Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 augustus 2010, 19:10   #141
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus Bart heeft héél veel rook gemaakt en Bart was op de verkiezingsdag en ook nu nog een heel goed akteur ?
Ja. Een briljant akteur zou ik zeggen. Maar da's omdat hij zijn klassiekers kent, van de Romeinse keizers over de Macchiavellis tot de Schiltzen.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:13   #142
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet ons niet voor onnozelaars houden. Dat Di Rupo premier wilde worden, is zeker niet onjuist. Maar dat Bart Dewever al op voorhand gekozen had voor de veilige rol van informateur is ook juist.

En dat hij dat laatste heeft gedaan omdat hij geen formateur wilde worden en zeker niet durfde te worden, is nog juister. Want dan moest hij verantwoordelijkheid nemen. En dat doet stoere Centurio Bart niet zo graag. Want als de grond hem te heet wordt onder de voeten, dan muist hij vanonder. Zoals gewoonlijk.
Wawawa. Bart wou zelfs geen informateur worden. Ik weet eigenlijk niet hoe ze hem toch omgepraat hebben. Maar Bart heeft wel altijd zijn verantwoordelijkheid genomen ten koste van zijn eigen carriere op korte termijn. Nooit meegedaan aan het zich vastklampen aan de postjes ten koste van verraad van het eigen kiezerspubliek. Moeilijke knopen doorgehakt zoalds het opzeggen van het kartel. En daarvoor hebben de kiezers hem overduidelijk beloond.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:14   #143
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wij zijn daar zeker van. Afgaande op de succesgraad van al uw vorige voorspellingen is dat 100% zekerheid.

Mijn voorspellingen zijn quasi altijd uitgekomen. Nu , ik geef het toe, ik heb er niet veel gedaan.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2010 om 19:15.
system is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:16   #144
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ja het partijprogramma is België opdoeken, wat ze op tafel leggen is het slechts feitelijk opdoeken.
En als ze daar nu met de steun van CD&V 50% van realizeren tijdens deze onderhandelingen kunnen we heel tevreden zijn. De rest volgt dan wel later. Tenzij de Franstaligen plots constructief zouden gaan meewerken met de Vlamingen en loyaal alle afspraken nakomen en zo de communautaire storm bedwingen. Maar daar moeten we geen schrik voor hebben.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:18   #145
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wawawa. Bart wou zelfs geen informateur worden. Ik weet eigenlijk niet hoe ze hem toch omgepraat hebben. Maar Bart heeft wel altijd zijn verantwoordelijkheid genomen ten koste van zijn eigen carriere op korte termijn. Nooit meegedaan aan het zich vastklampen aan de postjes ten koste van verraad van het eigen kiezerspubliek. Moeilijke knopen doorgehakt zoalds het opzeggen van het kartel. En daarvoor hebben de kiezers hem overduidelijk beloond.
Zijn verantwoordelijkheid genomen? Wat gaat u ons nog allemaal proberen wijs te maken. Ik blijf erbij en ik herhaal het, tot spijt wie het benijdt:

BDW en NVA = VB-light.
system is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:19   #146
camel
Partijlid

camel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar camel
Standaard

Citaat:
Di Rupo moet het doen, óók al omdat Olijke Bart het niet echt aandurfde. Bang om af te gaan als een gieter.
Wat zou jouw reactie geweest zijn mocht dewever plots toch ambities hebben om premier te worden? Hypocriet?
camel is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:20   #147
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camel Bekijk bericht
Wat zou jouw reactie geweest zijn mocht dewever plots toch ambities hebben om premier te worden? Hypocriet?
Dat is een onmogelijke hypothese.
system is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:21   #148
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wever is een leeg vat en zoals U weet klinken holle ruimtes erg hard.

De man heeft een mandaad gekregen van de Belgen, nu is het moment om te zien welk vlees we in de kuip hebben.

Ik hoop dat ik verkeerd zit, maar ik vrees dat het ijdele hoop zal zijn waar we op zitten te wachten, van Centurio Bart en van Orakel Danny.
En dat allemaal om te verbergen dat Di Rupo het niet kan. Pffff.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:23   #149
camel
Partijlid

camel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat is uw probleem dan met dewever?
camel is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:24   #150
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Het zal gaan zoals met Herman van Rompuy. Ze gaan hem moeten dwingen om eerste minister te worden, dik tegen zijn goesting (zogezegd), en in ruil voor heel wat vette vissen in de pan. Bij gebrek aan andere leidersfiguur in de Belgische politiek die het kan.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:25   #151
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wever is een leeg vat en zoals U weet klinken holle ruimtes erg hard.

De man heeft een mandaad gekregen van de Belgen, nu is het moment om te zien welk vlees we in de kuip hebben.

Ik hoop dat ik verkeerd zit, maar ik vrees dat het ijdele hoop zal zijn waar we op zitten te wachten, van Centurio Bart en van Orakel Danny.
Een mandaad?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:25   #152
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Het zal gaan zoals met Herman van Rompuy. Ze gaan hem moeten dwingen om eerste minister te worden, dik tegen zijn goesting (zogezegd), en in ruil voor heel wat vette vissen in de pan. Bij gebrek aan andere leidersfiguur in de Belgische politiek die het kan.
Neen neen. U hebt het niet begrepen. Mensen als BDW zullen nooit eerste minister willen zijn van België. Die willen België gewoon kapot.
system is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:26   #153
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen neen. U hebt het niet begrepen. Mensen als BDW zullen nooit eerste minister willen zijn van België. Die willen België gewoon kapot.
ik ook
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:27   #154
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat hij dat laatste heeft gedaan omdat hij geen formateur wilde worden en zeker niet durfde te worden, is nog juister. Want
Wie intellectueel eerlijk is weet dat er een gigantisch verschil is tussen NVA en de syste(e)mpartijen op het vlak van 'aanhorigheid'.

Zoals Peumans zei over de vlaamse regeringsonderhandelingen : als het over het leger gaat dan roepen ze er een door hen benoemde generaal bij.

Uitspraken als de bovenstaande komen altijd op hetzelfde neer : wij weten het beter dan de domme kiezer. En inderdaad, wie kent het zootje beter dan de 'maker' ? Maar dat belet niet dat het een zootje 'is' (jawel, henri) waarvan we maar beter gered kunnen worden.
Oud 3 augustus 2010, 19:28   #155
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn verantwoordelijkheid genomen? Wat gaat u ons nog allemaal proberen wijs te maken. Ik blijf erbij en ik herhaal het, tot spijt wie het benijdt:

BDW en NVA = VB-light.
En wat is er mis met VB-Light? Dat Vlamingen niet verondersteld worden hun Belang te verdedigen? In tegenstelling met de Franstaligen die elke dag leven volgens hun "Propre Peuple d'Abord" slogan.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:29   #156
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
President van de Republiek Vlaanderen is ook een gezonde ambitie voor een Vlaams politicus.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:44   #157
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
President van de Republiek Vlaanderen is ook een gezonde ambitie voor een Vlaams politicus.
En bon bijkomend voordeel is dat ie met fiets naar zijn werk zou kunnen.
solidarnosc is offline  
Oud 3 augustus 2010, 19:49   #158
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou best kunnen nietwaar? En het wordt bovendien nog waarschijnlijk als de francofonen verder bij hun mini-opvatting van een staatshervorming blijven. Dan is het maar zo. Een steeds groeiend aantal Vlamingen zal daar helemaal niet om treuren.
Oud 3 augustus 2010, 19:59   #159
camel
Partijlid

camel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
En bon bijkomend voordeel is dat ie met fiets naar zijn werk zou kunnen.
voila minder co2 uitstoot... Je begint de voordelen te zien
camel is offline  
Oud 3 augustus 2010, 20:16   #160
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
la belgique is al heel lang kapot.

NVA wil deze smodder gewoon wissen.

Ik ook.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be