Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 januari 2011, 18:53   #141
Raadspensionaris
Vreemdeling

Standaard

Om eerlijk te zijn, ik lees elke dag ook le soir (online).

U maakt me razend nieuwsgierig...
Raadspensionaris is offline  
Oud 26 januari 2011, 18:55   #142
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wat begrijp jij niet in de woorden "concessions mutuelles"?
Dat het woord "concessions" zelf al getuigt van intellectuele oneerlijkheid. De broodnodige staatshervorming moet er komen om België terug de nodige slagkracht te geven in een snel evoluërende Europese context. Daar wordt iedereen beter van, elke Vlaming, elke Brusselaar, elke Waal, elke Belg (moest dat soort bestaan). Maar indien dan één landsdeel bewust de nodige veranderingen blokkeert om op die manier op quasi maffieuze wijze geld af te persen van het andere landsdeel, dan gaat het niet meer om "concessions". Dan gaat het over een politieke misdaad uitgevoerd door staatsgevaarlijke gekken die alle burgers van het on-land België gijzelen voor hun eigen kortzichtig profijt.
fonne is offline  
Oud 26 januari 2011, 18:57   #143
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Welke wandelgangen zijn dat?
Ze konden Vandelanotte horen vloeken tot op het Reyersplein in Schaarbeek
fonne is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:00   #144
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik ben a priori niet van slechte wil, maar ik zie werkelijk niet waaruit die 'toegevingen' van de Franstaligen zouden bestaan. Ik zie er geen enkele.

Ik zou dankbaar zijn als u dat even kon toelichten.
Er zijn er die loze beloften gelijkstellen met toegevingen. Elio Di Rupo heeft veel beloofd, maar niets op papier gekregen omdat hij geen enkel gezag had over de andere Franstaligen. Elio was de keizer zonder kleren. Telkens opnieuw werd alles wat hij beloofde teruggetrokken of uitgehold.
fonne is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:02   #145
Raadspensionaris
Vreemdeling

Standaard

Niks mag besproken worden, alles ligt gevoelig voor de Franstaligen. Elke 'concession' is voor hen een stap richting onafhankelijkheid van Vlaanderen. De redelijkheid is zoek.
Raadspensionaris is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:05   #146
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er zijn er die loze beloften gelijkstellen met toegevingen. Elio Di Rupo heeft veel beloofd, maar niets op papier gekregen omdat hij geen enkel gezag had over de andere Franstaligen. Elio was de keizer zonder kleren. Telkens opnieuw werd alles wat hij beloofde teruggetrokken of uitgehold.
Mja. Er is natuurlijk geen akkoord tot er een akkoord is, dat neem ik EDR niet eens kwalijk.

Wat mij zo bevreemdend overkomt is dat zelfs in wat uitgelekt is over de onderhandelingen de Franstaligen m.i. nergens buiten de eigen lijntjes hebben gekleurd, terwijl men gelijktijdig luid beweert dat men nu toch al heel erg ver is gegaan met de toegevingen.

Ik hoop nog altijd dat iemand er hier enkele kan posten. Liefst BadAtilla, want die gaf al aan dat deze toegevingen evident zijn uit de actualiteit, en dus blijkbaar een hele lijst in zijn hoofd heeft.
Nyquist is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:06   #147
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik volg de actualiteit best wel, ik heb gewoon nog nergens toegevingen gezien. U blijkbaar ook niet. Ik heb de vraag hier elders ook al eens gesteld aan iemand die hetzelfde beweerde, maar die kon toen ook geen voorbeelden bedenken.

Gek toch, dat jullie dat argument (dat toch centraal is aan de huidige impasse) zo makkelijk herhalen zonder er ooit bij stil te staan dat het helemaal niet waar is.

U kan er werkelijk geen enkel bedenken?
Ik hoef niks te bedenken, ik moet gewoon naar de realiteit van de onderhandelingen kijken.

Ik zou bij voorbeeld kunnen verwijzen dat de financieringswet een ABSOLUUT taboe was langs Franstalige kant. Toch is het vrij eigenaardig te merken dat de nota VDL wel degelijk een gans hoofdstuk wijdt aan dit thema. U zal mij waarschijnlijk zeggen "ja, maar, dat is geen nota van Di Rupo, dit telt niet, enz.". Dit telt wel: de Franstaligen hebben hun taboe laten varen, daar kan je niet omheen. Dat er geen akkord gekomen is rond de concrete uitvoering ervan betekent niet dat er geen voorstellen waren vanuit Franstalige hoek, integendeel.

Ik zou ook kunnen opmerken dat de splitsing van BHV ongeveer "zuiver" is, met een kleine (eerder symbolische) uitzondering voor de faciliteitengemeenten, zonder dat daar echt commentaar op komt (behalve vanuit de FDF, maar die zitten niet in de onderhandelingen). Wat is er dan gebeurd met de tegeneis om bij voorbeeld Brussel uit te breiden?

Ik zou verder kunnen gaan met de voorstellen van splitsing rond arbeid en zorg, die wel degelijk op tafel lagen en waarover gepraat werd, of zelfs met het feit dat noch PS, noch ECOLO (i.t.t. CDH weliswaar) echte bezwaren hadden tegen een federalisering van Justitie.

Ik zou zelfs kunnen verwijzen naar post nr. 90 van deze thread waar ik die voorbeelden, zij het zeer kort, reeds aanhaal, evenals naar de reactie van Vlijmscherp, niet bepaald een "medestander" () die erkent dat Franstaligen wel degelijk toegevingen hebben gedaan.

Nu, als men vanuit het basisidee vertrekt dat de Franstaligen absoluut geen staatshervorming wilden, dan stel ik mij de vraag waarover zij dan nu al maandenlang discussiëren. Behalve dan door een soort theoriecomplot uit te vinden, dat niet anders is dan de theorie dat BDW eigenlijk geen akkoord wilt, kan men enkel vaststellen dat de Franstaligen wel degelijk zware toegevingen aan het doen waren.

Djû zeg, nu heb ik toch geantwoord...
Oud 26 januari 2011, 19:40   #148
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Voor hun "doen" deden de Franstaligen inderdaad zware toegevingen.
Alleen zijn deze "zware" toegevingen volstrekt onvoldoende en komen ze niet eens in aanmerking om zelfs nog maar overwogen te worden. Jammer.
poekieJ is offline  
Oud 26 januari 2011, 20:03   #149
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, en?
Ik kan ook een voorstel@BUB op tafel leggen: maak België terug unitair! Voila sè, ik wil een regering.
Ik wens je veel succes dat verkocht te krijgen aan de Franstaligen.
daiwa is offline  
Oud 26 januari 2011, 20:06   #150
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awèl wist je dat de PS OOK een regering wilt? Weliswaar met andere accenten dan wat de NV-A vraagt...
]
Die accenten kennen we.
Iedereen moet besparen maar Wallonié en Brussel mag het geen euro kosten.
daiwa is offline  
Oud 26 januari 2011, 20:07   #151
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die accenten kennen we.
Iedereen moet besparen maar Wallonié en Brussel mag het geen euro kosten.
En met nog een franser accent in vlaanderen.
alfa16vjtd is offline  
Oud 26 januari 2011, 20:12   #152
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
. Indien men dit weigert is het duidelijk dat de franstaligen enkel het geld willen.
Iets anders is het nog nooit geweest!
daiwa is offline  
Oud 26 januari 2011, 20:23   #153
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoef niks te bedenken, ik moet gewoon naar de realiteit van de onderhandelingen kijken.

Ik zou bij voorbeeld kunnen verwijzen dat de financieringswet een ABSOLUUT taboe was langs Franstalige kant.
Ik denk dat je het punt van de huidige situatie niet echt door hebt. Tot in 2007 was het mogelijk geweest om zich "redelijk" op te stellen. De vertoning sinds 2007 heeft vele Vlamingen laten beslissen dat zij nu de link zo ver als ze kunnen willen doorknippen. Dat is het mandaat dat ze aan o.a. de N-VA hebben gegeven. De enige eventuele manier om het tij te keren had geweest om HEEL ERG toegeeflijk te worden aan FR kant. Dat zou de VL *misschien* kunnen overhalen om op hun mening terug te komen. Een paar schuchtere keren een aantal "taboe's" laten vallen tijdens onderhandelingen waar ze vaak "non" hebben durven zeggen, is uiteraard niet de manier.
Het is niet omdat een paar taboetjes rond de tafel heel eventjes opzij zijn gezet en er wat over gediscussieerd is dat zoiets voldoende zal zijn.

Dat gezegd, er zijn 83% van de kiezers die niet voor de N-VA hebben gestemd he. Die mogen altijd een regering vormen als ze willen

Maar als ze de zetels van de N-VA nodig hebben, dan zullen ze aan een zeker verlangenlijstje moeten voldoen. Te nemen of te laten.
patrickve is offline  
Oud 26 januari 2011, 20:40   #154
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat je het punt van de huidige situatie niet echt door hebt. Tot in 2007 was het mogelijk geweest om zich "redelijk" op te stellen. De vertoning sinds 2007 heeft vele Vlamingen laten beslissen dat zij nu de link zo ver als ze kunnen willen doorknippen. Dat is het mandaat dat ze aan o.a. de N-VA hebben gegeven. De enige eventuele manier om het tij te keren had geweest om HEEL ERG toegeeflijk te worden aan FR kant. Dat zou de VL *misschien* kunnen overhalen om op hun mening terug te komen. Een paar schuchtere keren een aantal "taboe's" laten vallen tijdens onderhandelingen waar ze vaak "non" hebben durven zeggen, is uiteraard niet de manier.
Het is niet omdat een paar taboetjes rond de tafel heel eventjes opzij zijn gezet en er wat over gediscussieerd is dat zoiets voldoende zal zijn.

Dat gezegd, er zijn 83% van de kiezers die niet voor de N-VA hebben gestemd he. Die mogen altijd een regering vormen als ze willen

Maar als ze de zetels van de N-VA nodig hebben, dan zullen ze aan een zeker verlangenlijstje moeten voldoen. Te nemen of te laten.
U hebt het antwoord vandaag gekregen: te laten.
Oud 26 januari 2011, 20:57   #155
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een klucht, ja.
Maar wat daar plezant aan is, is mij een raadsel.
Ja, BA, wij vragen dit allemaal al sinds de jaren '70. Nooit heeft men naar ons willen luisteren, het werd allemaal weggewuifd en in de plaats stuurde regering na regering het land verder de afgrond in. Wij zijn toen gestopt met lachen. Dat we nu over de hele lijn gelijk aan 't krijgen zijn, heeft ons inderdaad terug aan 't lachen gebracht.
Oud 26 januari 2011, 21:20   #156
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt het antwoord vandaag gekregen: te laten.
Fantastisch Wanneer wordt de eed afgelegd ?

Want, euh... wie gaat dat aan Vlaamse zijde voorstellen ?

Vergeet niet dat als je LDD, VB, N-VA en CD&V schrapt, die samen 62% uitmaken, je nog maar met een miezerige 38% zit aan VL kant, he...

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 januari 2011 om 21:22.
patrickve is offline  
Oud 26 januari 2011, 21:24   #157
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
welk voorstel en wat stond erin?
Nog ene die aan dementie leidt...
Oud 26 januari 2011, 21:39   #158
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar wacht BDW op?
Tja, die mens heeft een on-ge-loof-lijk paardengeduld hé.
Oud 26 januari 2011, 21:40   #159
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
We maken van België een lege koekedoos en we verdelen alle koeken naar de gemeenschappen, waarna na decennia van Vlaams geld in Brussel pompen we misschien genoeg mensen hebben omgekocht om Brussel over te nemen en de tent te sluiten.
Kijk nu 'es, als dat geen goeie zaak zou zijn...
Oud 26 januari 2011, 21:41   #160
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De enigste privileges die ze hebben zitten in uw hoofd.
Waar ze zitten doet er niet toe, ze zullen er toch uitmoeten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be