![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Er zijn geen agenda's voor homofoben steve er zijn homofoben, en uw vriendjes maken daar een karikatuur van. Zo heeft men 2 vliegen in 1 klap, men kan A de homohaat toeschrijven aan enkel de Islam als dader en B de eigen discriminatie op de holebigemeenschap verder uitwerken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is triestig dat je niet verder komt dan "zou men niet beter iets doen aan de homohaat in het algemeen". Verschillende redenen vereisen een verschillende aanpak. Enkel een analyse van die verschillende oorzaken gaat basis kunnen geven aan een aanpak. Alles op een hoopje gooien werkt gewoon niet. Als je in een klasdiscussie over homoseksualiteit bijvoorbeeld bij dat algemene blijft en niet durft ingaan op de diverse redenen, bereik je gewoon niks. Er zijn ook mensen die zich professioneel bezig houden met het thema islam & homoseksualiteit, en dat zijn dus niet per definitie racisten ![]() Blijkbaar is er een onredelijke vrees om binnen een grotere problematiek een deelproblematiek uit te lichten en van naderbij te bekijken. Nochtans is dat een heel logische gang van zaken. Tot het over moslims gaat, dan verdwijnt die logica.
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar ik zie dat je andere visie hebt dan een aantal anderen hier vraag ik me af wat je dan zou doen bij de homohaat van de autochtone bevolking? En hoe je deze zou bestrijden daar de discriminatie tot in politieke en religieuze kringen is doorgedrongen. Dus ja, men dient in het algemeen iets te doen aan de homohaat. Dat er mogelijk mensen voor nodig zijn met een andere culturele achtergrond hoor je mij niet ontkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben onlangs naar een studiedag geweest rond diversiteit (in NL, waar ze de dingen beter bij naam durven noemen) en daar ging oa. een stuk over preventie op school. Boeiende video gezien rond klasgesprekken waarin moslims pas tegenover autochtone jongeren kwamen te staan, en waarin een aantal moslimjongeren helaas uitspraken deden als "alle homo's moeten dood" - de homo in de klas zat er wat sip op te kijken. Doorheen het traject zag je wel enige verbetering en konden de diverse partijen zich iets beter inleven in elkaar. Dat lukt wél alleen maar als je effectief de achtergrond van die jongeren in rekening durft brengen, anders kom je niet verder dan "foei, dat mag niet".
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu pas, is er een meerderheid van de Amerikanen (52%) die zegt dat ze homo-en lesbische relaties beschouwen als "moreel aanvaardbaar." http://www.starttowish.be/?q=node/22 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze topic dient niet enkel over homohaat bij autochtonen te gaan, homohaat is een spijtige zaak die zowel onder de allochtone als de autochtone bevolking voorkomt. Het is ook onder de autochtone bevolking nog een taboe, weet je hoeveel homo's er zijn die op hun werk hun sexuele voorkeur nog steeds geheim houden omwille van pesterijen ect? Ik ken er zelfs die verandert zijn van werk omwille van pesterijen. Waarom ik dit hier blijf aanhalen is omwille van de hypocrisie bij enkele mensen, dat er door het Islam geloof net zoals elk ander geloof een grotere fobie ten opzichte van homo's is hoor je mij niet ontkennen. Maar stel dat ik een draad zou starten over homohaat bij de RKK en nog iemand over homohaat bij de joden ect. Hoeveel draden hebben we nodig om homohaat te omschrijven, ik dacht dat 1 draad genoeg zou zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() De titel is nochtans "Homo's en Moslims". Open dan een algemene draad over homohaat als je daar zo'n behoefte aan hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door comandante : 28 februari 2011 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
prima vraag, maar zoals te verwachten fietsen de islamknuffelars er met een grote boog omheen .... Waarom eigenlijk? Is't een genante vraag? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Toch wel het is dan ook in mijn ogen nog steeds een kwestie die moet aangekaart worden op een open en eerlijke wijze.
Laatst gewijzigd door comandante : 28 februari 2011 om 09:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hebben ze nou hun homo zijn geheim gehouden en zijn ze toch gepest zodat ze van werk hebben moeten veranderen??? Hadden ze beter gewoon kunnen vertellen dat ze homo zijn. Wellicht hadden ze dan kunnen blijven omdat het pesten gestopt was.
![]() |
![]() |
#157 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb daar nog een mooi artikel over gevonden Steve, daar je over dit onderwerp vragen stelt zal ik het aanhalen. Dank u dat je eens verder wil kijken dan louter de moslimhaat. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |