![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister
|
![]() Ik ben mede verontwaardigd omdat ik weet dat Doornaert columns van een veel hoger kaliber kan schrijven. Zo erg als deze heb ik het nog niet geweten: ze trekt conclusies uit één scène uit een TV-quiz en maakt talloze ongefundeerde insinuaties.
Laatst gewijzigd door respublica : 8 december 2010 om 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op die manier zijn alle allochtonen Vlaming. Spreekt dat zichzelf niet tegen?
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf het moment dat ze hier wettig verblijven, belastingen betalen, onder de Vlaamse wetgeving vallen... moeten ze in principe als zijnde Vlaming beschouwd worden. Aangezien er in de Belgische wetgeving geen Vlaamse of Waalse subnationaliteit gedefinieerd is en begrippen als 'Vlaming' of 'Waal' daardoor geen juridische inhoud hebben, moet je dus andere, objectieve criteria hanteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het eerste artikel van hun statuten laten vermelden: "wij zijn geen nazi's!" of elke dag een persbericht verspreiden: "wij veroordelen ten strengste de daden gepleegd door nazi's in WOII"?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Argumenten waren ook goed
![]() Citaat:
Citaat:
katholieke priesters > collaboratie > CVP > Wouter Beke. anti-semitisme > collaboratie > islam Helpt ons dat iets vooruit? Neen. Kan zo'n redenering goedkoop en intellectueel oneerlijk gebruikt worden om een tegenstander in een foute hoek te drummen? Ja. Het wordt daarom tijd dat zo'n stupiditeiten doorprikt worden. Citaat:
De N-VA hoeft zich niet permanent te distantiëren van WOII, net zoals de SPA zich niet permanent hoeft te distantiëren van de USSR.
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 8 december 2010 om 09:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want dit is toch wat Janssens gedaan heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() "Hoe sociaal ze nu ook zijn, ze blijven nazi".
![]() |
![]() |
#151 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ²
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zou het eens niet van meer realiteitszin getuigen, als je ook zegt waarom rond de NVA een odeur van nazi-collaboratie hangt ? Bij mijn weten kan de NVA, noch haar vertegenwoordigers gelinkd worden aan nazi-collaboratie. De stichtingsdatum van de NVA en de geboortedata van haar vertegenwoordigers laat toe me te zeggen dat zij zelfs nooit in de gelegenheid geweest zijn -indien ze dat al uberhaupt gewild hadden- om in aanraking te komen met een of ander vorm van nazi-collaboratie. Laat staan dat zij dan maar zelfs een 'odeur' -wat je daar ook moge onder verstaan- ervan meedragen. Graag wat meer concrete feiten over je verwijzing naar hun 'odeur' van nazi-collaboratie.
![]() |
![]() |
#153 |
Minister
|
![]() Het is vooral een streefdoel om allochtonen deel te maken van die Vlaamse samenleving (waarna het eigenlijk geen allochtonen meer zijn). Een slogan als "eigen volk eerst" heeft die notie niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, waarom ?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien ik van de N-VA geen deel uitmaak, kan ik uw vraag niet onmiddellijk beantwoorden, maar ik heb wél enkele bedenkingen bij die tekst waarnaar u verwijst. Ik citeer: "Deze hang naar pathetiek (*) is een van de kenmerken van het Vlaams-nationalisme en wordt gebruikt om het eigen grote gelijk te bewijzen." (*) De auteur verwijst daarmee naar 'de heiligverklaring' van de activisten uit Wereldoorlog I. Ik vraag mij niet alleen af hoe (= op welke manier) 'hang naar pathetiek' kan worden gebruikt om 'het eigen grote gelijk te bewijzen', maar ik meen bovendien vast te mogen stellen dat het ook het patriottisme ten dienste van het "Heilig (!) Land der Vaad'ren" niet aan een zekere 'hang naar pathetiek' ontbreekt. Ik herinner mij alvast behoorlijk 'pathetische' oproepen vanwege een 'eenvoudige huisvrouw uit Liège', een soort 'koning' uit Laeken, een sliert 'artiesten', en voorwaar zelfs enkele 'politici'. Het veelvuldige en pathetische misbruik van het woord "solidarité" is wat mij betreft de rotte kers op een onsmakelijke taart. Nog een citaat: "De enige problemen die het land kent, komen juist voort uit de almaar voortdurende taalsoap. De zeven parlementen en zes regeringen van het land kosten klauwen vol geld. Ze zijn er echter op verzoek van) de Vlamingen gekomen." Wat de eerste zin betreft: als de Franstaligen nu eens massaal zouden afstappen van hun 'complexe de superiorité linguistique' (hen toegeschreven door de - toegegeven, erg controversiële - bisschop Léonard van Namur), en zich neerleggen bij het demografisch gewicht van de niet-Franstaligen in dit land, zou de 'taalsoap' wellicht niet lang meer voort duren. Als zelfs een boertje als ik er eentje ben erin slaagt op z'n minst 'bilingue' te worden, dan moet het voor diegenen die over een 'superieure' cultuur beschikken toch wel een fluitje van een cent zijn om voldoende Nederlands onder de knie te krijgen opdat ze niet langer zouden worden 'gediscrimineerd' op de Brusselse arbeidsmarkt, en ze perfect in staat zouden zijn een in het Nederlands opgestelde brief vanwege de gemeente te lezen? Me dunkt ten andere dat het land nog wel wat méér problemen kent, die helemaal niet te herleiden zijn tot een 'taalsoap', maar hun oorsprong vinden in corruptie, wanbeheer, pure onkunde, onvervalste nonchalance, 'democratisch deficit', ... Wat de laatste zin betreft: dat is een flagrante leugen, maar dat zal de schrijver er wel niet van weerhouden zich hardnekkig aan zijn eigen 'hang naar pathetiek' vast te blijven klampen. Nog een citaat: "Oplossingen die problemen in België daadwerkelijk aanpakken maar van de omgekeerde redenering uitgaan – meer ‘België’- worden door Vlaams-nationalisten zonder meer afgeschoten. Het roemruchte B-H-V-dossier bijvoorbeeld, draait om de kwestie dat Franstaligen in de rand rond Brussel iets mogen, wat andere Belgen niet mogen: op lijsten van een andere taalgroep stemmen. Een simpele oplossing zonder emoties zou kunnen zijn: bij federale verkiezingen elke kiesgerechtigde van België de mogelijkheid te bieden om op alle taalgroepen te stemmen." Het 'roemruchte' B-H-V-dossier draait helemaal niet om de kwestie dat Franstaligen in de rand rond Brussel op lijsten van een andere taalgroep mogen stemmen, maar wél om de kwestie dat zowel Franstaligen als Nederlandstaligen in de rand rond Brussel op politici UIT EEN ANDER GEWEST mogen stemmen (de 'taalgroep' doet daarbij helemaal niks ter zake). Daarbovenop komt het probleem van 'tweetalige rechtspraak' in het ééntalige Vlaamse Gewest. Het is dus veeleer een kwestie van onduidelijke afbakening van Gewestgrenzen en -bevoegdheden. Overigens zijn nogal wat Franstalige politici - die van de PS voorop - uitgesproken tegenstanders van één nationale kieskring, als die een afschaffing van de alarmtoeters en -bellenwinkel met zich mee zou brengen. "Één man/vrouw, één stem, en verder geen gezever" is voor hen duidelijk 'een brug te ver'. Het is alweer spijtig dat de 'hang naar pathetiek' van de auteur de bovenhand haalt op zijn - veronderstelde, helaas nog lang niet bewezen - 'hang naar waarheid en intellectuele eerlijkheid'. Een laatste citaat (voorlopig toch, misschien krijg ik ooit nog wel eens zin om me met de rest van het schrijfsel bezig te houden): "Het negationisme van de N-VA is vilein, stiekem, geniepig." Met zo'n 'stelling' kan je natuurlijk alle kanten op. Voor zover ik het heb begrepen, is het negationisme van de N-VA zo verschrikkelijk vilein, stiekem en geniepig dat alleen 'grote lichten' als de Heer Hugo Luijten - en z'n eventuele medestanders - in staat zijn het te onderkennen. Ik kan de Heer Hugo Luijten alvast van harte de door de heer Willy Perelsztejn voorgestelde en door de heer Hugues Lanneau gemaakte documentaire "Modus Operandi" aanraden. Deze documentaire is nu ook op DVD uitgebracht, en kan o.a. bij "Les Films de la Mémoire" worden besteld. (Zie ook: www.film-modusoperandi.be) Misschien zal de Heer Docent Geschiedenis Hugo Luijten het in één van z'n volgende pennenvruchten dan wel eens over het bijzonder vileine, nog véél méér stiekeme en ongelofelijk geniepige negationisme vanwege de aanhangers van het "Heilig (pathetiek, pathetiek!!) Land der Vaad'ren" durven te hebben. Misschien.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 8 december 2010 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen vervang het woord "geloof" door het zogezegd "negationisme bij N-VA" http://www.dailymotion.com/video/x4d...eetmail-nl_fun |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als wij dan zeggen, allemaal samen zijn jullie Vlamingen zullen die mense de eerste zijn om te verklaren dat ze in de eerste plaats Marokkaan en islamiet zijn. En daar staan we dan. Ik zeg niet dat er geen mensen van vreemde origine zich tot Vlaming hebben geintegreert, maar het zijn uitzonderingen. Er zijn nog altijd mensen uit de eerste generaties gastarbeiders die nog altijd de taal niet spreken, na dertig en veertig jaar. Die hun kinderen moeten meenemen naar de ziekenkas om de uitleg te doen, omdat ze zelf na dertig jaar de taal niet eens spreken. Allemaal Vlamingen? Die mensen gaan u tegenspreken.
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Eigen volk eerst" maakt geen onderscheid. Eigen volk is eigen volk, ook als dat volk vroeger uit een ander land of cultuur komen. Wie zich integreert is eigen volk. Eigen volk samen heeft het over eigen volk, het wil niet zeggen "komt allen tot ons en wordt Vlaming." Vanaf je het begrip "eigen volk" in de mond neemt gaat het over net dat, eigen volk. Vreemdelingen horen niet tot het eigen volk.
![]() |
![]() |