Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2010, 22:14   #141
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Uit de Belgische grondwet;
Titel II
Art. 19
De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Bedoelt men met 'vrije openbare uitoefening' dat alles en iedereen in de maatschappij -scholen en gevangenissen om maar iets te noemen- zich moet aanpassen aan alle grillen van de godsdiensten?
Ik heb het op dit forum al gezegd: dan vind ik het echt jammr dat er niet véééééééél meer godsdiensten zijn die allen dan ook hun eisen stellen, want om al die balletjes in de lucht te houden wordt pas echt plezant.
Ik hoop dat je alvast wil inzien dat je
"religies kan je beoefenen in uw privé. Thuis, densoods in kerk of mokee. Maar alles daarbuiten: afblijven." niet klopt met onze grondwet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 22:24   #142
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoelt men met 'vrije openbare uitoefening' dat alles en iedereen in de maatschappij -scholen en gevangenissen om maar iets te noemen- zich moet aanpassen aan alle grillen van de godsdiensten?
Ik heb het op dit forum al gezegd: dan vind ik het echt jammr dat er niet véééééééél meer godsdiensten zijn die allen dan ook hun eisen stellen, want om al die balletjes in de lucht te houden wordt pas echt plezant.
Natuurlijk niet.
Er staat dat ze de vrijheid moeten hebben hun religie te belijden, niet dat iedereen moet zorgen dat ze het kunnen.
Gewoon uit de gevangenis blijven volstaat dus, of alleen groente eten..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 22:27   #143
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
"religies kan je beoefenen in uw privé. Thuis, densoods in kerk of mokee. Maar alles daarbuiten: afblijven." niet klopt met onze grondwet.
Ik moet bekennen dat ik schrok dat het zo geformuleerd staat in onze grondwet.
De laatste weken heb ik hier op dit forum al heel veel geschrokken wat er staat in onze grondwet.
Andere culturen en godsdiensten kunnen zonder de wet te overtreden onze levenswijze, gewoonten, normen en waarden wegvagen, en de islam maakt uiteraard daar gretig gebruik van.
Ik ben dus absoluut niet tevreden met onze belgische grondwet...
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 22:32   #144
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk niet.
Er staat dat ze de vrijheid moeten hebben hun religie te belijden, niet dat iedereen moet zorgen dat ze het kunnen.
Gewoon uit de gevangenis blijven volstaat dus, of alleen groente eten..
Inderdaad, maar wat gebeurt er? In de grondwet -en andere-worden er wél aanpassingen gedaan.
Oud 27 augustus 2010, 22:45   #145
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste weken heb ik hier op dit forum al heel veel geschrokken wat er staat in onze grondwet.
Andere culturen en godsdiensten kunnen zonder de wet te overtreden onze levenswijze, gewoonten, normen en waarden wegvagen, en de islam maakt uiteraard daar gretig gebruik van.
Dan zal je een 2/3 meerderheid moeten vinden.
Success!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 22:51   #146
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan zal je een 2/3 meerderheid moeten vinden.
Success!
Oh, ik maak mij geen illusies hoor.
Als in de toekomst de meerderheid tevreden blijft met de gevolgen van wat er nu staat in de grondwet, dan evolueren we misschien naaar een maatschappij waar ik niet meer thuis hoor, en dan ben ik hier weg. Zo eenvoudig is dat.
Oud 27 augustus 2010, 22:59   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, ik maak mij geen illusies hoor.
Als in de toekomst de meerderheid tevreden blijft met de gevolgen van wat er nu staat in de grondwet, dan evolueren we misschien naaar een maatschappij waar ik niet meer thuis hoor, en dan ben ik hier weg. Zo eenvoudig is dat.
Je hebt dezelfde avatar als mij.
Oud 27 augustus 2010, 23:56   #148
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
De Belgen zijn niet in staat het verschil te zien tussen halal lamskoteletjes en andere.
Wordt elke dag bewezen in onze supermarkten.

Wat is dan het probleem ?
Halal : onverdoofd doden van dieren. Onnodig wreed.
Anderzijds: halal is een grote omzet aan het worden. Zij concurreren onze eigen vleeshandelaars.

Laatst gewijzigd door den dinges : 27 augustus 2010 om 23:56.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 01:28   #149
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Waarom huw je dan geen 9-jarige meisjes ?..moet je het voorbeeld van je profeet niet volgen ?
De islam zegt over de huwbare leeftijd dat de vrouw fysiek en mentaal volwassen moet zijn, de leeftijd van Aisha ligt niet vast, zeker niet over wanneer er eerst seksueel contact is geweest, want een uithuwelijking of verloving staat daar niet aan gelijk, zeker niet in die tijd. Het kan historisch niet bewezen worden maar de meeste bronnen wijzen idd op een zeer jonge leeftijd maar sommige bronnen zeggen ook 19 jaar. Aisha was al verloofd geweest voor haar huwelijk met de profeet saw. Abu Bakr verbrak echter die verloving om haar aan Mohammed saw uit te huwelijken. Bovendien zijn de historische bronnen allemaal islamitisch, wat zegt dat over de feiten? Dat er niets abnormaal aan dat huwelijk was.
Ik ga voor een toilet bezoek mijn handen niet gebruiken om ze dan met zand en water schoon te wrijven omdat dat in de tijd van de profeet zo gedaan werd.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 05:36   #150
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook niet altijd even gelukkig met onze (grond)wetten; maar met dit stukje wel.

Uit de Belgische grondwet;
Titel II
Art. 19
De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.

Dit betekent net niet dat onze cultuur en levensbeschouwing kan weggeveegd worden.
Het geldt voor iedereen; en uiteraard ook voor ons.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 08:39   #151
Ephialtes
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
De islam zegt over de huwbare leeftijd dat de vrouw fysiek en mentaal volwassen moet zijn, de leeftijd van Aisha ligt niet vast, zeker niet over wanneer er eerst seksueel contact is geweest, want een uithuwelijking of verloving staat daar niet aan gelijk, zeker niet in die tijd. Het kan historisch niet bewezen worden maar de meeste bronnen wijzen idd op een zeer jonge leeftijd maar sommige bronnen zeggen ook 19 jaar. Aisha was al verloofd geweest voor haar huwelijk met de profeet saw. Abu Bakr verbrak echter die verloving om haar aan Mohammed saw uit te huwelijken. Bovendien zijn de historische bronnen allemaal islamitisch, wat zegt dat over de feiten? Dat er niets abnormaal aan dat huwelijk was.
Ik ga voor een toilet bezoek mijn handen niet gebruiken om ze dan met zand en water schoon te wrijven omdat dat in de tijd van de profeet zo gedaan werd.
En zich maar in alle mogelijke bochten wringen om toch maar recht te praten wat krom is. Mohammed was een pedofiel, verkrachter en moordenaar. Voldoende historische bronnen bewijzen dat. Maar goed, u mag dat gerust plaatsen in zijn historische context. Doe dat dan ook met de Koran... en hou niet vast aan het woord gods, eeuwig en onveranderlijk.
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 08:42   #152
Ephialtes
Burger

Standaard

Citaat:
Artikel 19 is aan het afbrokkelen, artisjok. Zo is er ook geen absolute vrijheid van meningsuiting, zoals de grondwet het laat vermoeden.

Negationisme (dat ook een mening is), is bijvoorbeeld verboden gesteld.
Oud 28 augustus 2010, 08:46   #153
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt er vanaf hoe je ze interpreteert.

Ik interpreteer de wet als "je mag een moslim niet dwingen om varkensvlees te eten".

Je moet wel echt een nestbevuilende linkiewinkie zijn om ze te interpreteren alsdat de overheid zelf speciale moslim maaltijden moet voorzien.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 28 augustus 2010 om 08:47.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 09:13   #154
Ephialtes
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Hangt er vanaf hoe je ze interpreteert.

Ik interpreteer de wet als "je mag een moslim niet dwingen om varkensvlees te eten".

Je moet wel echt een nestbevuilende linkiewinkie zijn om ze te interpreteren alsdat de overheid zelf speciale moslim maaltijden moet voorzien.
Inderdaad, zo moet je ook vrouwenbesnijdenis niet toelaten en organiseren (zoals in Nederland!) om bepaalde religieuze gekken ter wille te zijn.
Zo is polygammie evenmin toegelaten... Om de islamgekken ter wille te zijn, kunnen we misschien een wetsvoorstel neerleggen?
Lijfstraffen zijn ook niet meer toegelaten... nochtans, een "goede moslim" gehoorzaamt aan de Koran... en hierin staan lijfstraffen tegenover bepaalde misdrijven. Invoeren terug? In naam van de godsdienstvrijheid!
Oud 28 augustus 2010, 09:54   #155
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
En zich maar in alle mogelijke bochten wringen om toch maar recht te praten wat krom is. Mohammed was een pedofiel, verkrachter en moordenaar. Voldoende historische bronnen bewijzen dat. Maar goed, u mag dat gerust plaatsen in zijn historische context. Doe dat dan ook met de Koran... en hou niet vast aan het woord gods, eeuwig en onveranderlijk.
De historische bronnen zijn mondelingen overleveringen die later door islamitische historici samengevoegd zijn. Uiteindelijk zijn alle historische bronnen waarnaar u verwijst als 'bewijs' dus door moslims zelf te boek gesteld.
Mag ik weten welke historische bronnen u geraadpleegd heeft om uw standpunt te vormen?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 17:30   #156
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
De historische bronnen zijn mondelingen overleveringen die later door islamitische historici samengevoegd zijn. Uiteindelijk zijn alle historische bronnen waarnaar u verwijst als 'bewijs' dus door moslims zelf te boek gesteld.
Mag ik weten welke historische bronnen u geraadpleegd heeft om uw standpunt te vormen?
Bronnen???? Een moslim die zijn eigen bronnen niet terug kan vinden????? Uw pedofeet was dol op jonge meisjes en kindjes bovendien niet vies om wat rond te moorden zodat hem nog meer vrouwen kon onderwerpen aan zijn barbaarse levenswijze.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 17:34   #157
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
faithfreedom en die ex-moslim site opgesteld door bokalen is geen bron. Kom eens af met een betere bron of leg misschien in eigen woorden uit waarom U, mijn beste het constant heeft over 'de pedofeet'. Wie/wat is dat nou eigenlijk? Is dat je overgrootvader?
Enfin nog steeds niet geknipt????? Ik heb een massa banpunten gekregen voor veel minder??? Moslims worden al te veel gepamperd in de maatschappij. Is dit forum een weergave van de maatschappij. ??? Al 2 maal op het driehoekje geklikt.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 17:46   #158
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Amai wat een racisme. !!!!! Eens kijken of de brave moderatoren hier iets gaan aan doen !
Waar lees jij 'racisme'? Arme vlaming.

Citaat:
Een beter bron???? Lees het leven van mo de pedofeet. Dan zie je dat hij seks had met een heel bijzonder jong meisje. Het arme kind.
De sierah kennen we, dus wat is uw punt? Wat is een 'bijzonder jonge' leeftijd? Kom met een citaat uit de Qoran af. U wilt toch duidelijk maken dat de islam een pedoreligie is of niet? Bewijs het dan door te verwijzen naar een citaat uit het boek waar de moslims hun inspiratie uithalen.

"Arm" zijn de slachtoffers van Dutroux en Fourniret en Van Temsche en Janssens en meneer pastoor. Denk je zelf niet?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 28 augustus 2010 om 17:55.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 17:50   #159
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enfin nog steeds niet geknipt????? Ik heb een massa banpunten gekregen voor veel minder??? Moslims worden al te veel gepamperd in de maatschappij. Is dit forum een weergave van de maatschappij. ??? Al 2 maal op het driehoekje geklikt.
(K)lik ze!

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 28 augustus 2010 om 18:02.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 18:13   #160
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk moeten ze daar dringend hallal hebben, er zitten enkel islamieten. Haha.

Rasiestische politie toch! Zie nu, met welk probleem ze ons opzadelen! ...
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be