Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 oktober 2010, 16:16   #141
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Lou Deprijck. Allee, dat was de zanger toch.
IDD, Lou deprijck heeft dat gemaakt, maar zocht iemand anders, jong, om daar wat te staan springen. Dat werd zijn creatie 'PLastic Bertrand'. Het was een Vlaamse jongen die die eer te beurt viel
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:19   #142
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ja, dat weet ik wel. Maar die bedoelt EddyBal vast niet. Want Lou Deprijck was misschien wel de zanger, maar niet degene die "het figuurtje" speelde in 1977. Dat was die andere Vlaming...
Zijn naam kan ik me niet meer herinneren, maar in die tijd, wegens bij vrije radio en zo, zat ik regelmatig in enkele opnamestudios. Mijn ontmoeting met die gast vond daar plaats.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:31   #143
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
"Vlamingen" zijn onnozelaars ja. Waarom zouden ze anders massaal stemmen voor een partij die een mooi en welvarend land willen kapot maken ? Noord-België teert vooral op revanchistische gevoelens ten aanzien van het verleden, wij onderdrukken nu de franstaligen omdat wij vroeger zelf vaak zijn onderdrukt geweest.
Het is misschien wat 'cru' uitgedrukt, maar er steekt een brok waarheid in. Alhoewel we zeker niet alle Vlamingen over dezelde kam mogen scheren.
Het Oosten is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:32   #144
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Walen hebben geen interesse (meer) voor Vlaanderen en weten helemaal niet wat er daar gebeurt. Ze hebben Frankrijk ernaast die veel interessanter is en die veel dichter is kwa taal, cultuur, mentaliteit betreft.
Precies! Reden waarom de Vlamingen zich dan best ook niet teveel meer zorgen maken over het lot van de Walen. Dus liefst zo snel mogelijk elkaar loslaten. Overigens, vind je het niet knettergek dat wij nog zouden moeten "solidair" zijn met een volk dat voor ons geen barst interesse heeft?
Oud 22 oktober 2010, 16:49   #145
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Juist, TAK, VVB enz doen hier niets terzake.
De FINANCIERINGSWET : d�*t is de kern v.d. zaak !
Al de rest is franje.
12.000.0000.000 € transfers, ik zou daar ook voor vechten ! Zeker weten !

Correct! Aan elke Euro die in dit bananenland door de federale overheid moet uitgegeven worden zit een communautair verschil in visie.
Oud 22 oktober 2010, 18:48   #146
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Vlamingen != vlaams-nationalisten
Ik hoop van ganser harte dat het waar is!
Oud 22 oktober 2010, 18:56   #147
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Tja, het door jou zo bewonderd Frankrijk is op dit ogenblik allesbehalve een voorbeeld van civisme. Mensenlief! De maatschappij volledig ontregelen omdat er (ocharme!) twee jaar aan de pensioengerechtigde loopbaan worden toegevoegd. In Duitsland is het wat anders! Ik kan erin komen dat er gevallen zijn waar die pensioenleeftijd best wat lager wordt gezet (uitzonderlijk zware arbeidsomstandigheden). Maar heel veel van die schreeuwers en herrieschoppers zijn bediende, leerkracht enz.

Ik ben op de leeftijd van 62 met pensioen gegaan. Indien je van een normale gezondheid geniet is werken tot die leeftijd helemaal geen ramp.
Oud 22 oktober 2010, 19:04   #148
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Niet dus, volgens Magnette, de man die een Anschluss van Wallonië met Duitsland wil. De mentaliteit van de Walen is van dien aard dat zij beter bij de Duitse mentaliteit past, dan bij de Franse.

In plaats van hun blik van Frankrijk te verplaatsen naar Duitsland kunnen ze misschien ook eens overwegen om in een confederatie met Vlaanderen te stappen ?
Waaat? Dan zal er toch een héél pak Walen de dag dat ze werkelijk als Duitsers moeten leven ervaren als een ijskoude douche. Voor het instandhouden van de hangmateconomie en "le retour du coeur" hoeven ze op de Duitsers niet te rekenen.
Ik denk dat Magnette een beetje vermoeid is.
Oud 22 oktober 2010, 19:05   #149
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Volgens Magnette kan je dan ook stellen dat de Walen een stelletje schapen zijn. De mentaliteit van de Walen is er eentje van onderhandelen, zegt ie, en niet van staken, auto's in de fik steken, of het land plat leggen.
Zij passen, volgens hem, beter bij de Duitsers.
Hij pleit voor een Anschluss van Wallonië bij Duitsland.
Dan kan tie net zo goed pleiten voor een sterkere Benelux een aansluiten bij Nederland, want die lijken nog iets meer op Duitsers dan de Walen doen.
Unie der Provinciën is offline  
Oud 22 oktober 2010, 19:24   #150
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Waaat? Dan zal er toch een héél pak Walen de dag dat ze werkelijk als Duitsers moeten leven ervaren als een ijskoude douche. Voor het instandhouden van de hangmateconomie en "le retour du coeur" hoeven ze op de Duitsers niet te rekenen.
Mag mee in de lijst van de kiezing voor "understatement of the year" Als je zo begint te flippen... en drie dagen na elkaar kwam hij met een ander verhaal over de nota van BDW... Niet voor niets denk ik dat Onckelinx een "rustpauze" vraagt. Er is EINDELIJK het omgekeerde gebeurd: inplaats van dat de Franstaligen de Vlamingen het onderhandelen moe maakten, is BDW er in geslaagd iedereen onder tafel te krijgen.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 19:30   #151
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Walen hebben geen interesse (meer) voor Vlaanderen en weten helemaal niet wat er daar gebeurt. Ze hebben Frankrijk ernaast die veel interessanter is en die veel dichter is kwa taal, cultuur, mentaliteit betreft.
Daarom dat ze bij Duitsland willen aansluiten
fonne is offline  
Oud 22 oktober 2010, 19:32   #152
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Magnette is een staatsgevaarlijke gek van hetzelfde kaliber als Di Rupo, Maingain, Onkelinckx, Milquet, Happart, Thielemans, Picqué en Mouraux.
fonne is offline  
Oud 22 oktober 2010, 19:33   #153
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moeten ze een referendum houden waarbij de Walen de keuze krijgen tussen de voorstellen van de Wever en het Harz-IV programma.
fonne is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:08   #154
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correct! Aan elke Euro die in dit bananenland door de federale overheid moet uitgegeven worden zit een communautair verschil in visie.
Inderdaad, daarom moeten er steeds 2 uitgegeven worden om de communautaire vrede te bewaren en in het Guiness boek te komen voor grootste staatschuld.
patrickve is offline  
Oud 23 oktober 2010, 11:08   #155
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Worden 'wij Vlamingen' aanzien als onnozelaars ?

En jij, groene jongen, twijfelt daaraan ?

Wel, laat me eens weten wat je van het volgende denkt:

Volgens de officiële uitslagen van Binnenlandse Zakken
( http://www.elections2010.belgium.be/..._CKR00000.html en andere pagina's) is behaald
voor de Kamer van vv,
door de groenen: 285.999 stemmen, wat hen 5 zetels geeft;
door de ecolo-boys: 313.047 stemmen, wat hen 8 zetels geeft.

Dat maakt dat voor één zetel, groen moet trachten 57.200 Vlamingen te verleiden;
terwijl ecolo maar moet trachten om 39.131 francofonen een bolleke moet doen kleuren.

Hoe voel jij je daarbij ?
@ Toccato,
hoe voel jij je bij zoiets ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 oktober 2010, 12:41   #156
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat de groenen daarbij denken: "gelukkig maar dat onze franstalige afdeling gemakkelijk zetels kan halen", anders hadden wij niks meer in de pap te brokken
Niet alleen groen! , maar ook de sp.a.
Oud 23 oktober 2010, 13:19   #157
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
"Vlamingen" zijn onnozelaars ja. Waarom zouden ze anders massaal stemmen voor een partij die een mooi en welvarend land willen kapot maken ? Noord-België teert vooral op revanchistische gevoelens ten aanzien van het verleden, wij onderdrukken nu de franstaligen omdat wij vroeger zelf vaak zijn onderdrukt geweest.
Wij onderdrukken de franstaligen? Belachelijk wat ge hier zegt. Dan wil ik ook onderdrukt worden ze; grendels, alarmbellen, dubbele meerderheden, en oh ja, 12 miljard euro per jaar in 'solidariteit' ontvangen, jaar in, jaar uit. Ja t is echt een wonder dat ze nog niet allemaal naar Frankrijk gevlucht zijn pfff.
Toch al ene 'Vlaming' die onnozel is zou ik zeggen...
Salvadorii is offline  
Oud 23 oktober 2010, 15:37   #158
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Daarom dat ze bij Duitsland willen aansluiten
Paul "Allemagnette" wil dat! Nuance! Paul "Allemagnette" vertegenwoordigt helemaal niet de hele Waalse bevolking.
Everytime is offline  
Oud 23 oktober 2010, 15:45   #159
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ik kan het ook anders zeggen: "Hoeveel dagen hebben ze inspraak gehad en
wat hebben ze bereikt?"
geldt dat niet inmiddels voor alle partijen? Men vergeet nogal makkelijk dat we voor de NVA aan de macht hadden we al 3 jaar bezig waren

(CD&V, spa, open-VLD, PS, MR, FDF, cdh, ecolo)

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 23 oktober 2010 om 15:46.
Europese Vlaming is offline  
Oud 25 oktober 2010, 00:14   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Haha maar ik begrijp jou hoor.
De hele NVA is kwaad.

Ik kan het ook anders zeggen: "Hoeveel dagen hebben ze inspraak gehad en
wat hebben ze bereikt?"
Als de N-VA de absolute meerderheid had gehaald, mocht je zulke verwijten inderdaad terecht bovenhalen. Alleen is het geen zaak van de N-VA alleen. Er zijn ook andere partners. Doen alsof de N-VA alle schuld draagt van de langdurige onderhandelingen die nog maar bitterweinig opleverden, is objectief gezien heel onjuist.
Jan van den Berghe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be