Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2011, 00:27   #141
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevO Bekijk bericht
Je praat erover heen.
Hoe kan rechts misbruik maken van de anti-homo agenda van de islam als de islam deze niet heeft?
Er zijn geen agenda's voor homofoben steve er zijn homofoben, en uw vriendjes maken daar een karikatuur van. Zo heeft men 2 vliegen in 1 klap, men kan A de homohaat toeschrijven aan enkel de Islam als dader en B de eigen discriminatie op de holebigemeenschap verder uitwerken.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 00:34   #142
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Is het nu al homohaat binnen de allochtone gemeenschap , zou men niet beter iets doen aan de homohaat in het algemeen?
Niet alle homohaat bij mensen met een islamitische achtergrond is ook effectief islamitisch geïnspireerd (soms wel gerecupereerd), vandaar mijn gebruik van het woord allochtoon.
Het is triestig dat je niet verder komt dan "zou men niet beter iets doen aan de homohaat in het algemeen". Verschillende redenen vereisen een verschillende aanpak. Enkel een analyse van die verschillende oorzaken gaat basis kunnen geven aan een aanpak. Alles op een hoopje gooien werkt gewoon niet.
Als je in een klasdiscussie over homoseksualiteit bijvoorbeeld bij dat algemene blijft en niet durft ingaan op de diverse redenen, bereik je gewoon niks.

Er zijn ook mensen die zich professioneel bezig houden met het thema islam & homoseksualiteit, en dat zijn dus niet per definitie racisten

Blijkbaar is er een onredelijke vrees om binnen een grotere problematiek een deelproblematiek uit te lichten en van naderbij te bekijken. Nochtans is dat een heel logische gang van zaken. Tot het over moslims gaat, dan verdwijnt die logica.
Oud 28 februari 2011, 00:42   #143
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Niet alle homohaat bij mensen met een islamitische achtergrond is ook effectief islamitisch geïnspireerd (soms wel gerecupereerd), vandaar mijn gebruik van het woord allochtoon.
Het is triestig dat je niet verder komt dan "zou men niet beter iets doen aan de homohaat in het algemeen". Verschillende redenen vereisen een verschillende aanpak. Enkel een analyse van die verschillende oorzaken gaat basis kunnen geven aan een aanpak. Alles op een hoopje gooien werkt gewoon niet.
Als je in een klasdiscussie over homoseksualiteit bijvoorbeeld bij dat algemene blijft en niet durft ingaan op de diverse redenen, bereik je gewoon niks.

Er zijn ook mensen die zich professioneel bezig houden met het thema islam & homoseksualiteit, en dat zijn dus niet per definitie racisten

Blijkbaar is er een onredelijke vrees om binnen een grotere problematiek een deelproblematiek uit te lichten en van naderbij te bekijken. Nochtans is dat een heel logische gang van zaken. Tot het over moslims gaat, dan verdwijnt die logica.

Daar ik zie dat je andere visie hebt dan een aantal anderen hier vraag ik me af wat je dan zou doen bij de homohaat van de autochtone bevolking? En hoe je deze zou bestrijden daar de discriminatie tot in politieke en religieuze kringen is doorgedrongen.

Dus ja, men dient in het algemeen iets te doen aan de homohaat. Dat er mogelijk mensen voor nodig zijn met een andere culturele achtergrond hoor je mij niet ontkennen.
Oud 28 februari 2011, 00:45   #144
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn geen agenda's voor homofoben steve er zijn homofoben, en uw vriendjes maken daar een karikatuur van. Zo heeft men 2 vliegen in 1 klap, men kan A de homohaat toeschrijven aan enkel de Islam als dader en B de eigen discriminatie op de holebigemeenschap verder uitwerken.
Ik heb nergens beweert dat homofobie enkel bij de islam voorkomt. Ik beweer wel dat de islam homofobie vergroot, versterkt en in stand houd. Ze prediken het zelfs! Amsterdam wordt door de homoscene als onveilig beoordeeld en dat komt niet door russische skinheads maar toch echt door de moslims.
Oud 28 februari 2011, 00:53   #145
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ik zie dat je andere visie hebt dan een aantal anderen hier vraag ik me af wat je dan zou doen bij de homohaat van de autochtone bevolking? En hoe je deze zou bestrijden daar de discriminatie tot in politieke en religieuze kringen is doorgedrongen.

Dus ja, men dient in het algemeen iets te doen aan de homohaat. Dat er mogelijk mensen voor nodig zijn met een andere culturele achtergrond hoor je mij niet ontkennen.
Waarom wil je nu per sé dat dit topic enkel over homohaat bij autochtonen gaat? Open een topic over homohaat bij autochtonen. Dit hier gaat over islam en homoseksualiteit.

Ik ben onlangs naar een studiedag geweest rond diversiteit (in NL, waar ze de dingen beter bij naam durven noemen) en daar ging oa. een stuk over preventie op school. Boeiende video gezien rond klasgesprekken waarin moslims pas tegenover autochtone jongeren kwamen te staan, en waarin een aantal moslimjongeren helaas uitspraken deden als "alle homo's moeten dood" - de homo in de klas zat er wat sip op te kijken. Doorheen het traject zag je wel enige verbetering en konden de diverse partijen zich iets beter inleven in elkaar. Dat lukt wél alleen maar als je effectief de achtergrond van die jongeren in rekening durft brengen, anders kom je niet verder dan "foei, dat mag niet".
Oud 28 februari 2011, 00:57   #146
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Ik probeer positief te blijven denken, maar de Koppen-reportage over geweld tegen holebi's in Brussel heeft bij mij iets gebroken.
Multikulturele verrijking.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 05:48   #147
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Daar ben ik nog te jong voor. Maar ik speel de laatste tijd wel meer en meer met dat idee. Heb al een mapje aangemaakt met een aantal potentiële emigratielanden met steeds meer holebivriendelijk klimaat (i.c. Argentinië, Brazilië, Israël, Japan en de VS) met informatie over burgerschapsprocedures.

Ik probeer positief te blijven denken, maar de Koppen-reportage over geweld tegen holebi's in Brussel heeft bij mij iets gebroken.
Ik weet niet of de VS zo'n goed idee is.
Nu pas, is er een meerderheid van de Amerikanen (52%) die zegt dat ze homo-en lesbische relaties beschouwen als "moreel aanvaardbaar."
http://www.starttowish.be/?q=node/22
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 09:06   #148
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Waarom wil je nu per sé dat dit topic enkel over homohaat bij autochtonen gaat? Open een topic over homohaat bij autochtonen. Dit hier gaat over islam en homoseksualiteit.

Ik ben onlangs naar een studiedag geweest rond diversiteit (in NL, waar ze de dingen beter bij naam durven noemen) en daar ging oa. een stuk over preventie op school. Boeiende video gezien rond klasgesprekken waarin moslims pas tegenover autochtone jongeren kwamen te staan, en waarin een aantal moslimjongeren helaas uitspraken deden als "alle homo's moeten dood" - de homo in de klas zat er wat sip op te kijken. Doorheen het traject zag je wel enige verbetering en konden de diverse partijen zich iets beter inleven in elkaar. Dat lukt wél alleen maar als je effectief de achtergrond van die jongeren in rekening durft brengen, anders kom je niet verder dan "foei, dat mag niet".

Deze topic dient niet enkel over homohaat bij autochtonen te gaan, homohaat is een spijtige zaak die zowel onder de allochtone als de autochtone bevolking voorkomt. Het is ook onder de autochtone bevolking nog een taboe, weet je hoeveel homo's er zijn die op hun werk hun sexuele voorkeur nog steeds geheim houden omwille van pesterijen ect? Ik ken er zelfs die verandert zijn van werk omwille van pesterijen.

Waarom ik dit hier blijf aanhalen is omwille van de hypocrisie bij enkele mensen, dat er door het Islam geloof net zoals elk ander geloof een grotere fobie ten opzichte van homo's is hoor je mij niet ontkennen. Maar stel dat ik een draad zou starten over homohaat bij de RKK en nog iemand over homohaat bij de joden ect. Hoeveel draden hebben we nodig om homohaat te omschrijven, ik dacht dat 1 draad genoeg zou zijn?
Oud 28 februari 2011, 09:08   #149
COCHINILLO
Banneling

Standaard

De titel is nochtans "Homo's en Moslims". Open dan een algemene draad over homohaat als je daar zo'n behoefte aan hebt.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 09:10   #150
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
De titel is nochtans "Homo's en Moslims". Open dan een algemene draad over homohaat als je daar zo'n behoefte aan hebt.

Je begrijpt het echt niet, blijkbaar. Of je wil het niet begrijpen.
Oud 28 februari 2011, 09:15   #151
comandante
Banneling

Standaard Het verhaal van een Iraanse homo in België

Citaat:
Op 13-jarige leeftijd maken de ouders van Ali een reis naar Jahrom. Zijn moeder is lerares en erg islamitisch gelovig, haar geloof stelt ze boven haar gezin. Zijn vader is de zoon van een Imam en kreeg de heilige naam Sayed mee. Zijn vijf jaar oudere zus studeert in een andere stad en gaat niet mee op reis. Zijn broer zou pas later geboren worden. Ali logeert daarom bij zijn grootmoeder, waar ook zijn oom is ingetrokken. Op de eerste en tweede avond van zijn verblijf wordt hij gedrogeerd door zijn oom en wordt hij verkracht. ‘s Morgens maakt de man zijn neefje wijs dat er een worm in zijn lichaam zit die met sperma gevoed moet worden. Ongeveer een jaar lang zal Ali misbruikt worden door zijn oom.

Grote liefde

Toen Ali vijftien was, werd hij verliefd op een jongen van zeventien uit zijn klas. Zo begonnen een geheime relatie want homoseksualiteit is in Iran bij wet verboden en overtreders worden geëxecuteerd.

• Artikel 109 van de Iraanse wet bepaalt: “Zowel de persoon die de homoseksuele actie onderneemt als de persoon die zich eraan onderwerpt, zullen bestraft worden”.
• Artikel 110: “Homofilie wordt bestraft met executie indien het gaat om penetratie; het soort doodvonnis wordt bepaald door de religieuze rechter.” Volgens de wet heeft er geen ter dood veroordeling plaats als het om minderjarigen gaat, maar in de praktijk werd die straf al meermaals uitgevoerd, zoals bij Mahmoud Asgari (16) en Ayaz Marhoni (18), het homotienerduo dat vorig jaar werden opgehangen.
• Volgens artikel 121 bestraft men ook seks zonder penetratie met 100 stokslagen. Wie met een andere man (geen familie) naakt onder één deken slaapt, riskeert 99 zweepslagen en voor een kus krijgt de initiatiefnemer 60 zweepslagen.
• Artikel 140 zegt: “Ghazf is het ten laste leggen van vreemdgaan en homofilie aan een andere persoon. Ghazf wordt bestraft, zowel voor man als vrouw, met 80 stokslagen. Indien iemand aan een andere persoon, iets anders dan vreemdgaan en homofilie, zoals twee elkander benaderende vrouwen en soortgelijke handelingen, ten laste legt, zal hij/zij veroordeeld worden tot 74 zweepslagen. In het geval dat een persoon anderen aan ghazf onderwerpt en na elke keer bestraft wordt, zal hij/zij de vierde keer ter dood veroordeeld worden.” Zo schrijnend stelt de huidige Iraanse wettekst.

Ali had geluk. De vader van zijn klasgenoot was trucker en daardoor niet vaak thuis. Ze hadden het huis voor hen alleen, wat hen niet weerhield om waakzaam te zijn. Zowel Ali als zijn klasgenoot moesten in legerdienst, maar zijn grote liefde verbleef in een ander kamp en Ali had daarom regelmatig seksuele betrekkingen met een collega van zijn unit. Na het leger ging Ali rechten studeren aan de universiteit, terwijl zijn lief een kruidenierswinkel begon. Ali moest slechts drie dagen per week naar de les en had tijd over om mee te helpen in de zaak.

In een kartonnen doos op weg naar het Beloofde Land

Op 28 november 2002 trekken Ali en zijn vriend zich terug in het tweede huis van Ali’s vader. Een ander bevriend homokoppel gebruikte er toen al een kamer. Ze hadden gedronken en één van de vrienden vroeg of iemand sigaretten kon halen. Toen Ali zich had klaargemaakt om naar de winkel te gaan, werd er aangebeld. In het spionnetje kon hij drie mannen in burger voor de deur zien staan, maar door het raam zag hij dat het huis omsingeld was door Bassidj-agenten. Dat zijn leden van een fanatieke islamitische militie, die opereert als religieuze rechter en de regering informatie verschaft over onzedige praktijken. Ali vluchtte via het dak en kwam in een andere straat terecht. Hij kon ontsnappen, maar zijn vrienden in het huis werden opgepakt en gevangen genomen.

Ali dook twee dagen onder bij zijn kameraad Mohammed en ging daarna naar Salmaz, een plaatsje aan de grens met Turkije. Een smokkelaar beval hem Scandinavië aan als toevluchtsoord en hij mat zichzelf een schuilnaam aan. Acht dagen lang zat hij in een gesloten vrachtwagencontainer richting België. Eenmaal aangekomen, ging hij ervan uit dat hij in Scandinavië was aanbeland. Omdat hij niet wist of België asielzoekers uit Iran uitwijst, gaf hij zijn valse naam op om dan op 31 december 2002 asiel aan te vragen in België. Hij belde meteen naar Mohammed, maar de lijn was afgesloten. Zijn oom, die hem misbruikt had, was de enige die hij kon vertrouwen om meer te weten te komen over wat er met zijn geliefde gebeurd was. Maar zijn oom heeft nooit willen zeggen wat er met zijn vriend gebeurd was en vroeg meteen ook om hem niet meer te bellen. Pas later zegt Ali dat hij in België verblijft.

Na een poosje in het asielcentrum te hebben verbleven, kreeg Ali een privé-woning toegewezen in Gent. Daar heeft hij zes maanden moeten wachten op het antwoord van zijn asielaanvraag. Sommige uitnodigingen voor verplichte interviews kreeg Ali niet op tijd en één keer kreeg hij zelfs een document onder de neus geschoven waarop stond dat hij getrouwd was, wat niet natuurlijk correct was. De jongeman werd ons land uitgewezen.

Ali overwoog om naar Noorwegen te trekken omdat daar een Iraanse homogroep actief is die Iraniërs helpt te overleven. In het nauw gedreven, trok hij eerst naar Frankrijk. Hij sliep er veertien dagen op straat in een kartonnen doos. Via Zweden belandde Ali uiteindelijk in Noorwegen, waar hij bij de politie naar het asielcentrum informeerde. Daar mocht hij blijven tot er antwoord kwam van de Belgische overheid in verband met zijn nieuwe asielaanvraag. In het centrum werd constant gevochten en het leven was er vreselijk.

De dienst Vreemdelingenzaken in Brussel accepteerde Ali’s aanvraag en bij zijn terugkeer vroeg de Iraniër opnieuw asiel aan. Omdat hij homo is, wilde hij liever geen woning delen met andere islamieten, maar die vraag werd verworpen omdat men met plaatsgebrek kampte.

Homo’s hangen in Iran

In juni 2004 hebben de Bassidj, een tak van de Perzische Revolutionaire Garde, een 22-jarige jongen opgepakt. Amir chatte op een internetchatbox die door de Bassidj gevolgd werd. Hij werd gemarteld en kreeg 175 zweepslagen. In juli van 2005 is hij uiteindelijk naar Turkije gevlucht en daar maakte hij zijn verhaal wereldkundig.

Amir was niet de enige die gemarteld werd; in 2004 kregen heel wat homojongens in Iran de doodstraf. Enkele onder hen zijn Milad Bakhtiari (17), Hussein Haghi, (16), Hussein Taranj (17), Farshad Saeedi (17) en Saeed Khorrami (16).

• Op 15 maart 2005 schreef de dagkrant Etemaad dat het gerecht in de Iraanse hoofdstad Teheran twee mannen had laten afmaken nadat een video van hun homoseksuele betrekkingen werd gevonden. Volgens de krant legde de ene partner de beelden vast voor het geval dat de andere partner hem financieel niet zou onderhouden. In navolging van zijn biecht werd zijn partner overgeleverd aan de autoriteiten, waarna ze allebei werden veroordeeld tot de doodstraf.
• De Iraanse autoriteiten hingen op 19 juli 2005 twee jongeren op in Mashad (foto). Mahmoud Asgari was pas 16 of 17 jaar oud. Zijn vriend Ayaz Marhoni was op dat ogenblik 18 jaar. Ze kregen 228 zweepslagen en werden terechtgesteld voor de verkrachting van een 13-jarige jongen. De foto’s van de executies reisden de wereld rond. De internationale gemeenschap reageerde met afschuw. Later zou blijken dat de twee jongens helemaal niemand verkracht hadden.
• Op 16 augustus dit jaar werd een Iraanse homo in Arak opgehangen, naast vier andere mannen tussen de 17 en 24 jaar.
• Op 28 augustus 2005 werden Farbod Mostaar en Ahmad Chooka, allebei 27 jaar, aan de galg gehangen.
Op 13 november 2005 schreef de Kayhan Daily dat twee mannen van respectievelijk 24 en 25 jaar in Shahid opgehangen werden, op basis van hun seksuele activiteit.
• Kort nadien zijn ook Youness, Hossein en Ruhollah in de stad Kermanshah openbaar opgehangen.

Bovenstaande mensen zijn slechts enkele van de gevallen die publiek bekend gemaakt zijn. In ongeveer 80 landen is homoseksualiteit vandaag nog steeds verboden; in twaalf daarvan wordt homoseks bestraft met de doodstraf. Iran, Mauritanië, Nigeria, Pakistan, Sudan, Jemen, Afghanistan, Verenigde Arabische Emiraten en Saoedi-Arabië zijn er enkele van.

Geloof en hoop

Ali deelt in Brugge een woning met negen andere Iraniërs. Hij is Nederlands beginnen studeren. Enkel de maatschappelijk werkster die langskomt, is op de hoogte van Ali’s seksuele voorkeur. Zijn huisgenoten zijn namelijk islamitisch en keuren homoseksualiteit niet goed. Dat toegeven zou de situatie enkel erger maken. Ali heeft een afkeer gekregen van de Islam, die geen homoseksualiteit accepteert als natuurlijke variant op heteroseksualiteit. In Iran wordt niet gesproken over homo’s, de overheid censureert en veroordeelt homoseksualiteit.

Homan, een homogroep in ballingschap, zegt dat er sinds de islamitische revolutie van 1979 reeds 4.000 homo’s zijn terechtgesteld. De nieuwe Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft een heksenjacht op homo’s geopend. Hij is nog geloviger dan zijn voorganger en heeft onder meer ook het afspelen van muziek in de buitenlucht verboden. De Nederlandse en Zweedse regeringen hebben sinds de ophanging van de twee tieners in de zomer van 2005 besloten om Iraanse homo’s niet meer te deporteren. België vroeg alleen maar om duiding aan de Iraanse zaakgelastigde in Brussel.

Ali wil in geen geval terug naar Iran. Hij is iets beter af in België, al weet hij niet wat voor nieuws de postbode morgen in petto heeft. Ali is ongerust en leeft in onzekerheid of hij al dan niet mag blijven. Het is bang afwachten op de eindbeslissing over het definitieve verblijf van Ali in ons land. Wie wil zijn plaats innemen? Heeft God mij gewenst? Waarom ben ik geboren? Wat doe ik fout? Wat staat er mij te wachten? Dat zijn enkele vragen die hij zichzelf herhaaldelijk stelt tijdens het vier uur durende interview van Ali met Olivier van Jong en Hib, de Brugse holebi-jongerenvereniging.

Geraadpleegde bronnen

• Islamitische strafwet, vertaling door een geregistreerde tolk van de rechtbank van eerste aanleg in Gent
• Iran: Two more executions for Homosexual Conduct, Human Rights Watch
• Iran ‘must stop youth executions’ door Steven Eke, BBC News

bron http://www.gaybelgium.be/content/EEu...ofgLUKAy.shtml

Laatst gewijzigd door comandante : 28 februari 2011 om 09:16.
Oud 28 februari 2011, 09:15   #152
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Je begrijpt het echt niet, blijkbaar. Of je wil het niet begrijpen.
Jij ziet de titel niet staan of zo?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 09:16   #153
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Prima vraag, eigenlijk zou ik daar ook 'n antwoord op willen zien, graag zelfs...

prima vraag, maar zoals te verwachten fietsen de islamknuffelars er met een grote boog omheen ....

Waarom eigenlijk? Is't een genante vraag?

Citaat:
Is een homofobe moslim een fundamentalist of een gematigde?
Tinneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 09:23   #154
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Jij ziet de titel niet staan of zo?
Toch wel het is dan ook in mijn ogen nog steeds een kwestie die moet aangekaart worden op een open en eerlijke wijze.

Laatst gewijzigd door comandante : 28 februari 2011 om 09:24.
Oud 28 februari 2011, 09:36   #155
comandante
Banneling

Standaard Nederland weigert Iraanse homoseksuele asielzoekers

Citaat:
De Nederlands regering besliste na de moord op twee homotieners in Iran om geen Iraniërs meer terug te sturen. Dat beleid is nu afgelopen, en onze noorderburen zullen geen homo Iraniërs meer verwelkomen.
Dat verklaarde Integratieminister Rita Verdonk (foto) in de Tweede Kamer, zo bericht de Nederlandse Gay Krant. “Ik heb besloten om het besluit- en vertrekmoratorium voor Iraanse homoseksuele asielzoekers te beëindigen. Er is geen sprake meer van een korte periode van onzekerheid en ook geen aanleiding meer om het vertrek op te schorten van uitgeprocedeerde homoseksuele asielzoekers uit Iran, van wie is vastgesteld dat zij niet in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning”, luidt de brief aan het lagerhuis.

http://www.gaybelgium.be/content/EEu...OsfEaczb.shtml
Oud 28 februari 2011, 10:04   #156
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze topic dient niet enkel over homohaat bij autochtonen te gaan, homohaat is een spijtige zaak die zowel onder de allochtone als de autochtone bevolking voorkomt. Het is ook onder de autochtone bevolking nog een taboe, weet je hoeveel homo's er zijn die op hun werk hun sexuele voorkeur nog steeds geheim houden omwille van pesterijen ect? Ik ken er zelfs die verandert zijn van werk omwille van pesterijen.

Waarom ik dit hier blijf aanhalen is omwille van de hypocrisie bij enkele mensen, dat er door het Islam geloof net zoals elk ander geloof een grotere fobie ten opzichte van homo's is hoor je mij niet ontkennen. Maar stel dat ik een draad zou starten over homohaat bij de RKK en nog iemand over homohaat bij de joden ect. Hoeveel draden hebben we nodig om homohaat te omschrijven, ik dacht dat 1 draad genoeg zou zijn?
Dat is ook niet. Het gaat juist om de homohaat bij de moslims.
Hebben ze nou hun homo zijn geheim gehouden en zijn ze toch gepest zodat ze van werk hebben moeten veranderen??? Hadden ze beter gewoon kunnen vertellen dat ze homo zijn. Wellicht hadden ze dan kunnen blijven omdat het pesten gestopt was.
Oud 28 februari 2011, 10:18   #157
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevO Bekijk bericht
Dat is ook niet. Het gaat juist om de homohaat bij de moslims.
Hebben ze nou hun homo zijn geheim gehouden en zijn ze toch gepest zodat ze van werk hebben moeten veranderen??? Hadden ze beter gewoon kunnen vertellen dat ze homo zijn. Wellicht hadden ze dan kunnen blijven omdat het pesten gestopt was.

Ik heb daar nog een mooi artikel over gevonden Steve, daar je over dit onderwerp vragen stelt zal ik het aanhalen. Dank u dat je eens verder wil kijken dan louter de moslimhaat.

Citaat:
Uit een Nederlands onderzoek van de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) blijkt dat de problemen die homo's op de werkvloer ondervinden vooral te maken hebben met grapjes of opmerkingen die verwijzen naar hun geaardheid. Vaak gaat het niet om echte discriminatie, maar de holebiwerknemers ervaren de grapjes wel geregeld als kwetsend, zelfs al zijn ze zo niet bedoeld.
Homo’s meer geplaagd dan lesbo’s

Verder bleek dat de mannen meer opmerkingen of grapjes naar het hoofd geslingerd krijgen. Dat wordt door heel wat holebi's nog als kwetsend ervaren. Opmerkelijk is dat in organisaties waar veel vrouwen werken, er minder problemen bestaan. Daar is vaak wel bekend wie homo of lesbisch is.

‘Lesbo is een van de jongens’

Volgens de studie zijn er opvallend veel verschillen per sector. Zo zou het in sectoren waar veel vrouwen werken vaker bekend zijn wie homoseksueel is, en komt daar ook minder vaak storend gedrag voor. Vooral arbeiders en bedienden in ziekenhuizen lijken positief over de bedrijfscultuur. In sectoren waar meer mannen werken, is het voor homo's dan weer vaak onprettig werken. Wijken de mannen ook maar een klein beetje af van de sociaal verwachte sekserol op de mannenwerkvloer, krijgen ze opmerkingen. 'Stoere' lesbische werkneemsters hebben hier meer kans op een prettige werkomgeving: zij worden vaak beschouwd als 'een van de jongens'.

De bejegening van homo's lijkt bij heel wat bedrijfsleiders niet aan de orde, terwijl er wel degelijk problemen zijn. Vooral in organisaties waar homo's weinig zichtbaar zijn.

http://www.gaybelgium.be/content/Eku...eMUTLVod.shtml

Citaat:
Twaalf procent van de homo’s ervaart homohaat op het werk. In Vlaanderen zegt 7,6% zelfs fysiek en seksueel geweld te hebben ondervonden. Dat blijkt uit een studie van professor John Vincke (Universiteit Gent) in opdracht van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...werkvloer.aspx
Oud 28 februari 2011, 10:32   #158
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Nederlands regering besliste na de moord op twee homotieners in Iran om geen Iraniërs meer terug te sturen.
Dus elke Iraniër werd beschouwd als homo ?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 10:39   #159
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Dus elke Iraniër werd beschouwd als homo ?

Dat is een oneerlijke vraag met als bedoeling heel het verhaal te verdraaien en naar uw hand te zetten.
Oud 28 februari 2011, 10:50   #160
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een oneerlijke vraag met als bedoeling heel het verhaal te verdraaien en naar uw hand te zetten.
Ik verdraai toch niets, mag een mens nu al niets meer vragen uit een artikel ?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be