Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 2 december 2010, 08:24   #141
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Je mag men ad honimem kussen..exclusief ronddwalen in gezellige kletsdraden geeft je gewoon geen recht van spreken..er zijn draden waar men met gemak 2 stenen kan laten vechten..
Jij kunt dit onmogelijk weten. De "gloriedagen" van Firestone dateren van vóór jouw tijd.

Sommigen verlaten het forum voorgoed, anderen trekken zich regelmatig voor langere tijd terug, nog anderen verkiezen K&K...
Oud 2 december 2010, 09:15   #142
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Jij kunt dit onmogelijk weten. De "gloriedagen" van Firestone dateren van vóór jouw tijd.

Sommigen verlaten het forum voorgoed, anderen trekken zich regelmatig voor langere tijd terug, nog anderen verkiezen K&K...
Dat komt grotendeels omdat de moderatie haar eigen reglement niet toepast.
Van sommigen bestaat het volledige oevre hier op dit forum uit provocatie en spam, waardoor elke normale discussie onmogelijk wordt .
Volgens het reglement is de bestraffing hiervoor : permban.
Doch er wordt helemaal niet ingegrepen, waardoor velen inderdaad het forum verlaten of zich beperken tot k&k.
Het forum was daardoor totaal aan het verzanden, in dergelijke mate zelfs dat de moderatie (uit bloedarmoede) een aantal definitief gebanden heeft teruggehaald (sommigen naar mijn mening niet om hun kwaliteiten maar gewoon omwille van hun volume aan posts en hun permanente aanwezigheid , maar soit.)
Ik heb ondertussen zelf het initiatief genomen om een rits forumleden op mijn negeerlijst te zetten , zo wordt de grootste idiotie gefilterd en hoef ik er zelfs niet meer mee geconfronteerd te worden.
Het is waar wat Firestone zegt : veelal worden de verkeerden aangepakt.
Pericles is offline  
Oud 2 december 2010, 09:33   #143
Sammael
Gouverneur

Standaard

Niemand belet degenen die zich beklagen over de moderatie zich aan te melden als vrijwilliger om een handje mee te helpen en één en ander te verbeteren...
Sammael is offline  
Oud 2 december 2010, 09:37   #144
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Niemand belet degenen die zich beklagen over de moderatie zich aan te melden als vrijwilliger om een handje mee te helpen en één en ander te verbeteren...
Hopeloos (ooit eens bovenvermeld probleem gemeld).
Trouwens : als ze dat niet uit zichzelf kunnen zien ?

Laatst gewijzigd door Pericles : 2 december 2010 om 09:37.
Pericles is offline  
Oud 2 december 2010, 09:54   #145
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De moderatie reageert op een momentopname. Zij leest de betrokken post en is van oordeel dat er inderdaad sprake is van persoonlijke aanvallen, scheldpartijen of wat dan ook. De moderatie heeft geen weet van de voorafgaande provocaties (behoudens misschien die enkelingen die er reeds om bekend staan). Nogal wiedes, het zou immers een volle dagtaak vergen om iedere draad vanaf post 1 te beginnen lezen.

Ook geven sommigen zichzelf heel gemakkelijk bloot. Mocht ik willen, jouw zwakke punten kennende heb ik jou binnen de week geband. Het zou mij niet eens veel moeite kosten.
Anderen zijn dan weer vrijwel onaantastbaar.
Dacht je dat ik eengebrek heb aan enthousiastelingen die mij graag willen laten bannen? Ze zijn allemaal mislukt en een paar daarvan zijn zelf al eens permanent verdwenen (en ook weer uit de doden opgestaan helaas).

Zo makkelijk is het nu ook weer niet. Je moet mij vijf keer een veirpunter aansmeren. Maar ik vind het al best dat je mij zoveel eer niet wil aandoen.

Citaat:
esperanza:
Niks zo gemakkelijk om een forummer te laten bannen eens je zijn/haar zwakke punten kent. Het vergt alleen wat geduld en een talent tot provocatie.
Wel kijk, er zijn gastjes die mij het hele jaar provoceren. Ik ga daar niet op in. Behalve één keer per jaar, zo rond mijn verjaardag. Dan krijg ik telkens weer een vierpunter. Maar aan dat tempo krijgen ze mij nooit gebanned....
eno2 is offline  
Oud 2 december 2010, 09:55   #146
eno2
Banneling

Standaard

En hup jongens, duwen maar op die driehoekjes aub.
Het duivenkot een beetje proper houden...
eno2 is offline  
Oud 2 december 2010, 15:04   #147
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dacht je dat ik eengebrek heb aan enthousiastelingen die mij graag willen laten bannen? Ze zijn allemaal mislukt en een paar daarvan zijn zelf al eens permanent verdwenen (en ook weer uit de doden opgestaan helaas).

Zo makkelijk is het nu ook weer niet. Je moet mij vijf keer een veirpunter aansmeren. Maar ik vind het al best dat je mij zoveel eer niet wil aandoen.

Wel kijk, er zijn gastjes die mij het hele jaar provoceren. Ik ga daar niet op in. Behalve één keer per jaar, zo rond mijn verjaardag. Dan krijg ik telkens weer een vierpunter. Maar aan dat tempo krijgen ze mij nooit gebanned....
Je hebt dus zelf nog geen strafpunten...een teken dat de meesten hier van geen kwade wil zijn..matig uw dus uw eigen frustraties maar..
Eigenzinnig is offline  
Oud 2 december 2010, 19:48   #148
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Je hebt dus zelf nog geen strafpunten...een teken dat de meesten hier van geen kwade wil zijn..matig uw dus uw eigen frustraties maar..
De meesten; bedoel je de moderatie?
artisjok is offline  
Oud 2 december 2010, 20:18   #149
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Iedereen die ook maar een beetje bekommerd is over de properheid van Forum, zou het als een heilige plicht moeten beschouwen alles te melden wat tegen het forumreglement is, ook als hijzelf niet betrokken is.
Niets is heilig.
Oud 2 december 2010, 20:25   #150
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Ik heb mijn mening over dat driehoekje indrukken nooit onder stoelen of banken gestoken.

Het is en blijft kinderachtig.

Kun je niet overweg met één of meerdere forummers, gebruik dan de negeerlijst of reageer gewoonweg niet.

Komt daarbij nog eens het gegeven dat bepaalde forummers doelbewust die techniek gebruiken teneinde andere forummers te (laten) bannen hoogst verwerpelijk is en getuigt van een kleinzielige ingesteldheid.
Eerder een perverse.
Oud 2 december 2010, 20:30   #151
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het wordt hoog tijd dat je je ogen eens opentrekt.

Niks zo gemakkelijk om een forummer te laten bannen eens je zijn/haar zwakke punten kent. Het vergt alleen wat geduld en een talent tot provocatie.
Waarom niet hetzelfde advies als hier?

Citaat:
Pesterijen, pesterijen.

Worden er leugens verteld? Weerleg ze en laat ze staan opdat de rest kan zien tot welke technieken sommige forummers hun toevlucht moeten zoeken om hun gelijk te halen.

Wordt er opgeroepen tot het negeren van forummers? Sommigen zullen er effectief op ingaan, anderen niet. So what? Laat die oproepen staan om dezelfde reden als hiervoor vermeld.

Wordt er gescholden? Haal je schouders op en laat die scheldpartijen staan om dezelfde reden als hiervoor vermeld.

En laat die pathetische bemerkingen over de "teloorgang van het niveau van Politics.be" maar achterwege. Er wordt niet meer of niet minder gescholden dan voorheen het geval was.

Djeezes, ik krijg meer en meer de indruk dat sommigen het immense verschil niet meer (kunnen) zien tussen een virtueel internetforum en de reële wereld.

Grow up. Of koop een muis met een scroll-wieltje.
artisjok is offline  
Oud 2 december 2010, 22:38   #152
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom niet hetzelfde advies als hier?
*Zucht*
Hertog van Gelre is offline  
Oud 3 december 2010, 10:45   #153
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Niets is heilig.
Alles is plicht.
eno2 is offline  
Oud 4 december 2010, 08:44   #154
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het wordt hoog tijd dat je je ogen eens opentrekt.

Bedoel je zoiets?
http://forum.politics.be/showthread....97#post5142997
artisjok is offline  
Oud 4 december 2010, 10:37   #155
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Om het wijze woord van de Hertog van Gelre maar even aan te halen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
*Zucht*
Sus Iratus is offline  
Oud 4 december 2010, 10:49   #156
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Blijft ondertussen de vraag: waarom wordt er zoveel stennis gemaakt over dat driehoekjesdrukken, als dit forum toch maar een spel is? Als het niet mogelijk is om persoonlijk beledigd te worden door een virtueel personage dat iets zegt tegen jouw virtueel personage, hoe kan een virtuele straf van dat virtueel personage door de virtuele forumrechters dan zoveel ophef veroorzaken?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 4 december 2010, 16:36   #157
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

ik geloof dat ik enkel anna list en jazeker via het driehoekje heb aangegeven ooit... je moet het dan ook niet te bont maken hé. Trop is teveel... anders gebruik ik dat middel niet ik wijs andere forummers liever op hun fouten; meestal helpt dat al. Je hebt natuurlijk altijd heethoofden...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 4 december 2010, 16:53   #158
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Blijft ondertussen de vraag: waarom wordt er zoveel stennis gemaakt over dat driehoekjesdrukken, als dit forum toch maar een spel is? Als het niet mogelijk is om persoonlijk beledigd te worden door een virtueel personage dat iets zegt tegen jouw virtueel personage, hoe kan een virtuele straf van dat virtueel personage door de virtuele forumrechters dan zoveel ophef veroorzaken?
Beste Raf,

Gezien je keuze van formuleren ga ik er even van uit dat je het voornamelijk tegen mij hebt:

Om te beginnen maak ik geen stennis over het driehoekjesdrukken, net zoals over het provoceren en het emotioneel reageren op provocaties. Ik beschouw het als een gegeven. Maar zoals ik al eerder zei, ik heb er wèl een mening over en ik vind het allemaal behoorlijk kinderachtig.

Degene die zich op dit forum begeeft weet vantevoren dat hij/zij te maken krijgt met meningen die niet van haar/hemzelf zijn en vaak tegengesteld zijn aan wat men zelf vindt. Op dit forum zijn dus ook extreme meningen aanwezig. Des te beter zou ik zeggen. Keuvelen onder gelijkgestemden levert geen interessante discussies op en 'middenmeningen' zijn het vaak snel eens.

Ik ben daarin geïnteresseerd. De discussies die ik voer met mensen hebben als doel erachter te komen op welke verschillende wijzen tegen de maatschappij of actuele situaties wordt aangekeken. Het uitwisselen van argumenten is soms bedoeld om anderen te overtuigen, soms om een mening van een ander duidelijker naar voren te krijgen en soms om overtuigd te worden. Ik wil er namelijk ook van leren.

Zo'n discussie is ook een spel, dat ben ik met je eens. Het is zeer bevredigend om met elkaar op het scherpst van de snede te discussieren, vliegen af te vangen op argumenten, plaagstoten uit te delen en te ontvangen etc. Grote vreugde als mijn discussiepartner het spel blijkt te beheersen. Van mij mag het er best stevig aan toe gaan tijdens zo'n discussie. Als je weleens hooglopende discussies tussen hoogleraren of polemieken tussen schrijvers hebt beluisterd weet je ook dat het 'waanzin' en 'idiotie' niet van de lucht is. Zij gebruiken het om hun discussies te kruiden en van mij mag dat hier ook.

Provocaties, venijnige reacties op provocaties en het drukken op driehoekjes om iemand verbannen te krijgen vind ik kinderachtig èn spelbederf. Het is allemaal zo makkelijk om iemand te provoceren of te wachten tot iemand uit de bocht vliegt om vervolgens de overtreding te melden. Man, als ik bij jou op de juiste knopjes druk krijg ik zelfs jou over de rooie. Wat win ik daarbij?

Er zijn hier mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen Grote Gelijk dat ze geen tegengestelde mening dulden en degene die ze uit het liefst zo snel mogelijk verbannen zien. Kunnen ze lekker hun Grote Gelijk delen met gelijkgestemden. Maar ze vergeten dat dit forum ooit bedoeld is om te discussieren met degenen met wie je het niet eens bent.

Behalve voor reclame en spam heb ik het driehoekje in de vijf jaar dat ik hier actief ben nog nooit gebruikt. Scheldpartijen en beledigingen aan mijn adres meld ik niet en laat ik liever staan. Het zegt meer over de onmacht van mijn discussiepartner dan over mij.

Ik kan mij voorstellen dat mensen dáár anders over denken. Niet iedereen slikt beledigingen even makkelijk. Maar laten we nu gewoon het driehoekje gebruiken waarvoor het bedoeld is - het melden van flagrante schendingen van het forumreglement, en niet als oneiglijk wapen. Want als je dit als spel ziet: Het doel van het spel is een discussie te winnen op argumenten. Niet om je tegenstander het veld uitgestuurd te krijgen, dan heb je namelijk geen van tweeën gewonnen.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 4 december 2010, 18:33   #159
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Beste Raf,

Gezien je keuze van formuleren ga ik er even van uit dat je het voornamelijk tegen mij hebt:

Om te beginnen maak ik geen stennis over het driehoekjesdrukken, net zoals over het provoceren en het emotioneel reageren op provocaties. Ik beschouw het als een gegeven. Maar zoals ik al eerder zei, ik heb er wèl een mening over en ik vind het allemaal behoorlijk kinderachtig.

Degene die zich op dit forum begeeft weet vantevoren dat hij/zij te maken krijgt met meningen die niet van haar/hemzelf zijn en vaak tegengesteld zijn aan wat men zelf vindt. Op dit forum zijn dus ook extreme meningen aanwezig. Des te beter zou ik zeggen. Keuvelen onder gelijkgestemden levert geen interessante discussies op en 'middenmeningen' zijn het vaak snel eens.

Ik ben daarin geïnteresseerd. De discussies die ik voer met mensen hebben als doel erachter te komen op welke verschillende wijzen tegen de maatschappij of actuele situaties wordt aangekeken. Het uitwisselen van argumenten is soms bedoeld om anderen te overtuigen, soms om een mening van een ander duidelijker naar voren te krijgen en soms om overtuigd te worden. Ik wil er namelijk ook van leren.

Zo'n discussie is ook een spel, dat ben ik met je eens. Het is zeer bevredigend om met elkaar op het scherpst van de snede te discussieren, vliegen af te vangen op argumenten, plaagstoten uit te delen en te ontvangen etc. Grote vreugde als mijn discussiepartner het spel blijkt te beheersen. Van mij mag het er best stevig aan toe gaan tijdens zo'n discussie. Als je weleens hooglopende discussies tussen hoogleraren of polemieken tussen schrijvers hebt beluisterd weet je ook dat het 'waanzin' en 'idiotie' niet van de lucht is. Zij gebruiken het om hun discussies te kruiden en van mij mag dat hier ook.

Provocaties, venijnige reacties op provocaties en het drukken op driehoekjes om iemand verbannen te krijgen vind ik kinderachtig èn spelbederf. Het is allemaal zo makkelijk om iemand te provoceren of te wachten tot iemand uit de bocht vliegt om vervolgens de overtreding te melden. Man, als ik bij jou op de juiste knopjes druk krijg ik zelfs jou over de rooie. Wat win ik daarbij?

Er zijn hier mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen Grote Gelijk dat ze geen tegengestelde mening dulden en degene die ze uit het liefst zo snel mogelijk verbannen zien. Kunnen ze lekker hun Grote Gelijk delen met gelijkgestemden. Maar ze vergeten dat dit forum ooit bedoeld is om te discussieren met degenen met wie je het niet eens bent.

Behalve voor reclame en spam heb ik het driehoekje in de vijf jaar dat ik hier actief ben nog nooit gebruikt. Scheldpartijen en beledigingen aan mijn adres meld ik niet en laat ik liever staan. Het zegt meer over de onmacht van mijn discussiepartner dan over mij.

Ik kan mij voorstellen dat mensen dáár anders over denken. Niet iedereen slikt beledigingen even makkelijk. Maar laten we nu gewoon het driehoekje gebruiken waarvoor het bedoeld is - het melden van flagrante schendingen van het forumreglement, en niet als oneiglijk wapen. Want als je dit als spel ziet: Het doel van het spel is een discussie te winnen op argumenten. Niet om je tegenstander het veld uitgestuurd te krijgen, dan heb je namelijk geen van tweeën gewonnen.
Daar kan ik het volledig mee eens zijn. Ik heb nog nooit het driehoekje gebruikt omwille van iemands mening. Ik kan me niet voorstellen dat anderen dat wel doen, eerlijk gezegd. Ik zou daar trouwens het nut niet van inzien. Voor zover ik weet, heeft de moderatie nog nooit ergens ingegrepen omwille van iemands mening. We kunnen dus concluderen dat er eigenlijk geen probleem is wat dat driehoekje betreft. Dan vraag ik me af waar dit topic eigenlijk over gaat...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 4 december 2010, 22:31   #160
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.

Om je post te parafraseren:
Niks zo gemakkelijk om een forummer te provoceren eens je zijn/haar zwakke punten kent.
En iedereen zal wel zijn/haar zwakke punten hebben.

Maar je beslist zelf of je op de provocatie ingaat. Op een Internetforum is het voor een volwassen persoon met een minimum aan zelfbeheersing niet zo moeilijk op de provocaties niet in te gaan.
Idd.
filosoof is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be