Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 januari 2011, 16:24   #141
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neil13 Bekijk bericht
Mij zul je niet zien meestappen met die betoging maar het is ook niet nodig wat sommigen hier proberen te doen, namelijk 30.000 man minimaliseren. In België is 30.000 man heel wat, punt. Opperen dat dit betekent dat 10.970.000 mensen thuisbleven en dus tegen deze betoging gekant zijn is een belachelijke deductie. Er is een grote opkomst en dat vind ik jammer maar het is nu eenmaal zo, aanvaard het.
Eerlijk is eerlijk: 30 000 man is heel wat, maar het enige wat telt is een verkiezingsuitslag, en die is in beide landsdelen zo verschillend dat de huidige politieke crisis de logica zelve is, en dat dit land in een existentiële crisis zit.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 23 januari 2011, 16:24   #142
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Volgens de moderatie van het VRT-nieuwsforum : Afhankelijk van de items (communautair of iets met vreemdelingen of moslims) vormen dergelijke mails meer dan de helft van de mails die binnenkomen!

Ik vind dit fenomeen, het onvermogen om op een beschaafde manier te communiceren, een apart topic waard.
Kan men natuurlijk ook interpreteren als "aangezien meer dan de helft van de mails ons niet aanstaan, publiceren we ze niet".
Bob is nu online  
Oud 23 januari 2011, 16:26   #143
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Een sfeerimpressie door Le Swar:

http://portfolio.lesoir.be/v/belgique/23-01-2011_shame/
Kawadude is offline  
Oud 23 januari 2011, 16:26   #144
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Duidelijk geen sprake van een volksbeweging!!
Aantal Vlamingen laat mij schatten 12000. 1 op 350 stemgerechtigden.
Geeft de bevolking net niet het omgekeerde teken van wat de organisatoren verwacht hadden?
winnezele is offline  
Oud 23 januari 2011, 16:29   #145
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Duidelijk geen sprake van een volksbeweging!!
Aantal Vlamingen laat mij schatten 12000. 1 op 350 stemgerechtigden.
Geeft de bevolking net niet het omgekeerde teken van wat de organisatoren verwacht hadden?
ze kunnen nog 100 betogingen organiseren, de verkiezingsuitslag is wat ie is.
Den Ardennees is offline  
Oud 23 januari 2011, 16:30   #146
Neil13
Burger

Neil13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het kan best zijn dat 30.000 man in België als "héél wat" dient te worden gezien.

Sta mij toe met diezelfde logica de zowat 1.200.000 stemmen die de N-VA bij de verkiezingen van 13 juni 2010 haalde, en evenzeer de 785.776 voorkeurstemmen die De Wever bij die gelegenheid haalde, nog in véél grotere mate "heel wat" te vinden.
1,2 miljoen is inderdaad meer dan 30.000 maar je volgt helemaal niet dezelfde logica. Een hoeveelheid mensen die een bolletje moeten kleuren omdat ze het moeten kun je niet vergelijken met een hoeveelheid mensen die vrijwillig afzakken naar Brussel op een regenachtige zondagmiddag. De drempel voor het tweede ligt veel hoger. Als deze 30.000 betogers dan een minderheid voorstellen dat de meerderheid dan eens op straat komt met 30.000+ betogers.
Oud 23 januari 2011, 16:31   #147
Neil13
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Eerlijk is eerlijk: 30 000 man is heel wat, maar het enige wat telt is een verkiezingsuitslag, en die is in beide landsdelen zo verschillend dat de huidige politieke crisis de logica zelve is, en dat dit land in een existentiële crisis zit.
Helemaal akkoord.
Oud 23 januari 2011, 16:33   #148
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1,2 miljoen is inderdaad meer dan 30.000 maar je volgt helemaal niet dezelfde logica. Een hoeveelheid mensen die een bolletje moeten kleuren omdat ze het moeten kun je niet vergelijken met een hoeveelheid mensen die vrijwillig afzakken naar Brussel op een regenachtige zondagmiddag. De drempel voor het tweede ligt veel hoger. Als deze 30.000 betogers dan een minderheid voorstellen dat de meerderheid dan eens op straat komt met 30.000+ betogers.
De democratie herleiden tot het hoeveelheid volk dat een groepering kan op been brengen om te betogen.
Lijkt het mij veel logischer van het aantal stemmen te tellen.

Laatst gewijzigd door Bob : 23 januari 2011 om 16:33.
Bob is nu online  
Oud 23 januari 2011, 16:35   #149
Den Ardennees

Standaard

Ik hoor zopas op de radio een interview met een jonge betoogster: ze loopt daar in haar chiro-pakje en vertelt van de slogans die rond haar worden gedragen "Belgie wereldkampioen", "prutsers!" edm.

De eerste bedenking die ik me maak als ik dit meisje hoor is: "weet dit meisje waar het over gaat?" Beseft ze dat heel deze impasse veroorzaakt is door een slechte staatsstructuur, twee tegengestelde publieke opinies, een socio-politieke realiteit die erg verschilt?

Met respect: maar dit zijn reële problemen die je niet oplost door met 30 000 te roepen "maak snel een regering", "Leve België" enz...
Den Ardennees is offline  
Oud 23 januari 2011, 16:35   #150
Neil13
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De democratie herleiden tot het hoeveelheid volk dat een groepering kan op been brengen om te betogen.
Lijkt het mij veel logischer van het aantal stemmen te tellen.
Ik herleid helemaal niets, laat staan dat ik de verkiezingsuitslag in vraag stel. Dit gaat gewoon over het feit dat er nu eenmaal veel volk op de been is.
Oud 23 januari 2011, 16:36   #151
kameleon
Minister

Standaard

Doe de financiële crisis weg en daar staat geen kat in Brussel.
kameleon is offline  
Oud 23 januari 2011, 16:39   #152
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik hoor zopas op de radio een interview met een jonge betoogster: ze loopt daar in haar chiro-pakje en vertelt van de slogans die rond haar worden gedragen "Belgie wereldkampioen", "prutsers!" edm.

De eerste bedenking die ik me maak als ik dit meisje hoor is: "weet dit meisje waar het over gaat?" Beseft ze dat heel deze impasse veroorzaakt is door een slechte staatsstructuur, twee tegengestelde publieke opinies, een socio-politieke realiteit die erg verschilt?

Met respect: maar dit zijn reële problemen die je niet oplost door met 30 000 te roepen "maak snel een regering", "Leve België" enz...
2
winnezele is offline  
Oud 23 januari 2011, 16:41   #153
Neil13
Burger

Standaard

"De betoging tegen de politieke impasse in ons land heeft volgens de politie 34.000 manifestanten naar Brussel gelokt." Aldus de vrt.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  over9000.jpg‎
Bekeken: 50
Grootte:  80,0 KB
ID: 77578  

Oud 23 januari 2011, 16:42   #154
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herleid helemaal niets, laat staan dat ik de verkiezingsuitslag in vraag stel. Dit gaat gewoon over het feit dat er nu eenmaal veel volk op de been is.
Dertigduizend man is ne heleboel. Maar daarmee zijn de waals/vlaamse tegenstellingen niet weggewerkt, en daar hebben meer dan 30000 man last van.
Bob is nu online  
Oud 23 januari 2011, 16:42   #155
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Denk dat de bevolking net het omgekeerde teken geeft van wat organisatoren verwacht hadden. Vergeet ook het aantal uren zendtijd niet dat die studenten van VRT hebben gekregen.
winnezele is offline  
Oud 23 januari 2011, 16:45   #156
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, laten we het dan – louter om u een plezier te doen – houden bij de vergelijking met de 300.000 deelnemers aan de Witte Mars van destijds. Dat was tenminste iets van een wat opvallender kaliber, denkt u niet ?

Dertigduizend man, mijnheer Neil, is wat elke voetbalmatch van enige betekenis weet samen te brengen…
Gwylan is offline  
Oud 23 januari 2011, 16:47   #157
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het is een goede indicatie van de afstand die bestaat tussen de berichtgeving op de VRT en de realiteit zoals de mensen die percipiëren.
Anders gezegd: als er zoveel reacties komen is dat vooral de fout van de VRT zelf, omdat de VRT in zijn berichtgeving niet de nodige neutraliteit bewaart.
Desnoods maken ze het nieuws zelf, zoals de affaire Kris Janssens maar weer eens blootlegde.
Er werd niets gezegd over het aantal mails. Enkel over de verhouding haat-dreig-scheld-mails tegenover mails met kritiek op een beschaafde manier geuit.
artisjok is offline  
Oud 23 januari 2011, 16:49   #158
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Jep, toch wel wat volk. Langs de andere kant was het ook wel een enorm wazige betoging, waar feitelijk iedereen aan kon deelnemen.

Ik ben wel benieuwd wat de demografische verhoudingen op de betoging waren.

Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 23 januari 2011 om 16:50.
Kapitein Nemo is offline  
Oud 23 januari 2011, 16:49   #159
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
5 mensen met een vlag. Ik ben in shock!
Ja, 5 man. Zeer pover.
Je bent terecht in shock!
artisjok is offline  
Oud 23 januari 2011, 16:51   #160
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

30000 mensen die inhoudsloze snelheid willen, wat moet je daaruit concluderen?
Mooie opkomst, maar wat kan je nu als resultaat verwachten? Dit is een van de debielste manifestaties aller tijden.

PS: Met zo'n shitload aan persaandacht kan je voor elk onderwerp zoveel mensen op de been krijgen, zelfs zonder onderwerp, zoals nu.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be