Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2010, 21:20   #141
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Vandale:

Solden is eerder Vlaams.
Koopjes zult ge dan weer meer in Nederland tegen komen.
Mijn ma heeft het altijd over 'batjes'.

Voor haar betekent dat héérlijke dagen tijdens dewelke het 'vitrine lekken' eindelijk ongeremd mag worden vervangen door het 'in de beuze scharten'.

Het plezier weze haar van harte gegund.

Het is tenslotte haar eigen magere, maar niettemin moeizaam bijeen gewerkt pensioentje dat in tastbare, maar helaas vaak erg vergankelijke goederen wordt omgezet.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 21:31   #142
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mijn ma heeft het altijd over 'batjes'.

Voor haar betekent dat héérlijke dagen tijdens dewelke het 'vitrine lekken' eindelijk ongeremd mag worden vervangen door het 'in de beuze scharten'.

Het plezier weze haar van harte gegund.

Het is tenslotte haar eigen magere, maar niettemin moeizaam bijeen gewerkt pensioentje dat in tastbare, maar helaas vaak erg vergankelijke goederen wordt omgezet.
Je ma is dan ook van West-Vlaanderen. Roeselare?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 21:45   #143
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Mij hoeft u echt niet te bedanken, hoor (maar het mag wel, ik ben niet altijd even knorrig).

Ik ben hoe dan ook niet diegene die regelmatig met z'n neus in de boeken gaat moeten zitten, hé!

2. Vergeef me m'n nieuwsgierigheid: wat zou u graag willen doen, en welke diploma's denkt u daarvoor nodig te hebben?

3. Ik zit ook niet graag stil, maar ik voel mij niet op m'n gemak als ik een paar dagen na elkaar niks heb bijgeleerd.
Ik heb gelukkig al ontdekt dat ik ook kan studeren terwijl ik in beweging blijf
1. Wanneer iemand mij succes toewenst dan vind ik het maar normaal om die persoon te bedanken.

2. Geen probleem. Ben farmaceutisch assistente (hulp-apotheker) en geef les op de basisschool. Van kleinsaf wilde ik juf worden of verpleegster. Ik ben als vrijwilligster begonnen: allochtone en autochtone kinderen bijles geven na de schooluren. De droom om juf te worden en kinderen te onderwijzen en deels op te voeden heb ik kunnen waarmaken. De volgende droom die ik graag zou willen waar maken is om der te staan voor allochtone en autochtone vrouwen die het moeilijk hebben (vluchthuizen ofzo). Ik werd op het idee gebracht door een hoofdcommissaris (Borgerhout). Mijn hart brak toen ik zag met wat de politie in Antwerpen allemaal niet te maken had, vrouwen worden door mannen als een stuk 'speelgoed' behandeld en daar moet maar eens een einde aan komen. Ben van plan gezinswetenschappen te studeren in Brussel, met die studie kan ik alle richtingen uit maar mijn voorkeur gaat naar het begeleiden vrouwen.. En nog een droom die ik moet en zal verwezenlijken: voor artsen zonder grenzen of islamic relief werken als vrijwilliger. Doe ik nu ook al, maar wil daar nog meer tijd in steken als mijn dagen het toelaten.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 12 juli 2010 om 21:52.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 22:00   #144
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je ma is dan ook van West-Vlaanderen. Roeselare?
M'n ma, én m'n pa, m'n bomma's en m'n bompa's, m'n nonkels en tantes, m'n broer en zussen, m'n neefjes en nichtjes, ikzelf: allemaal van dat klein, gedrongen, gesloten, boosaardig sluw, eenzelvig en achterdochtig volk uit de bossen van West-Vlaanderen, die zich dichter bij Brugge dan bij Roeselare situeren.

Er is genetische verwantschap met de Baekelandt van de bandieten, en een zo goed als zekere toevoeging van chromosomen afkomstig van een Siciliaan uit een leger: dat van Karel V, dat van Filips II of dat van Napoleon (daar wordt door de ondertussen hoogbejaarde genealogen in de familie sinds mensenheugenis een bittere vete uitgevochten, tot algeheel vermaak en groot jolijt van de sceptische nonkels en tantes, en de nog in een leerfase verkerende neefje en nichtjes, broer en zussen, ikzelf )

Wij hebben helaas voor hen, en gelukkig voor ons, weinig gemeen met de multi-culti kosmopolitische kapitalisten uit het Texas van de Zieke Man van Europa

Oud 12 juli 2010, 22:18   #145
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
1. Wanneer iemand mij succes toewenst dan vind ik het maar normaal om die persoon te bedanken.

2. Geen probleem. Ben farmaceutisch assistente (hulp-apotheker) en geef les op de basisschool. Van kleinsaf wilde ik juf worden of verpleegster. Ik ben als vrijwilligster begonnen: allochtone en autochtone kinderen bijles geven na de schooluren. De droom om juf te worden en kinderen te onderwijzen en deels op te voeden heb ik kunnen waarmaken. De volgende droom die ik graag zou willen waar maken is om der te staan voor allochtone en autochtone vrouwen die het moeilijk hebben (vluchthuizen ofzo). Ik werd op het idee gebracht door een hoofdcommissaris (Borgerhout). Mijn hart brak toen ik zag met wat de politie in Antwerpen allemaal niet te maken had, vrouwen worden door mannen als een stuk 'speelgoed' behandeld en daar moet maar eens een einde aan komen. Ben van plan gezinswetenschappen te studeren in Brussel, met die studie kan ik alle richtingen uit maar mijn voorkeur gaat naar het begeleiden vrouwen.. En nog een droom die ik moet en zal verwezenlijken: voor artsen zonder grenzen of islamic relief werken als vrijwilliger. Doe ik nu ook al, maar wil daar nog meer tijd in steken als mijn dagen het toelaten.
1. OK, ik accepteer uw subjectieve mening als een valabel argument

2. Ik zou het wel fijn vinden mochten uw dagen u ongelooflijk láng ongelooflijk véél toelaten: voetballen met uw kinderen, mooie dromen waarmaken, van het leven genieten, uw kleinkinderen goede raad geven, uw achterkleinkinderen spannende verhalen vertellen, ...

Oud 13 juli 2010, 00:15   #146
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Goede studie die gezinswetenschappen in Brussel, zeker doen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 00:17   #147
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
1. OK, ik accepteer uw subjectieve mening als een valabel argument

2. Ik zou het wel fijn vinden mochten uw dagen u ongelooflijk láng ongelooflijk véél toelaten: voetballen met uw kinderen, mooie dromen waarmaken, van het leven genieten, uw kleinkinderen goede raad geven, uw achterkleinkinderen spannende verhalen vertellen, ...
Zal der niet aan mankeren. Een mens moet het beste uit het leven proberen te halen en doelen stellen en proberen waar te maken.
Oud 13 juli 2010, 00:17   #148
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goede studie die gezinswetenschappen in Brussel, zeker doen!
Inderdaad, zal ik zeker doen..
Oud 13 juli 2010, 00:50   #149
FDM
Banneling

Standaard

hier gaat reactie op komen
want een franstalige - die zn eigen taal über alles acht - zal nooit een woord van een andere taal aanleren
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 15:03   #150
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Een nobel objectief..daar kan ik geen speld tussen krijgen..

Ik vrees echter dat uw 'gelovige' onderwerping NIET het juiste signaal is voor die onderdrukte vrouwen...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 18:59   #151
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Een nobel objectief..daar kan ik geen speld tussen krijgen..

Ik vrees echter dat uw 'gelovige' onderwerping NIET het juiste signaal is voor die onderdrukte vrouwen...
Dan verschillen ik en jij van mening hé. Om een vrouw te helpen en te begeleiden is religie niet relevant. Ik ben der voor gelovigen en niet-gelovigen.
Oud 13 juli 2010, 19:03   #152
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan verschillen ik en jij van mening hé. Om een vrouw te helpen en te begeleiden is religie niet relevant. Ik ben der voor gelovigen en niet-gelovigen.
Dat klinkt heel nobel maar ik vraag me af hoe je dit denkt te doen.
Je kijkt persoonlijk anders tegen de positie van vrouwen dan hier gebruikelijk is, zet je dan je eigen overtuiging opzij?
Oud 13 juli 2010, 19:06   #153
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat klinkt heel nobel maar ik vraag me af hoe je dit denkt te doen.
Je kijkt persoonlijk anders tegen de positie van vrouwen dan hier gebruikelijk is, zet je dan je eigen overtuiging opzij?
U stelt 'te' veel vragen.

Ik zal een niet-gelovige op een andere manier benaderen dan een gelovige, maar soit zo ver zijn we niet.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 13 juli 2010 om 19:06.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 17:57   #154
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zal een niet-gelovige op een andere manier benaderen dan een gelovige, maar soit zo ver zijn we niet.
Wanneer u werkt wordt u veronderstelt te handelen naar de visie van uw werkgever, en niet op eigen houtje te beslissen om gelovigen en ongelovigen anders te behandelen.
Vrouwen hebben dezelfde rechten, en precies uw houding zorgt ervoor dat sommige vrouwen dan liever niet door u geholpen zullen worden, zij hebben immers echt geen nood om van een hulpverlener te moeten horen wat de Islamitische regelgeving is voor hun probleem.

Hoe ga je dan om met vrouwen die te maken krijgen met huiselijk geweld, verkrachting, geslachtziektes,vrouwen die abortus willen of ongehuwd samen willen wonen, of lesbisch zijn? Ga je hier dan anders mee om wanneer het een moslima betreft?

Ik stel niet te veel vragen, het ontbreekt u steeds vaker aan antwoorden!

Laatst gewijzigd door alice : 14 juli 2010 om 17:58.
Oud 14 juli 2010, 18:40   #155
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer u werkt wordt u veronderstelt te handelen naar de visie van uw werkgever, en niet op eigen houtje te beslissen om gelovigen en ongelovigen anders te behandelen.
Je moet handelen in het kader van afspraken (contract en reglement) en dat zegt nooit hoe je moet omgaan met met janker of flipmor, dus je moet gewoon je werk doen, je uren halen en naar huis gaan, je mag niemand op verkvloer fysiek, verbaal of psychisch lastig vallen (=respect tonen) maar je bent zelf vrij in hoe je dit gaat realiseren, als de werkgever iets buiten de afspraken eist, dan ben jij niets verplicht, je mag een nieuwe afspraak maken en daarover een akkoord sluiten. De werkgever is verplicht om de algemene voorwaarden na te komen en/of anders moet hij op voorhand informatie geven over jouw functie, en als je slim bent dan ga je een functiebeschrijving (in details dus niet enkel de werking van organisatie en functies en blabla) vragen, op papier hebben met handtekening erop.
Citaat:
Vrouwen hebben dezelfde rechten, en precies uw houding zorgt ervoor dat sommige vrouwen dan liever niet door u geholpen zullen worden, zij hebben immers echt geen nood om van een hulpverlener te moeten horen wat de Islamitische regelgeving is voor hun probleem.
Het individu (de mannen, de vrouwen), de maatschappij en het milieu hebben geen rechten laat staan dezelfde rechten, ze hebben wat men reglementair een 'recht' noemt, en deze rechten hebben ze niet gelijk, dus het individu heeft geen gelijke rechten, denk maar aan vaderschapsverlof/moederschapsverlof en verdiende lonen etc ...
Citaat:
Hoe ga je dan om met vrouwen die te maken krijgen met huiselijk geweld, verkrachting, geslachtziektes,vrouwen die abortus willen of ongehuwd samen willen wonen, of lesbisch zijn? Ga je hier dan anders mee om wanneer het een moslima betreft?
Volgens de afspraken want een afspraak is een soort verdrag dat nagekomen moet worden, als je zelfstandig buiten de afspraken mocht werken, dan ga je natuurlijk met een moslima anders om, je geeft haar (naast wat je moet doen/zeggen) bijvoorbeeld een religieuze advies, of een advies vanuit eigen geloof en indien mogelijk/beschikbaar (voor beiden zowel hulpzoeker als hulpverlener) ook een spirituele steuntje bieden. Met een niet-moslima ga je dit niet doen anders ben je bezig met je geloof opleggen.
Citaat:
Dat is niet het probleem, het probleem is dat jij niet juist weet wat je met je discussies/posts wilt.

Laatst gewijzigd door porpo : 14 juli 2010 om 18:43.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 19:01   #156
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:

Je begrijpt het verschil niet tussen "benaderen" en "behandelen"? Of doe je dit opzettelijk?

Zeker in de sociale sector is het belangrijk om ieder op een aangepaste persoonlijke wijze te benaderen. Niet?

Laatst gewijzigd door artisjok : 14 juli 2010 om 19:01.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 21:37   #157
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Je moet handelen in het kader van afspraken (contract en reglement) en dat zegt nooit hoe je moet omgaan met met janker of flipmor, dus je moet gewoon je werk doen, je uren halen en naar huis gaan, je mag niemand op verkvloer fysiek, verbaal of psychisch lastig vallen (=respect tonen) maar je bent zelf vrij in hoe je dit gaat realiseren, als de werkgever iets buiten de afspraken eist, dan ben jij niets verplicht, je mag een nieuwe afspraak maken en daarover een akkoord sluiten. De werkgever is verplicht om de algemene voorwaarden na te komen en/of anders moet hij op voorhand informatie geven over jouw functie, en als je slim bent dan ga je een functiebeschrijving (in details dus niet enkel de werking van organisatie en functies en blabla) vragen, op papier hebben met handtekening erop.

Het individu (de mannen, de vrouwen), de maatschappij en het milieu hebben geen rechten laat staan dezelfde rechten, ze hebben wat men reglementair een 'recht' noemt, en deze rechten hebben ze niet gelijk, dus het individu heeft geen gelijke rechten, denk maar aan vaderschapsverlof/moederschapsverlof en verdiende lonen etc ...

Volgens de afspraken want een afspraak is een soort verdrag dat nagekomen moet worden, als je zelfstandig buiten de afspraken mocht werken, dan ga je natuurlijk met een moslima anders om, je geeft haar (naast wat je moet doen/zeggen) bijvoorbeeld een religieuze advies, of een advies vanuit eigen geloof en indien mogelijk/beschikbaar (voor beiden zowel hulpzoeker als hulpverlener) ook een spirituele steuntje bieden. Met een niet-moslima ga je dit niet doen anders ben je bezig met je geloof opleggen.

Dat is niet het probleem, het probleem is dat jij niet juist weet wat je met je discussies/posts wilt.
moge Allah vrouwen ervoor behoeden dat u ooit in de sociale sector terecht komt!
Oud 14 juli 2010, 21:43   #158
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je begrijpt het verschil niet tussen "benaderen" en "behandelen"? Of doe je dit opzettelijk?

Zeker in de sociale sector is het belangrijk om ieder op een aangepaste persoonlijke wijze te benaderen. Niet?
Uiteraard is dat zo, denkt u dat dit niet gebeurt?
Maar wat is voor u een aangepaste vorm van benaderen?
Oud 14 juli 2010, 21:46   #159
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moge Allah vrouwen ervoor behoeden dat u ooit in de sociale sector terecht komt!
Ok, maar als je mijn reactie citeert, dan verwacht een reactie die daar iets mee te maken heeft, hoor.
Oud 14 juli 2010, 21:47   #160
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard is dat zo, denkt u dat dit niet gebeurt?
Wat gebeurt er niet? Verschil kennen en kunnen tussen behandelen en benaderen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be