Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 juni 2010, 19:04   #141
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In tegendeel schoofzak, ik begrijp het maar al te goed.

Zelfs als je een meerderheid zou verkrijgen zal het weer zijn van, maar we zijn geen separatisten!

Belgische politiekers!
Nu heb je me beledigd.

Zoiets, zo'n lelijke leugen, zeg je niet tegen een vriend-flamingant.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 juni 2010, 08:09   #142
jovad
Vreemdeling

Standaard

Voila, het typevoorbeeld van wat BDW bedoelt met realpolitiek vs. principiële politiek. Met realpolitiek doe je mee en probeer je zo ver mogelijk te geraken; met principiële politiek doe je niet mee en roep je aan de kant dat het nooit niet ver genoeg is.

DAt is het grote verschil tussen VB en N-VA.
jovad is offline  
Oud 30 juni 2010, 20:48   #143
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Noem dan eens nuanceringen, inbinden, compromisbereidheid van ANDERE partijen?
Maar andere partijen zijn wél bereid te praten over toegevingen, inpassen in een algemeen kader voor een regering. Waar zijn de tekenen dat het VB dezelfde bereidheid toont? Tot en met de laatste debatten op TV bleef men hetzelfde herhalen, mét smeekbede om aub hen als stok achter de deur te gebruiken, wat natuurlijk het NVA onmidddellijk mee in het cordon zou plaatsen.

Nogal kortzichtig mét grote oogkleppen, de grote mannen bij het VB.
De vakbonden zijn hem vandaag al gaan zeggen dat er voor de mensen geen voordelen zijn bij al het gesplits.
azert is offline  
Oud 30 juni 2010, 20:59   #144
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
De vakbonden zijn hem vandaag al gaan zeggen dat er voor de mensen geen voordelen zijn bij al het gesplits.
zie draad 'belastingen in vlaanderen' dat er wèl voordelen zijn voor de mensen bij meer fiscale autonomie voor de gewesten.
dus je zit wéér fout beste azert (zoals gewoonlijk) en de vakbondstop ook want die denken enkel aan hunne eigen portemonnee ipv de gewone mens.
Shadowke is offline  
Oud 30 juni 2010, 21:09   #145
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu heb je me beledigd.

Zoiets, zo'n lelijke leugen, zeg je niet tegen een vriend-flamingant.
Wel tegen anderen?
Another Jack is offline  
Oud 30 juni 2010, 21:25   #146
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En sinds wanneer zijn de vakbonden bezorgd om "de mensen"? Het enige dat telt is hun eigen fortuin, vastgoedimperium en macht. "De mensen" kunnen hun geen bal schelen.
fonne is offline  
Oud 2 juli 2010, 17:53   #147
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Vakbonden zijn nodig al vakbond, niet als uitbetalingsinstelling van om het even wat.
Oud 3 juli 2010, 09:23   #148
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen eens zien hoeveel (hoe weinig) volk ze op de been krijgen met een anti splits betoging. Veel Vlaamse leden zullen daar niet bijlopen
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 juli 2010, 09:24   #149
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
zie draad 'belastingen in vlaanderen' dat er wèl voordelen zijn voor de mensen bij meer fiscale autonomie voor de gewesten.
dus je zit wéér fout beste azert (zoals gewoonlijk) en de vakbondstop ook want die denken enkel aan hunne eigen portemonnee ipv de gewone mens.
Dus de vakbonden zijn geen gewone mensen ?
Dat zijn aliens ?

Genoteerd.
Henri1 is offline  
Oud 3 juli 2010, 09:26   #150
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus de vakbonden zijn geen gewone mensen ?
Dat zijn aliens ?

Genoteerd.
De leiding inderdaad. Dat zijn aliens tov hun leden. Wordt delegee en ondervindt!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 juli 2010, 09:28   #151
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De leiding inderdaad. Dat zijn aliens tov hun leden. Wordt delegee en ondervindt!
Bent U délégué ?
Henri1 is offline  
Oud 3 juli 2010, 09:30   #152
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vakbonden denken vooral aan zichzelf ipv aan hun leden.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 3 juli 2010, 09:30   #153
EddyBal

Standaard

Citaat:
Bent U délégué ?
Ik ben nog steeds welkom op de bestuursvergaderingen... Hoewel ik wegens 33% invaliditeit mijn beroep niet meer kan uitvoeren waar ik delegee voor was
EddyBal is offline  
Oud 3 juli 2010, 09:33   #154
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben nog steeds welkom op de bestuursvergaderingen... Hoewel ik wegens 33% invaliditeit mijn beroep niet meer kan uitvoeren waar ik delegee voor was
Balanceren op de slappe koord tussen de arbeiders en de patroons is zowieso geen sinicure.

Maar ik kan me niet voorstellen dat een Vlaamse vakbond kordater gaat optreden dan een Nationale. Integendeel.
Vlamingen zijn altijd stakingsbrekers geweest, menigen likten te ijverig het gat van de patroon.
Henri1 is offline  
Oud 3 juli 2010, 09:39   #155
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Balanceren op de slappe koord tussen de arbeiders en de patroons is zowieso geen sinicure.

Maar ik kan me niet voorstellen dat een Vlaamse vakbond kordater gaat optreden dan een Nationale. Integendeel.
Vlamingen zijn altijd stakingsbrekers geweest, menigen likten te ijverig het gat van de patroon.
Die vlamingen toch he, gelukkig dat la belgique zo goed voor hen zorgt.
Oud 3 juli 2010, 09:43   #156
EddyBal

Standaard

Citaat:

Dat is niet altijd zo geweest, maar er wordt hier wel geleerd uit wat kan scheeflopen. Denk maar eens aan de Boelwerf. Die is kapot gemaakt door de vakbonden.
EddyBal is offline  
Oud 3 juli 2010, 09:44   #157
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Die vlamingen toch he, gelukkig dat la belgique zo goed voor hen zorgt.
Luister eens manneke.
Als de Vlamingen de Walen niet hadden gehad om te staken voor hun sociale verworvenheden werkten ze nu nog voor een hongerloon in de patattenindustrie.
Om van betaald verlof en betaalde feestdagen nog maar helemaal te zwijgen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 juli 2010 om 09:44.
Henri1 is offline  
Oud 3 juli 2010, 09:45   #158
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet altijd zo geweest, maar er wordt hier wel geleerd uit wat kan scheeflopen. Denk maar eens aan de Boelwerf. Die is kapot gemaakt door de vakbonden.
Er is veel kapotgemaakt door de vakbonden.
Er is ook veel bereikt door de vakbonden.
Henri1 is offline  
Oud 3 juli 2010, 09:46   #159
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Luister eens manneke.
Als de Vlamingen de Walen niet hadden gehad om te staken voor hun sociale verworvenheden werkten ze nu nog voor een hongerloon in de patattenindustrie.
Om van betaald verlof en betaalde feestdagen nog maar helemaal te zwijgen.
Wie zegt dat?
Oud 3 juli 2010, 09:48   #160
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Wie zegt dat?
Dat is een feit.
Dankzij uw gehate België kregen ook de Vlaamse arbeiders waar de Waalse voor staakten.
Dus een onafhankelijk Vlaanderen is wellicht nefast voor de Vlamingen wegens gebrek aan vakbondsballen.
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be