Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2010, 16:12   #141
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat je beschrijft is eigen aan elke godsdienst; ongeacht de ideologie van die godsdienst.
De clue van zijn verhaal mist u... opnieuw! Punt is dat je gerust het Christendom belachelijk mag en kan maken, wat op zich een goede zaak is, maar dat we voor de Islam een uitzondering moeten maken, al was het maar om je eigen veiligheid te waarborgen.

Zoals ik al eerder zei, is het in de Islamitische wereld mainstream om je problemen met geweld op te lossen, in plaats van dat als ''laatste uiterlijke alternatief'' te zien. Zo'n cultuur is uiteindelijk ook tot maar zeer weinig in staat, cfr. het complete afwezig zijn van hoogstaande Islamitische universiteiten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 16:23   #142
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tekenend dat Sus Iratus wéér geband is, en mijn halve draad daaromtrent gekortwiekt. Het begint zo'n beetje op censuur te lijken op dit forum... en u, Artisjok, bent daar met uw klikgedrag medeverantwoordelijk voor. Kan me niet voorstellen wat voor een ziek maatschappijbeeld u voor de rest van het land in petto heeft.
Oud 16 oktober 2010, 16:57   #143
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De clue van zijn verhaal mist u... opnieuw! Punt is dat je gerust het Christendom belachelijk mag en kan maken, wat op zich een goede zaak is, maar dat we voor de Islam een uitzondering moeten maken, al was het maar om je eigen veiligheid te waarborgen.

Zoals ik al eerder zei, is het in de Islamitische wereld mainstream om je problemen met geweld op te lossen, in plaats van dat als ''laatste uiterlijke alternatief'' te zien. Zo'n cultuur is uiteindelijk ook tot maar zeer weinig in staat, cfr. het complete afwezig zijn van hoogstaande Islamitische universiteiten.
Eigenlijk ging het over het nut van beledigen; wat het opbrengt.

Ik denk/hoop dat we geen uitzondering moeten maken voor de Islam; maar laat eerst de moslims zelf lachen met henzelf.
Kritiek die vanuit de gemeenschap zelf komt; daar wordt naar geluisterd; dat haalt tenminste iets uit.
Het is spijtig dat het interview dat Lichtpunt met Shirin Ebadi had niet meer op hun website staat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shirin_Ebadi

Het is niet de mainstream binnen de islamitische wereld om problemen met geweld op te lossen. Het is mainstream binnen alle werelden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 17:02   #144
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk ging het over het nut van beledigen; wat het opbrengt.
Het hoeft niets op te brengen. Soms is beledigen voor moslims gewoon een waarheid die ze niet willen horen. Vaak is er niet eens de intentie om te beledigen. En zelfs als die er wel is, moeten mensen maar een ruggegraat krijgen en niet gelijk naar geweld grijpen.
Citaat:
Ik denk/hoop dat we geen uitzondering moeten maken voor de Islam; maar laat eerst de moslims zelf lachen met henzelf.
Kritiek die vanuit de gemeenschap zelf komt; daar wordt naar geluisterd; dat haalt tenminste iets uit.
Het is spijtig dat het interview dat Lichtpunt met Shirin Ebadi had niet meer op hun website staat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shirin_Ebadi
Je moet niet kijken naar wat iets uithaalt. Wij hoeven niet onze vrijheden op te schorten totdat de Islamitische gemeenschap zover geëvolueerd is dat het er OK mee is. Dat is totaal de wereld op z'n kop.

Bovendien komen die geluiden van mensen binnen de gemeenschap alleen maar binnen, omdat die mensen zich gesteund voelen door 'autochtonen', die dezelfde analyse al eerder maakten.
Citaat:
Het is niet de mainstream binnen de islamitische wereld om problemen met geweld op te lossen. Het is mainstream binnen alle werelden.
Neen, dat is het niet. In onze wereld wordt een vreemdgaand iemand bemiddeld of gescheiden, in de Islamitische wereld vermoord. Dát is het verschil, en dat geldt overigens op alle fronten.
Oud 16 oktober 2010, 17:15   #145
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het hoeft niets op te brengen. Soms is beledigen voor moslims gewoon een waarheid die ze niet willen horen. Vaak is er niet eens de intentie om te beledigen. En zelfs als die er wel is, moeten mensen maar een ruggegraat krijgen en niet gelijk naar geweld grijpen.

Je moet niet kijken naar wat iets uithaalt. Wij hoeven niet onze vrijheden op te schorten totdat de Islamitische gemeenschap zover geëvolueerd is dat het er OK mee is. Dat is totaal de wereld op z'n kop.
Hoe bedoel je; je moet niet kijken naar wat iets uithaalt; wat de bedoeling is?
Is beledigen je hobby?

Citaat:
Bovendien komen die geluiden van mensen binnen de gemeenschap alleen maar binnen, omdat die mensen zich gesteund voelen door 'autochtonen', die dezelfde analyse al eerder maakten.
Dat is nu toch een belediging voor een vrouw als Shirin Ebadi! En vele anderen.

Citaat:
Neen, dat is het niet. In onze wereld wordt een vreemdgaand iemand bemiddeld of gescheiden, in de Islamitische wereld vermoord. Dát is het verschil, en dat geldt overigens op alle fronten.
Neen in onze maatschappij is er geen enkele vrouw die klop krijgt.
Geweld bestond gewoonweg niet, tot de eerste moslim voet op Europese bodem zette.
Oud 16 oktober 2010, 17:21   #146
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je; je moet niet kijken naar wat iets uithaalt; wat de bedoeling is?
Is beledigen je hobby?
Vrijheid van meningsuiting bestaat niet omdat volgens de bedenkers ervan meningen een nut moeten hebben, maar omdat het al dan niet beledigend zijn van een mening subjectief is. Het is bedacht zodat mensen elkaar de kop niet inslaan als ze weeral beledigd zijn door het een of ander. Want de mening van diegene, die vermeend beledigend is, wordt beschermd door de wet.
Citaat:
Dat is nu toch een belediging voor een vrouw als Shirin Ebadi! En vele anderen.
Het is zo. Islamitische criticasters zouden totaal alleen staan in hun opvattingen, als er geen Westerlingen waren die haar daar in steunden.
Citaat:
Neen in onze maatschappij is er geen enkele vrouw die klop krijgt.
Geweld bestond gewoonweg niet, tot de eerste moslim voet op Europese bodem zette.
Kijk, dat is nu zo ONTZETTEND irritant van met u discussiëren. U ziet het verschil niet tussen een fait divers en een verband, een patroon. En feit is dat geweld in de Islamitische wereld - vooral tegen mensen die tegen de vele regels in de Islam ingaan - een patroon is. Hier niet.
Oud 16 oktober 2010, 17:39   #147
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Vrijheid van meningsuiting bestaat niet omdat volgens de bedenkers ervan meningen een nut moeten hebben, maar omdat het al dan niet beledigend zijn van een mening subjectief is. Het is bedacht zodat mensen elkaar de kop niet inslaan als ze weeral beledigd zijn door het een of ander. Want de mening van diegene, die vermeend beledigend is, wordt beschermd door de wet.
Akkoord. Maar ik dacht dat we het over beledigen hadden. Beledigen is weliswaar subjectief; maar soms toch overduidelijk beledigend.

Citaat:
Het is zo. Islamitische criticasters zouden totaal alleen staan in hun opvattingen, als er geen Westerlingen waren die haar daar in steunden.
Dat is al iets anders dan wat je daarnet schreef :
Citaat:
Kijk, dat is nu zo ONTZETTEND irritant van met u discussiëren. U ziet het verschil niet tussen een fait divers en een verband, een patroon. En feit is dat geweld in de Islamitische wereld - vooral tegen mensen die tegen de vele regels in de Islam ingaan - een patroon is. Hier niet.
Neen; ik zie dit niet als een patroon, enkel en alleen in de islamitische wereld.
Toon het me. Dat moet je dan toch kunnen.
Oud 16 oktober 2010, 19:01   #148
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Tekenend dat Sus Iratus wéér geband is, en mijn halve draad daaromtrent gekortwiekt. Het begint zo'n beetje op censuur te lijken op dit forum... en u, Artisjok, bent daar met uw klikgedrag medeverantwoordelijk voor. Kan me niet voorstellen wat voor een ziek maatschappijbeeld u voor de rest van het land in petto heeft.
Artisjok staat gelukkig alleen met haar ziekelijk maatschappijbeeld.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 19:09   #149
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
In de veronderstelling dat je met "jouw troetels" de moslims bedoelt; wil ik er je even op wijzen dat niet alle moslims met geweld en doodslag dreigen.
Maar de meesten wel ; de zwijgende meerderheid van jouw troetels uit geen zuchtje protest tegen de fatwah en doodsbedreigingen van het grote aantal moslimextremisten.
Je zwijgt er trouwens zelf over. Ongetwijfeld in functie van je uitgesproken islamofilie. Ik heb jenog geen woord van veroordeling horen uitspreken tegen de doodsbedreigingen vanwege je troetels tegen mensen als Geert Wilders, Rushdie of Ayaan Hirsi Ali.

En om de beledigingen van jouw troetels tav van niet-moslims (varkens, apen, ezels, etc), fiets je in een grote bocht heen. Van onderkruiperige achterbaksheid gesproken.

Laatst gewijzigd door Sunny : 16 oktober 2010 om 19:09.
Oud 16 oktober 2010, 19:11   #150
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Maar de meesten wel ; de zwijgende meerderheid van jouw troetels uit geen zuchtje protest tegen de fatwah en doodsbedreigingen van het grote aantal moslimextremisten.
Je zwijgt er trouwens zelf over. Ongetwijfeld in functie van je uitgesproken islamofilie. Ik heb jenog geen woord van veroordeling horen uitspreken tegen de doodsbedreigingen vanwege je troetels tegen mensen als Geert Wilders, Rushdie of Ayaan Hirsi Ali.

En om de beledigingen van jouw troetels tav van niet-moslims (varkens, apen, ezels, etc), fiets je in een grote bocht heen. Van onderkruiperige achterbaksheid gesproken.
Wat is uw probleem eigenlijk? Moeilijkheden om ontopic te blijven?
Oud 16 oktober 2010, 19:14   #151
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Begrijp mij niet verkeerd, hoor. Ik ken best een aantal moslims, waarvan ook weer een deel religieus. Allemaal hele goede mensen. Dat neemt niet weg - en dat erkennen zij ook - dat een groot deel van de moslims ontspoord is in deze samenleving, hetzij door de godsdienst, hetzij door de culturele bagage die de godsdienst meebrengt. En dit komt omdat de Islam ook een politieke agenda (het is dus een ideologie) heeft die totaal onverzoenbaar is met onze samenleving. Moslims die hun religie als louter privézaak zien, doen het dan weer prima. Maar dat neemt niet weg dat moslims met Sharia-sympathieën een gevaar vormen voor de samenleving.
Oud 16 oktober 2010, 19:14   #152
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat is uw probleem eigenlijk? Moeilijkheden om ontopic te blijven?
Wat is uw probleem eigenlijk? Het feit dat ik de vinger in de stinkende islamitische wonde leg? Mag er niet gezegd worden hoe crapuleus uw geloofsgenoten omgaan met islamcritici. Voel je plaatsvervangende schaamte voor het barbaars gedrag van diegenen die critici met fatwas bedreigen?
Oud 16 oktober 2010, 19:17   #153
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Wat is uw probleem eigenlijk? Het feit dat ik de vinger in de stinkende islamitische wonde leg? Mag er niet gezegd worden hoe crapuleus uw geloofsgenoten omgaan met islamcritici. Voel je plaatsvervangende schaamte voor het barbaars gedrag van diegenen die critici met fatwas bedreigen?
Ik heb geen probleem en ookal had ik die, dan zou ik dat niet aan uw neus hangen.

Het probleem is dat jij brabbelt over zaken die totaal niet meer met de topic hebben te maken. Waarom open je geen eigen topic? 'De sunny's islambashtopic' of de 'artisjokbashtopic' ofzoiets.
Oud 16 oktober 2010, 19:17   #154
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Meer nog. Leukerds als Osama Bin Laden krijgen zendtijd op islamitische TV-stations, zelfmoordterreristen mogen met de koranteksten om het voorhoofd gebonden, openlijk op TV verklaren hoe islamitisch ze wel zijn om hun leven te geven voor Allah en zo een bus vol joodse kinderen meesleuren....

...

Ik denk niet dat iemand bij de VRT om zulke dingen zendtijd, zou moeten proberen te krijgen.

In Islamstaten krijgen dergelijke zelfs een speciale status.

Dat kunnen we toch geen fait divers meer noemen, maar weldgelijk een patroon.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 19:18   #155
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Begrijp mij niet verkeerd, hoor. Ik ken best een aantal moslims, waarvan ook weer een deel religieus. Allemaal hele goede mensen. Dat neemt niet weg - en dat erkennen zij ook - dat een groot deel van de moslims ontspoord is in deze samenleving, hetzij door de godsdienst, hetzij door de culturele bagage die de godsdienst meebrengt. En dit komt omdat de Islam ook een politieke agenda (het is dus een ideologie) heeft die totaal onverzoenbaar is met onze samenleving. Moslims die hun religie als louter privézaak zien, doen het dan weer prima. Maar dat neemt niet weg dat moslims met Sharia-sympathieën een gevaar vormen voor de samenleving.
Op welke manier is volgens u de islam onverzoenbaar met onze samenleving?
Oud 16 oktober 2010, 19:19   #156
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Meer nog. Leukerds als Osama Bin Laden krijgen zendtijd op islamitische TV-stations, zelfmoordterreristen mogen met de koranteksten om het voorhoofd gebonden, openlijk op TV verklaren hoe islamitisch ze wel zijn om hun leven te geven voor Allah en zo een bus vol joodse kinderen meesleuren....

...

Ik denk niet dat iemand bij de VRT om zulke dingen zendtijd, zou moeten proberen te krijgen.

In Islamstaten krijgen dergelijke zelfs een speciale status.

Dat kunnen we toch geen fait divers meer noemen, maar weldgelijk een patroon.

Paulus.
Juist, een patroon. Noem het maar een islamitische eigenheid.

Laatst gewijzigd door Sunny : 16 oktober 2010 om 19:21.
Oud 16 oktober 2010, 19:19   #157
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen probleem en ookal had ik die, dan zou ik dat niet aan uw neus hangen.

Het probleem is dat jij brabbelt over zaken die totaal niet meer met de topic hebben te maken. Waarom open je geen eigen topic? 'De sunny's islambashtopic' of de 'artisjokbashtopic' ofzoiets.
Pardon?

Ik denk dat jij een probleem hebt met analytisch denken, eerlijk gezegd. Maar ik zal je helpen. We zijn bezig met de hoe en waaroms van het niet mogen beledigen van moslims.

Weldegelijk on-topic dus.

Paulus.
Oud 16 oktober 2010, 19:22   #158
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Pardon?

Ik denk dat jij een probleem hebt met analytisch denken, eerlijk gezegd. Maar ik zal je helpen. We zijn bezig met de hoe en waaroms van het niet mogen beledigen van moslims.

Paulus.
Ik vergeef het je.

Sunny is wel degelijk met andere zaken bezig maar dat u dat ontkent verwonderd me eerlijk gezegd niet.
Oud 16 oktober 2010, 19:22   #159
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op welke manier is volgens u de islam onverzoenbaar met onze samenleving?
De regels van de Koran die boven de wetten van het land staan.

De ongelijke behandeling tussen man en vrouw.

Beperken van de godsdienstvrijheid...

Om er maar een paar te noemen.
Oud 16 oktober 2010, 19:23   #160
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Pardon?

Paulus.
Analytisch denken en een islamopvoeding/indoctrinatie = een onwerkbare combinatie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be