![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 3 augustus 2011 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met jouw werkervaring (lees: spaargeld) vier of vijf jaar je inkomen opgeven, lukt dat overigens wel? Je zegt dat jouw studie je in een bepaalde job duwde. Kan dat wel, met zo'n algemeen diploma? Er liggen toch ongetwijfeld nog veel andere opties open op de arbeidsmarkt? Overigens had ik zelf achteraf bekeken liever iets anders gestudeerd. Ik heb ook een erg algemeen diploma. Je zegt dat je niet gelukkig bent in je job. Wel, vandaar dat ze je ervoor betalen. Haast niemand is gelukkig in zijn of haar job. Geef die wens op, want hij wordt allicht toch nooit vervuld. Overigens: was jij niet behoorlijk slecht in wiskunde? En toch je pijlen op de financiële sector gericht?
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 8 augustus 2011 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullshit.
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef mijn job helemaal niet op (ik werk overigens heel graag bij de spoorwegen, dat de inhoud van de job me minder ligt, daar kunnen zij niet aan doen - maar ik wil er erg graag blijven werken) en mijn financiën staan er niet zo slecht voor... Hoe jij daar trouwens iets over zou afweten, kan ik niet meteen inzien. Het wordt letterlijk "bijstuderen"; met een flinke dosis realisme, want het moet haalbaar blijven. Ik kies dus voor een opleiding recht tegenover mijn deur die mijn kansen zowel horizontaal als verticaal verbreedt. Seksuologie is - zeker omwille van persoonlijke redenen - nog altijd mijn droom. Maar ik heb nog tijd genoeg. Archeologie, psychologie - dat zijn spielereistudies voor me, want ik zal nooit zo'n beroep uitvoeren. Daarom kies ik nu voor een haalbare, praktische studie. Ik ben niet echt de dromer waar je me blijkbaar voor houdt. Ik ben nuchter, pessimistisch en zonder al te veel vertrouwen. Ik denk echt niet van mezelf dat ik de wereld aan kan en dat die op mij zit te wachten. Sorry dat ik misschien wat hard tegen je klink, ik apprecieer jou zeer zeker - maar je repliek vind ik wat misplaatst - neergepend, schijnbaar zonder al te veel nadenken.
Laatst gewijzigd door lombas : 8 augustus 2011 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat ik zo neerslachtig klink, komt misschien omdat een goede vriend van mij intussen aan zijn vierde (!) studie begint. Hij heeft er nog geen enkele afgemaakt, hoewel hij lang niet altijd problemen had om erdoor te geraken. Hij heeft intussen twee jaar werkervaring, heeft net zijn studie in avondschool (waar hij erg goed in was) opgegeven en gaat nu ook zijn ontslag indienen om weer eens iets anders te gaan studeren. Als alles goed loopt is hij op zijn 30ste afgestudeerd. Begrijp je waar ik naartoe wil? Ik vind het gewoon nogal overdreven om op je 30ste slechts twee jaar werkervaring te hebben en - in het beste geval - enkel een bachelordiploma te hebben. En waarom? Omdat de man in kwestie een verwend nest is, en altijd denkt dat het gras groener is aan de overkant. Dat denken zorgt voor veel ongeluk, meen ik. Nooit tevreden zijn met wat je hebt. (Uiteraard bedoel ik niet dat je zomaar altijd tevreden moet zijn met wat je hebt en niet af en toe moet streven naar iets beters, maar de man begint eraan met verkeerde verwachtingen denk ik.) ![]()
![]() |
![]() |
#148 |
Minister-President
|
![]() Mijn definitie van gelukkig zijn met je job is: op vrijdag verlangen naar het weekend, en op zondagavond verlangen om weer aan de slag te gaan.
Het eerste gaat voor nagenoeg iedereen op, het laatste voor nagenoeg niemand.
![]() |
#149 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Enfin, ik begrijp je reactie wel - ik begrijp gewoon niet waarom je ze zo tegen mij uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat komt gewoon omdat ik waarde vind in werk; wat anderen in uitgaan of kinderen zouden vinden. Het is net omdat ik zoveel waarde hecht aan werk dat ik echter ook veel voldoening eruit moet halen. En het is net omdat ik de voldoening mis bij deze jobinhoud dat ik mijn blik wil verruimen. Werken is voor mij het belangrijkste in het leven. Het geeft mij waarde, dus ik wil ook gewaardeerd worden in mijn werk. Wat ik momenteel doe, kan iedereen met een secundair diploma en een beetje hersens en logisch-analytisch denken. Ik ben een intelligente jongen (denk ik toch), dus wil ik best wat meer ambiëren dan gewoon "genoeg" in wat ik door de week doe om de kost te verdienen. Wat dat betreft is mijn loyaliteit grenzeloos... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Minister-President
|
![]() Ik dacht dat dat zo'n beetje het opzet van dit draadje was, dat je jouw bedenkingen bevestigd, dan wel ontkend wilde zien.
Soit, ik bedoelde er allerminst iets slechts mee. Ik denk dat ik iets te veel mensen heb gezien die zichzelf in hun ongeluk stortten omwille van onrealistische dromerijen. Je deed me daaraan denken, maar uit je laatste posts blijkt dat ik het verkeerd voorhad, aangezien je je job niet opgeeft en kiest voor een praktische studie. Met andere woorden: veel succes daarmee!
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 8 augustus 2011 om 22:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En laat weten wanneer je een job vindt hé... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Studeren
![]() Den driejaarlijkse komt dichterbij ![]()
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik drie weken achtereen verlof had, werd ik meestal nogal onrustig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Minister-President
|
![]() Ik doe mijn werk best graag, het is niet wat ik gestudeerd heb, maar dat is niet zo erg. Ik zou graag in een school werken als studiemeester of internaatopvoeder of iets in die aard. Dat zou best wel tof zijn. Moest ik herbeginnen, dan studeerde ik voor leerkracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() moest ik het moeten herdoen, ik deed identiek hetzelfde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Minister
|
![]() Ik ben bezig aan een thuisstudie. Maar eerlijk gezegd laat ik dat verwateren.
Het is een ASO vak en ik heb er toch enige moeite mee, hoewel het best mogelijk is zo mijn diploma te behalen. Ik hou dan echter geen tijd over voor mijn gezin, en mijn voorkeur gaat toch naar geld verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling