![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag heb ik dit nog mogen bewonderen ,maar ik ga voor de echte ouderen,deze die mij echt nodig hebben,die geef ik al mijn liefde en goede zorg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste mambo
Ik, snap wel waar je naar toe wil,en een stukje kan ik U wel volgen Dokters,medicijnen,handel Maar niet in ons rusthuis,deze garantie kan ik u geven !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eten dat m'n familie zélf meebracht lustte ze nochtans wel hoor. Maar dat was dan ook vers. Tof om te zien hoe je deze praktijken verdedigt. Citaat:
![]() Ze had het trouwens zelf door wat de effecten namen. Na verloop van tijd nam ze de medicatie dan ook niet meer. De medicatie werd er dan ook maar gewoon gelegd, er was geen controle of ze het effectief in nam. De medicatie spaarde ze op om zelfmoord te kunnen plegen. Familie kon iedere keer zoeken waar ze de medicatie verstopt had. Ze was zogezegd dement maar precies net niet dement genoeg om te weten waar ze al die pillen verzamelde eh! Herhaaldelijke meldingen aan de dokter, de directie, leverde trouwens niks op: de medicatie werd gewoon zonder enige controle op de tafel gelegd. Na genoeg klagen (met rechtzaken enzo) is men begonnen met injecties. Iedere keer opnieuw een gevecht ![]() Maar verdedig elkaar maar lekker. Zo blijven de oudjes lekker rustig. En verwijt de familieleden dat het voor de erfenis te doen is en dat ze hun oudjes niet graag zien. Verwijt hen maar dat ze iets willen te zeggen hebben over hoe hun ouders behandeld worden. Verwijt hen maar dat ze "onterecht menen" dat ze hun ouders een beetje beter kennen dan verpleging die hen ochot een half jaar kent, en dan nog in dementerende toestand ook.
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat het verzorgers niet kan schelen wat de familie te zeggen heeft over de bejaarde, is me nu al langer duidelijk.
![]() |
![]() |
#145 | ||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iemand verplichten mag inderdaad niet. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ratatosk : 7 december 2010 om 20:06. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verzorgers is Uw woord hé,mij kan het geen bal schelen,ik ga voor 100% voor de bejaarden,das ook mijn luxe hé,ik moet naar niemand meer zien !!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze brengen dat in de kamer. Ze doen het potje mayonaise open. Ze legen het boven de groente. Ze roeren eens goe. En zeggen eet maar lekker op. WAAROM? Niet één keer. Niet twee keer. Niet alleen met d�*t type eten. Keer op keer. Tot je als familie een beurtrolsysteem moet afspreken om naar daar te gaan tijdens het eten. Zodat je het potje mayonaise uit hun handen kunt rukken. Mag het mens eten hebben dat ze lust? Of is een RVT een soort van opvoedingscentrum waarin 80-jarigen moeten leren van alles te eten????? Citaat:
Citaat:
Je weet vast ook waarom. Citaat:
Herhaaldelijk zeggen dat ze de pillen opspaart om er zelfmoord mee te willen plegen. Zegt je niks eh? Zo'n RVT kan immers niks misdoen. De verplegers zijn compleet onschuldig. Citaat:
Mijn nonkel is ooit eens kwaad geworden omdat een verpleegster maar niet wou geloven dat mijn opa niét van haar was weggegaan. Mijn oma bleef dat maar herhalen. En het maakte haar kapot. De waarheid is dat mijn opa haar tot de laatste second van haar leven doodgraag gezien heeft. Dan komt zo'n verpleegster haar nog een beetje vertellen dat haar man haar had verlaten. Wie heeft er dan "informatie over de werkelijke achtergrond"? Ah ja, volgens jou zijn dat de verplegers, die weten het immers allemaal veel beter. De kinderen, die weten NIKS, natuurlijk. Citaat:
Citaat:
Vertel eens, waarom precies kreeg ze volgens jou medicatie? Citaat:
Citaat:
Citaat:
je weet het zoveel beter eh. Citaat:
Ik mag trouwens evenzeer als jij in een RVT gaan werken hoor. Vertel nogmaals, waarom weet jij zoveel meer van psychofarmaca dat ik niet weet?
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() doe ons allen een plezier, en kijk aub alleen maar naar jezelf.
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat het in rusthuizen waar er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen niet moet aangepakt worden hé? Tenslotte verbrodden rusthuizen die het wel goed doen, verplegers die wel ernstig zijn ook hun goede naam met degenen die er allemaal maar de kantjes af lopen. Dus interne controle zou voor iedereen die het goed menen en doen gewoon een geschenk zijn. En voor de familie een rustgevend element.
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook gaat hij na of er geen geneerde medicijnen zijn Dus er wordt wel degelijk veel moeite hier omtrent gedaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Gouverneur
|
![]() Eerlijk gezegd kom nu al jaren in een rusthuis,omdat moeder is opgenomen.
Wel,triestig,zeeeeeer triestig. Ben je in staat een beetje jezelf te behelpen dan niets aan de hand bij de verpleegsters,dat veranderd als ze eens ietjes meer moeten gaan doe voor je! Werken voor je veranderd ineens in een onvriendelijke wereld voor je. Ik weet het omdat ik echt op onvoorziene omstandigheden in een rusthuis kom binnengevallen. Zijn er die zo ook echt wat te weten zijn gekomen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wil je wat achterklap mss ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geef ze 1000 euro meer per maand,en iedereen wilt in een rusthuis werken! Geld,dat is alles wat telt,in een Westerse wereld. De mensen worden in de negentig,honderd jaar,gemakkelijk,maar ze vergeten wel dat ze al jaren niet alleen meer kunnen leven hé!Ze hebben verzorging nodig! Laatst gewijzigd door fabianen : 9 december 2010 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg enkel, en met name het ocmw...dat het sterk de wensen overlaat. Trouwens mijn schoonmoeder in haar nieuw rusthuis; kan terug een gang lopen terwijl ze in het ocmw rusthuis niet meer uit haar zetel kon. Ze is ook terug redelijk wakker en vrij zelfstandig aan het worden. Uiteraard ze is 91 jaar ...dus helemaal zelfstandig zal ze wel niet meer worden. Toch een wereld van verschil op een week of 2 en een rusthuis verder. Goede zorgen doen echt wel wonderen. Zeker als je het resultaat van de slechte zorgen eerst gekend hebt.
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toen brak ze haar heup. Sindsdien lieten ze haar links liggen en totaal gedrogeerd.
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn droom om te mogen werken voor ouderen is uitgekomen,en van ouderen krijg ik ook het respect wat ik zeker verdien,en wat ik in deze rotmaatschappij niet altijd krijg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen de maand moet je met hulpmiddelen kunnen rondlopen,zie onze Vlaamse president Peeters maar eens bv |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe mijn vak dan ook erg graag,maar 1 ding moet mij van het hart,IK WERK NIET VOOR FAMILIE!!!! Wel voor onze oudere mensen,en hun mooie oude dag !!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weer een motivatie voor familieleden en vrienden om de bejaarden niet in de steek te laten. Af en toe bezoek krijgen is voor hen zo belangrijk als eten en drinken.
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter kan ik het hier niet neer schrijven Thnx Marie van de koster ![]() |
|
![]() |
![]() |