![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als de antifa's 'hun vijand' niet zo oelewapperwereldvreemd zouden kiezen, zouden ze strijden voor meer vrijheid, voor verantwoord lokaal ondernemen, voor ethisch ondernemen met respect voor de arbeider, en voor eerlijkere verdeling van rijkdom ... maar wsl klinkt dat allemaal te liberaal ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 6 juli 2010 om 08:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 6 juli 2010 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat jij hier schrijft, zou een antwoord kunnen zijn op "waarom", niet zozeer op "wat".
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb toch gezegd dat ik niet achter zo'n simplistisch mens- en wereldbeeld sta. Sommigen binnen de beweging hebben nu eenmaal een essentialistisch begrip van nationalisme als xenofoob, exclusief, ... ,kortom ze hanteren ongeveer hetzelfde begrip van nationalisme als de 'integraal-nationalisten'. Deze visie zorgt volgens mij ook tot een verstoring van hun analyse en praktijk, het zijn vaak deze activisten die antifascisme isoleren van sociale strijd en al snel in moralisme vervallen. Pluralistische initiatieven hebben nu eenmaal de eigenschap dat je samenwerkt met mensen en groepen waarmee je het niet altijd voor alles eens bent.
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vraag mij al 30 jaar af waarom links dat zo laat, eigenlijk, waarom links niet massaler in de Vlaamse Beweging staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die vraag is bijzonder pertinent.
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ja, soms wel. Het zal je misschien verbazen, maar ik sta niet onverschillig tegenover links-soevereinistische bewegingen. Wel hou ik altijd rekening met de sociale inhoud van een globale autonomie- of onafhankelijkheidsstrijd.
![]() |
#150 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hier bloeit iets moois...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vlaams autonomiestreven anno 2010 is een strijd tegen een extreem conservatief belgisch regime (niks mag nog bougeren), voor een dynamisch bestuur (zowel voor Vlaanderen als Wallonie) ... een bestuur dat dichter aansluit bij de mensen ... ook links kan maar terug dingen binnenhalen, dingen veranderen wanneer Belgie verleden tijd zal zijn, totdan beweegt er niks. prioriteiten stellen, aansluiting vinden bij t volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat is wellicht historisch zo gegroeid, o.a. de perceptie van de verbondenheid van het Vlaams-nationalisme met de Nieuwe Orde-ideologieën. Er zijn wel linkse, Vlaamse initiatieven geweest met mensen als Roossens, ... maar die waren nooit een lang leven beschoren.
![]() |
![]() |
#154 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zal niet ontkennen dat er een segment is van de Vlaamse beweging dat nog dweept met extreem rechts en nieuwe orde toestanden, dit is echter een marginaal deel (zij soms luidruchtig) ... net als extreem links missen zij compleet de boot door te focussen op het verleden (en de foute dingen) jullie houden elkaar zo'n beetje bezig, EN UIT DE MAATSCHAPPIJ. ook zij vinden GEEN maatschappelijke aansluiting ... jullie zouden dus ook beter focussen op het anti-regime aspect ... tegen het Belgisch conservatisme, en ja, waarom niet, verbeter de wereld begin bij jezelf (of je eigen deeltje) voor Vlaanderen (lees de Vlaamse arbeider, want ge hebt er immers geen andere.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Héhé. Neen, maar ik kon een Defoort wel volgen wanneer hij stelde dat links en rechts één front dienen te vormen als het gaat over onafhankelijkheid. Jammer dat Defoort in dezelfde stelling meteen rechts een veeg uit de pan gaf, wat meteen aantoonde dat 'links' niet in staat is om rationeel na te denken over een bundeling van de krachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik kon die al te racistische koers ook nooit smaken maar ik weet maar al te goed dat er in B niks kan veranderen, zolang B bestaat. daarom zal ik kiezen en stemmen voor nationalistische (anti B partijen) tot Vlaanderen onafhankelijk is. daarna zal ik mss sociaal-democraat stemmen, maar pas als er dingen kunnen en zullen kunnen bewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
om effectief te zijn, noodzakelijk voor de vlaamse autonomisten, maar ook voor links in vlaanderen in t algemeen. |
|
![]() |
![]() |