Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2011, 10:43   #141
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Het wordt weer een stuk extremer bij de PVV. Stapt een vrouw met hoofddoek de bus op, dan zou de politie in actie moeten schieten door de bus tot stoppen te brengen en dan zou de hoofddoekdraagster opgepakt moeten worden.

http://www.youtube.com/watch?v=vxPwF...layer_embedded

Dit doet me denken aan de film Equilibrium ( http://www.imdb.com/title/tt0238380/ ). Griezelig gewoon.
De PVV stelt slechts voor wat de bevolking van deze provincie wil. Ze plegen dus geen censuur of karaktermoord op de mening van het volk.

Dat is een prima instelling en zouden meer partijen moeten doen. Is wel zo eerlijk richting je stemmers en eigenlijk richting iedereen.
Oud 27 februari 2011, 10:50   #142
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevO Bekijk bericht
De PVV stelt slechts voor wat de bevolking van deze provincie wil. Ze plegen dus geen censuur of karaktermoord op de mening van het volk.

Dat is een prima instelling en zouden meer partijen moeten doen. Is wel zo eerlijk richting je stemmers en eigenlijk richting iedereen.

De PVV zegt niet wat het volk wil, de PVV doet het volk denken wat zij willen ze verleggen de problemen door de schuldige van de problemen te verschuiven. Nu slikt het volk dit nog maar de dag zal komen dat men dit niet meer pikt. De mening van het volk is niet om hoofddoeken op bussen te verbieden, wie dat beweert die is niet goed wijs, dat is dikke onzin.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 11:44   #143
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Waarom is iets dat zo overduidelijk is voor het gros van de maatschappij totaal onbegrijpelijk voor een ander deeltje ervan?
Dat vraag ik me ook dikwijls af

Citaat:
Ondertussen weet - zoals U terecht stelt - IEDEREEN al dat het mislukt is
Dat is niet correct.
Een aantal mensen willen een multiculturele samenleving niet en zeggen daarom al eens te rap dat het mislukt is, gewoon omdat ze willen dat het mislukt.

De werkelijkheid is dat we geen keuze hebben.
We leven op deze kleine aardbol nu eenmaal met veel culturen en door de vooruitgang van de wetenschap is de reisafstand heel kort geworden.

Problemen die zich vroeger enkel op dorpsniveau voordoen (een reiziger uit een ander dorp), en daarna enkel binnen landniveau (een gastarbeider uit een ander land) zien we nu op globaal niveau.

We hebben gewoon geen keuze om dit te laten mislukken, anders draait het uit op een wereldoorlog die zijn weerga niet kent en het einde zou kunnen betekenen van de mensheid.
Misschien wat gedramatiseerd, maar toch een reële mogelijkheid.

, maar sommigen blijven zich vastklampen aan die jaren zeventig sprookjes. De meesten worden wel volwassen, maar er blijven blijkbaar altijd nog wat overjaarse hippies in de bomen hangen![/quote]
Oud 27 februari 2011, 11:56   #144
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
De PVV zegt niet wat het volk wil, de PVV doet het volk denken wat zij willen ze verleggen de problemen door de schuldige van de problemen te verschuiven. Nu slikt het volk dit nog maar de dag zal komen dat men dit niet meer pikt. De mening van het volk is niet om hoofddoeken op bussen te verbieden, wie dat beweert die is niet goed wijs, dat is dikke onzin.
Ik vind dat je nogal laatdunkend doet over het intellect van de Nederlandse bevolking. Op zichzelf al een verkeerd standpunt maar komend vanaf een burger uit een land die net het wereldrecord geen regering hebben gehaald, klinkt het wel heel banaal en doet me eigenlijk glimlachen en medelijden voelen.

In heel Europa wil zo'n 65% een stop op de islamisering en dat is een cijfer van een aantal jaar geleden. Ik denk zelf dat het percentage nu nog veel hoger ligt.
Een Europees (bindend) referendum zou een oplossing zijn, maar dat durven de regeringen niet aan omdat ook zij weten dat de mensen de islamisering niet willen.
Oud 27 februari 2011, 12:02   #145
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevO Bekijk bericht
Ik vind dat je nogal laatdunkend doet over het intellect van de Nederlandse bevolking. Op zichzelf al een verkeerd standpunt maar komend vanaf een burger uit een land die net het wereldrecord geen regering hebben gehaald, klinkt het wel heel banaal en doet me eigenlijk glimlachen en medelijden voelen.

In heel Europa wil zo'n 65% een stop op de islamisering en dat is een cijfer van een aantal jaar geleden. Ik denk zelf dat het percentage nu nog veel hoger ligt.
Een Europees (bindend) referendum zou een oplossing zijn, maar dat durven de regeringen niet aan omdat ook zij weten dat de mensen de islamisering niet willen.

Ik doe niet laagdunkend, dat maak jij ervan. Voor de rest zie ik niets in uw schrijven dat mijn argumenten kan weerleggen. Cijfers zijn er genoeg te vinden op het internet. Maar het gekke is dat ik uw cijfertjes nergens zie staan. http://www.google.be/#hl=nl&biw=1579...2d68e682273bbe
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 12:26   #146
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
en iemand die tegen een ideologie die voor apartheid en ongelijkheid staat ingaat evenmin...
Nee, maar iemand die tegen een ideologie is die voor apartheid en ongelijkheid staat en die daarvoor apartheid en ongelijkheid predikt wel.

Die is niet alleen een racist, maar ook een hypocriet.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 27 februari 2011 om 12:27.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 12:28   #147
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat was NIET de vraag.
Toch wel
Citaat:
Is iemand die tegen een ideologie is die voor apartheid en ongelijkheid staat, een rascist?
Oud 27 februari 2011, 12:34   #148
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat staat er niet
Dat staat er wel, Alice.

Citaat:
Moslim-extremisten en rechts-extremisten hebben inderdaad een gelijkaardige ideologie.
Is dit de eerste keer dat je dit (hier) leest?
Citaat:
neeje, ik heb dat zelfs al meerdere malen zelf gepost.
Gezien hij het zelf heeft gepost en zelfs meerdere malen ga ik er vanuit dat hij het er mee eens is.
Ik heb het ook al meerdere keren opgemerkt.

Extreem rechts wil bestrijdt mensen met dezelfde ideologie en met dezelfde methodes.
Hypocrisie ten top.
Oud 27 februari 2011, 12:35   #149
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Inderdaad, het is een mening van de partijraad.
Misschien moeten ze eens een volksraadpleging hierover doen.
Oud 27 februari 2011, 12:35   #150
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat vraag ik me ook dikwijls af

Dat is niet correct.
Een aantal mensen willen een multiculturele samenleving niet en zeggen daarom al eens te rap dat het mislukt is, gewoon omdat ze willen dat het mislukt.

De werkelijkheid is dat we geen keuze hebben.
We leven op deze kleine aardbol nu eenmaal met veel culturen en door de vooruitgang van de wetenschap is de reisafstand heel kort geworden.

Problemen die zich vroeger enkel op dorpsniveau voordoen (een reiziger uit een ander dorp), en daarna enkel binnen landniveau (een gastarbeider uit een ander land) zien we nu op globaal niveau.

We hebben gewoon geen keuze om dit te laten mislukken, anders draait het uit op een wereldoorlog die zijn weerga niet kent en het einde zou kunnen betekenen van de mensheid.
Misschien wat gedramatiseerd, maar toch een reële mogelijkheid.
[/quote]

U verwart een multi-etnische wereld (waar we uiteraard niet meer onderuit kunnen) en een multi-culturele wereld: dit is perfect omkeerbaar en stuurbaar.
Zodra men weet dat men in Engeland links rijdt en zich daar dus aan moet aanpassen, maakt het niet uit of men een geel of bruin velletje heeft. Men moet de culturele gebruiken van de verschillende regio's accepteren en zich ernaar aanpassen. En dan blijkt dat vooral moslims zich totaal niet wensen te schikken naar de cultuur van de landen die ze koloniseren (en daarom heet het ook koloniseren).
Ik zie geen Zoroasters aan de rand van de Thames stapeltjes hout maken om hun doden te cremeren zoals ze gewoon zijn, maar moslims eisen persé een plaatske richting Mekka op het kerkhof en er werd zelfs een aanpassing van de begrafeniswet (geen kist meer nodig) gemaakt om ze weeral eens ter wille te zijn. Dit is nu niet bepaald een dramatisch voorbeeld, maar het feit dat onze kinderen nu al halal eten krijgen opgesolferd waarbij een deel van de winst dient om terroristische groeperingen mee te financieren, dat gaat er bij mij wel over.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 12:40   #151
Alboreto

Standaard

Citaat:
U verwart een multi-etnische wereld (waar we uiteraard niet meer onderuit kunnen) en een multi-culturele wereld: dit is perfect omkeerbaar en stuurbaar.
Citaat:
Een etniciteit is een sociaal-culturele identiteit
Kwestie dat we weten waarover we spreken.
Als ge zegt dat multi-enticiteit onvermijdelijk is, is het multi-culturele daar een deel van.
Ge moogt gerust de twee door elkaar gebruiken, we weten waarover we spreken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Etniciteit

Citaat:
Zodra men weet dat men in Engeland links rijdt en zich daar dus aan moet aanpassen
Dat is dan ook geen deel van de cultuur, maar gewoon een afspraak omwille van de werkbaarheid van het verkeer.

Klederdracht en godsdienst vallen daar niet onder.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 27 februari 2011 om 12:41.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 12:51   #152
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Kwestie dat we weten waarover we spreken.
Als ge zegt dat multi-enticiteit onvermijdelijk is, is het multi-culturele daar een deel van.
Ge moogt gerust de twee door elkaar gebruiken, we weten waarover we spreken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Etniciteit
bon, dan beperk ik me tot huidskleur. goed zo?

Citaat:
Dat is dan ook geen deel van de cultuur, maar gewoon een afspraak omwille van de werkbaarheid van het verkeer.

Klederdracht en godsdienst vallen daar niet onder.
wel dan maken we de afspraak dat de plaatselijk cultuur gevolgd wordt, INCLUSIEF klederdrachten en haartooien. Godsdiensten en andere sprookjes moeten enkel in de privésfeer worden beleden.
Zo moeilijk lijkt me dat toch niet? Het is niet zo dat het bruine velletje moet worden afgebleekt hé, d�*t is onmogelijk. Maar een broek dragen in een werelddeel waar mensen broeken dragen lijkt me niet onmogelijk, ook al wil je thuis constant in een slaapkleed rondlopen.

In een werelddeel waar mensen elkaar begroeten door de hand te schudden, begroet je elkaar door de hand te schuddden. ga je naar Zandbakistan dan raak je mekaar niet aan, wil je naar Japan dan maak je buigingskes. Is dat "onmogelijk"? nee toch?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 27 februari 2011 om 12:53.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 13:13   #153
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat staat er wel, Alice.

Gezien hij het zelf heeft gepost en zelfs meerdere malen ga ik er vanuit dat hij het er mee eens is.

Extreem rechts wil bestrijdt mensen met dezelfde ideologie en met dezelfde methodes.
Hypocrisie ten top.
Nee, de repliek ging over of dit wel/ niet al eerder geschreven werd op dit forum, u kunt het gerust even nakijken!
En extreem links? Wat bestrijden zij? Iedere ideologie die voor apartheid en uitsluiting staat? Of is het een selectieve strijd, dan weer wel en dan weer niet, afhankelijk wat als extreem rechts wordt gezien?

Kan voor u een religie ook extreem rechts zijn of laat u dit liever buiten uw beschouwing?
Want daar kun je toch lastig omheen, in wezen zijn er ook religies die extreem rechtste standpunten verdedigen als "Goddelijk".
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 13:21   #154
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, de repliek ging over of dit wel/ niet al eerder geschreven werd op dit forum, u kunt het gerust even nakijken!
Hij had het nagekeken en de citaten er bij gezet

Citaat:
Dat staat er wel, Alice.

Citaat:
Moslim-extremisten en rechts-extremisten hebben inderdaad een gelijkaardige ideologie.
Citaat:

Hypocrisie ten top.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 13:25   #155
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hij had het nagekeken en de citaten er bij gezet

Citaat:
Dat staat er wel, Alice.

Citaat:
Citaat:

Hypocrisie ten top.
Arti, ik laat me niet verleiden door dit gespam, wanneer je niet inhoudelijk kunt reageren op mijn citaten krijg je geen reactie.
Het onderwerp is de opvatting van links over wat wel of niet te bestrijden is, kun je daarbij blijven?
Bedankt.
Oud 27 februari 2011, 13:31   #156
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het onderwerp is de opvatting van links over wat wel of niet te bestrijden is, kun je daarbij blijven?
Bedankt.
Neen, dat is niet het onderwerp.
Lees de titel + openingspost.
Oud 27 februari 2011, 13:33   #157
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
En extreem links? Wat bestrijden zij? Iedere ideologie die voor apartheid en uitsluiting staat? Of is het een selectieve strijd, dan weer wel en dan weer niet, afhankelijk wat als extreem rechts wordt gezien?

Kan voor u een religie ook extreem rechts zijn of laat u dit liever buiten uw beschouwing?
Want daar kun je toch lastig omheen, in wezen zijn er ook religies die extreem rechtste standpunten verdedigen als "Goddelijk".
Extreem links is bijzonder selectief en hypocriet in haar strijd tegen extreemrechtse standpunten. Van zodra die extreem rechtse standpunten in een religieus sausje gedompeld worden, zwijgt extreem links, zelfs al zorgen die extreem rechtse standpunten voor een veelvoud van maatschappelijke problemen. Dat maakt dat politiek extreem-links en religieus extreem-rechts (de islam) feitelijke bondgenoten zijn.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 13:54   #158
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Extreem links is bijzonder selectief en hypocriet in haar strijd tegen extreemrechtse standpunten. Van zodra die extreem rechtse standpunten in een religieus sausje gedompeld worden, zwijgt extreem links, zelfs al zorgen die extreem rechtse standpunten voor een veelvoud van maatschappelijke problemen. Dat maakt dat politiek extreem-links en religieus extreem-rechts (de islam) feitelijke bondgenoten zijn.
Gelukkig; er zijn nog forummers die de discussie verder ztten met het onderwerp wat aan de orde is, bedankt
Dat bedoel ik ook, links zegt extremisme te bestrijden, tegen apartheid en voor gelijke rechten maar een ideologie die dit als doelstelling heeft wordt niet bekritiseerd maar verdedigt.
Hoe " links " ben je dan?
Oud 27 februari 2011, 14:00   #159
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelukkig; er zijn nog forummers die de discussie verder ztten met het onderwerp wat aan de orde is, bedankt
Dat bedoel ik ook, links zegt extremisme te bestrijden, tegen apartheid en voor gelijke rechten maar een ideologie die dit als doelstelling heeft wordt niet bekritiseerd maar verdedigt.
Dan ben je niet links, dan je niet meer dan een dikke schijnheilige.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 14:09   #160
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Links verdedigt toch niet de ideologie van PVV!

Dit was aan de orde.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=148
Hierop repliceerde je, voor jij je bocht nam tegen links.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be