![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door SDG : 5 maart 2011 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geen lid van het BUB. @jakko & Louis 1949 Ik denk niet dat Degrelle en Rex zichzelf Belgicisten noemden. Ik kan verkeerd zijn natuurlijk. Milquet en Onckelinkx heb ik ook nog niet de term Belgicisme horen gebruiken voor hunzelf. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 maart 2011 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bruno Dewever: "Over het algemeen voert de Belgische justitie een breed toegepast clementiebeleid. Oswald van Ooteghem zit één jaar in de cel. Vlamingen worden niet zwaarder gestraft dan Franstaligen. Er zijn in Vlaanderen verhoudingsgewijze wel meer politieke collaborateurs en mensen die hun burgerrechten verliezen zonder zelfs strafrechterlijk veroordeeld te zijn. Dat komt omdat het Vlaams-nationalisme de collaboratie in Vlaanderen een bredere en politieke inbedding geeft. Collaborateurs worden dan ook weer vrij snel op genomen in de Vlaamse beweging na de oorlog, een herinneringsmilieu waar de mythe gedijt dat de collaboratie in Vlaanderen verkeerde allianties sloot in het belang van het Vlaamse volk". ('Gekleurd Verleden. Familie in Oorlog'. Bruno Dewever, Martine van Asch & Rudi van Doorslaer, Lannoo 2010, blz 127.) Een mythe inderdaad. Nu hoort men het eens van een ander. En zeker van een onverdachte bron! Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2011 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook met het dubben in het Duits heb ik geen problemen. Dat zijn gewoon meesters op dat vlak, maar of kinderen er wat aan hebben, is de vraag. Om speculatie de kop in te drukken: dit heeft niets met collaboratie te maken maar het gebrek aan aanbod in de beginjaren van de BRT, waardoor er veel naar de Duitse tv gekoekt werd. Zouden die Engelse toeristen daar ook mee kunnen lachen? Duitse schlagers behoorden daar ook (en nog) tot het aanbod. Uiteraard valt de grootste taal binnen de EU niet te vergelijken met het Nederlands, maar om het te begrijpen heb ik helemaal geen school nodig gehad, met dank aan de BRT. ps: mijn nonkel is moeten vluchten voor de Duiters en mijn grootvader was al dood tijdens de bezetting. Mijn grootmoeder was een vrouwtje dat er alleen voorstond tijdens de bezetting, met 9 kinderen en had niets vandoen met de moffen. Laatst gewijzigd door Jakko : 5 maart 2011 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#147 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 5 maart 2011 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ja, dat is HEEL raar. In de steden in Vlaanderen kom je die mentaliteit bovendien al heel wat minder tegen (ik distilleer immers wat ik lees op fora van sommigen). En sommigen klagen inderdaad steen en been dat tekenfilmreeksen als het Disney Festival, Totaly Spies, Pokémon e.d. door Hollandse stemacteurs ingesproken zijn en uitgezonden worden op Ketnet en VT4. Nou en ? Beestenbos is Boos is dan weer door Vlaamse ingesproken, bovendien worden Vlaamse kinderprogramma's zelfs vandaag de dag nog steeds massaal opgekocht door de Nederlandse televisiezenders, maar ja, daar zeuren de dorpelingen zelfs niet wat dat betreft wegens geen minderwaardigheidscomplex. Van bekrompen boerenlummels komt het, inclusief jouw reactie trouwens.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 maart 2011 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
#153 |
Minister-President
|
![]() Maar een bagatelle in vergelijking met wat system zich hier mag veroorloven, de Belgicist met een zuiver verleden. Even de balk verwijderen, jogo.
Laatst gewijzigd door Jakko : 5 maart 2011 om 14:08. |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 5 maart 2011 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Naar't schijnt bestond dat vroeger inderdaad, van die dorpsschooltjes met een papzakkerige sigarettenrokende leraar die dialectsprekend Nederlands gaf en het Vlaams noemde.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 maart 2011 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
#157 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door SDG : 5 maart 2011 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
#158 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik lees: Vlaamsnationalisten komen altijd zagen en janken over de harde 'repressie' na de oorlog (maar kom Vlaamsnationalisten kunnen gekwetst zijn door de woorden 'zagen en janken' dat is juist) |
|
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 5 maart 2011 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Treffend voorbeeld van de oude BRTN: http://www.youtube.com/watch?v=_OQ1OUKtVzI
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 maart 2011 om 15:33. |
|
![]() |