Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2010, 19:35   #141
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Medische fiche van mijn schoonmoeder. Ons laten zien door de nieuwe hoofdverpleger van het andere rusthuis.

Tenzij je hem ervan beschuldigd die zelf ingevuld te hebben?

We hebben haar daar bij dringendheid moeten laten weghalen, niet omwille van de pillen want we wisten dat zelf ook niet op dat moment....maar omdat ze bijna geen eten en drinken ook kreeg.
Nog 14 dagen en ze was dood door ondervoeding en uitgedroogd.

Duveltje...dat is wel degelijk mishandeling en verwaarlozing hoor!

Als je dat met een hond zou doen kon je in de cel gaan zitten.
Na meer dan 10 jaar bejaardenzorg ken ik die verhaaltjes van buiten,uitdroging,ondervoeding,verwaarlozing,ik ken deze trukendoos wel mijn beste,zelfs als verzorger
Vandaag heb ik dit nog mogen bewonderen ,maar ik ga voor de echte ouderen,deze die mij echt nodig hebben,die geef ik al mijn liefde en goede zorg
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 19:42   #142
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beste mambo

Ik, snap wel waar je naar toe wil,en een stukje kan ik U wel volgen
Dokters,medicijnen,handel

Maar niet in ons rusthuis,deze garantie kan ik u geven !!
Oud 7 december 2010, 19:47   #143
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Zelf van het eten geproefd? Ik weet dat in sommige privé-rvt's het eten erbarmelijk is maar dat zijn uitzonderingen. Daarbij hebbben ouderen gewoon minder smaak.
wel, ze had helaas nog genoeg smaak om te weten dat ze van die blikgroentjes met mayonaise op niét lust. Is het daarop dat jullie rekenen? Op het gebrek aan smaak van de ouderen? Ze smaakt het toch niet, laat het maar een papke worden in de frigo, dan is er meer brood voor ons om 's avonds mee te nemen naar huis?
Het eten dat m'n familie zélf meebracht lustte ze nochtans wel hoor. Maar dat was dan ook vers.

Tof om te zien hoe je deze praktijken verdedigt.

Citaat:
Slecht voor het hart, kalmeringsmiddel.(wss temesta)
ah, nu weet je vanuit je luie zetel ook al WELKE medicatie ze kreeg.

Ze had het trouwens zelf door wat de effecten namen. Na verloop van tijd nam ze de medicatie dan ook niet meer. De medicatie werd er dan ook maar gewoon gelegd, er was geen controle of ze het effectief in nam. De medicatie spaarde ze op om zelfmoord te kunnen plegen. Familie kon iedere keer zoeken waar ze de medicatie verstopt had. Ze was zogezegd dement maar precies net niet dement genoeg om te weten waar ze al die pillen verzamelde eh!
Herhaaldelijke meldingen aan de dokter, de directie, leverde trouwens niks op: de medicatie werd gewoon zonder enige controle op de tafel gelegd.
Na genoeg klagen (met rechtzaken enzo) is men begonnen met injecties. Iedere keer opnieuw een gevecht . De vrijwilliger die er meerdere dagen per week was (en die volgens jou natuurlijk ook niks afweet van RVTs) vond het trouwens OOK niet nodig dat ze bijkomende medicatie kreeg. Het 'opstandige' is gewoon altijd haar karakter geweest, dat in het dementeringsproces wat sterker naar voor kwam (ontremming) maar als je dat gewoon door de vingers ziet dan is er gewoon niks aan de hand. Ok, het kan vervelend zijn dat iemand de katholieke kerk in de grond boort tijdens de kerstmis (moesten ze haar daar maar niet met tegenzin naartoe gesleurd hebben), maar daarvoor moet je nu toch geen medicatie krijgen? Laat dat menske gewoon haar atheïstische zelve zijn? En derna nog donderpreken langs alle kanten ook. Welk deel van "ik wil helemaal niet naar de mis" hadden ze eigenlijk verkeerd begrepen? Welk deel van haar zoon's "ja maar mevrouw, waarom moet zij nu naar die mis? Als ze liever hier gewoon bij ons in de leefruimte blijft?" hadden ze niet begrepen?

Maar verdedig elkaar maar lekker. Zo blijven de oudjes lekker rustig. En verwijt de familieleden dat het voor de erfenis te doen is en dat ze hun oudjes niet graag zien. Verwijt hen maar dat ze iets willen te zeggen hebben over hoe hun ouders behandeld worden. Verwijt hen maar dat ze "onterecht menen" dat ze hun ouders een beetje beter kennen dan verpleging die hen ochot een half jaar kent, en dan nog in dementerende toestand ook.
Oud 7 december 2010, 19:49   #144
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Die luxe heb ik

Mij kan het geen reet schelen wat de familie zegt of denk,ik ga voor 100% voor de bejaarden

Dus jullie lullen hier maar wat verder hé
Nochtans beweert jouw werkgever dat ze de bejaarden wil laten leven in nauw contact met familie en kennissen.
Maar dat het verzorgers niet kan schelen wat de familie te zeggen heeft over de bejaarde, is me nu al langer duidelijk.
Oud 7 december 2010, 20:05   #145
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
wel, ze had helaas nog genoeg smaak om te weten dat ze van die blikgroentjes met mayonaise op niét lust. Is het daarop dat jullie rekenen? Op het gebrek aan smaak van de ouderen? Ze smaakt het toch niet, laat het maar een papke worden in de frigo, dan is er meer brood voor ons om 's avonds mee te nemen naar huis?
Het eten dat m'n familie zélf meebracht lustte ze nochtans wel hoor. Maar dat was dan ook vers.
Met blikgroenten is niets verkeerd mee. Daarbij eet het personeel hetzelfde als de bewoners of patiënten.

Citaat:
Tof om te zien hoe je deze praktijken verdedigt.
Ik verdedig niets.

Citaat:
ah, nu weet je vanuit je luie zetel ook al WELKE medicatie ze kreeg.
Blijkbaar. Temesta is een zeer bekende en veelgebruikte medicament.

Citaat:
Ze had het trouwens zelf door wat de effecten namen. Na verloop van tijd nam ze de medicatie dan ook niet meer. De medicatie werd er dan ook maar gewoon gelegd, er was geen controle of ze het effectief in nam. De medicatie spaarde ze op om zelfmoord te kunnen plegen. Familie kon iedere keer zoeken waar ze de medicatie verstopt had. Ze was zogezegd dement maar precies net niet dement genoeg om te weten waar ze al die pillen verzamelde eh!
Herhaaldelijke meldingen aan de dokter, de directie, leverde trouwens niks op: de medicatie werd gewoon zonder enige controle op de tafel gelegd.
Na genoeg klagen (met rechtzaken enzo) is men begonnen met injecties. Iedere keer opnieuw een gevecht .
Medicatie wordt niet gecontroleerd bij gezonde bejaarden. Bij dementie, verwardheid, alzheimer of ander beeld moet dit gecontroleerd worden. Dementie heb je natuurlijk in verschillende vormen. Dus dat ze een bepaald plekje weten is perfect normaal.

Citaat:
De vrijwilliger die er meerdere dagen per week was (en die volgens jou natuurlijk ook niks afweet van RVTs) vond het trouwens OOK niet nodig dat ze bijkomende medicatie kreeg
Vrijwilligers doen geen briefing. Dus hebben ze ook minder informatie over de werkelijke achtergrond.

Citaat:
Het 'opstandige' is gewoon altijd haar karakter geweest, dat in het dementeringsproces wat sterker naar voor kwam (ontremming) maar als je dat gewoon door de vingers ziet dan is er gewoon niks aan de hand.
Dat is iets juist wat je niet mag doen, elk probleem moet je aanpakken.

Citaat:
Ok, het kan vervelend zijn dat iemand de katholieke kerk in de grond boort tijdens de kerstmis (moesten ze haar daar maar niet met tegenzin naartoe gesleurd hebben), maar daarvoor moet je nu toch geen medicatie krijgen?
Krijg je ook geen medicatie voor.

Citaat:
Laat dat menske gewoon haar atheïstische zelve zijn? En derna nog donderpreken langs alle kanten ook. Welk deel van "ik wil helemaal niet naar de mis" hadden ze eigenlijk verkeerd begrepen? Welk deel van haar zoon's "ja maar mevrouw, waarom moet zij nu naar die mis? Als ze liever hier gewoon bij ons in de leefruimte blijft?" hadden ze niet begrepen?
misschien een katholieke rvt?

Iemand verplichten mag inderdaad niet.

Citaat:
Maar verdedig elkaar maar lekker. Zo blijven de oudjes lekker rustig. En verwijt de familieleden dat het voor de erfenis te doen is en dat ze hun oudjes niet graag zien. Verwijt hen maar dat ze iets willen te zeggen hebben over hoe hun ouders behandeld worden.
Moet ge bij duveltje38x zijn.

Citaat:
Verwijt hen maar dat ze "onterecht menen" dat ze hun ouders een beetje beter kennen dan verpleging die hen ochot een half jaar kent, en dan nog in dementerende toestand ook.
De verpleging kent de zorg en ziektebeeld van een patient beter dan de familie. Daarover moet je niet twijfelen. Er zijn genoeg doden en ongelukken gebeurd omdat de "familie" het beter wist.

Laatst gewijzigd door Ratatosk : 7 december 2010 om 20:06.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 20:14   #146
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Nochtans beweert jouw werkgever dat ze de bejaarden wil laten leven in nauw contact met familie en kennissen.
Maar dat het verzorgers niet kan schelen wat de familie te zeggen heeft over de bejaarde, is me nu al langer duidelijk.
De verzorgers is Uw woord hé,mij kan het geen bal schelen,ik ga voor 100% voor de bejaarden,das ook mijn luxe hé,ik moet naar niemand meer zien !!!!!!
Oud 7 december 2010, 20:28   #147
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Met blikgroenten is niets verkeerd mee. Daarbij eet het personeel hetzelfde als de bewoners of patiënten.
Blijkbaar snap je het even goed als de rest van je collega's: WAAROM MOET ER MAYONAISE OP GEDAAN WORDEN ALS ZE DAT NIET LUST?
Ze brengen dat in de kamer. Ze doen het potje mayonaise open. Ze legen het boven de groente. Ze roeren eens goe. En zeggen eet maar lekker op.
WAAROM?
Niet één keer. Niet twee keer. Niet alleen met d�*t type eten. Keer op keer. Tot je als familie een beurtrolsysteem moet afspreken om naar daar te gaan tijdens het eten. Zodat je het potje mayonaise uit hun handen kunt rukken.
Mag het mens eten hebben dat ze lust?
Of is een RVT een soort van opvoedingscentrum waarin 80-jarigen moeten leren van alles te eten?????

Citaat:
Ik verdedig niets.
Oh jawel. Door je compleet onbegrip en desinteresse verdedig je het systeem van onbegrip en desinteresse dat ik aanklaag.

Citaat:
Blijkbaar. Temesta is een zeer bekende en veelgebruikte medicament.
En eentje dat ze niet mocht nemen.
Je weet vast ook waarom.

Citaat:
Medicatie wordt niet gecontroleerd bij gezonde bejaarden. Bij dementie, verwardheid, alzheimer of ander beeld moet dit gecontroleerd worden. Dementie heb je natuurlijk in verschillende vormen. Dus dat ze een bepaald plekje weten is perfect normaal.
Dementie en suicidale ideatie.
Herhaaldelijk zeggen dat ze de pillen opspaart om er zelfmoord mee te willen plegen.
Zegt je niks eh? Zo'n RVT kan immers niks misdoen. De verplegers zijn compleet onschuldig.

Citaat:
Vrijwilligers doen geen briefing. Dus hebben ze ook minder informatie over de werkelijke achtergrond.
De vrijwilliger wist nochtans veel beter wat er aan de hand was dan de verpleging. De vrijwilliger wist onder andere dat er geen mayonaise op haar eten mocht. De vrijwilliger wist dat je haar nogal rebellerende uitspraken over de koning, de staat, de belastingen, seks!, de kerk, gewoon met een kwinkslag kon beantwoorden. De vrijwilliger wist hoe je haar uit droevige buien kon halen. De vrijwilliger had door welke emoties sommige dingen uit haar verleden opriepen.
Mijn nonkel is ooit eens kwaad geworden omdat een verpleegster maar niet wou geloven dat mijn opa niét van haar was weggegaan. Mijn oma bleef dat maar herhalen. En het maakte haar kapot. De waarheid is dat mijn opa haar tot de laatste second van haar leven doodgraag gezien heeft. Dan komt zo'n verpleegster haar nog een beetje vertellen dat haar man haar had verlaten.
Wie heeft er dan "informatie over de werkelijke achtergrond"? Ah ja, volgens jou zijn dat de verplegers, die weten het immers allemaal veel beter. De kinderen, die weten NIKS, natuurlijk.

Citaat:
Dat is iets juist wat je niet mag doen, elk probleem moet je aanpakken.
Is genoteerd. Een beetje een anarchistische persoonlijkheid hebben = een probleem.

Citaat:
Krijg je ook geen medicatie voor.
je was er precies echt BIJ eh.
Vertel eens, waarom precies kreeg ze volgens jou medicatie?

Citaat:
misschien een katholieke rvt?
ja. blijkbaar mogen daar geen atheisten binnen ofzo?
Citaat:
Iemand verplichten mag inderdaad niet.
zeker van? maakt dat jou niet geil, bejaarden dingen opleggen?

Citaat:
Moet ge bij duveltje38x zijn.
evenzeer bij u, als ik je geschriften hier lees.
je weet het zoveel beter eh.

Citaat:
De verpleging kent de zorg en ziektebeeld van een patient beter dan de familie. Daarover moet je niet twijfelen. Er zijn genoeg doden en ongelukken gebeurd omdat de "familie" het beter wist.
AAAH, nu snap ik het. Het was niet de bedoeling dat we die pillen weghaalden? Het was de bedoeling dat ze zelfmoord pleegde? Want de verpleging weet het beter?
Ik mag trouwens evenzeer als jij in een RVT gaan werken hoor.
Vertel nogmaals, waarom weet jij zoveel meer van psychofarmaca dat ik niet weet?
Oud 7 december 2010, 20:29   #148
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De verzorgers is Uw woord hé,mij kan het geen bal schelen,ik ga voor 100% voor de bejaarden,das ook mijn luxe hé,ik moet naar niemand meer zien !!!!!!
doe ons allen een plezier, en kijk aub alleen maar naar jezelf.
Oud 8 december 2010, 01:34   #149
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste mambo

Ik, snap wel waar je naar toe wil,en een stukje kan ik U wel volgen
Dokters,medicijnen,handel

Maar niet in ons rusthuis,deze garantie kan ik u geven !!
Rusthuizen hebben verschil. Dat moet ik toegeven.
Maar dat wil niet zeggen dat het in rusthuizen waar er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen niet moet aangepakt worden hé?

Tenslotte verbrodden rusthuizen die het wel goed doen, verplegers die wel ernstig zijn ook hun goede naam met degenen die er allemaal maar de kantjes af lopen.
Dus interne controle zou voor iedereen die het goed menen en doen gewoon een geschenk zijn.
En voor de familie een rustgevend element.
Oud 9 december 2010, 15:57   #150
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rusthuizen hebben verschil. Dat moet ik toegeven.
Maar dat wil niet zeggen dat het in rusthuizen waar er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen niet moet aangepakt worden hé?

Tenslotte verbrodden rusthuizen die het wel goed doen, verplegers die wel ernstig zijn ook hun goede naam met degenen die er allemaal maar de kantjes af lopen.
Dus interne controle zou voor iedereen die het goed menen en doen gewoon een geschenk zijn.
En voor de familie een rustgevend element.
De dokter van ons rusthuis maakt er zaak van om elke maand medicijnen na te kijken van elke bewoner,en eventueel te schrappen wat niet meer nodig is,samen met het RVT team (waar ik ook in zit)
Ook gaat hij na of er geen geneerde medicijnen zijn
Dus er wordt wel degelijk veel moeite hier omtrent gedaan
Oud 9 december 2010, 17:21   #151
fabianen
Gouverneur

Standaard

Eerlijk gezegd kom nu al jaren in een rusthuis,omdat moeder is opgenomen.
Wel,triestig,zeeeeeer triestig.
Ben je in staat een beetje jezelf te behelpen dan niets aan de hand bij de verpleegsters,dat veranderd als ze eens ietjes meer moeten gaan doe voor je!
Werken voor je veranderd ineens in een onvriendelijke wereld voor je.
Ik weet het omdat ik echt op onvoorziene omstandigheden in een rusthuis kom binnengevallen.
Zijn er die zo ook echt wat te weten zijn gekomen?
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 17:38   #152
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Ben je in staat een beetje jezelf te behelpen dan niets aan de hand bij de verpleegsters,dat veranderd als ze eens ietjes meer moeten gaan doe voor je!
Ik weet het omdat ik echt op onvoorziene omstandigheden in een rusthuis kom binnengevallen.
En ja, wat wil je juist weten
Of wil je wat achterklap mss
Oud 9 december 2010, 18:39   #153
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En ja, wat wil je juist weten
Of wil je wat achterklap mss
Er zijn amper verplegende of verzorgende die bejaarden helpen,soms zie je studenten die mee komen helpen,soms,maar je zie ze maar één keer,en ze komen niet meer terug.Ze laten en je hoort ze zeggen.'Dat is niet wat ik wil doen'.Niemand wil het doen!
Geef ze 1000 euro meer per maand,en iedereen wilt in een rusthuis werken!
Geld,dat is alles wat telt,in een Westerse wereld.
De mensen worden in de negentig,honderd jaar,gemakkelijk,maar ze vergeten wel dat ze al jaren niet alleen meer kunnen leven hé!Ze hebben verzorging nodig!

Laatst gewijzigd door fabianen : 9 december 2010 om 18:49.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 19:45   #154
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De dokter van ons rusthuis maakt er zaak van om elke maand medicijnen na te kijken van elke bewoner,en eventueel te schrappen wat niet meer nodig is,samen met het RVT team (waar ik ook in zit)
Ook gaat hij na of er geen geneerde medicijnen zijn
Dus er wordt wel degelijk veel moeite hier omtrent gedaan
Ik zeg nergens dat er geen goede rusthuizen en geen goede verplegers zijn hé.
Ik zeg enkel, en met name het ocmw...dat het sterk de wensen overlaat.

Trouwens mijn schoonmoeder in haar nieuw rusthuis; kan terug een gang lopen terwijl ze in het ocmw rusthuis niet meer uit haar zetel kon.
Ze is ook terug redelijk wakker en vrij zelfstandig aan het worden. Uiteraard ze is 91 jaar ...dus helemaal zelfstandig zal ze wel niet meer worden.

Toch een wereld van verschil op een week of 2 en een rusthuis verder.

Goede zorgen doen echt wel wonderen. Zeker als je het resultaat van de slechte zorgen eerst gekend hebt.
Oud 9 december 2010, 19:48   #155
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is exact ook onze vaststelling. Zolang ze alles zelf kon en ze er geen werk aan hadden was er geen probleem.
En toen brak ze haar heup.
Sindsdien lieten ze haar links liggen en totaal gedrogeerd.
Oud 10 december 2010, 15:17   #156
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg nergens dat er geen goede rusthuizen en geen goede verplegers zijn hé.
Ik zeg enkel, en met name het ocmw...dat het sterk de wensen overlaat.

Trouwens mijn schoonmoeder in haar nieuw rusthuis; kan terug een gang lopen terwijl ze in het ocmw rusthuis niet meer uit haar zetel kon.
Ze is ook terug redelijk wakker en vrij zelfstandig aan het worden. Uiteraard ze is 91 jaar ...dus helemaal zelfstandig zal ze wel niet meer worden.

Toch een wereld van verschil op een week of 2 en een rusthuis verder.

Goede zorgen doen echt wel wonderen. Zeker als je het resultaat van de slechte zorgen eerst gekend hebt.
Moet Uw wel gelijk geven nu,er zijn rusthuizen waar deze situatie schering en inslag zijn,goed is dan om te weten dat er rusthuizen als de onze ook bestaan(wel prive) wat ik jammer vind,want oudere worden belangt ons allemaal aan
Mijn droom om te mogen werken voor ouderen is uitgekomen,en van ouderen krijg ik ook het respect wat ik zeker verdien,en wat ik in deze rotmaatschappij niet altijd krijg
Oud 10 december 2010, 15:22   #157
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is exact ook onze vaststelling. Zolang ze alles zelf kon en ze er geen werk aan hadden was er geen probleem.
En toen brak ze haar heup.
Sindsdien lieten ze haar links liggen en totaal gedrogeerd.
Wel dat is dus echte schande,slechte of geen Kinie,terwijl die er wel zijn meestal,bij ons zou zoiets zeker NIET kunnen!!!!!
Binnen de maand moet je met hulpmiddelen kunnen rondlopen,zie onze Vlaamse president Peeters maar eens bv
Oud 10 december 2010, 15:27   #158
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn amper verplegende of verzorgende die bejaarden helpen,soms zie je studenten die mee komen helpen,soms,maar je zie ze maar één keer,en ze komen niet meer terug.Ze laten en je hoort ze zeggen.'Dat is niet wat ik wil doen'.Niemand wil het doen!
Geef ze 1000 euro meer per maand,en iedereen wilt in een rusthuis werken!
Geld,dat is alles wat telt,in een Westerse wereld.
De mensen worden in de negentig,honderd jaar,gemakkelijk,maar ze vergeten wel dat ze al jaren niet alleen meer kunnen leven hé!Ze hebben verzorging nodig!
Wel ik werk graag voor die 1000€
Ik doe mijn vak dan ook erg graag,maar 1 ding moet mij van het hart,IK WERK NIET VOOR FAMILIE!!!! Wel voor onze oudere mensen,en hun mooie oude dag !!!!
Oud 10 december 2010, 15:36   #159
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu wil ik u eens een beleefde vraag stellen,denk jij dat oude mensen die bijna geen bezoek krijgen van de hardroepers als u zonder depressies kunnen leven de slaap kunnen vatten,terwijl je aan het wachten bent op de dood
Mss moet jij wat minder zagen,en eens af en toe eens wat nadenken !!!!
Dat is waar. Die mensen hebben helemaal geen vooruitzichten meer en zitten letterlijk te wachten op de dood. Als ze dan ook zelden of nooit bezoek krijgen en gewoon iedere dag van 's morgens tot 's avonds in hun eentje zijn (met uitzondering van de maaltijden en de eventuele animatie), dan worden ze depressief. Dat is logisch.
Weer een motivatie voor familieleden en vrienden om de bejaarden niet in de steek te laten. Af en toe bezoek krijgen is voor hen zo belangrijk als eten en drinken.
Oud 10 december 2010, 15:40   #160
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat is waar. Die mensen hebben helemaal geen vooruitzichten meer en zitten letterlijk te wachten op de dood. Als ze dan ook zelden of nooit bezoek krijgen en gewoon iedere dag van 's morgens tot 's avonds in hun eentje zijn (met uitzondering van de maaltijden en de eventuele animatie), dan worden ze depressief. Dat is logisch.
Weer een motivatie voor familieleden en vrienden om de bejaarden niet in de steek te laten. Af en toe bezoek krijgen is voor hen zo belangrijk als eten en drinken.
100 juist!!!!!
Beter kan ik het hier niet neer schrijven
Thnx Marie van de koster
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be