Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2004, 16:54   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Gelovige homoseksuelen? Wie gelooft, doet op z'n minst toch een poging om de geboden van diens geloof te aanvaarden en in praktijk te brengen.
Is er iemand zonder zonde? Zijn alle zondaars dan plots ongelovigen?
Neen, maar wel gelovigen die bewust een loopje nemen met het geloof en daarbij nog menen ook dat ze niets verkeerd doen. Normaal beseft een gelovige dat hij niet zonder zonde is en dat hij vergeving nodig heeft. Een homoseksueel die dan nog eens "huwt", toont dat hij zijn zondig leven niet als dusdanig beschouwt en overtreedt bewust Gods geboden. Heel wat anders dan het bewustzijn van de eigen zondigheid en daarover vergeving vragen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 16:57   #142
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Dat zou meteen het failliet mogen betekenen van het gescheiden onderwijs, iets wat ik voluit onderschrijf. Je kan onmogelijk verwachten van religieus geïnspireerd schoolonderwijs dat ze feitelijk de splitsing van Kerk & Staat zullen toepassen.

Wat mij betreft had het schoolpact al lang mogen herzien worden. Eén nationaal schoolonderwijs zou elk kind op het zelfde niveau plaatsen en integratiebevorderend werken. Zoals het nu gaat bereik je slechts het tegendeel. Straks krijg je nog aparte moslimscholen en gaat de controle op de toepassing van de grondwet helemaal de mist in.
Hier ben ik het volmondig mee eens!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 17:01   #143
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Dat zou meteen het failliet mogen betekenen van het gescheiden onderwijs, iets wat ik voluit onderschrijf. Je kan onmogelijk verwachten van religieus geïnspireerd schoolonderwijs dat ze feitelijk de splitsing van Kerk & Staat zullen toepassen.

Wat mij betreft had het schoolpact al lang mogen herzien worden. Eén nationaal schoolonderwijs zou elk kind op het zelfde niveau plaatsen en integratiebevorderend werken. Zoals het nu gaat bereik je slechts het tegendeel. Straks krijg je nog aparte moslimscholen en gaat de controle op de toepassing van de grondwet helemaal de mist in.
Hier ben ik het volmondig mee eens!
Zeldzaam, maar niet onmogelijk: ik ben het eens met thePiano én Raf.
Oud 29 mei 2004, 17:04   #144
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje

Bewijs dat homo's abnormaal zijn!!!!
homos kunnen zich niet op een normale manier voortplanten, wat voor mij bewijst dat ze ab-normaal zijn

geen waardeoordeel hoor, gewoon een stelling
Een foute stelling, want ze kunnen dat wèl.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 20:21   #145
bartje
Minister-President

Standaard

Wel jong niet hetero overweegt een klacht in te dienen tegen de discriminerende uitspraken van Van Hecke. Ook Jan Roegiers overweegt dat. Ook Marleen Vandepoorten vind deze uitspraken totaal laag bij de gronds!

Van Hecke heeft bij deze alleszins al bewezen dat ze geen respect opbrengt voor holebi's en dat onderwijs holebi's van haar niet mogen huwen, dat er daar problemen van zouden kunnen komen. Dat is toch privé een huwelijk, heeft toch niets te maken met het werk. Waarom moeit madame Vanhecke zich daar dan mee.

Ze is bij mij enorm in achting gedaald; tot gisteren had ik respect voor haar, maar na haar uitspraken heeft ze het totaal bij mij verkorven en ik ben zeker de enige niet.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 20:24   #146
bartje
Minister-President

Standaard

Ze wilde homoseksualiteit bespreekbaar maken en dan nu dit, hoe is het mogelijk dat ze zich door zo'n uitspraken laten verleiden.

Oud 29 mei 2004, 20:28   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel jong niet hetero overweegt een klacht in te dienen tegen de discriminerende uitspraken van Van Hecke. Ook Jan Roegiers overweegt dat. Ook Marleen Vandepoorten vind deze uitspraken totaal laag bij de gronds!
Doe maar, flikkers! Jullie maken jullie er maar onpopulair mee! Wij van onze kant zullen Van Hecke een felicitatiebrief sturen!
Oud 29 mei 2004, 20:32   #148
bartje
Minister-President

Standaard

Yep doen jullie maar, Van Hecke heeft hiermee discriminatie begaan, zo simpel en eenvoudig is dat.

Voor mijn part mag ze ook een nominatie krijgen voor homofobie van 2004.

Oud 29 mei 2004, 20:34   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mijn part mag ze ook een nominatie krijgen voor homofobie van 2004.
Geen probleem! Doen! Diaboliseer maar iedereen die niet in jullie discours meestapt; het omgekeerde zal gebeuren van wat jullie beogen.
Oud 29 mei 2004, 20:35   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yep doen jullie maar, Van Hecke heeft hiermee discriminatie begaan, zo simpel en eenvoudig is dat.
Geenszins. Het katholiek onderwijs is vrij haar regels zelf te bepalen. En alwie niet het katholiek opvoedingsproject wil onderschrijven, moet bij ons niet aankloppen.
Oud 29 mei 2004, 20:36   #151
bartje
Minister-President

Standaard

Wat dan? Ze is in de fout gegaan, zo simpel en eenvoudig is dat. Ben eens benieuwd hoe ze haar uitspraken zal doen de komende dagen.

Oud 29 mei 2004, 20:40   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat dan? Ze is in de fout gegaan, zo simpel en eenvoudig is dat. Ben eens benieuwd hoe ze haar uitspraken zal doen de komende dagen.
Jullie vinden dat ze in de fout is gegaan. Wij niet. Het katholiek onderwijs is vrij een aantal stelregels uit te vaardigen waarnaar haar personeel moet beantwoorden. Provocerende homoseksuelen passen daarin niet, maar best ook. Het heil en de toekomst van onze kinderen is veel belangrijker dan het gedaas van dolgedraaide flikkers.
Oud 29 mei 2004, 20:42   #153
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Mieke Van Hecke heeft een ongelukkige uitspraak gedaan, dat is waar. Maar het is en blijft een perfect legale zienswijze, om homoseksualiteit tegen het geloof te achten, en een religieus geïnspireerd schoolproject met propagering van homoseksualiteit in botsing te zien komen.
Ik ben het daarmee weliswaar niet mee eens, maar een aanklacht lijkt me er toch over.
Als homoseksualiteit maar bespreekbaar blijft. En ik denk niet, dat mevrouw Van Hecke daartegen heeft gepleit.

Jan, een beetje inhouden, wil je? Je helpt er je argumentatie niet mee vooruit, door het over 'dolgedraaide flikkers' te hebben.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 20:44   #154
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jullie vinden dat ze in de fout is gegaan. Wij niet. Het katholiek onderwijs is vrij een aantal stelregels uit te vaardigen waarnaar haar personeel moet beantwoorden. Provocerende homoseksuelen passen daarin niet, maar best ook. Het heil en de toekomst van onze kinderen is veel belangrijker dan het gedaas van dolgedraaide flikkers.
Wij niet, ?????? ; wie zegt dat iedereen van het katholiek onderwijs akkoord gaat met die uitspraken van Van Hecke?

Oud 29 mei 2004, 20:46   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij niet, ?????? ; wie zegt dat iedereen van het katholiek onderwijs akkoord gaat met die uitspraken van Van Hecke?
De Guimardstraat is nog altijd het leidend knooppunt van ons onderwijs. Wie het daarmee niet eens is, mag altijd zijn of haar pakje maken en vertrekken!
Oud 29 mei 2004, 20:47   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Jan, een beetje inhouden, wil je? Je helpt er je argumentatie niet mee vooruit, door het over 'dolgedraaide flikkers' te hebben.
Het klinkt misschien hard, maar dat zijn ze weldegelijk. Op een heel verachterlijke manier proberen ze ons immers hun waanideeën door de strot te duwen. Plotseling moeten wij een afwijking als normaal achten of anders zwaaien ze onmiddellijk met de strafwet.
Oud 29 mei 2004, 20:48   #157
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
De Guimardstraat is nog altijd het leidend knooppunt van ons onderwijs. Wie het daarmee niet eens is, mag altijd zijn of haar pakje maken en vertrekken!
Joehoe, de supergrote leegloop kan beginnen!!!!

Oud 29 mei 2004, 20:48   #158
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Scholen beslissen nog altijd autonoom, Jan, zeker over iets gevoelig als tuchtmaatregelen tegen een leerkracht. En zelfs een schoolproject kan hoogstens geïnspireerd worden door de Guimardstraat, voor zover ik weet. Het zijn immers de inrichtende overheden, die daarover beslissen. Dat zijn overigens veelal bisdommen en kloosterordes, maar toch.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 20:51   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Scholen beslissen nog altijd autonoom, Jan, zeker over iets gevoelig als tuchtmaatregelen tegen een leerkracht.
Scholen beslissen niet autonoom over het katholiek opvoedingsproject. Voor de rest zijn tuchtmaatregelen een zaak van de inrichtende macht, maar iedereen kan beroep aantekenen. Dan belandt het dossier bij de Guimardstraat.
Oud 29 mei 2004, 20:54   #160
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ach, hij houdt zich nog in hoor! Het kan veel erger

Blijkbaar zijn er toch grote verschillen binnen Vlaanderen wat betreft onderwijs. Als ik Jan hoor spreken hoe men in West-Vlaanderen absoluut geen contact wil tussen de katholieke en vrije scholen....

Ik heb mijn middelbare studies in een katholiek 'college' gedaan (hier in Brabant uiteraard) en van dat katholieke was weinig te merken. Nuja, dat komt misschien omdat het lerarenkorps voor 80% uit jonge mensen bestond. Er was nog één pastoor, maar die is nu reeds op pensioen. Ik weet nog goed hoe de leraars met deze zonderlinge figuur lachten....openlijk in de klas.

Om maar te zeggen; 't is niet omdat een school officieel het etiket 'katholiek' draagt, dat daarom de lesgevers katholiek zijn. En wat zij in de lessen vertellen, dat is meestal toch niet geweten door de directie, laat staan door de Guimardstaat!!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be