Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2010, 00:46   #141
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dit is nu net de reden waarom zij niet WIL toegeven dat steniging en dergelijke wreedaardiger is dan een dodelijke, en pijnloze, injectie. Omdat ze dan de religie en/of ethnie die zulke zaken doet moet " aanvallen ". En dus blijft ze maar doorhakken op de Amerikanen " die even barbaars zijn "...
Ik blijf niet doorhakken op de Amerikanen.

De vernedering die steniging met zich meebrengt is een feit, dat ontken ik toch niet? Ik zeg toch duidelijk dat ik tegen steniging ben. Ik zou niet weten waarom u mijn religie hierbij betrekt, u doet alsof de islam me voorschrijft om mn medemensen te stenigen. U verwart een religie met plaatselijke culturen en tradities. Maar dat is een andere discussie.

Ofwel leest ge niet wat ik typ ofwel leest ge gewoon wat ge wilt lezen, nogmaals: ik ga me niet uitspreken over welke manier de ergste is, ik spreek over totaal iets anders.
Oud 3 oktober 2010, 00:47   #142
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Moet ik nu lachen of eerder huilen?

Je bent een harde persoon. Ikzelf zou bezwijken aan een hartstilstand nog voor ze mij dat spuitje zouden toedienen.

Een tikkeltje anders wat de uitvoering betreft maar punt blijft: even barbaars en achterlijk.

Wat wil je horen? Laat me raden: negers, allochtonen, marokkanen en laten we de moslims niet vergeten. Ga je nu goed kunnen slapen?
Je moet niets van mij. Een raad ; ga nooit in de US wonen, of in een streng islamietisch land, pleeg nooit vreselijke misdaden, en je riskeert geen één van die barbaarse straffen, zélfs geen pijnloos giftig spuitje. D�*t is de oplossing.
En hou je in dit land op afstand van negers, allochtonen, marrokkanen en moslims, da's ook gevaarlijk.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 00:49   #143
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, nu is zij gemanipuleerd. En debiel, allee bijna...Dan verdienen de manipuleerders de doodstraf hé. Zij waren het trouwens die de moord pleegden dacht ik toch. En één heeft reeds de hand aan zichzelf geslagen. Goed van hem.
En wat ga je met haar aanvangen ? Heel haar leven huisvesten en voedden in een gesticht ? Is ze echt zo zwakzinnig dat ze zich van geen kwaad bewust is ?
Indien ze die mensen niet was tegengekomen leefde haar man in ieder geval nog. Een zwakbegaafde vrouw manipuleren, haar en haar stiefdochter verkrachten, allemaal in een poging om haar ertoe te drijven mee te werken aan een plan om haar man te vermoorden,...
Het gaat er niet om of ze goed en kwaad kan onderscheiden, uiteindelijk. Het gaat erom dat sommige personen qua "Zelf" zo ontzettend zwak staan dat ze hun eigen keuzes niet kunnen maken. Als je als zwakbegaafde of mentaal gehandicapte met een bijkomende persoonlijkheidsproblematiek in de handen van manipulators valt, ben je een vogel voor de kat.
Ik heb dit hier al eens gevraagd, maar toen antwoordde er natuurlijk niemand: wie van de verdedigers van de doodstraf in dit specifieke geval, heeft ervaring met mensen met een mentale handicap en bijkomende persoonlijkheidsproblematieken?
Kan je je enigszins voorstellen wat een invloed dat heeft op het functioneren van die mensen?
Voor mij is dit een jammerlijk geval van veel te weinig begeleiding. Ik kan me een aantal van m'n ex-cliënten voorstellen die zonder begeleiding helaas zouden afzakken in de criminaliteit, waar ze als speelbal mogen dienen van criminelen die maar al te graag misbruik maken van iemand die niet voor zichzelf kan opkomen.
Ik vermoed dat jij die mensen graag preventief de doodstraf zou geven, want oh wee als we mensen met een handicap zouden moeten verzorgen!!
Oud 3 oktober 2010, 00:50   #144
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik blijf niet doorhakken op de Amerikanen.

De vernedering die steniging met zich meebrengt is een feit, dat ontken ik toch niet? Ik zeg toch duidelijk dat ik tegen steniging ben. Ik zou niet weten waarom u mijn religie hierbij betrekt, u doet alsof de islam me voorschrijft om mn medemensen te stenigen. U verwart een religie met plaatselijke culturen en tradities. Maar dat is een andere discussie.

Ofwel leest ge niet wat ik typ ofwel leest ge gewoon wat ge wilt lezen, nogmaals: ik ga me niet uitspreken over welke manier de ergste is, ik spreek over totaal iets anders.
OK, je bent tegen doodstraf. En ik vind die gejustifiëerd in bepaalde omstandigheden, voor zover ze op humane wijze uitgevoerd word, wat dus alle nodeloze wreedaardigheid uitsluit. Dat is het dan zowat zeker ?
Oud 3 oktober 2010, 00:52   #145
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Je moet niets van mij. Een raad ; ga nooit in de US wonen, of in een streng islamietisch land, pleeg nooit vreselijke misdaden, en je riskeert geen één van die barbaarse straffen, zélfs geen pijnloos giftig spuitje. D�*t is de oplossing.
Dank je wel voor je raad en bezorgdheid maar de echte oplossing is: de doodstraf afschaffen, overal.
Citaat:
En hou je in dit land op afstand van negers, allochtonen, marrokkanen en moslims, da's ook gevaarlijk.
Afstand nemen van mezelf zal me niet lukken, vrees ik. Geef dat adviesje maar aan een vlaamsblokker.
Oud 3 oktober 2010, 00:52   #146
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ow is dat zo dan?
ja.
je mag ook reageren op de rest.
het lijkt me geen toeval dat je standpunten op diverse punten zo goed convergeren.
Oud 3 oktober 2010, 00:59   #147
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ja.
je mag ook reageren op de rest.
het lijkt me geen toeval dat je standpunten op diverse punten zo goed convergeren.
Ja, dat mag maar dat moet niet. Ik heb even geen zin meer in deze discussie. Het 'lijkt' misschien wel zo, maar je kan u ook vergissen natuurlijk. Fijne nachtrust!
Oud 3 oktober 2010, 01:04   #148
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien ze die mensen niet was tegengekomen leefde haar man in ieder geval nog. Een zwakbegaafde vrouw manipuleren, haar en haar stiefdochter verkrachten, allemaal in een poging om haar ertoe te drijven mee te werken aan een plan om haar man te vermoorden,...
Het gaat er niet om of ze goed en kwaad kan onderscheiden, uiteindelijk. Het gaat erom dat sommige personen qua "Zelf" zo ontzettend zwak staan dat ze hun eigen keuzes niet kunnen maken. Als je als zwakbegaafde of mentaal gehandicapte met een bijkomende persoonlijkheidsproblematiek in de handen van manipulators valt, ben je een vogel voor de kat.
Ik heb dit hier al eens gevraagd, maar toen antwoordde er natuurlijk niemand: wie van de verdedigers van de doodstraf in dit specifieke geval, heeft ervaring met mensen met een mentale handicap en bijkomende persoonlijkheidsproblematieken?
Kan je je enigszins voorstellen wat een invloed dat heeft op het functioneren van die mensen?
Voor mij is dit een jammerlijk geval van veel te weinig begeleiding. Ik kan me een aantal van m'n ex-cliënten voorstellen die zonder begeleiding helaas zouden afzakken in de criminaliteit, waar ze als speelbal mogen dienen van criminelen die maar al te graag misbruik maken van iemand die niet voor zichzelf kan opkomen.
Ik vermoed dat jij die mensen graag preventief de doodstraf zou geven, want oh wee als we mensen met een handicap zouden moeten verzorgen!!
Ik ken één zwakbegaafde met motorische problemen, in mijn sportclub. Die jongen doet onzettend veel moeite , en zijn uiterste best om vooruit te komen, gaat alle dagen werken, rijd met de auto en bekommert zich zelfs om zijn ouders, die beiden ziek zijn. Hij doet in feite alles wat de andere mensen doen, alleen is het voor hem veel moeilijker en ingewikkelder, wat het zo verdienstelijk maakt. Diepgaande gesprekken zijn aan hem niet besteed, en als het wat moeilijk word zie je zijn brein letterlijk stomen, maar die heeft wel degelijk besef van wat goed of slecht is, en ook zijn eigen willetje.
Voor mij is hij in elk geval toerekeningsvatbaar.
Die vrouw daar in Amerika, die is toch ook getrouwd geraakt ? Is die nu écht zo diep debiel, dan kom je toch niet aan een man ? Dan kan je toch niet door het leven zonder toezicht ?
Oud 3 oktober 2010, 01:06   #149
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat mag maar dat moet niet. Ik heb even geen zin meer in deze discussie. Het 'lijkt' misschien wel zo, maar je kan u ook vergissen natuurlijk. Fijne nachtrust!
Hey, nu heb je nog steeds niet gezegd wat je kiezen zou, moest je voor de keuze staan : steniging of het pijnloos spuitje ? Niet moeilijk toch ?
Oud 3 oktober 2010, 01:09   #150
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank je wel voor je raad en bezorgdheid maar de echte oplossing is: de doodstraf afschaffen, overal.

Afstand nemen van mezelf zal me niet lukken, vrees ik. Geef dat adviesje maar aan een vlaamsblokker.
Aan een vlaamsblokker ? Zijn negers, allochtonen, marrokkanen en moslims gevaarlijk voor vlaamsblokkers volgens jou ?
Verder : als je de doodstraf afschaft wereldwijd, dan laat je al die moordenaars in leven. Gaat dat op termijn niet nog meer mensenlevens kosten ? En levens van onschuldigen dan ? Van slachtoffers ?...Hum hum, toch het nadenken waard...
Oud 3 oktober 2010, 01:10   #151
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Hey, nu heb je nog steeds niet gezegd wat je kiezen zou, moest je voor de keuze staan : steniging of het pijnloos spuitje ? Niet moeilijk toch ?
Is dat belangrijk om te weten?

Maar komaan, het gaat mij niet om de manier waarop ze u het leven ontnemen. Wat snap je daar niet aan? Soit, doe maar het spuitje als ge toch blijft aandringen.
Oud 3 oktober 2010, 01:13   #152
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar komaan, het gaat mij niet om de manier waarop ze u het leven ontnemen. Wat snap je daar niet aan? Soit, doe maar het spuitje als ge toch blijft aandringen.
Oud 3 oktober 2010, 01:15   #153
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken één zwakbegaafde met motorische problemen, in mijn sportclub. Die jongen doet onzettend veel moeite , en zijn uiterste best om vooruit te komen, gaat alle dagen werken, rijd met de auto en bekommert zich zelfs om zijn ouders, die beiden ziek zijn. Hij doet in feite alles wat de andere mensen doen, alleen is het voor hem veel moeilijker en ingewikkelder, wat het zo verdienstelijk maakt. Diepgaande gesprekken zijn aan hem niet besteed, en als het wat moeilijk word zie je zijn brein letterlijk stomen, maar die heeft wel degelijk besef van wat goed of slecht is, en ook zijn eigen willetje.
Voor mij is hij in elk geval toerekeningsvatbaar.
Die vrouw daar in Amerika, die is toch ook getrouwd geraakt ? Is die nu écht zo diep debiel, dan kom je toch niet aan een man ? Dan kan je toch niet door het leven zonder toezicht ?
Heel erg goed is ze niet door het leven geraakt eh, ze heeft meegewerkt om haar man te laten vermoorden én is ter dood veroordeeld.

Bij hetgeen je in 't vet gezet had staat niet per toeval "bijkomende persoonlijkheidsproblematiek".
Ik heb genoeg mensen met een lichte mentale handicap of zwakbegaafdheid zien passeren die zichzelf betrekkelijk konden redden en een partner hadden. Gaat ook heel vaak mis trouwens hoor. Vrouwen met een mentale beperking worden bijv. beduidend vaker slachtoffer van partnermishandeling - ze zijn een heel gemakkelijk doelwit.
Een persoonlijkheidsproblematiek verandert wel �*lles. Zeker de combinatie afhankelijke PS + mentale beperking = dubbel vatbaar voor manipulatie, misbruik,...
Ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen niet duidelijk is 'wat dat precies inhoudt', maar wees dan toch tenminste zo slim om stil te staan bij het feit dat je dat niet weet, en niet meteen de botte bijl te pakken
Oud 3 oktober 2010, 01:28   #154
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel erg goed is ze niet door het leven geraakt eh, ze heeft meegewerkt om haar man te laten vermoorden én is ter dood veroordeeld.

Bij hetgeen je in 't vet gezet had staat niet per toeval "bijkomende persoonlijkheidsproblematiek".
Ik heb genoeg mensen met een lichte mentale handicap of zwakbegaafdheid zien passeren die zichzelf betrekkelijk konden redden en een partner hadden. Gaat ook heel vaak mis trouwens hoor. Vrouwen met een mentale beperking worden bijv. beduidend vaker slachtoffer van partnermishandeling - ze zijn een heel gemakkelijk doelwit.
Een persoonlijkheidsproblematiek verandert wel �*lles. Zeker de combinatie afhankelijke PS + mentale beperking = dubbel vatbaar voor manipulatie, misbruik,...
Ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen niet duidelijk is 'wat dat precies inhoudt', maar wees dan toch tenminste zo slim om stil te staan bij het feit dat je dat niet weet, en niet meteen de botte bijl te pakken
Allee vooruit...Weet je wat ? Ze moeten haar maar vrijlaten, haar man is toch dood, of ze haar nu straffen of niet, daar word die toch niet terug levend van. Laat ze maar lopen, ze kan er toch niks aan doen, arm dutske...
Oud 3 oktober 2010, 15:00   #155
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allee vooruit...Weet je wat ? Ze moeten haar maar vrijlaten, haar man is toch dood, of ze haar nu straffen of niet, daar word die toch niet terug levend van. Laat ze maar lopen, ze kan er toch niks aan doen, arm dutske...
al gehoord van de kleur grijs?
Oud 3 oktober 2010, 18:18   #156
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
al gehoord van de kleur grijs?
jaja, ze moet niet doodgemaakt worden, en ook niet vrijgelaten, het zal dat wel zijn dat je wil zeggen. Waar is haar plaats dan, als zwakbegaafde moordenares ? Gevangenis of gesticht ? En is dat eigenlijk wel een goede oplossing ?
Oud 3 oktober 2010, 19:00   #157
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat weet jij nou van mijn geloof af, sunnyboy? Praat niet over mensen die ge niet kent en hou dat vingertje bij jezelf, wil je?

Was jij niet degene die me enkele dagen geleden als 'afvallige moslima' verklaarde?

Soit, vertel eens: wat bedoel je met 'minder barbaars'?

Zo te zien vind je het niet fijn om op je afvalligheid gewezen te worden. Bang dat je op de 'dag des oordeels' geen ticketje krijgt naar het eeuwige orgieparadijs voor het mannelijk deel van moslimwereld?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 19:03   #158
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Natuurlijk. Ik ben benieuwd of ge uw afvalligheid aan de wetten van allah (de strafwetten althans, of de sharia) ook duidelijk uitgesproken of beter uitgeschreven durft te stellen. Of vreest ge uw god zo erg dat je bang bent dat je eeuwig zal branden in de hel als je allahs straffen afkeurt?
Was is het nu. Beken maar kleur.
Oud 3 oktober 2010, 19:04   #159
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Is allah een vlaamsblokker?
Oud 3 oktober 2010, 21:32   #160
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Zo te zien vind je het niet fijn om op je afvalligheid gewezen te worden. Bang dat je op de 'dag des oordeels' geen ticketje krijgt naar het eeuwige orgieparadijs voor het mannelijk deel van moslimwereld?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be