![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe moeilijk het is iets geschikt in Brussel te vinden, weet ik genoeg van mijn Brusselse collega's en kennissen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen heb ik toch zo de indruk dat jij, system, veel meer met Nederland bezig bent dan dat bij quercus het geval is.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 27 juli 2010 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wil la Belgique op een democratische voet geschoeid worden dan mag de bevoegdheid van de Brusselse politici enkel betrekking hebben op het bestuur van Brussel als stad. Over de relatie van Brussel als hoofdstad ten aanzien van de deelstaten kan Brussel niet zomaar op zijn eentje beslissen. Voor die aangelegenheid hoort zij onder de gemeenschappelijke voogdij te staan van de deelstaten. Als BRU dit weigert, dan handelt tegen haar status van hoofdstad en dan verdient zij slechts een stad te zijn als een ander die, gezien haar ligging, deel uitmaakt van de deelstaat Vlaanderen.
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn alvast dom genoeg om BE mee naar de kloten te helpen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is ook nog iets met het bijten van voedende handen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaamse contentieux tegen de Belgisch-Brusselse staat én zij die hem incarneren is zo groot dat die foutjes van de Oranjes in het niet vervallen. Een Vlaming is al gecharmeerd als een buitenlandse prinses zoals Maxima op eigen initiatief goed Nederlands leert. Ik denk dat de Oranjes nu al populairder zijn in Vlaanderen dan de hardvochtige, hardleerse Saksen-Coburgers.
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer gaat gij eens leren voor uzelf te spreken? Gij zijt niet "wij Vlamingen".
Ik als op-en-top Vlaming sta in elk geval met open armen gereed om de Noord-Nederlanders hier te onvangen, al dan niet met Oranje erbij.
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Wie hoort hij te zijn, Limburgs paterke?
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() FDF misschien wel, maar hun politieke agenda allerminst. En die wordt bij afwezigheid van de MR aan de onderhandelingstafel momenteel het hardst verdedigd door Milquet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vele miljoenen mensen zouden graag in zo'n naar de kloten geholpen land wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zelfs als de meerderheid op dit forum zal niet begrijpen waarom jij naaar een zo vuil en gevaarlijke stad wil verhuizen ![]()
Hoe Belgïe beter inrichten en het ideale Belgïe BHV en het Gronwettelijk Hof Hoe Brussel beter vernederlandsen en Brussel bestuurd door Vl en W Advies van een Vlaamse Brusselaar Vlamingen in Wallonïe, verloren Vlamingen ? Laatst gewijzigd door T'serclaes : 27 juli 2010 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() de boeren bedoel je?
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb uw reactie op mijn post 48 meermaals gelezen, maar ik kan de mogelijke relevantie ervan nog steeds niet ontdekken. 1. Voor de essentie van mijn stelling maakt het geen enkel verschil of men “Brussel” als stad of als hoofdstedelijk gewest ziet. Noch in het ene, noch in het andere geval heeft Brussel een democratische meerderheid in België. 2. Ik heb het helemaal niet over wat Vlaanderen al dan niet wil, maar over wat uiteindelijk door Vlamingen en Walen via hun parlementaire vertegenwoordigers zal worden beslist inzake Brussel. 3. Uw argument i.v.m. een “unitair” België raakt kant noch wal : België is staatkundig eenvoudigweg niet “unitair” en maakt zowat nul procent kans om ooit “unitair” te worden, wel integendeel : de kans dat België uiteenvalt is oneindig veel groter. Maar zelfs �*ls België “unitair” zou worden (quod non), blijft mijn stelling onverminderd gelden, tenzij u er van uitgaat dat er dan plots geen Vlamingen en/of Walen meer zullen zijn : wil mij in dat geval eens uitleggen hoe de Vlamingen en Walen van het ene moment op het andere als het ware in rook zullen opgaan en wat er dan als bevolking van België zal overblijven om de boel economisch draaiende te houden. Dank bij voorbaat. Hartelijke groeten, G. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wil svp verduidelijken : * om hoeveel mensen gaat het precies ? * wie zijn die mensen, en waar komen zij vandaan ? * welke zijn de redenen waarom die vele miljoenen mensen graag in België zouden wonen ? Dank bij voorbaat. Laatst gewijzigd door Gwylan : 28 juli 2010 om 01:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
door immigratie is de BE bevolking heel hard aan het groeien; harder dan elders in de EU. http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=8C2TBGQ8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb alleen gezegd dat de FR dom genoeg zijn om BE mee naar de kloten te helpen. Het werk is nog niet helemaal af. Elke helpende hand is dus welkom.
|
![]() |
![]() |