Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2010, 12:05   #141
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ja, het is propaganda, maar het is waar en het is relevant.
Ik vind dat Westerse soldaten niks verloren hebben in Afghanistan en best ergens anders zitten. Maar als ze daar vertrekken veroordelen we een groot deel van de bevolking, vooral de vrouwen, tot bittere ellende. En dat is immoreel.
Dat doen we daar nu ook.
Oud 8 augustus 2010, 12:43   #142
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Nee hoor.
Check hoeveel 16 en 17 jarigen er gesneuveld zijn.
5 16-jarigen en 12 17-jarigen vanwege vervalsing van geboortecertificaten. De gemiddelde leeftijd van soldaten die in de strijd hun leven verloren was 23 jaar.

Uw bewering dat het amerikaans leger bewust minderjarigen inzette klopt gewoon niet.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 12:58   #143
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
5 16-jarigen en 12 17-jarigen vanwege vervalsing van geboortecertificaten. De gemiddelde leeftijd van soldaten die in de strijd hun leven verloren was 23 jaar.
Dat zijn de cijfers van diegene die omgekomen zijn. Tel daarbij de minderjarigen die niet omgekomen zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Uw bewering dat het amerikaans leger bewust minderjarigen inzette klopt gewoon niet.
Oh nee?

http://www.g2mil.com/child-soldiers.htm

Citaat:
Only the USA and Somalia have refused to sign the United Nations agreement to ban child soldiers. This may shock Americans because they are unaware 17-year olds can enlist in the Armed Forces of the United States, and 1400 minors are currently in uniform. As the US military evolves into a more mature and professional military force, it's past time to end the practice of American child soldiers. The Pentagon opposes this because it just doesn't like change, and because recruiting will become slightly more difficult.

How can the US military enlist a child, even with parental consent, and then hold him to a contract he signed as a minor? This presents other legal problems because in most states a 20-year old private faces years in prison for having sex with a 17-year old private in his unit. From a legal standpoint, it is irresponsible for the US military to have children sleeping in open barracks with adults, and even taking showers together. Drill sergeants should have parent consent forms signed before any dangerous activity, but they do not.
http://en.wikipedia.org/wiki/Military_use_of_children

Citaat:
In 2004 the Director of Military Personnel Policy for the US Army acknowledged in a letter to Human Rights Watch that nearly 60 17-year old US soldiers had been deployed to Iraq and Afghanistan in 2003 and 2004.[54] The Department of Defense subsequently stated that “the situations were immediately rectified and action taken to prevent recurrence”.[55] Human Rights Watch sent written requests in April and August 2007 for updated information regarding possible deployment of 17-year-old US troops to Iraq or Afghanistan, but as of October 2007 had not received a response.[56]
Wie is er zich belachelijk aan het maken?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 augustus 2010 om 13:13.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 13:21   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn de cijfers van diegene die omgekomen zijn. Tel daarbij de minderjarigen die niet omgekomen zijn.

Oh nee?

http://www.g2mil.com/child-soldiers.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Military_use_of_children

Wie is er zich belachelijk aan het maken?
Je doet precies of dat is iets speciaals, ik was toch ook op mijn 17 in het leger, in Belgie.
Oud 8 augustus 2010, 13:27   #145
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
De complexiteit rond de financiering van terrorisme blijkt uit de paradoxale situatie van de Saoedie-Arabische multimiljarden olieindustrie. Deze sector die voornamelijk in overheidshanden is, heeft zoveel particuliere rijkdom gegenereerd dat individuele personen een bijdrage kunnen leveren aan de financiering van mondiaal Wahabisme, de oprichting van madrassas in Pakistan en, zoals geconstateerd wordt door de Irak Studiegroep in 2006, de financiering van Sunni-opstandelingen in Irak (samen met andere particuliere donors in andere Golfstaten). Saoedische donors zijn ook betrokken bij de financiering van jihad-strijders in Somalië, en van Hamas in Palestina.

Lijkt mij een iets logischer verklaring wat eigenlijk geen geheim is. Maar ja voor sommige(NWO) is 9/11 ook een inside job.
Niet alléén de Saudis, die trouwens héél close met de US samenwerken.

Nu nog betaalt de US:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Washington Post:

U.S. indirectly paying Afghan warlords as part of security contract

By Karen DeYoung
Washington Post Staff Writer
Tuesday, June 22, 2010

The U.S. military is funding a massive protection racket in Afghanistan, indirectly paying tens of millions of dollars to warlords, corrupt public officials and the Taliban to ensure safe passage of its supply convoys throughout the country, according to congressional investigators.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...rc=nl_politics
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NY Times

Brother of Afghan Leader Said to Be Paid by C.I.A.

By DEXTER FILKINS, MARK MAZZETTI and JAMES RISEN
Published: October 27, 2009
Mr. Karzai is also paid for allowing the C.I.A. and American Special Operations troops to rent a large compound outside the city — the former home of Mullah Mohammed Omar, the Taliban’s founder. The same compound is also the base of the Kandahar Strike Force. “He’s our landlord,” a senior American official said, speaking on the condition of anonymity.

Mr. Karzai also helps the C.I.A. communicate with and sometimes meet with Afghans loyal to the Taliban. Mr. Karzai’s role as a go-between between the Americans and the Taliban is now regarded as valuable

http://www.nytimes.com/2009/10/28/wo...roll%20&st=cse
Destijds was het via de ISI, nu via "tussenpersonen".
(Ik sluit zeker niet uit dat de ISI filière nog zou bestaan)

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 augustus 2010 om 13:30.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 13:46   #146
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ja, het is propaganda, maar het is waar en het is relevant.
Ik vind dat Westerse soldaten niks verloren hebben in Afghanistan en best ergens anders zitten. Maar als ze daar vertrekken veroordelen we een groot deel van de bevolking, vooral de vrouwen, tot bittere ellende. En dat is immoreel.
Het westen raakte daar al betrokken in de jaren '70, voor de Russen. Dat heeft dus duidelijk geen aarde aan de dijk gebracht.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 13:52   #147
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij pretenderen niet moreel superieur te zijn zoals de VS dat doet.

Wanneer een staat beweert hogere morele waarden te hanteren dan een ander land en de feiten spreken dat vierkant tegen dan breek ik die hypocriete houding af.

De VS zou er misschien eens mee kunnen beginnen om hun eigen grondwet te respecteren.
dus jij vind de taliban moreel superieur dan de VS genoteerd!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 13:55   #148
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je doet precies of dat is iets speciaals, ik was toch ook op mijn 17 in het leger, in Belgie.
en dus heel ver weg van KINDEREN die zich opblazen!
Oud 8 augustus 2010, 13:59   #149
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
dus jij vindt de taliban moreel superieur dan de VS genoteerd!
Dat heeft hij helemaal niet geschreven. Je tegenstander besmeuren is duidelijk je favoriete discussietactiek. Genoteerd!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 14:06   #150
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat heeft hij helemaal niet geschreven. Je tegenstander besmeuren is duidelijk je favoriete discussietactiek. Genoteerd!
beter dan leugens verspreiden ... ben je er al wat over nu je weet dat de taliban grotendeels overal zijn verdreven

dan zou ik dit graag zwart op wit zien dat hij ofwel de taliban ofwel de VS moreel superieur vind...
Oud 8 augustus 2010, 14:15   #151
Steve_M

Standaard

Citaat:
beter dan leugens verspreiden ... ben je er al wat over nu je weet dat de taliban grotendeels overal zijn verdreven

dan zou ik dit graag zwart op wit zien dat hij ofwel de taliban ofwel de VS moreel superieur vind...
Ik heb je tal van links gegeven waaruit blijkt dat de taliban alles behalve verdreven zijn. Zich teruggetrokken op het platteland, of in de bergachtige gebieden op de grens van Pakistan en Afghanistan. Verder actief op het hele Afghaanse grondgebied (wat de foto in Time, waarover deze draad ging, pijnlijk bewijst). Waarna je je dan maar moest behelpen met een flauw, ongefundeerd "jij bent een tallibanvriend", het discussieniveau van een 12-jarige.

En stel je voor, nu ook Fallen Angel je in je hemd heeft gezet, is hij plots ook een "tallibanvriend". Ik zou graag eens een paar quotes zien waaruit blijkt dat hij of ik ook maar enige affiniteit hebben met de taliban (behalve dan dat we hun naam juist kunnen spellen).

Laatst gewijzigd door Steve_M : 8 augustus 2010 om 14:17.
Oud 8 augustus 2010, 14:31   #152
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb je tal van links gegeven waaruit blijkt dat de taliban alles behalve verdreven zijn. Zich teruggetrokken op het platteland, of in de bergachtige gebieden op de grens van Pakistan en Afghanistan. Verder actief op het hele Afghaanse grondgebied (wat de foto in Time, waarover deze draad ging, pijnlijk bewijst). Waarna je je dan maar moest behelpen met een flauw, ongefundeerd "jij bent een tallibanvriend", het discussieniveau van een 12-jarige.

En stel je voor, nu ook Fallen Angel je in je hemd heeft gezet, is hij plots ook een "tallibanvriend". Ik zou graag eens een paar quotes zien waaruit blijkt dat hij of ik ook maar enige affiniteit hebben de taliban (behalve dan dat we hun naam juist kunnen spellen).
je blogs van wat nwo'ers maken op mij geen indruk geef mij dan maar officiële links zoals die van de krijgsmacht (die effectief over de feiten beschikken) of de link van wiki
trouwens mij gaat het er niet om wel om dit: 2000 de taliban bezetten bijna geheel Afghanistan (buiten het noorden) alle bolwerken en steden...

2010 de taliban bezetten een deeltje in het zuiden en grensgebied met Pakistan maar geen enkel dorp hebben ze in hun bezit...

allemaal dankzij de noordelijke alliantie en de VS en coalitietroepen die de taliban van AL DEZE GEBIEDEN VERDREVEN

buiten wat laffe bermaanslagen, wat kinderen stuurt om zich zelf op te blazen,
vele vrouwen dood of verminkt en mislukte pogingen om gouverneurs te doden waarbij dan nog eens wat onschuldige kinderen sterven zijn ze NIETS waard

Laatst gewijzigd door Dixie : 8 augustus 2010 om 14:31.
Oud 8 augustus 2010, 14:40   #153
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus jij vind de taliban moreel superieur dan de VS genoteerd!
Waar zeg ik dat?
U legt mij woorden in de mond. Kwestie van uw eigen gebrek aan argumenten te verdoezelen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 augustus 2010 om 14:43.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 14:44   #154
Steve_M

Standaard

Citaat:
je blogs van wat nwo'ers maken op mij geen indruk geef mij dan maar officiële links zoals die van de krijgsmacht (die effectief over de feiten beschikken) of de link van wiki
trouwens mij gaat het er niet om wel om dit: 2000 de taliban bezetten bijna geheel Afghanistan (buiten het noorden) alle bolwerken en steden...

2010 de taliban bezetten een deeltje in het zuiden en grensgebied met Pakistan maar geen enkel dorp hebben ze in hun bezit...

allemaal dankzij de noordelijke alliantie en de VS en coalitietroepen die de taliban van AL DEZE GEBIEDEN VERDREVEN

buiten wat laffe bermaanslagen, wat kinderen stuurt om zich zelf op te blazen,
vele vrouwen dood of verminkt en mislukte pogingen om gouverneurs te doden waarbij dan nog eens wat onschuldige kinderen sterven zijn ze NIETS waard
Waarmee je dus weer maar eens je complete onwetendheid illustreert en vlotjes aantoont dat je mijn links helemaal niet bekeken hebt. Krijgsmacht.nl is een blog, NPR bijv. is dat niet. Ik heb je ook bronnen gegeven van het persagentschap Reuters. Je slappe gelul over de NWO is de kers op de taart.

Oh ja, en je geliefde wiki schrijft ook dit:

By 2009, a strong insurgency had emerged, in the form of a guerrilla war. The Pashtun tribal group, with over 40 million members (including Afghanis and Pakistanis) has a long history of resistance to occupation forces, so the Taliban may comprise only a part of the insurgency. Most post-invasion Taliban fighters are new recruits, mostly drawn from local madrasas.

En dit:

On February 16, 2009, Pakistani President Asif Ali Zardari signed a deal with the Taliban to implement Shariah law in some parts of Pakistan, including banning girls from school.[149][150] On April 13, 2009, Zardari signed into law a peace deal for the Swat Valley, including sharia.[151]

On June 30, 2009, the Taliban withdrew from the peace deal to protest the continuing airstrikes by American drones. Soon after the announcement, approximately 150 militants attacked a Pakistani military convoy near Miramshah, killing an estimated 30 soldiers. An additional 4 were killed in southwestern Pakistan by a car bomber who targeted NATO supply trucks.

En dit:

Strength
45,000 (2001 est.)[2]
11,000 (2008 est.)[3]
36,000 (2010 est.).[4]

En dan heb ik het nog niet over de vredesgesprekken die de VS wanhopig via Karzai proberen te forceren. Allemaal met een verslagen vijand? Natuurlijk vechten ze hun strijd tegen de lokale bevolking, zo gaat dat nu eenmaal met guerillabewegingen. Maar ik zou dit net zo goed tegen mijn katten kunnen uitleggen, die begrijpen er ook niets van.

Doe iets nuttig: lees eens een boek. Of een krant. Telkens ik je concrete vragen stel, dan ga je lopen met de staart tussen de benen of begin je over iets anders te wauwelen. Of je begint wat te schelden. Ik stel voor dat je de discussie verderzet met je vrienden in café Sportwereld of bij frituur Vettige Soi. Want dit gaat helemaal nergens heen.
Oud 8 augustus 2010, 14:44   #155
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik dat? U legt mij woorden in de mond.
dus welke van de 2 vind jij moreel superieur gewoon kiezen en de kous is af
Oud 8 augustus 2010, 14:45   #156
Steve_M

Standaard

Citaat:
dus welke van de 2 vind jij moreel superieur gewoon kiezen en de kous is af
En als je gekozen hebt, dan mag je geen kritiek meer hebben op diegene die je gekozen hebt. Lekker zwijgen.
Oud 8 augustus 2010, 14:46   #157
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee je dus weer maar eens je complete onwetendheid illustreert en vlotjes aantoont dat je mijn links helemaal niet bekeken hebt. Krijgsmacht.nl is een blog, NPR bijv. is dat niet. Ik heb je ook bronnen gegeven van het persagentschap Reuters. Je slappe gelul over de NWO is de kers op de taart.

Oh ja, en je geliefde wiki schrijft ook dit:

By 2009, a strong insurgency had emerged, in the form of a guerrilla war. The Pashtun tribal group, with over 40 million members (including Afghanis and Pakistanis) has a long history of resistance to occupation forces, so the Taliban may comprise only a part of the insurgency. Most post-invasion Taliban fighters are new recruits, mostly drawn from local madrasas.

En dit:

On February 16, 2009, Pakistani President Asif Ali Zardari signed a deal with the Taliban to implement Shariah law in some parts of Pakistan, including banning girls from school.[149][150] On April 13, 2009, Zardari signed into law a peace deal for the Swat Valley, including sharia.[151]

On June 30, 2009, the Taliban withdrew from the peace deal to protest the continuing airstrikes by American drones. Soon after the announcement, approximately 150 militants attacked a Pakistani military convoy near Miramshah, killing an estimated 30 soldiers. An additional 4 were killed in southwestern Pakistan by a car bomber who targeted NATO supply trucks.

En dit:

Strength
45,000 (2001 est.)[2]
11,000 (2008 est.)[3]
36,000 (2010 est.).[4]

En dan heb ik het nog niet over de vredesgesprekken die de VS wanhopig via Karzai proberen te forceren. Allemaal met een verslagen vijand? Natuurlijk vechten ze hun strijd tegen de lokale bevolking, zo gaat dat nu eenmaal met guerillabewegingen. Maar ik zou dit net zo goed tegen mijn katten kunnen uitleggen, die begrijpen er ook niets van.

Doe iets nuttig: lees eens een boek. Of een krant. Telkens ik je concrete vragen stel, dan ga je lopen met de staart tussen de benen of begin je over iets anders te wauwelen. Of je begint wat te schelden. Ik stel voor dat je de discussie verderzet met je vrienden in café Sportwereld of bij frituur Vettige Soi. Want dit gaat helemaal nergens heen.
blijf jij maar in de talitubbie droomwereld waar de taliban de plak zwaaien in Afghanistan.
Oud 8 augustus 2010, 14:47   #158
Steve_M

Standaard

Citaat:
blijf jij maar in de talitubbie droomwereld waar de taliban de plak zwaaien in Afghanistan.
Je kan echt niet beter, he. Spijtig.
Oud 8 augustus 2010, 14:48   #159
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als je gekozen hebt, dan mag je geen kritiek meer hebben op diegene die je gekozen hebt. Lekker zwijgen.
jij mag ook kiezen hoor ... VS of taliban
Oud 8 augustus 2010, 14:50   #160
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan echt niet beter, he. Spijtig.
idd spijtig voor jou dat de taliban niet meer regeren in Afghanistan, hopelijk bezorgt het je geen nachtmerrie's
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be