![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mja, je deelt mijn vrees maar ik lees hier op 't forum nochtans heel veel optimistische berichten. Als je dan vraagt of dat optimisme ook op iets gestoeld is, blijft het echter stil. Het is alsof iedereen voorbijgaat aan 't feit dat een regering zonder N-VA mathematisch nog steeds mogelijk is. En geloof mij vrij: die kloothommels die zich handig weten te vermommen als "democraten" (ik bedoel daar de traditionele partijen mee) zijn echt tot alles in staat.
Daarom herhaal ik mijn vraag. Wie weet meer? |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is zeker mogelijk om een regering te vormen zonder de N-VA.
Maar als het dan misloopt ........ En dat weten die andere partijen ook.
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan nog alle kanten uit, daarom is dit stilzwijgen dat we nu ervaren zo goed. Punt 2. Het kan nog alle kanten uit, daarom is dit stilzwijgen dat we nu ervaren zo goed. ......... ......... ......... Punt 34. Het kan nog alle kanten uit, daarom is dit stilzwijgen dat we nu ervaren zo goed.
![]() |
#145 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() SSSt, hier rot la belgique.
|
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of je dat moet vrezen. Een regering zonder deze N-VA kan ook een zegen zijn. Het geknoei van de Belgicistische partijen zal alleen maar toenemen en ontaarden in een chaos. Ondertussen zal de N-VA (nu bijna een derde van de Vlaamse stemmen) de handen proper gehouden hebben en volop oppositie gevoerd hebben tegen de knoeiers. Het failliet van het Belgisch-Brusselse regime zal duidelijker dan ooit voor de burger te zien.
Als ik N-VA marketeer was, zou ik smullen van zo'n vooruitzicht.
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit zou dan ook betekenen dat het een regering moet worden met alle verliezende partijen, OVLD, CD&V, SP.A. en dan nog Groen die niet verloor.... dus ja, totaal ondenkbaar maar ja het meest ondenkbare is hier denkbaar.
![]() |
#148 |
|
![]() NVA moet eerst zijn goede wil tonen en laten voelen dat ze gaan voor een deftig beleid met de levensnoodzakelijke aanpassingen om onze welvaart te redden.
Als dit niet lukt, en die kans is groot, en de kans dat de media de NVA dan zal afschilderen als radicaal, kunnen de belgicistische partijtjes verder de put uithollen en vollenbak afstevenen naar de complete breuk. |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het zal zo blijven lopen totdat het eindelijk uit elkaar barst. Het staat in de sterren geschreven, in het buitenland weet iedereen dat Belgie gaat barsten. Alleen de Vlaming, die weet het nog niet.
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
De Vlaming werkt verder om massaal af te dragen dit onland recht te houden. |
|
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#154 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waar moet ik tekenen voor dit droomscenario? Want zeg nu zelf - zit de N-VA echt te wachten op een regering met de PS???? De PS die de laatste decennia dé waarborg was op complete stilstand in dit land. Maar ik kijk nog altijd met grote belangstelling uit naar een opsomming van de... ehm... "convergenties"...
|
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De splitsing van BHV en de overheveling van bepaalde bevoegdheden komt er zowiezo, en daar tegenover zullen dan Vlaamse toegevingen aan de franstaligen komen. Ergens is de situatie zo slecht nog niet, nu is er tenminste duidelijkheid, wat met de katholieken nooit het geval was. Ook aan Waalse kant, er zijn 2 sterke partijen langs beide kanten van de taalgrens. Een beetje te vergelijken met Israel, de rechtsextremist Begin was degene die vrede sloot met Egypte, en dat kon enkel gebeuren omdat hij de handen vrij had, niemand verdacht hem ervan een Arabierenvriendje te zijn. Of Mao was ook degene die China opnieuw verzoende met de VS, een zeer radicale ommekeer die enkel Mao zelf kon verwezenlijken, want niemand zou het durven Mao voor Amerikaanse spion uit te maken. Niemand zal Dewever uitmaken voor franskiljon, belgicist of Walenvriendje en net daarom heeft hij meer speelruimte. Laatst gewijzigd door tomm : 21 juli 2010 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() 1) zo'n regering omvat: ecolo+groen, PS+SP.A, MR+O-VLD, CDH+CD&V.... zie jij in hoe je zo'n monsterding kan latern functioneren? Hoe ga je met al die strekkingen een regeerakkoord opstellen? laat mij raden: 'compromis belge': een omslachtig compromis die noch vis, noch vlees is en feitelijk het probleem niet oplost... we zullen het parkeren voor de volgende regering! 2) CD&V is als de dood om het scenario van vorige keer te herhalen: ze zullen N-VA niet in de oppositie laten gaan zitten. 3) indien ze zo'n regering vormen, ga ik als vlaams-nationalist uitbundig vieren. Dat is het ultieme geschenk... elke dag vuurwerk verzekerd!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 21 juli 2010 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
#157 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() enfin...we zullen zien wat er met de PS uit de bus komt he... Indien niks, dan trekt BDW er liefst de stekker uit en dan trekken ze hunne plan. wat de N-VA te winnen heeft met een regering met PS? wel, de PS "lijkt" mij het meest bereid tot compromissen. indien ik moet kiezen tussen Elio of Reynders bijvoorbeeld, geef dan maar Elio. Maar nog eens, we zullen zien wat ervan komt. Ik heb spijtig genoeg geen kristallen bol om de eindakkoorden te voorzien ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 21 juli 2010 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 21 juli 2010 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
#160 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, als Bart gaat voor compromissen heeft hij er sowieso gelegen. Onherroepelijk!!! Ik vermoed dat hij slim genoeg is om niet in die val te trappen. Gaat hij daarentegen vastberaden voor het aantonen van zijn eigen stelling, namelijk dat dit land onbestuurbaar is, dan maakt hij kans op meer. Ik ben en blijf benieuwd. Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 21 juli 2010 om 14:14. |
|
![]() |