma staat
Giserke nu moet ge mij met alle respect toch eens zeggen dat hetgeen Dillen uitkraamt klaarblijkelijk u wel wat kan schelen. Nochtans staat er voor zover ik weet nergens in het VB programma een artikel 'De neger stinkt'.

Waarom dat verschil ?

En aangezien ge toch weet wanneer het gezegd is kunt ge hier de volledige quote zetten aub.

Of was het de vertaling en parafrasering van wat een Franse staatsman (ahem ahem) ooit zei op een verkiezingstoespraak ? Staatsman die later zelfs president werd ?

dat kan mij inderdaad wat schelen, omdat ik maar al te goed weet dat dit uit de buik van het Vlaams Blok kwam!
Ik kan nog altijd het onderscheid maken uit wat verkiezingsstuntwerk en de achtergrond van een partij.

Een toespraak is nogal moeilijk om hier te plaatsen hé?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 12:11   #145
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Waart gij dan aanwezig op dat congres ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 12:12   #146
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Waart gij dan aanwezig op dat congres ?
ja!

tging nondedju bijna door in mijn achtertuin
Oud 19 mei 2004, 12:15   #147
Tegendradigaard

Standaard

Okee nen ex Blokker.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 19 mei 2004, 12:18   #148
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Okee nen ex Blokker.
neen, een leergierige N-VAer en ex-VUer
Oud 19 mei 2004, 12:20   #149
Tegendradigaard

Standaard

Ik dacht trouwens dat de uitspraak al van vroeger was Giserke.

Oud 19 mei 2004, 12:23   #150
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht trouwens dat de uitspraak al van vroeger was Giserke.
sommige mensen op leeftijd vervallen regelmatig in herhaling.
Oud 19 mei 2004, 12:28   #151
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb in Leuven niets geroepen, anderen wel. In Leuven ging het trouwens om "geen fascisten in deze stad", niet om "geen racisten in Vlaanderen", wat dus onzin is.
Ook dat is interpretatie. Er werd namelijk door N-VA-ers naar Blokkers geschreeuwd: 'In Vlaanderen geen fascisten'. Degegen die NIET verantwoordelijk waren voor de uitbarsting van N-VA-geschreeuw stonden er maar bedremmeld bij...en zwegen.

Citaat:
Kijk, als je haat tegen België zo groot is dat het voor jou zelfs racisme goedpraat, en je dus wil verlagen tot hetzelfde niveau van de franstaligen in de rand, en de die van in het verleden, is dat jouw zaak.
En ook dit is weer jouw persoonlijke interpretatie. Ik heb eerder mijn buik vol van de haat die ik in Leuven zag van de ene Vlaams-nationalist tegenover de andere.
D�*t was voor mij het ogenblik waarop IK heb afgehaakt.

Citaat:
Dat er voor het kartel geen andere keuze zal zijn dan de SPa of VLD, ligt aan het VB zelf, door haar racisme, niet aan de het kartel.
Het zij zo.
Hugo Schiltz en Bert Anciaux zullen jullie gedwongen keuze voor het Kartel zeker toejuichen.

En Di Rupo niet minder.
Oud 19 mei 2004, 12:29   #152
Tegendradigaard

Standaard

't was zijnen afscheidstoernee zeker ?

Oud 19 mei 2004, 12:48   #153
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Peace en Luc Broes zwijgen als vermoord over wat de gelijkenissen dan in concreto zijn...
Peace heeft niet meer zoveel tijd om steeds maar te antwoordenop dit forum.
Leugens kunt u wel posten, argumenten niet. Tijdsgebrek? Laat me niet lachen!

Citaat:
De gelijkenissen zijn zo graverend dat wellicht 90% van de huidige N-VA kiezers op het Vlaams Blok zou stemmen wanneer de N-VA niet zou bestaan.
Nou, hoe weet u dat? U neemt uw wensen voor werkelijkheid. Ik zou alleszins niet op het Blok stemmen, maar dan eerder voor een gematigde partij als de CD&V. En ik ken er veel!

Citaat:
Wij willen beiden een onafhankelijk Vlaanderen
En dat is het enige wat we gemeenschappelijk hebben.
Oud 19 mei 2004, 12:53   #154
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Het Vlaams Blok is een racistische partij, die ook Vlaams-nationalistisch is.
Haar nationalisme is echter racistisch.
Dat dit je niet weerhoudt om voor die partij te stemmen, integendeel, je ontkent het zelfs, zegt genoeg over welk nationalisme je aanhangt.
De N-Va is een Vlaams-nationale partij die een kartel vormt met de enige partner die mogelijk is:
1. Het VB zijn racisten, dus uitgesloten. Daarnaast is hun nationalisme niet gebaseerd op verdraagzaamheid en inculsiviteit, maar op uitsluiting en klassen (de echte vlamingen en de niet-echte).
2. SPa en VLD hebben bewezen dat het Vlaamse niet primeert noch hen interesseert, integendeel. Uitgesloten dus.
3. De CD&V, weliswaar confederaal, was wel bereid om een Vlaams charter te ondertekenen, en daarenboven onze onafhankelijkheid in posten en fractie te waarborgen. Men kan verwijten dat de CD&V niet streeft naar een volledige afschaffing van België, dat deed de VU ook niet in haar beginjaren. Alle evoluties zijn mogelijk, en de N-VA maakt de CD&V er alleen Vlaamser en radikaler door.
Moest de N-VA er niet zijn, dan zou er nog geen haar op mijn hoofd eraan denken voor het VB te stemmen. Desnoods richt ik zelf een partij op. Maar iemand met enige waardigheid en humane waardengevoel stemt niet op racisten.
Jozef Deleu zei hierover:
In zijn "Observaties van een wereldreiziger" maakt de eminente Poolse journalist Ryszard Kapuscinski, die niet verdacht kan worden van een gebrek aan patriottisme, een verhelderende notitie over racisme: ,,Het probleem van het racisme is een probleem van de cultuur. Een racist is een primitief, bot mens. Een agressieve fanatiekeling. Mensen die zichzelf als hoger beschouwen dan ze zijn en dan ze verdienen, hebben racisme nodig als een mechanisme tot overheersing en zelfverheffing. Als een trampoline die hen omhoog gooit. Hij is primitief en zoekt iemand die nog primitiever is, om te bewijzen dat hij zelf niet de ergste is. Hij zoekt een slechter iemand omdat hij zichzelf als beter wil presenteren. Hij moet iemand verachten omdat het hem een gevoel van superioriteit geeft, hem doet vergeten dat hij zelf niets waard is.''
In hoeverre verschilt uw Vlaams-Nationalisme tov de Franstaligen, van het etnocentrisch gedachtengoed van het VB tov allochtonen ?
En hoe verschilt uw classificatie van "die racistische Vlaams Blokkers" met het door u beschreven racisme van het VB ?
Zeer pertinente vragen!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 13:06   #155
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
U draait rond de pot, u weigert... nee u KUNT de simpele vraag niet beantwoorden. Daraom leidt u de aandacht af door wat te mekkeren en rond de pot te draaien.
WAARIN komen de N-VA en Vlaams Blok overeen, buiten het Vlaamse standpunt? En nu antwoorden, niet meer mekkeren, niet meer over iets anders beginnen: [size=6]antwoorden[/size] (als u kunt tenminste)
Beste Tantist, ik weet niet of jij CD&V bent of NVA maar ik heb nog NOOIT vreemdelingen zo brutaal afgesnauwd als jij hier met mij doet. Kan ik aannemen dat jij ooit problemen met vreemdelingen op een vriendelijke manier zult oplossen? Laat ons hopen.
Nu enkele punten van overeenkomst tussen VB en NVA.
1* Beide hebben wortels in de VU
2* Beide vinden de snelbelgwet verkeerd, willen verplichte inburgering voor vreemdelingen met verplichte taalkennis, beide willen geen getto's.
VB zal wel wat strenger zijn dan NVA, maar beide gaan wel in dezelfde richting.
3* NVA haalt nog betrekkelijk veel stemmen in gebieden zonder vreemdelingenprobleem. En bv niet in het Antwerpse. Wijst dat er niet op dat 'potentiële' NVA-ers die met problemen in aanraking komen zeer gemakkelijk overstappen naar het VB als tweede keuze?
Moest ik de voornaamste programmapunten van beide hier hebben zou ik nog wel andere overeenkomst vinden.
Dat de verschillen niet zo groot zijn leidt ik ook af aan het feit dat toch een aantal NVA-ers probleemloos naar het VB overstappen of tussen beide staan. En soms niet van de minste.
Tot slot zelfbestuur is voor Vlaanderen uiterst belangrijk. Hoe we dat later dan juist invullen dat zien we wel. Als Vlaanderen zelfbestuur heeft zullen naar alle waarschijnlijkheid VB en NVA verdwijnen en worden we een normaal land. Dus, waarover maken we ons eigenlijk druk?
Graag zinvolle commentaar zonder woedeuitbarstingen.
Beste Tantist, je hebt met zoveel aandrang en zo woest gewacht op een antwoord, en als het antwoord er dan is komt er geen reactie!?
Er niet op gelet, of te bezig ergens anders. Dus hier opnieuw!
Oud 19 mei 2004, 13:09   #156
luc broes

Standaard

Ik lees hierboven:
"In zijn "Observaties van een wereldreiziger" maakt de eminente Poolse journalist Ryszard Kapuscinski, die niet verdacht kan worden van een gebrek aan patriottisme, een verhelderende notitie over racisme: ,,Het probleem van het racisme is een probleem van de cultuur. Een racist is een primitief, bot mens. Een agressieve fanatiekeling. Mensen die zichzelf als hoger beschouwen dan ze zijn en dan ze verdienen, hebben racisme nodig als een mechanisme tot overheersing en zelfverheffing. Als een trampoline die hen omhoog gooit. Hij is primitief en zoekt iemand die nog primitiever is, om te bewijzen dat hij zelf niet de ergste is. Hij zoekt een slechter iemand omdat hij zichzelf als beter wil presenteren. Hij moet iemand verachten omdat het hem een gevoel van superioriteit geeft, hem doet vergeten dat hij zelf niets waard is.''

Ik vind het een mooie verhelderende tekst, en zie er een duidelijke bevestiging van iets wat ik al lang weet: Geen vezel in mijn lijf is racist
Oud 19 mei 2004, 13:10   #157
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
U draait rond de pot, u weigert... nee u KUNT de simpele vraag niet beantwoorden. Daraom leidt u de aandacht af door wat te mekkeren en rond de pot te draaien.
WAARIN komen de N-VA en Vlaams Blok overeen, buiten het Vlaamse standpunt? En nu antwoorden, niet meer mekkeren, niet meer over iets anders beginnen: [size=6]antwoorden[/size] (als u kunt tenminste)
Beste Tantist, ik weet niet of jij CD&V bent of NVA maar ik heb nog NOOIT vreemdelingen zo brutaal afgesnauwd als jij hier met mij doet.
Als jullie sneller zouden antwoorden en niet meerdere posts rond de pot blijven draaien, had je subjectieve waarneming niet nodig geweest. Nochtans had ik eerst vriendelijk om een antwoord verzocht, maar de Blokkers vonden er niet beter op te doen alsof ze het niet gezien hadden en hun leugens verder te verspreiden. Je zou van minder kwaad worden, van zoveel oneerlijkheid.

Citaat:
Nu enkele punten van overeenkomst tussen VB en NVA.
Dat zou verdorie tijd worden!

Citaat:
1* Beide hebben wortels in de VU
PVDA (als AMADA) heeft zijn wortels in het KVHV. Dat wil dus niets zeggen. In tegendeel: dat er een breuk is ontstaan, duidt er op dat de verschillen te groot werden. Dank u om dat aan te tonen.

En daarbij: thePiano heeft ook zijn wortels in de VVP en het Vlaams Blok

Citaat:
2* Beide vinden de snelbelgwet verkeerd, willen verplichte inburgering voor vreemdelingen met verplichte taalkennis, beide willen geen getto's.
VB zal wel wat strenger zijn dan NVA, maar beide gaan wel in dezelfde richting.
Ook de CD&V wil de snelbelgwet herzien. Het Vlaams Kartel kiest samen ook voor de inburgeringsvereiste. Niet echt een punt dat het Vlaams Blok enkel gemeen heeft met de N-VA. In tegendeel: over migrantenkwesties ligt het standpunt van N-VA dichter aan bij dat van CD&V dan bij dat van het Vlaams Blok.

Zoals je reeds zelf zegt: VB is strenger, waar het Vlaams Kartel dat niet is.

Citaat:
3* NVA haalt nog betrekkelijk veel stemmen in gebieden zonder vreemdelingenprobleem. En bv niet in het Antwerpse. Wijst dat er niet op dat 'potentiële' NVA-ers die met problemen in aanraking komen zeer gemakkelijk overstappen naar het VB als tweede keuze?
Niet echt, die conclusie ligt helemaal niet voor de hand. Even makkelijk kun je stellen dat het Blok scoort waar de klassieke partijen een economisch wanbeleid voeren, zoals in Antwerpen.

De redenering die jij maakt is: als het rood is, is het een tomaat...

Citaat:
Moest ik de voornaamste programmapunten van beide hier hebben zou ik nog wel andere overeenkomst vinden.
Alstublieft:

http://www.verkiezingssite.be/standpunten/watch4.php

Citaat:
Tot slot zelfbestuur is voor Vlaanderen uiterst belangrijk. Hoe we dat later dan juist invullen dat zien we wel. Als Vlaanderen zelfbestuur heeft zullen naar alle waarschijnlijkheid VB en NVA verdwijnen en worden we een normaal land. Dus, waarover maken we ons eigenlijk druk?
Ik hoop van harte dat er een dag komt waarop VB en N-VA niet meer nodig zijn. Tot dan zal het VB altijd een factor blijven die te duchten valt, omdat ze niet alleen een andere communautaire visie vertolkt (het enige wat ze gemeen heeft met de N-VA), maar ook omdat ze ook een andere ideologische visie bezit. VB kiest duidelijk voor het rechts-conservatieve kamp (uitgezet in het Manifest van het Rechtse Vlaams-Nationalisme van Karel Dillen), waar de N-VA eigenlijk gematigd liberaal is.

Na de onafhankelijkheid zal de N-VA dus onvermijdelijk opgaan in de CD&V of de VLD, maar het VB zal als enige in het rechts-conservatieve landschap blijven overleven, zoals FN in Frankrijk, Nieuw Rechts in Nederland,...

Graag zinvolle commentaar zonder woedeuitbarstingen.
Oud 19 mei 2004, 13:14   #158
Tantist

Standaard

Citaat:
Beste Tantist, je hebt met zoveel aandrang en zo woest gewacht op een antwoord, en als het antwoord er dan is komt er geen reactie!?
Er niet op gelet, of te bezig ergens anders. Dus hier opnieuw!
[/quote]

Luc, je haat tegen mij is echt belachelijk. Je post hier is van 14u06. Ik heb geantwooord op 14u10. Dus terwijl je je haatmail aan het schrijven was, was ik bezig mijn langere brief te typen.

Geduld is een schone deugd. Bovendien heb IK WEL de beschaafdheid om DIRECT te antwoorden, waar jij eerst 5 postings rond de pot draait om vermeende woestheid en onbeschoftheid om maar niet op de vraag te beantwoorden. Het kenmerkt wel het verschil in goede wil van de gematigde en de extremistische flaminganten. Bij die laatsten vind je dat gewoonweg niet...
Oud 19 mei 2004, 13:17   #159
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Ook dat is interpretatie. Er werd namelijk door N-VA-ers naar Blokkers geschreeuwd: 'In Vlaanderen geen fascisten'. Degegen die NIET verantwoordelijk waren voor de uitbarsting van N-VA-geschreeuw stonden er maar bedremmeld bij...en zwegen.

Citaat:
En ook dit is weer jouw persoonlijke interpretatie. Ik heb eerder mijn buik vol van de haat die ik in Leuven zag van de ene Vlaams-nationalist tegenover de andere.
D�*t was voor mij het ogenblik waarop IK heb afgehaakt.

Citaat:
Het zij zo.
Hugo Schiltz en Bert Anciaux zullen jullie gedwongen keuze voor het Kartel zeker toejuichen.

En Di Rupo niet minder.
Ik haat niemand. Ik weiger gewoon te praten, partij te vormen, regering te maken met racisten: mensen die andere mensen uitsluiten uit hun gemeenschap op basis van hun huidskleur, culturele achtergrond, en religieuze opvatting.

Ik heb idd "toegekeke"n hoe N-VA'ers Blokkers uitscholden voor fascisten. Ik heb daarna mijn ongenoegen geuit hierover, omdat dit niet ter zake deed.

Voor mij kan iedereen uimaken van onze gemeenschap, zoalng zij onze taal (communicatie) en wetten (democratie) naleven. diegene die dit niet doen zijn idd niet welkom, ook zogenaamde "autochtonen".

Op de vragen van Dilbert en Luv Broes:

Zoals reeds aangemerkt: ik ben tegen ELKE vorm van racisme en discriminatie.

Racisme is de opvatting dat het ene "autochtone" ras/religie/afkomst superieur is aan de "allochtone" andere, en dat dus voor de ene nadere maatstaven kunnen worden aangelegd dan ten aanzien van de "allochtone" andere, waardoor een discriminatie ontstaat.

Volstaat dit als antwoord?

(Friedrich Nietzsche)
Oud 19 mei 2004, 13:25   #160
luc broes

Standaard

Geachte Tantist,

*Mijn antwoord op je 'vriendelijke' vraag staat reeds lang te wachten op pagina 7.
*Snelle-belgwet en aanverwanten. Ben je niet blij dat we beide in dezelfde richting denken. Jullie natuurlijk omwille van edele motieven, en wij natuurlijk uit 'racistische' overwegingen.
*Je 'klassieke partijen' die in Antwerpen een puinhoop veroorzaakten, daarbij hoort ook die CD&V waarmee je zoals je zegt toch zo nauw mee verbonden voelt.
*We kijken dus beide uit om een normaal land te worden waar de echte problemen als zelfbestuur en vreemdelingenbeleid niet meer taboe zijn. Nog een punt van overeenkomst!
Ik meen echter wel dat het VB met 20% zal verdwijnen, integenstelling met jou glazen bol
* Tot slot: Als lid van een deftige, gematigde partij ben je wel erg geweldadig met woorden, ook nu weer! Woedeuitbarstingen zijn me totaal vreemd, integenstelling met u edele.

Met vriendelijke groet, en tot een volgende keer!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be