![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar er is maar een oplossing als er ook een probleem is. En dat probleem beschouw ik als een ziekte, of zo je wil, een aandoening of een gebrek, en moet dan ook als dusdanig erkend worden om in aanmerking te komen voor terugbetaling door de "ziekenkas". Of er sprake is van een psychisch probleem is natuurlijk een moeilijke kwestie. Mijns inziens is dat minstens ten dele zo, aangezien het om een spanning gaat tussen lichaam en psyche, en omdat onder deze spanning primair de psyche te lijden heeft en niet het lichaam. De oplossing kan dan nog steeds een lichamelijke ingreep zijn. Ik heb de indruk dat sommigen het psychische lijden zelf als ziekte willen zien, en niet de bron ervan, maar ik betwijfel of je die twee zomaar kunt loskoppelen. Is de trans-situatie oorzaak dan wel essentie van het lijden? Een moeilijke vraag. Ik geef toe dat het antwoord een groot verschil kan maken. Maar het antwoord op die vraag is mijns inziens een zaak van wetenschappers, niet van belangengroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() Kom eens terug als je hem effectief hebt kunnen laten spreken.
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb ook geen transgenders "iets ergs" toegewenst op basis van hun mening over zichzelf. Als ze zichzelf niet als psychisch ziek zien, is dat volstrekt eerbaar en wens ik ze verder een fijn leven toe. Ondertussen kan de ziekteverzekering de zieke mensen van bijstand voorzien. Ik zou niet graag hebben dat hen middelen worden ontzegd om deze toe te kennen aan gezonde mensen, die deze middelen niet nodig hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() Op enkele uitzonderingen na heeft zowat iedereen in deze thread het nodig om een jaar lang in de kledij en gendertypering van de andere sekse rond te lopen, inclusief nep-borsten en strap-ons.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 3 november 2010 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() Niets belet jou om een fonds op te richten voor niet-psychische of niet-medische problemen die toch een financiële tegemoetkoming vereisen. Ik wens je veel succes bij het vastleggen van de criteria die zullen bepalen wie recht heeft op zo'n tegemoetkoming en wie niet. Gesteld dat er überhaupt geld in dat fonds zal zitten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij begreep blijkbaar niet wat ik wou zeggen. De ziekte/aandoening is dan niet het aspect op zich maar de algemene psychische gezondheid van die persoon... hoe hij zich dus voelt en of het zo erg is dat men moet ingrijpen. Dus een geslachtsoperatie , die dan misschien wel een oplossing kan bieden, is in die zin nooit een noodzakelijke medische ingreep om het euvel geslacht te verhelpen. Citaat:
Citaat:
Het medische probleem is toch onmiskenbaar het psychisch lijden dan ? Iemand die zich bv V voelt in een M lichaam maar er verder niet veel om maalt zal niet zo erg daaronder lijden dat er moet ingegrepen worden ( op welke manier dan ook ) Het fysisch M zijn is dan de bron bij mensen die zich V voelen, bij anderen uiteraard is dat niet zo In die zin is de trans-situatie ( het fysische plaatje klopt het niet met de psyche ) de essentie van het lijden en de factor M onmiskenbaar de bron ervoor. ( je kan de zaak natuurlijk ook omgekeerd beredeneren vanuit de V-psyche ) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gek hoor.... men verwijt steeds dat België er zo eentje is en die slagen er toch al redelijk lang is
Laatst gewijzigd door praha : 3 november 2010 om 20:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er bestaan genoeg fake-rolex'en, waarbij ge zelfs experts nodig hebt om het verschil te kunnen zien. Het is een horloge dat alle kenmerken vertoont van een Rolex maar toch is het geen Rolex. Sommige "breeddenkenden" zullen het moelijk hebben met mijn mening hierover. Maar een man die zijn fluit laat weghalen, er een gat laat boren in de plaats dat een foef moet voorstellen, een koppel siliconenborsten laat plaatsen en een hele hoop make-up als finishing touch blijft in mijn ogen een man. Wel een man die alle kenmerken van een vrouw vertoont maar een expert zal wel zwart op wit kunnen bewijzen dat het geen vrouw is. Dit geldt natuurlijk ook in omgekeerde richting: van vrouw naar man. Maar als die mensen zich daarbij beter voelen, dan mag dat van mij gerust terugbetaald worden door de ziekenkas. Ne blanke die perse een Chinees wilt zijn mag voor mijn part ook zichzelf geel verven en zich een koppel spleetogen laten aanmeten bij Jef Hoeyberghs. Ik wil daar zelfs mee voor betalen als die zich daar effectief gelukkiger bij voelt. Iedereen die hem op straat tegenkomt zal dan denken dat het een Chinees is, zelfs hijzelf zal het gaan geloven. Maar in feite is het gewoon deceptie, het is gewoon nog altijd een bleekscheet die zich vermomd heeft (en heel goed zelfs) als Chinees. Iemand heeft het hier al aangehaald: we zijn naar een maatschappij aan het gaan waarin ge blijkbaar heel uw identiteit zelf kunt kiezen/invullen. Ge kunt tegenwoordig al uw nationaliteit kiezen, vandaag de dag kunt ge zelfs uw geslacht kiezen. Niet dat ik dit een kwalijke of slechte trend vind. Maar het valt wel op. Nu goed, transseksuelen (in mijn ogen zijn het eerder travestieten die heel ver gaan) doen wat ze willen uiteraard en als ze zich gelukkiger voelen hun eigen (en hun omgeving) voor de zot te houden is dat hun goed recht en mag dat terugbetaald worden, want als ze maar gelukkig zijn, daar draait het in feite om. Zo heb ik eens iemand gekend die beweerde dat zij geen mens was maar een boswezen; lees zij wilde zo graag een boswezen zijn dat ze het op de duur is beginnen te geloven dat ze er één was. Ik heb haar dan gewoon erkend als boswezen en haar in de waan gelaten dat ze effectief een boswezen is. Want ik ben geen sadist die perse de mensen hun geluk wilt afnemen. Dus ja, laat de transseksuelen maar geloven dat ze man/vrouw geworden zijn, wij weten wel beter...
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |