Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2010, 02:08   #141
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry dat is niet de essentie.
Islam heeft zichzelf aan culturen aangepast,wat verschillende culturen geeft die Islamitisch zijn maar de leer is overal dezelfde, Islam maakt geen onderscheid tussen rechtspraak, politiek, ordening samenleving maar vormt voor ieder menselijk aspect de basis, een totalitair geheel dus.Dat is het christendom nergens ter wereld nog.

Islam maakt in veel landen idd geen onderscheid tussen rechtspraak enz.. "schandalig" maar de mensen die hier zijn komen wonen wensen hun geloof en de bijhorende cultuur te behouden ... het christendom is dat mss niet meer zo overdreven maar was dat wel , 'onze jaartelling loopt dan ook veel voor op die van de islam'.

Laatst gewijzigd door Wisord : 3 juli 2010 om 02:16.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2010, 02:12   #142
Wisord
Banneling

Standaard

@ Alice .

Macht en religie zijn een probleem, en de fanatieke stroming daarbinnen nog meer en daartegen moet wat ondernomen worden. Maar islamofobie en kapitalisme zijn dat ook. Wie ervoor kiest om slechts een van beide te bestrijden, en niet te zien dat de een verband houdt met de ander, kiest domweg partij in een oorlog die er niet zou moeten zijn en die door extremistische politici en religieuzen aangewakkerd wordt.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2010, 06:41   #143
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik zou dat iedereen afraden..daar komen vodden van..zeker als er nog een andere cultuur bij betrokken is..

Om bij ' de artiesten' te blijven kijk maar naar Sylvie Melodie en haar 'multicultureel' huwelijk...

De statistieken zeggen genoeg, gemengde huwelijken hebben het grootste risico op mislukking...
Welke statistieken?
Die van de Dag Allemaal.

(kwestie van binnen het niveau van dit topic te blijven)
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2010, 06:45   #144
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
Wat is er verkeerd aan,van te trouwen met en vrouw die je graag ziet???
Op liefde staat geen nationaliteit,hier is alléén het gevoel dat primeert.
En al die insinuaties zijn overbodig,en doen hier niets ter zake.
Wat heeft die man U misdaan,hij heeft niks achterovergeslagen...
Wens hen van harte véél geluk in hun huwelijk.
Bestaat er dan geen verschil tussen 'graag' zien en 'liefde'.

Het zou ook liefde kunnen zijn: zij, omwille van zijn macht en vermogen.
Hij, wegens zijn uitgesproken voorkeur voor 'Hallal'.

Beurk!!! 'k zou er zelf nog niet willen van dromen.

Nietemin: Proficiat en veel succes ermee - hypocriet tot en met!!!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2010, 07:00   #145
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Jezus en zijn apostelen waren allen zondaars. De leider werd op een nogal sadistische manier het leven uitgestuurd en de anderen werden eveneens de laan naar het paradijs gewezen.

Heb nergens gelezen dat een van hen te maken heeft gehad met verbrandingsovens.

Alhoewel deze kwestie wel is voorbij gestreefd omwille het toenemende succes van Crematoria.

Voor velen lijkt de verbranding van het stoffelijk overschot de hygiëniste manier te zijn om deze wereld definitief te verlaten.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2010, 11:48   #146
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Islam maakt in veel landen idd geen onderscheid tussen rechtspraak enz.. "schandalig" maar de mensen die hier zijn komen wonen wensen hun geloof en de bijhorende cultuur te behouden ... het christendom is dat mss niet meer zo overdreven maar was dat wel , 'onze jaartelling loopt dan ook veel voor op die van de islam'.
Islam is een totalitaire ideologie, die het leven van mensen tot in het kleinste detail kan beheersen. Uiteraard kun je niet de vrijheid geven om je levensovertuiging op die wijze te beleven, wie dit verwacht is dus verkeerd.
Om je een voorbeeld te geven wat ik bedoel, als staatsvorm schrijft islam een theocratie voor, als rechtsystheem de sharia, islam beoordeelt iedere menselijke handeling als toegelaten( halal) en niet toegelaten( haram) dit kun je niet op ieder vlak naleven binnen een seculiere staat, met gelijke rechten voor vrouwen en holebi's.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2010, 11:51   #147
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
@ Alice .

Macht en religie zijn een probleem, en de fanatieke stroming daarbinnen nog meer en daartegen moet wat ondernomen worden. Maar islamofobie en kapitalisme zijn dat ook. Wie ervoor kiest om slechts een van beide te bestrijden, en niet te zien dat de een verband houdt met de ander, kiest domweg partij in een oorlog die er niet zou moeten zijn en die door extremistische politici en religieuzen aangewakkerd wordt.
Religie is hier geen probleem meer, juist omdat ze geplaatst wordt in de privesfeer waar ze ook thuishoort!
Er bestaan universele waarden die niets met religie te maken hebben maar daar wel boven staan, dat zal iedere gelovige, ongeacht welke overtuiging moeten respecteren, wanneer je die grens bewaakt ben je al een eind in de goede richting!
Oud 3 juli 2010, 13:26   #148
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Een moslim is verplicht om zijn of haar kinderen als moslims op te voeden
Hierover is men ook verantwoordelijk op de Dag des Oordeels.

Dit is ook een van de voorwaarden waaronder een moslimman met een christenvrouw mag trouwen.

Hoe kan een moslima met een niet-moslim trouwen, je zit dan totaal niet op 1 lijn. Kdenk dan maar aan bepaalde zaken waar ik enorm veel waarde aan hecht: De 5 gebeden kun je niet samen verrichten, de Ramadan ook niet, de een eet varkensvlees en de ander eet enkel halal. Je maakt het uzelf enkel maar moeilijker terwijl je deze problemen niet gaat ervaren als je een moslim trouwt (van welke nationaliteit) dan ook.

En ook de opvoeding van kinderen brengt veel problemen met zich mee.
De moeder is de eerste leermeester van de kinderen en zij hoort de kinderen al een basis van de Islam mee te geven. Dit zal erg moeilijk zijn als de vader zelf geen moslim is of een andere religie aanhangt.

Het is misschien vreemd om zo te zeggen, maar alleen als beide partners niet zo met geloof bezig zijn kan zo'n relatie slagen. Als iemand alleen in naam een moslim of een christen is maar verder niet praktiseert dan zal je weinig problemen hebben. Behalve als een van de partners op latere leeftijd alsnog het geloof wil gaan praktiseren, en dit komt regelmatig voor. Maar als 1 of beide partners praktiserend is hun geloof, dan gaat het zeker botsen!
Oud 3 juli 2010, 13:50   #149
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amerika is dan ook Europa niet, ik wil best geloven dat ook daar fanatici zijn die zichzelf christen noemen. Maar ook Amerika kent scheiding der machten en dat is de essentie, ookal voeren zij nefaste en vaak agressieve buitenlandse politiek waar het de moslimwereld betreft.
Amerika is niet het enige westerse land, wel het meest aggressieve.
De scheiding van kerk en staat is in verschillende westerse landen zeer onvolledig. Fanatici heb je overal helaas.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2010, 13:55   #150
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Dit is ook een van de voorwaarden waaronder een moslimman met een christenvrouw mag trouwen.

Hoe kan een moslima met een niet-moslim trouwen, je zit dan totaal niet op 1 lijn. Kdenk dan maar aan bepaalde zaken waar ik enorm veel waarde aan hecht: De 5 gebeden kun je niet samen verrichten, de Ramadan ook niet, de een eet varkensvlees en de ander eet enkel halal. Je maakt het uzelf enkel maar moeilijker terwijl je deze problemen niet gaat ervaren als je een moslim trouwt (van welke nationaliteit) dan ook.

De moeder is de eerste leermeester van de kinderen en zij hoort de kinderen al een basis van de Islam mee te geven. Dit zal erg moeilijk zijn als de vader zelf geen moslim is of een andere religie aanhangt.

Het is misschien vreemd om zo te zeggen, maar alleen als beide partners niet zo met geloof bezig zijn kan zo'n relatie slagen. Als iemand alleen in naam een moslim of een christen is maar verder niet praktiseert dan zal je weinig problemen hebben. Behalve als een van de partners op latere leeftijd alsnog het geloof wil gaan praktiseren, en dit komt regelmatig voor. Maar als 1 of beide partners praktiserend is hun geloof, dan gaat het zeker botsen!
Soms lijkt het toch alsof ik een zwartekousendominee lees.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2010, 14:07   #151
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Soms lijkt het toch alsof ik een zwartekousendominee lees.
Oud 3 juli 2010, 14:20   #152
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hebt gelijk, Tariq Ramadan zegt hier zeer interessante dingen over op:
http://www.youtube.com/watch?v=JJJkXMPEQmY

Minuut 25:40 tot 29:00
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2010, 14:32   #153
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik weet dat nog zo niet, het ligt er maar aan wat je de essentie van je religie vindt!
Kun je als moslim niet ertoe komen om je kinderen universele waarden mee te geven,zoals respect voor alle mensen ongeacht hun overtuiging?
Dan is een gemengd huwelijk juist een voorbeeld van de praktijk daaraan!
Moet een islamitische opvoeding betekenen dat je je kinderen leert dat enkel de leer van Allah met alle bijbehorende regels leidt tot een gunstig oordeel op uw dag des oordeels?
Is dit een waarde die je via opvoeding moet doorgeven?
Of kun je ook als moslim leren dat er veel wegen zijn tot God, en zelfs wie een weg bewandelt waar God niet op de richtingaanwijzing staat, goede en te respecteren mensen zijn die ook in het paradijs zullen komen, mocht dit er zijn?
Mij lijkt bidden niet de essentie, en zeker niet vijf keer per dag, maar wel waarden en normen die je uitdraagt in je handelen, respect voor alle mensen, gelovig of niet lijkt mij een waarde die je alle kinderen hoort mee te geven ongeacht geloof.
Oud 3 juli 2010, 14:34   #154
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

DE kleinzoon van de stichter van het moslimbroederschap is in ieder geval een zeer omstreden figuur en volgens mij helemaal geen goed voorbeeld!
Oud 3 juli 2010, 15:31   #155
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik weet dat nog zo niet, het ligt er maar aan wat je de essentie van je religie vindt!
Kun je als moslim niet ertoe komen om je kinderen universele waarden mee te geven,zoals respect voor alle mensen ongeacht hun overtuiging?
Dan is een gemengd huwelijk juist een voorbeeld van de praktijk daaraan!
Moet een islamitische opvoeding betekenen dat je je kinderen leert dat enkel de leer van Allah met alle bijbehorende regels leidt tot een gunstig oordeel op uw dag des oordeels?
Is dit een waarde die je via opvoeding moet doorgeven?
Of kun je ook als moslim leren dat er veel wegen zijn tot God, en zelfs wie een weg bewandelt waar God niet op de richtingaanwijzing staat, goede en te respecteren mensen zijn die ook in het paradijs zullen komen, mocht dit er zijn?
Mij lijkt bidden niet de essentie, en zeker niet vijf keer per dag, maar wel waarden en normen die je uitdraagt in je handelen, respect voor alle mensen, gelovig of niet lijkt mij een waarde die je alle kinderen hoort mee te geven ongeacht geloof.
Die waarden waar jij het over hebt krijgen ze automatisch mee bij het geven van een islamitische opvoeding. En wat voor mij belangrijk en essentieel is, is het voor u net niet. Het zij zo, jij hebt uw leven en ik heb het mijne. Ik bepaal zelf wel watvoor opvoeding ik mn kind geef en ook bepaal ik zelf wel wie ik trouw, daarvoor heb ik uw mening of die van een ander niet nodig. Ook mijn ouders hebben het recht mij advies te geven maar tenslotte ligt de eindbeslissing bij mezelf.
Oud 3 juli 2010, 16:02   #156
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Thx voor het filmpje Kallikles.

Interessant, gelijk dat hij zegt: Liefde maakt blind dus beter voorkomen dan genezen. Kan hem alleen maar gelijk geven.
Oud 3 juli 2010, 16:35   #157
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die waarden waar jij het over hebt krijgen ze automatisch mee bij het geven van een islamitische opvoeding. En wat voor mij belangrijk en essentieel is, is het voor u net niet. Het zij zo, jij hebt uw leven en ik heb het mijne. Ik bepaal zelf wel watvoor opvoeding ik mn kind geef en ook bepaal ik zelf wel wie ik trouw, daarvoor heb ik uw mening of die van een ander niet nodig. Ook mijn ouders hebben het recht mij advies te geven maar tenslotte ligt de eindbeslissing bij mezelf.
Wat is voor u het belangrijkse en essentiele binnen een Islamitische opvoeding?
U zit op een discussieforum, waarbij je meningen aan mekaar toetst, argumenten uitwisselt, uiteraard bepaalt u zelf de opvoeding van uw kinderen, maar voor u betekent dit een Islamitische opvoeding, vandaar mijn vraag, wat is daar belangrijk in en wat is essentie?
Wat verstaat u precies onder dat advies van uw ouders bijvoorbeeld?
Oud 3 juli 2010, 16:39   #158
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Kan maar één verklaring voor zijn :
Dat meiske droeg een bourka en de wind zat verkeerd.

zijn geld is een andere...
Oud 3 juli 2010, 16:50   #159
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Wat is voor u het belangrijkse en essentiele binnen een Islamitische opvoeding?
U zit op een discussieforum, waarbij je meningen aan mekaar toetst, argumenten uitwisselt, uiteraard bepaalt u zelf de opvoeding van uw kinderen, maar voor u betekent dit een Islamitische opvoeding, vandaar mijn vraag, wat is daar belangrijk in en wat is essentie?
Wat verstaat u precies onder dat advies van uw ouders bijvoorbeeld?
Mijn ouders hebben het recht mij advies te geven wat valt daar niet aan te begrijpen? Als ik met iemand naar huis kom dan sta ik open voor 'advies' wat niet wilt zeggen dat ik iemand ga gehoorzamen wat het huwelijk betreft. Ik sta open voor adviezen, meningen maar verder bepaal ik zelf mijn koers.

Wat opvoeding betreft, neem even de tijd om dit te beluisteren.

http://www.youtube.com/watch?v=VF-ADpDoobA

http://www.youtube.com/watch?v=UBGUN...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=5-ThO...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=nM1hA...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=wMwnC...eature=related

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 3 juli 2010 om 16:51.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2010, 17:47   #160
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Wat de Dalaï Lama zegt is veel zinniger hoor, neem jij eens de tijd om naar hem te luisteren.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be