![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Vreemdeling
|
![]() Om eerlijk te zijn, ik lees elke dag ook le soir (online).
U maakt me razend nieuwsgierig... |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat het woord "concessions" zelf al getuigt van intellectuele oneerlijkheid. De broodnodige staatshervorming moet er komen om België terug de nodige slagkracht te geven in een snel evoluërende Europese context. Daar wordt iedereen beter van, elke Vlaming, elke Brusselaar, elke Waal, elke Belg (moest dat soort bestaan). Maar indien dan één landsdeel bewust de nodige veranderingen blokkeert om op die manier op quasi maffieuze wijze geld af te persen van het andere landsdeel, dan gaat het niet meer om "concessions". Dan gaat het over een politieke misdaad uitgevoerd door staatsgevaarlijke gekken die alle burgers van het on-land België gijzelen voor hun eigen kortzichtig profijt.
|
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn er die loze beloften gelijkstellen met toegevingen. Elio Di Rupo heeft veel beloofd, maar niets op papier gekregen omdat hij geen enkel gezag had over de andere Franstaligen. Elio was de keizer zonder kleren. Telkens opnieuw werd alles wat hij beloofde teruggetrokken of uitgehold.
|
![]() |
![]() |
#145 |
Vreemdeling
|
![]() Niks mag besproken worden, alles ligt gevoelig voor de Franstaligen. Elke 'concession' is voor hen een stap richting onafhankelijkheid van Vlaanderen. De redelijkheid is zoek.
|
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat mij zo bevreemdend overkomt is dat zelfs in wat uitgelekt is over de onderhandelingen de Franstaligen m.i. nergens buiten de eigen lijntjes hebben gekleurd, terwijl men gelijktijdig luid beweert dat men nu toch al heel erg ver is gegaan met de toegevingen. Ik hoop nog altijd dat iemand er hier enkele kan posten. Liefst BadAtilla, want die gaf al aan dat deze toegevingen evident zijn uit de actualiteit, en dus blijkbaar een hele lijst in zijn hoofd heeft. |
|
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou bij voorbeeld kunnen verwijzen dat de financieringswet een ABSOLUUT taboe was langs Franstalige kant. Toch is het vrij eigenaardig te merken dat de nota VDL wel degelijk een gans hoofdstuk wijdt aan dit thema. U zal mij waarschijnlijk zeggen "ja, maar, dat is geen nota van Di Rupo, dit telt niet, enz.". Dit telt wel: de Franstaligen hebben hun taboe laten varen, daar kan je niet omheen. Dat er geen akkord gekomen is rond de concrete uitvoering ervan betekent niet dat er geen voorstellen waren vanuit Franstalige hoek, integendeel. Ik zou ook kunnen opmerken dat de splitsing van BHV ongeveer "zuiver" is, met een kleine (eerder symbolische) uitzondering voor de faciliteitengemeenten, zonder dat daar echt commentaar op komt (behalve vanuit de FDF, maar die zitten niet in de onderhandelingen). Wat is er dan gebeurd met de tegeneis om bij voorbeeld Brussel uit te breiden? Ik zou verder kunnen gaan met de voorstellen van splitsing rond arbeid en zorg, die wel degelijk op tafel lagen en waarover gepraat werd, of zelfs met het feit dat noch PS, noch ECOLO (i.t.t. CDH weliswaar) echte bezwaren hadden tegen een federalisering van Justitie. Ik zou zelfs kunnen verwijzen naar post nr. 90 van deze thread waar ik die voorbeelden, zij het zeer kort, reeds aanhaal, evenals naar de reactie van Vlijmscherp, niet bepaald een "medestander" ( ![]() Nu, als men vanuit het basisidee vertrekt dat de Franstaligen absoluut geen staatshervorming wilden, dan stel ik mij de vraag waarover zij dan nu al maandenlang discussiëren. Behalve dan door een soort theoriecomplot uit te vinden, dat niet anders is dan de theorie dat BDW eigenlijk geen akkoord wilt, kan men enkel vaststellen dat de Franstaligen wel degelijk zware toegevingen aan het doen waren. Djû zeg, nu heb ik toch geantwoord... ![]()
![]() |
#148 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voor hun "doen" deden de Franstaligen inderdaad zware toegevingen.
Alleen zijn deze "zware" toegevingen volstrekt onvoldoende en komen ze niet eens in aanmerking om zelfs nog maar overwogen te worden. Jammer. |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat een paar taboetjes rond de tafel heel eventjes opzij zijn gezet en er wat over gediscussieerd is dat zoiets voldoende zal zijn. Dat gezegd, er zijn 83% van de kiezers die niet voor de N-VA hebben gestemd he. Die mogen altijd een regering vormen als ze willen ![]() Maar als ze de zetels van de N-VA nodig hebben, dan zullen ze aan een zeker verlangenlijstje moeten voldoen. Te nemen of te laten. |
|
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, BA, wij vragen dit allemaal al sinds de jaren '70. Nooit heeft men naar ons willen luisteren, het werd allemaal weggewuifd en in de plaats stuurde regering na regering het land verder de afgrond in. Wij zijn toen gestopt met lachen. Dat we nu over de hele lijn gelijk aan 't krijgen zijn, heeft ons inderdaad terug aan 't lachen gebracht.
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fantastisch
![]() Want, euh... wie gaat dat aan Vlaamse zijde voorstellen ? Vergeet niet dat als je LDD, VB, N-VA en CD&V schrapt, die samen 62% uitmaken, je nog maar met een miezerige 38% zit aan VL kant, he... Laatst gewijzigd door patrickve : 26 januari 2011 om 21:22. |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog ene die aan dementie leidt...
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, die mens heeft een on-ge-loof-lijk paardengeduld hé.
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ze zitten doet er niet toe, ze zullen er toch uitmoeten.