Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2010, 16:45   #141
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Als ik de meeste allochtonen op straat, de bus of op school ziet kan ik best begrijpen dat ze geen job vinden. Hun mentaliteit en gedrag is gewoon verkeerd.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 16:46   #142
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
daarom dat ze allemaal een bmw moeten hebben? daarom dat ze allemaal achter de witte meisjes aanhollen, daarom dat ze bij vadertje staat bedelen om geld en bij eventuele kritiek onmiddelijk racist roepen.

het verhaal vd interim's is simpel
werkgever wil geen allochtoon dus stuurt interim geen allochtoon. ge kunt interim's bestraffen maar dat maakt niet dat werkgevers plots allochtonen gaan aannemen.

enne allochtonen moeten toch ook eens hand in eigen boezem steken.
neem ik via dienstencheque kuisvrouw aan komt er hier een allochtoonse van haren tak maken omdat ik in mijn eigen kot rook
en dan mij raciste noemen. zo maakt ge u sympathiek natuurlijk
Kijk, beste vriend, wij Marokkanen wanneer wij een wagen kopen, zone BMW die kan je gemakkelijk voor heel weinig geld kopen op de tweedehandsemarkt, maar het is toch zo dat ongelovigen het "werken" aanbidden?

Ik bedoel autochtonen heb je die echt leven voor te werken? Terwijl wij, Moslims wij werken voor te leven, werken is niet alles in het leven, geld is geen doel maar een middel, niet meer en niet minder,

Voor mij werkt ook een vrouw, en zij is autochtoon, en ik betaal haar soms gewoon door zonder dat zij iets moet doen, dus alstublieft eh seg,
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 16:48   #143
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ga jij vertellen tegen alle bejaardenhelpers, verzorgend personeel en moeders dat hun job zonder eer is?

Geen eer. Omdat ik voor een zeer aanzienlijk bedrag een doodnormale menselijke zaak wil doen?
Weliswaar bij een specifiek groepje van allochtonen die na 180 jaar nog niet ingeburgerd zijn.

Voor €500 000 kom ik jouw scrotum polijsten weet je, en je paards aars erbij. Da's maar een job, net zoals boekhouden een job is, of metser, of panneermeelbakker of henneptouwslager.
Neen da's iets anders, bejaardenhelpers en zo dat zijn eervolle jobs, maar werken voor diene pipo die zei dat 'm mij niet zou aannemen, daar zou ik voor gene cent voor gaan werken, ik heb hem ook niet gevraagd om mij aan te nemen, maar die 500.000 € is gewoon uit principe,
Oud 25 september 2010, 16:50   #144
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Interimkantoren zijn er gekomen op vraag van de werkgever. De werkgevers zijn hun rechtstreekse bazen. Ze volgen ten alle tijden de vraag van de werkgever. Ze willen namelijk net als iedereen geld verdienen. De verandering moet komen vanuit de werkgevers groep. Niet vanuit de interimkantoren. Zoals iedereen weet is dat een grote lobbygroep. Ik spreek nu uit eigen ervaring. Ik neem mensen aan die de juiste capaciteiten hebben. Elke job heeft een functieomschrijving en de bijhorende verloning. Inclusief de begeerde firmawagen.
Ik werk samen met ander consulting bedrijven. Daar is 1 marokkaan te werkgesteld. Die gast is super. Studeert steeds bij en heeft een firmawagen. Zijn godsdienst beoefent hem thuis. Mensen op het werk hebben geen last van zijn islambeleving. Op islamfeestdagen neemt hij vakantie. Hij zeurt niet om meer dan 6 weken in juli en augustus verlof te krijgen. Prima werknemer. Een andere firma waar ik mee samen werk heeft ook een marokkaan in dienst. Integenstelling tot deze andere wil hij steeds meer zijn geloofsbelevenis opdringen. Dit geeft aanleiding tot strubbelingen binnen de werknemers. Vooral meisjes voelen zich geviseerd. Hij moet werken onder een zeer bekwame vrouw. Deze uiterst serene en bekwame vrouw begint zijn gedrag beu te worden. Hij wil steeds meer. Hij heeft problemen met de volgende dingen: vrouwelijke managers, korte rokken die de vrouwen op het werk dragen, wil geen vakantie opofferen op zijn geloofsfeestdagen, eist 8 weken verlof tijdens de maanden julie en augustus BETAALD . De vrouwelijke manager die niet aan zijn eisen wil voldoen rekening houdend met de andere werknemers krijgt steeds het scheldwoord raciste naar het hoofd gesmeten. Er is al sprake geweest om hem te ontslagen wegens onbeschoft gedrag. Hij speelt echter steeds de kaart van racisme en het centrum van ongelijkheid uit. Zodat de CEO nog steeds niet de juridische weg heeft om hem te ontslagen. Het is dan ook niet moeilijk om te begrijpen dat werkgevers twee maal nadenken alvorens een moslim in dienst te nemen.

Kijk, die gast die zo doet tegen jullie, daar is een reden voor,

Ik heb ook in een kantoor gewerkt, ik was de enigste allochtoon in de ganse boite, als een Marokkaanse werknemer zich zo gedraagt, daar moet een latente, een verborgen oorzaak voor zijn, misschien reageert hij op een slechte behandeling, misschien is hij gewoon "slecht" dan moet je hem ontslagen en niet blijven zeuren "marokkanen, dit marokkanen dat"

Ik bedoel "Get over it" wanneer een allochtoonse werknemer vreemd doet, ontsla hem en neem een andere allochtoon aan,

Wanneer ik als bedrijfsleider, bijvoorbeeld een "Echten Belg" zou aannemen, en hij steekt tegen, dan ga ik hem ontslagen, punt, en dan de volgende keer neem ik iemand anders aan die misschien beter of slechter is ongeacht autochtoon of allochtoon,

Ik vind dat het moet kunnen om te gaan bidden in het bedrijf zelf, de Islam is zo gemaakt dat het nooit tegenstrijdig is, met de Belgische wetgeving, gewoon enkel 5 minuutjes gaan bidden is teveel voor jullie?

Ik heb ook vaak met vrouwen gewerkt, en het is algemeen bekend dat vrouwen echt moeilijke collega's zijn, vrouwen gaan veel sneller over tot "verbale en mentale" aggressie, maar wanneer een Marokkaanse man, retalieert en zich verbaal verdedigt, dan is hij ineens "Een vrouwen onderdrukker"

Veel vrouwen overdrijven ook, ik bijvoorbeeld, moest soms voor 20 collega's vanalles doen, zaken die totaal niets met m'n functie te maken hebben,

Ik heb ooit tijdens mijn stage, een vrouwelijke collega aangesproken

Ik: Hallo beste, kan ik je helpen met iets"

Zij (roepend en tierend): Neen ik heb u echt niet nodig, t'is altijd hetzelfde met jullie

Ik reageerde daarop, en ik heb me verbaal verdedigd, maar dan zei ze "Ja uw ware aard komt naar boven" dan zei ik tegen mezelf "Dit moet de toekomstige generatie voorstellen"

Ik heb in een groep van 7 vrouwen gewerkt. Met vrouwen heb je altijd miserie, ze roepen tegen je maar je mag daar niet op reageren of je bent een aggressieveling, ze zitten constant op je kap, ze stalken je op het werk, ze houden je in 't oog, alles wat je doet wordt in 't oog gehouden, de manager stelt zelf een "spion" aan die tot taak heeft de allochtoonse collega extra in 't oog te houden,

De vrouw in de westerse wereld verwacht dat zij lief en goed behandeld moet worden maar zij zelf is zelf niet 100 percent

Hoeveel mannen klagen van "mentale intimidatie, sexuele intimidatie, spelletjes, manipulaties, chantages, geroddel, enz...."

Laatst gewijzigd door Moor : 25 september 2010 om 17:02.
Oud 25 september 2010, 16:53   #145
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waarom moet een werkgever als een steenezel zijn kop weer en weer tegen diezelfde steen stoten?
Oud 25 september 2010, 16:53   #146
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht

Ik bedoel "Get over it" wanneer een allochtoonse werknemer vreemd doet, ontsla hem en neem een andere allochtoon aan,
Was het maar zo simpel.

Als die persoon dan "racisme" roept, kan het spelletje lang duren eer die ontslagen is. Dan moet een bedrijf aantonen dat het niet zo is. (omgekeerde bewijslast)
Oud 25 september 2010, 17:01   #147
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Neen da's iets anders, bejaardenhelpers en zo dat zijn eervolle jobs, maar werken voor diene pipo die zei dat 'm mij niet zou aannemen, daar zou ik voor gene cent voor gaan werken, ik heb hem ook niet gevraagd om mij aan te nemen, maar die 500.000 € is gewoon uit principe,
Geniaal, niet werken voor een werkgever die je niet wil aannemen. Daar moet je geen eer of principes voor hebben, daar moet je zelfs geen prijs opplakken.

Citaat:
Kijk, die gast die zo doet tegen jullie, daar is een reden voor
Blijkbaar is de reden eentje die je aangehaald hebt.
Geloof. Je weet wel, het aanbidden van de enige god, Allah. Niet geld, geen wagen, geen whatever.

Helaas zitten er een paar details in dat geloof die nogal tegenstrijdig zijn met de hier heersende ideologie.
Vrouwen mogen geen baas zijn, kledij moet zedig zijn etc etc...
Oud 25 september 2010, 17:05   #148
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geniaal, niet werken voor een werkgever die je niet wil aannemen. Daar moet je geen eer of principes voor hebben, daar moet je zelfs geen prijs opplakken.

Blijkbaar is de reden eentje die je aangehaald hebt.
Geloof. Je weet wel, het aanbidden van de enige god, Allah. Niet geld, geen wagen, geen whatever.

Helaas zitten er een paar details in dat geloof die nogal tegenstrijdig zijn met de hier heersende ideologie.
Vrouwen mogen geen baas zijn, kledij moet zedig zijn etc etc...

Kijk, zie, er zijn rasechte Vlamingen die vollen bak klagen over de vrouwen tegenwoordig, dat zij te losbandig zijn, enzo, en dat zij niet meer zoals vroeger waren,

Voor mijn part mag iedereen doen wat 'm wilt, maar sommige vrouwen in sommige kantoren kunnen er blijkbaar niet tegen wanneer een Moslim gewoon "zijne job doet" en haar geen aandacht geeft enkel professioneel, (uit geloofsprincipes)

Sommige Vlamingen kunnen er niet tegen wanneer hun allochtoonse colega niet aanwezig is op de personeelsfeestje omdat er geen halal voedsel wordt geserveerd.
Oud 25 september 2010, 17:06   #149
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Was het maar zo simpel.

Als die persoon dan "racisme" roept, kan het spelletje lang duren eer die ontslagen is. Dan moet een bedrijf aantonen dat het niet zo is. (omgekeerde bewijslast)
Kijk get over it, ontsla hem, als hij een foutje maakt, gewoon ontslaan en neem in het vervolg de beste sollicitant ongeacht autochtoon of allochtoon,
Oud 25 september 2010, 17:09   #150
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk get over it, ontsla hem, als hij een foutje maakt, gewoon ontslaan en neem in het vervolg de beste sollicitant ongeacht autochtoon of allochtoon,
Als een persoon een klacht indient wegens racisme kan je hem/haar niet zomaar ontslaan.
Oud 25 september 2010, 17:11   #151
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Als een persoon een klacht indient wegens racisme kan je hem/haar niet zomaar ontslaan.
Marokkanen zijn blanken zoals wij, van racisme kan moeilijk sprake zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 17:12   #152
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ha, ge weet het.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 17:14   #153
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dan moet u dit eens dringend vertellen aan De Witte van het CGKR.
Oud 25 september 2010, 17:15   #154
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Op het werk van een vriendin van ons werkte er ook zo ene . Hij weigerde te werken onder het gezag van een vrouw. Ze hebben daar snel korte metten mee gemaakt. hij moest niet meer komen.
Sindsdien nemen ze daar, voor de zekerheid geen moslims meer aan.
Dat heeft totaal niets met Islam te maken.

Als echte Islamiet moet je je aanpassen, en er is islamitisch gezien niets mis mee om te werken voor een vrouw.

De Profeet vzmh Mohammed werkte ook voor een vrouw, die later zijn echtgenote werd. Khadijah (R.A)
Oud 25 september 2010, 17:16   #155
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als echte Islamiet moet je je aanpassen, en er is islamitisch gezien niets mis mee om te werken voor een vrouw.

De Profeet vzmh Mohammed werkte ook voor een vrouw, die later zijn echtgenote werd. Khadijah (R.A)
Was dat dan zijn 2de vrouw of zo?
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 17:18   #156
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tja , blijkbaar heeft een (belangrijk) deel van de moslims daar toch problemen mee.
Sommigen willen zelfs hun vrouw niet laten behandelen door een mannelijke spoedarts.

Laatst gewijzigd door Pericles : 25 september 2010 om 17:20.
Oud 25 september 2010, 17:18   #157
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Was dat dan zijn 2de vrouw of zo?
Neen dat was zijn eerste vrouw.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Khadija
Oud 25 september 2010, 17:19   #158
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja , blijkbaar heeft een (belangrijk) deel van de moslims daar toch problemen mee.
Sommigen willen zelfs hun vrouw niet laten belandelen door een mannelijke spoedarts.
Is zelfs recentelijk een nieuw wetsartikel overgemaakt. En verpleegkundigen krijgen daarover ook info over.

Laatst gewijzigd door Ratatosk : 25 september 2010 om 17:19.
Oud 25 september 2010, 17:21   #159
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen dat was zijn eerste vrouw.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Khadija
Was zij meerderjarig ?
Oud 25 september 2010, 17:21   #160
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Sommigen willen zelfs hun vrouw niet laten belandelen door een mannelijke spoedarts.
Dat is weeral iets anders, je vergelijkt appelen met peren,

Ten eerste men mag niet de Islam beoordelen aan de hand van de Moslims

Er is een verschil tussen "Islam" en "Moslims"

De meeste allochtoonse jongeren, zijn verwesterde, verbelgde cultuur Moslims, die de Islam op de laatste plaats zetten of soms zelfs de Islam misbruiken,

Er is een verschil tussen een Moslimman die werkt onder een Niet-Moslimvrouw en een Moslimvrouw die zich niet wil laten behandelen door een spoedarts,

Namelijk volgens de Belgische wetgeving heeft een vrouw het recht om te vragen achter een vrouwelijke arts, dit staat in de Grondwet

Dit geldt ook voor iemand die niet wenst gefouilleerd te worden door iemand van het ander geslacht. Deze wetten zijn bindend.

Maar iemand die werkt als man onder een vrouw da's iets anders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be