![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hallo... heb je mij gemist?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#142 | |||||||||||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#143 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#144 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Regionaliseren omdat wij het hier zoveel beter doen? Wat een gezever... Vandaag in de tijd: Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Die bedenking ging op maar is nu niet meer mogelijk, zoals ik al zei. Het was dus dom om die verdedigingsmechanismen in te voeren maar gezien hoe het bestaande kader de twee bevolkingsgroepen vaak tegen elkaar worden uitgespeeld is het maar goed dat ze bestaan.
![]() |
![]() |
#146 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() ik heb er alvast van genoten, van die 200 dagen
en dat het nog lang genoeg moge duren, tot brussel in betalingsmoeilijkheden komt bijvoorbeeld, dat zou van 2011 een grand cru jaar maken Laatst gewijzigd door born2bewild : 31 december 2010 om 09:53. |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Uw soort is hier ampel aanwezig... trek zelf Uw conclusies!
![]() |
![]() |
#150 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
"In geen geval kan de staat de vorming en het behoud van taalminderheden in de ene of de andere gemeenschap aanmoedigen" - Besluiten van de Commissie Harmel, p. 140 “De faciliteiten zijn bovendien opgevat als een regeling om de minderheid in staat te stellen zich aan te passen en niet de meerderheid ertoe te verplichten de taal van de minderheid te leren.” - Waals PSC-kamerlid Jean-Pierre Detremmerie, 1985 "De regering wil in feite de sociale en culturele homogeniteit van de twee grote taalgebieden doorvoeren. [...] Het tweede objectief van de wet is het waarborgen van het ééntalig Nederlands karakter van het nieuwe arrondissement Halle-Vilvoorde" - Theo Lefèvre, eerste minister, PH, K, 27/06/1963, p. 5-6 Ik hoop dat u volwassen genoeg bent om toe te geven wanneer u verkeerd bent, want in dit geval kan daarover geen twijfel bestaan. Zowel Vlamingen als Franstaligen zijn kristalhelder overeengekomen dat de nieuwe regios eentalig moesten worden, en dat de minderheden zich moesten aanpassen en op termijn verdwijnen. Geen discussie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je volhardend weigert om een apart beleid te voeren, dan moet je ook kunnen verdragen dat je af en toe in de minderheid gaat zijn. Bij dat laatste loopt het al te vaak verkeerd. Citaat:
U kan inderdaad niet stemmen voor lijsten buiten uw eigen kieskring, nee. Dat is voor zover ik op de hoogte ben overal ter wereld zo, en is altijd al zo geweest. Er is echter niets dat de partijen die nu in Wallonie en Brussel opkomen verhindert om ook lijsten in Vlaanderen neer te leggen. Die partijen kiezen er zelf voor om dat niet te doen, omdat er niet veel mensen op stemmen. Het is opnieuw een anti-democratische reflex om dat probleem te proberen oplossen via legislatieve weg. 'Gerrymandering' is een gekend probleem in de Verenigde Staten, maar zelfs daar is er niemand zo onscrupuleus om dat over de grenzen van de deelstaten heen te proberen doen. Ook daar zou dat ongrondwettelijk zijn. Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
#151 | |||||||||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() wat een zever zeg... net zozeer als de zever van het eenzijdig splitsen trouwens. Citaat:
![]() Dat de Franstaligen dit pertinent weigeren is overigens een leugen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | ||||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vertrouw erop dat uzelf inmiddels de tweede optie heeft verworpen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom is het geen probleem dat BHV in de regionale verkiezingen reeds lang gesplitst is? Omdat de nationale Franstalige coryfeeen daar niets bij te verdienen hebben. Citaat:
Een uitbreiding met Waals-Brabant zou dus grondwettelijk niets oplossen. De enige 2 opties zijn een splitsing of een unitaire kieskring. Om op je vraag te antwoorden in eigen naam, het zou ook niet gewenst zijn, om 2 redenen... Een, BHV zorgt op dit moment al voor communautaire polemiek telkens er verkiezingen aankomen, ik zie de zin niet van dit gebied uit te breiden. Twee, het principiele probleem is dat het sommige Belgen voorrechten geeft die anderen niet hebben. Dit is nooit goed, en moet simpelweg weggewerkt worden. Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||
![]() |
![]() |
#153 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ben je tenminste al voorbereid.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, het ging niet echt over haat tegen de Ollander of zo. Gewoon om pogingen om de eigen privileges veilig te stellen. Willem-I had daar rustig iets meegaander in kunnen zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toch wel. De enige fout was de slechte timing van Gendebien, die wou niet wachten tot de Franse troepen voldoende hersteld zouden zijn om een veroveringsoorlog te voeren. Het gevolg is dat in plaats van de gedroomde aanhechting bij Frankrijk er uiteindelijk een misbaksel gecreëerd werd dat Belgique heet. Wij zitten vandaag in de eindfaze van onze strijd naar zelfbeschikking: na de taal en kultuur, na de economische renaissance, volgt nu de overname van de politieke structuren van het vermolmde Belgique-�*-papa. |
||||||
![]() |
![]() |
#154 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Niemand die harder wordt uitgebuit dan de Vlaming. Als je weet hoe weinig belastingen de Walen in de pot gooien, en je weet dat we toch ergens in de top 5 van zwaarst belaste landen zitten, moet ik er dan nog een tekeningetje bij maken.
Citaat:
Wat niet wegneemt dat onze pensioenen tot de laagste van de wereld behoren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Inderdaad. In ieder geval zal de Vlaamse begroting volgend jaar in evenwicht zijn. Zelfs die van het jaar is 20 miljoen € minder in het rood gegaan dan gepland. De Waalse ging 400 miljoen meer in het rood! In Vlaanderen schrijf je Kultuur met een grote K ![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, moeten we volgens jou een deel van Brussel aan Marokko en Turkijke schenken, zoals de gemeente Sint-Joost-Ten-Node waar nog 4% Franstalige Brusselaars wonen? Citaat:
Brussel is een provinciestad die toevallig hoofdstad is van België. En niets anders. De waanidee dat Brussel een derde gewest zou zijn is de oorzaak van alle ellende. Voor 1989 was er alleen de agglomeratie, netjes beheerd door twee ministers in de federale regering. En het ging Brussel goed. Vanaf 1989 beginnen alle indicatoren voor Brussel aan een lineaire neergang die nog altijd niet is gestopt. Citaat:
Oei. Dan moet ik dat stukje nog eens herzien ![]() Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() omdat ge altijd zo graag anderen de les spelt in verband met taal zoals cultuur is met een c largo, als de vos de passie preekt boer let op uw eieren moet zijn boer let op uw ganzen
|
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
#157 | ||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
U zegt dat dit een non-argument is? Dat is helemaal geen non-argument binnen landen verplaatsen grenzen zich heel gemakkelijk: Was Brabant vroeger niet één provincie? Was er eigenlijk wel een taalgrens? Wat met Elzele? Muizen, Noville, Boignée, Attenhove, Elliksem...? Er is helemaal geen reden om de bestaande grens binnen ons land niet in vraag te stellen... Dat kan heel vredig gebeuren; ik zie niet in waarom niet. Dat het inpikken van grondgebied van het ene land op het andere wrevel meebrengt lijkt me ook logisch. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kan de democratie niet gaan opsplitsen in mini kleine deeltjes en dat de ene democratie haar willetje laten opleggen aan de andere democratie. Dan doe je de democratie geweld aan... U snapt dat blijkbaar nog niet. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De NVA kan het voorstellen hoor... ze stellen toch meer en meer dingen voor naargelang de tijd vordert. zo van "ja maar ik wil dat ook...".
![]() |
![]() |
#158 | |||
|
![]() Citaat:
Ik schrijf niet zonder fouten... het tegendeel is waar ik schrijf met heel wat fouten. waarvoor mijn excuses maar ik maak dan ook geen deel uit van de oppermachtige voorvechters van de Vlaamsche Kultuur. als je wat beter zoekt vind je zeker nog een hoop fouten... Terug naar de C van Cultuur: Citaat:
![]() |
![]() |
#159 | |||||||||||||||||
|
![]() Ik zie al uit naar het dragen van een fleur de lys of zo...
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Grappig natuurlijk want ook in Wallonië was de elite toen Franstalig juist om zich niet te moeten uitspreken in het lokale boerentaaltje. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil graag uw boek lezen. Ik vermoed dat ik er wel enige 'aha-erlebnisse' uit zal halen. Eveneens mvg, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |