![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het nodige Het nuttige Het aangename |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moeten de politici ervoor zorgen dat die "legale achterpoortjes" op slot gedaan worden.
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat moet niet, lees mijn voorbeelden.
![]() |
#145 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waar vergist de topicstarter zich? http://www.hbvl.be/nieuws/geldzaken/...-200-euro.aspx Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die achterpoortjes kunnen alleen gesloten worden als je elke ondernemingsvorm verbiedt. En diegene die dat durft maakt van dit land een derde wereld land. Laatst gewijzigd door speurneus : 26 juli 2010 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grote shows zijn windowdressing, naar het publiek toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Nochtans komt een flat tax en afschaffing alle aftrekposten ook al een eind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe verklaren we dat 44% van de boetes in Vlaanderen gewoonweg niet betaald worden (in Wallonie is het zelfs 72%). Laatst gewijzigd door Bob : 26 juli 2010 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. De politici die de Belgen gekozen hebben. Ofwel zijn er te weinig ambtenaren (wat ik betwijfel), ofwel zijn er de foute ambtenaren. Maar geen van beide mogelijkheden keuren het jaren wachten van asielzoekers goed 3. Zolang die kiezers hen die mogelijkheid bieden en hun kiezers deze personen niet afstraffen, is er niets wat wij daaraan kunnen doen. Tenzij je natuurlijk een reisverbod voor politici wenst te installeren, maar dan heb je nog steeds een meerderheid nodig van politici om dat goed te keuren 4. Ik ben geen voorstander van de politicisering van openbare bedrijven maar zolang er geen partij dat wil veranderen en/of de kiezer geen duidelijke stem laat horen dat ze dat afkeuren, gaat de kiezer indirect akkoord met de gang van zaken. Organiseer een betoging en ik kom af 5. Peumans verricht een goede daad door een deel van zijn loon te geven aan goede doelen, nog beter is dat dat loon zonder omweg van de bankrekening van Peumans naar betere doelen gaat. Daarvoor heb je geen individueel geval maar aanpassing van de lonen nodig. 6. Of ze al dan niet met mijn mening rekening houden, is hun zaak. Dat resulteert in een stem of geen stem (van mij) de komende verkiezingen. Ik wens geen dictatuur waar met MIJN mening onmiddellijk rekening gehouden wordt omdat ik een kiezer ben, als er genoeg kiezers hun mening laten horen aan de politici zullen zij vanzelf wel realiseren dat ze er beter rekening meehouden. Kijk naar BHV, dan zie je het resultaat als de politici geen rekening houden met de mening van de kiezer 7. De zogenaamde hangmatcultuur is de dooddoener is de discussie. Waarom mogen oostbloklanden wel hangmatten (of doen ze dat daar niet volgens u?) maar Walen niet? Iedereen maakt gebruik van de economie die hij ter zijner beschikking heeft. En op heden is de economie (nog) beter in Vlaanderen dan in Wallonië, niets garandeert dat dat zo blijft in de toekomst en plots Vlaanderen zogenaamd hangmatterig wordt. 8. Start je eigen partij en neem je verantwoordelijkheid op. Passief toekijken en jammeren, het is en blijft toch wel een prominente eigenschap van Vlamingen
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat het daar zó slecht ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als er minder zijn, hebben ze minder tijd om elkaar tegen te werken. En minder tijd om mee te werken aan het opstellen van wetten en besluiten die onuitvoerbaar zijn, de fiscale en sociale fraude oncontroleerbaar maken.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel nergens dat de N-VA de pest of de cholera is. Maar het is nu eenmaal zo dat door de versnippering in ons politiek landschap, een partij die bijna 30 % haalt (in één regio), verplicht is om op zoek te gaan naar partners. Zelfs naar partners waar wij niet op kunnen stemmen (Wallonië). Die mij kent weet dat ik niet aan wal sta. 2. Het asielbeleid (in ons land de naam onwaardig), heeft enkele grote nadelen. - De politici die geen duidelijke omkadering durven / willen geven. - De ambtenaren die zichzelf in stand willen houden. - De advocaten die met ons geld opkomen voor de asielzoekers. - De "humanitaire" verenigingen die opkomen voor de asielzoekers. Waarbij ik zeer goed weet dat alles opgelost kan worden door een duidelijke omkadering door onze politici. Die van de OVLD waren goed bezig (ze gaven tenminste niet toe), tot ...... ze aan de kant geschoven werden. 3. Burgers kunnen in dit onland geen politici afstraffen, zie punt 1, ik geef toe dat er soms ergens naartoe gegaan moet worden, maar moet dat zo dikwijls? Het geval Hapart geeft duidelijk aan dat er misbruiken zijn, evenzo met het geval DE Crem. 4. Ik wil helemaal geen politisering van openbare bedrijven. De openbare bedrijven zouden op z'n minst rendabel moeten zijn, kom nu niet af met fabeltjes van dienstverlening en ik weet niet wat allemaal. Het is hier reeds veel te ver gekomen, het enige dat nog staakt in België is de openbare sector, terwijl ze de beste lonen en de beste pensioenen hebben. 5. Veel beter bleef dit geld in de kas, maar dat is momenteel onmogelijk. We hebben tekort, dan moet je geen extra tekorten scheppen om de weldoener uit te hangen, dan moet je structurele maatregelen kunnen nemen, iets dat nu onmogelijk is. Peumans heeft voorgesteld om: - Een deel van het loon afhankelijk te maken van de aanwezigheid in de plenaire en in de commissies, natuurlijk kreeg hij tegenwind, het cummuleren zou een pak moeilijker worden. - In deze crisistijd onmiddellijk een bepaald percentage van iedereen afnemen. 6. Hoe kan er rekening gejouden worden met de kiezer? Welk signaal heeft de kiezer gegeven? Voor de ene partij heeft de kiezer gezegd dat België gesplitst moet worden, volgens de andere partij dat er iets grondig moet veranderen (wat?), nog een andere partij ...... 7. Ik heb niets tegen de hangmatcultuur of de hangmateconomie, maar zorg er dan voor dat je het zelf betaald krijgt. 8. Ik moet geen nieuwe partij oprichten, ik ben bij een zeer goede partij, een partij waarbij ik zeker niet gewoon aan de kant sta. Een partij waarin ik mijn verantwoordelijkheid neem.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 27 juli 2010 om 06:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben heus geen leger ambtenaren nodig om de stapel papieren van het één bureel naar het ander bureel te leggen, waarna het na één week ongewijzigd terugkomt op het eerste bureel. We hebben nood aan efficiente ambtenaren die werken met de beste en modernste computers en computerprogramma's.
![]() |