Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2010, 18:22   #141
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Volgens mij is het allemaal wat "te complex" of "technisch" .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dit is nu eens een voorbeeld van bewust verkeerde berichtgeving. Moedwillig moddergooien. Flauw.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 18:46   #142
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jullie waren toch zo blij toen het ijzeren gordijn wegviel? Dit is een gevolg ervan.
Waarmee je suggereert dat de vroegere tirannen beter ongemoeid waren gebleven? Dat is de prijs die we moeten betalen voor meer menselijkheid voor iedereen? Dus moeten we dat niet meer doen en mensen in dergelijke landen gewoon aan hun lot overlaten, anders "is het maar onze eigen schuld dat ze naar hier komen..."
Wie had dat gedacht van je!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 20:12   #143
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ligt het aan mijn ogen of aan u, maar ik zie hier weinig tegenstand tegen asielzoekers.
Of probeert ge bewust het verschil tussen asielzoekers en illegalen te vervagen ?
Dan bent u slecht bezig denk ik.
Wellicht beginnen daardoor ook anderen het verschil niet meer te maken.
Dat ligt aan je ogen.
Op dit forum wordt voortdurend asielzoekers, illegalen, migranten door elkaar gehaald.

Geen goesting om inhoudelijk op de post te reageren?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 20:19   #144
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarmee je suggereert dat de vroegere tirannen beter ongemoeid waren gebleven? Dat is de prijs die we moeten betalen voor meer menselijkheid voor iedereen? Dus moeten we dat niet meer doen en mensen in dergelijke landen gewoon aan hun lot overlaten, anders "is het maar onze eigen schuld dat ze naar hier komen..."
Wie had dat gedacht van je!
Indien je chaos schept in een ander land moet je niet verontwaardigd doen indien die chaos bij jou terugkomt. De steun aan de taliban in Afghanistan en de uithongering van Irak resulteerden ook in 9/11. De hulp die de Duitse keizer gaf aan Lenin resulteerde uiteindelijk ook in de Radenrepubliek.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 december 2010 om 20:25.
Oud 6 december 2010, 23:08   #145
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Neen dat kan ik niet uit het hoofd... concrete voorbeelden zijn dan ook niet belangrijk het is het idee dat telt.
Ik zal u helpen: de Vlaamse regering heeft slechts inzake één (1) materie een belangenconflict overwogen, namelijk m.b.t. het arbeidsmarktbeleid van Milquet. Men heeft daarover overigens redelijk snel een compromis bereikt met de federale regering. Voor de rest heeft men geen enkel belangenconflict ingediend tegen zaken uit de federale regering die tegen de Vlaamse belangen ingingen - ook al hebben partijen als het VB dat meermaals aangeraden. Ook in het Overlegcomité heeft men het federale financiële beleid niet getracht te blokkeren. Nochtans werd zulk een blokkage aangeraden in de Maddens-doctrine.

Met andere woorden: van die Maddens-doctrine is concreet niets in huis gekomen. Ze heeft gediend als verkiezingspropaganda van de N-VA in 2009, maar er is verder zo goed als niets mee gebeurd.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 23:18   #146
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik zal u helpen: de Vlaamse regering heeft slechts inzake één (1) materie een belangenconflict overwogen, namelijk m.b.t. het arbeidsmarktbeleid van Milquet. Men heeft daarover overigens redelijk snel een compromis bereikt met de federale regering. Voor de rest heeft men geen enkel belangenconflict ingediend tegen zaken uit de federale regering die tegen de Vlaamse belangen ingingen - ook al hebben partijen als het VB dat meermaals aangeraden. Ook in het Overlegcomité heeft men het federale financiële beleid niet getracht te blokkeren. Nochtans werd zulk een blokkage aangeraden in de Maddens-doctrine.

Met andere woorden: van die Maddens-doctrine is concreet niets in huis gekomen. Ze heeft gediend als verkiezingspropaganda van de N-VA in 2009, maar er is verder zo goed als niets mee gebeurd.
Maddens-doctrine? Luister eens, een tijd geleden had ik een gesprek met een aantal mensen over de staat. Ze dachten dat we in een koninkrijk leefden, ik moest dan uitleggen dat we van in de jaren negentig een federale staat waren. Aan de ongelovige blikken tezien wisten ze niet eens wat dat dan was.

Ik vrees dat de gemiddelde Vlaming te dom is om Belgische politiek te begrijpen.
Oud 6 december 2010, 23:25   #147
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Met andere woorden, het VB kloeg aan en het Belgicistische gerecht liet betijen.
Het is niet de bedoeling van de overheid/gerecht dat ze het VB gelijk gaan geven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 23:40   #148
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zijn er nu minder.Het gaat niet slecht omdat er hier azielzoekers zijn, het gaat slecht omdat er een internationale crisis is, veroorzaakt door overspending (militair en privaat) in de USA die weer eens hun probleem exporteerden naar de rest van de wereld.

Het is niet door de asielzoekers aan te pakken dat de crisis verdwijnt. Dus verdwijnen de rechtse puntmutsen evenmin.
Als je een zware ziekte hebt, pak je medicijnen voor de ziekte te bestrijden, maar ook medicamenten die de symptomen doen afnemen, om je het leven draaglijker te maken. Ook in deze wereldwijde crisis moet zulks gebeuren : vooraleer de onderliggende redenen van het probleem op te lossen, regelen we de symptomen reeds, door al die azieligaards buiten te sjotten. Dat is dan al één probleem geregeld.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 23:43   #149
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Als je een zware ziekte hebt, pak je medicijnen voor de ziekte te bestrijden, maar ook medicamenten die de symptomen doen afnemen, om je het leven draaglijker te maken. Ook in deze wereldwijde crisis moet zulks gebeuren : vooraleer de onderliggende redenen van het probleem op te lossen, regelen we de symptomen reeds, door al die azieligaards buiten te sjotten. Dat is dan al één probleem geregeld.
Dat is als iemand met paranoïa een geladen pistool geven om hem gelukkiger te maken.
Oud 6 december 2010, 23:43   #150
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en ik maar denken dat het een gevolg is van de uitbreiding van Europa.
Schengen...goederen en personen...
Oud 6 december 2010, 23:46   #151
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Largo is wat aan het verzwakken vind ik, vroeger zou hij daar toch als eerste opgevlogen zijn.
Het word hier precies een oud mannekkes-forum, beetje zoals het Senioren net, of hoe heet dat weer...
Oud 6 december 2010, 23:48   #152
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat ligt aan je ogen.
Op dit forum wordt voortdurend asielzoekers, illegalen, migranten door elkaar gehaald.

Geen goesting om inhoudelijk op de post te reageren?
Kegel ze allemaal buiten, iedereen tevreden.
Oud 6 december 2010, 23:51   #153
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
OK, bedankt. Ik kon het echt niet vinden. Toch heb ik nog steeds het nieuws op de website van RIA-novosti niet kunnen vinden.

In ieder geval gaat het over de EU-burgers. Het heeft dus niks te maken met het asielbeleid of islam ofzo. Zelfs als het nieuws op de website van Bulgarian Standart niet klopt, is het ook geen evident. Media klopt toch zelden (m.a.w. klopt "soms" "bijna nooit").

Dit volgende heb ik op de website van Geert Bourgeois gevonden;

http://www.geertbourgeois.be/nieuws/...et-nu-handelen

-------
Gewoon een opmerking

Volgens mij zijn "roma" en "zigeuners" hetzelfde.
Hier heb je 'tzelfde in het Roemeens in Adevarul:
http://www.adevarul.ro/international...383961992.html

Schandalig dat die mensen dan nog komen ook.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 december 2010 om 23:54.
Oud 6 december 2010, 23:56   #154
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is als iemand met paranoïa een geladen pistool geven om hem gelukkiger te maken.
Bij een invasie van haveloze Roma- azieligaards, die alles meeslepen en stelen wat niet te heet of te zwaar is, overal hun behoeftes doen, zich prostitueren, kabaal maken enz enz, zwier je eerst en vooral de azieligaards de deur uit, en gaat daarna op zoek naar degenen die voor hun komst verantwoordelijk zijn. Een geladen pistool kan daarbij mischien wel van pas komen, waarom niet ?
Oud 7 december 2010, 06:52   #155
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer lossen we de onderliggende redenen van het probleem op?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 12:59   #156
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is niet de bedoeling van de overheid/gerecht dat ze het VB gelijk gaan geven.
Het zou wel de bedoeling moeten zijn dat ze durven gelijk geven aan wie gelijk heeft! Zelfs aan het VB.
Trouwens, we zien allemaal hoe goed ze bezig zijn en hoe hard ze van plan zijn het allemaal op te lossen en te verbeteren, nietwaar?
Oud 7 december 2010, 13:02   #157
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we onszelf neerschieten is ons probleem ook opgelost natuurlijk!
Sommige verlichte multiculturele geesten alhier geven dat soms als raadgeving! Vinden we het hier niet meer leuk? Dan moeten WIJ toch maar verhuizen zeker!
Oud 7 december 2010, 13:04   #158
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schengen...goederen en personen...
Schengen... drugs en gestolen goederen, en sukkelaars en profiteurs...

Waar ligt dat synoniemenwoordenboek weer!
Oud 7 december 2010, 13:09   #159
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wanneer lossen we de onderliggende redenen van het probleem op?
We zijn volop alles aan het uittesten....
uitzetten
een atoombom opgooien
allemaal opvangen
grenzen dicht
de ganse wereld hier werk geven
naam België vervangen door OCMWland
....
Wanneer gaan we het vinden die oplossing?
Hoe lang is het lijstje nog van de nep-oplossingen?

Laatst gewijzigd door andev : 7 december 2010 om 13:10.
Oud 7 december 2010, 18:46   #160
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hier heb je 'tzelfde in het Roemeens in Adevarul:
http://www.adevarul.ro/international...383961992.html
-
Schandalig dat die mensen dan nog komen ook.
-
Roemeens spreek ik niet. Ook in het Chinees had ik niet gezocht natuurlijk. Wel in het Engels, Russisch en Nederlands, en ik werd al moe Ik kon toch niks vinden (behalve in het Nederlands). Gelukkig heeft iemand mij geholpen. En dan nog iemand dus.
-
Niet zo schandalig. Ze zijn EU-Burgers toch!? Je mag hen beginnen te verwelkomen i.p.v. te panikeren Heb je geen werk voor die mensen? Hmmmmm. Ik ook niet.
-
Ik (niet ik alleen) zoek elektrotechnische en mechanische ontwerpers (in verschillende talen gezocht; niet in het Nederlands, Russisch en Engels alleen). Jammer genoeg vind ik niemand. Niet verkeerd begrijpen éh - ik denk het toch niet dat er elektrotechnische en mechanische ontwerpers tussen die gasten (de nieuwkomers-zigeuners) zitten (of wel? Ik weet het niet). Helaas moeten wij dus weer outsourcing (naar het buitenland) "toepassen". Toepassen is het juiste woord niet. Het is eigenlijk reeds toegepast... Uitbreiden. Neen, het is ook het juiste woord niet. Wacht éh... De deuren van de buitenlandse firma's opnieuw kloppen. Klop-klop-klop! Voila! Het klinkt veel beter.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 7 december 2010 om 19:12.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be