Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2010, 06:29   #141
GilisFrederique
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Amon ra? Dat was de oppergod. Hoe hij juist tot stand is gekomen, weet ik niet. Ik ken geen enkele Egyptische mythe die daarover handelt. Hij komt niet voor in deze scheppingsmythe (de scheppingsmythe van Heliopolis. Je hebt er echter meerdere myhtes over het ontstaan van de aarde, die minder bekent zijn.) Feit is wel dat Amon de beschermgod was van Thebe, en dat Amon dus in het middenrijk (toen Thebe de hoofdstad werd) de oppergod werd. Daarbij werd hij gelijkgesteld met Ra, waardoor deze twee werden samengevoegd tot Amon - Ra. Egyptenaren hebben er een vuistje van weg om goden bij elkaar te smijten. Zo heb je ook Re-Herachte (een combinatie van Ra en Horus), Ptah - Apis, en de Zonnecyclus van Ra (Waarbij Ra in 1 dag eerst Chepre, dan Ra, dan Atoem (jawel, dezelfde als van het scheppingsverhaal) en daarna terug Ra (afgebeeld met een ramskop deze keer ipv met valkenhoofd) werd. Elke avond werd hij opgegeten door Noet, om elke ochtend weer geboren te worden als Chepre.
Dit was je antwoord en volgens mij, lees je letterlijk wat er geschreven staat in de geschiedenisboeken en niet waar het om draait. Had je je geschiedenis boeken beter volledig uitgelezen, dan had je ingezien dat de uitleg die ik verschaf dezelfde is als diegene, die Egyptische egyptologen eraan geven.
Alleen extremisten zijn in staat om alles letterlijk te nemen. Tevens ben je vergeten te lezen dat de titel amon ra verschillende generaties is doorgegeven maw het betreft geen welbepaald specifiek individu maar een titel
GilisFrederique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 17:14   #142
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GilisFrederique Bekijk bericht
Gelieve dan ook te verduidelijken en te argumenteren, want tot hiertoe kom je nogal oppervlakkig,kortzichtig en katholiek over als je je beperkt tot "ik las het woord "nostradamus" en wist al genoeg".
Katholiek ???

Geen flauw idee waar je dat van haalt.
Citaat:
Gelieve dan ook te verduidelijken en te argumenteren
Sterke uitspraak van iemand die in deze draad een halve boek neerschrijft waar niemand iets van begrijpt, niet omdat het te ingewikkeld is, maar vanwege de onsamenhangendheid en het gebrek aan een duidelijke vraagstelling.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 07:40   #143
GilisFrederique
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Katholiek ???

Geen flauw idee waar je dat van haalt.

Sterke uitspraak van iemand die in deze draad een halve boek neerschrijft waar niemand iets van begrijpt, niet omdat het te ingewikkeld is, maar vanwege de onsamenhangendheid en het gebrek aan een duidelijke vraagstelling.
1)Is dat je antwoord op " ik las het woord nostradamus en wist al genoeg"!!??
2)als dat voor jou een half boek is.....
3)Er zijn er anderen die het wel hebben verstaan en gelezen.
4)gebrek aan duidelijke vraagstelling? Is het een vraag die je stelt of een antwoord dat je wil?
GilisFrederique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be