![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gij het u niet kunt voorstellen heeft daar niets mee te maken, het zegt hooguit iets over uw nood aan oogkleppen.
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Sinds voormalig VB-ondervoorzitter Roeland Raes op 15 september van deze maand (dus gisteren) veroordeeld is wegens negationisme, wordt dit allengs maar moeilijker.
Laatst gewijzigd door system : 16 september 2010 om 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zou pas hilarisch zijn, maar daarom niet minder erg, als het gerucht zou kloppen dat de dader een Franstalige Vlaming is (een Franstalige Voerenaar)...
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 16 september 2010 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het is niets om niets, dat vele slachtoffers van misdaden zich twee maal slachtoffer voelen. Eerst de actuele daad, gevolgd door gerecht/kranten/etc het slachtoffer om te voren tot dader. * Waarom was u daar? U moest beter geweten hebben dan op die locatie te zijn. * Bent u zeker dat u het niet uitgelokt hebt? * Mogelijk was deze ocharme persoon gewoon een vlieg aan het verwijderen van uw gezicht. En viel uw vrouw, deze ocharme burger aan, terwijl hij u een dienst bewees. Laten we even eerlijk zijn. Hoe de hell, kan je van een ijsje te gaan eten komen tot een vuist in je gezicht! Er staat duidelijk geschreven dat het slachtoffer, niet inging op de schelde tirade van de dader. En laten we eerlijk zijn, de meeste mensen hebben Peumans als genoeg in actie gezien in zijn politieke functie. Hij is geen radicale of gewelddadige persoon te noemen. Blijkbaar zijn sommige mensen zo gebrainwashed dat ze zelf niet meer durven denken, dat slachtoffers actueel, slachtoffers zijn. Tegenwoordig als je in elkaar geslagen wordt op een bus ( en sterft ), omdat men een mede burger wilde helpen, is de eerste vraag: Heeft het slachtoffer het veroorzaakt. Of buschauffeurs dat verbaal, op bespuwt, en op geslagen ( tot beschotten worden ). Die mensen zullen het ook uitgelokt hebben? Neem het van mij aan, sommige mensen zijn soms gewoon zot in de kop. Een half jaar geleden of zo, ook zo een incident. Een zot was met zijn boem boem auto ( je kent het type ) gaans de buurt aan het door dreunen. Mijn vader sprak hem aan ( beleeft! ). Reactie: Agressief woorden van de Chauffeur. Vader kwam terug, en gans de familie ( vader/moeder/ik ) toen op straat. Chauffeur reed met zijn auto voorbij, draaide, stopte naast ons, en begon weer een schelde tirade te geven. Ik leunde over, en vroeg of zijn gedrag normaal te noemen was. Hij begon nog meer te schelden en dreigen. Hij stapte uit, en begon op +- 10 a 15cm van mijn gezicht te roepen "moete motten op uw bakkes hebben", "uw moeder", "enz enz". Niet ingegaan op zijn agressief gedrag ( maar ook niet gaan schuilen, want dan weten ze dat ze je te pakken hebben ). Na paar minuten was hem het beu. Stapte terug in auto. Reed beetje achteruit. Ik draaide me weg om terug naar binnen te stappen. Incident afgelopen zou je denken. Nee... Auto volle bak gas, en greep mijn arm in een poging om me mee te sleuren met de auto. Enorm veel geluk gehad dat ik juist weg kon draaiden. En dat hem mijn arm niet kon vasthouden. Want in die positie ( met de auto naar binnen draaiende ), als ik gevallen zou zijn, was dat onder zijn achterwielen 100%! Politie bij gehaald. Tja, ze kende hem ( we hadden foto's van zijn gezicht / auto ). De vrouwelijke agente wist te vertellen dat ze al veel last gehad hebben met hem ( had al een mooi strafblad ). Einde van het verhaal... Niets... Zaak geseponeerd blijkbaar. Nooit is meer van gehoord. Vertel mij eens? Wie is de dader? Wie is het slachtoffer? Er is een duidelijk probleem met deze samenleving hier in België. Het feit dat iedere burger deze dagen zo bang is, dat men: a) Niets meer durft zeggen b) Niets meer durft doen c) Zoekt naar excuses zoals die door de poster. In de zin van: "Heeft het slachtoffer het niet veroorzaakt op één of andere manier". Wil je spreken van burgerzin, zal je horen dat veel agenten gewoon verbaast zijn, als iemand zichzelf vrijwillig! aanbied als getuigen van een ongeval. Ja, zover zijn we als maatschappij. Zodus, aub, geen zaken zoals "heeft het slachtoffer het uitgelokt". Als iedere burger pvd in dit land zijn burgerzin deed, zouden we niet zo veel problemen hebben. Maar nee, iedereen houd zich afzijdig, uit vrees om mede slachtoffer te worden. Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik walg soms van de mede burgers. En zeker van die mensen dat onmiddellijk gaan zoeken of het slachtoffer mogelijk niets mis gedaan heeft. Of iemand nu aangevallen wordt wegens zijn politieke geloof, zijn geaardheid, of gewoon omdat de daders erin zin hadden, er is geen enkel excuus om het slachtoffer dubbel slachtoffer te maken! Moeten we de dader nu slachtoffer noemen, omdat hij zijn hand pijn gedaan heeft, aan het gezicht van Peumans? Misschien moet de dader Peumans even vervolgen, want straks kan de dader niet meer werken voor een paar dagen, wegens pijn aan zijn hand. Ergste van al, is dat deze zaken actueel gebeuren. Slachtoffer wordt bijna dader gemaakt. Leuke maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle eerlijkheid wel bij vermelden dat men na de weigering van Peumans om het zaakje zo te laten, men de zaak op het politiebureau wel ernstig nam. Of althans misschien veinsde het au sérieux te nemen. Evengoed is het boeltje geseponeerd het moment dat Peumans buiten stapte. Al kan hij wel zwaaien met de ziekenhuisfacturen natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Juist. Dat is hetgeen in HBVL verschenen is. Als jarenlange trouwe lezer van HBVL kan ik de waarde van hun artikels inschatten. Eigen ervaring heeft me geleerd dat hetgeen in de krant verschijnt dikwijls heel anders is dan hetgeen oorspronkelijk verteld werd. Al hun artikels neem ik dan ook met een heel dikke korrel zout.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik durf wedden dat als hij zich onderdanig had opgesteld dat het dan niet voorgevallen was.
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hebt betrouwbaardere informatie? Dan zou ik die graag vernemen.
U zou uw info trouwens beter ook aan de politie overmaken, maar dat terzijde.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 16 september 2010 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Evenwel: ik heb niemand van de NVA horen protesteren toen tijdens een debat FDW-BDW in Leuven de wagen van FDW total loss werd gemept wegens politieke redenen.... Alhoewel het een schadalige evolutie is kan ik het niet laten om tot de Niveanen in het algemeen (die duidelijk anders piepen als het om één van hun eigen volk gaat) en Peumans in het bijzonder te roepen: "told you so".... De oorzaak van deze daad is bekend. http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=17 Deze daad zou een goede aanzet zijn om de Belgische pers te hervormen. Het enige wat de NVA moet doen is (in naam van het volk) een onfhankelijk (buitenlands?) lichaam de objectiviteit en pluralisme van de Vlaamse openbare omroep laten onderzoeken vooraleer de Waalse pers op de korrel te nemen.
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer voor die kerel wiens BMW vernield werd omdat de anti-fascisten dachten die van FDW was. Maar tja... collatoral damage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beken dat ik heb moeten glimlachen, toen ik las dat de Peuk op zijn gezicht gekregen heeft. Ik ben heel erg tegen geweld, en ik ben heel erg pro de Peuk. Maar zo heel af en toe doet het goed dat ge ziet dat een politieker eens een patat krijgt. Als 'wij' weten waarom hij die patat kreeg, dan is 't goed. Als 'wij' het niet weten, dan zal hijzelf het wel weten waarom.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |