![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben jij echt een vreemdeling? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Vreemdeling
|
![]() Er moet nog een lange weg afgelegd worden voor Turkije klaar is om lid te worden van de EU, omwille van de povere rechten van de minderheden (= o.a. de Koerden), de rol van het leger, het echte secularisme, ... Maar je kan niet ontkennen dat er de laatste jaren enorme stappen gezet zijn. Dit gegeven in combinatie met de in het verleden gedane beloftes lijkt mij voldoende om Turkije (op termijn) op te nemen in de E.U.
Ook omwille van strategisch, defensieve redenen lijkt deze beslissing mij opportuun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ook omwille van strategisch, defensieve redenen lijkt deze beslissing mij opportuun. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kort en duidelijk: NOOIT ofte JAMAIS!!! Islam uit Europa! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() de eu is niet klaar voor nieuwe toetredingen, dat is toch wel duidelijk denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik vind dat turkije het lidmaatschap onthouden omdat het gewoon een islamitisch land is ook een goede reden. De islamisering van Europa zonder al die extra turkse immigranten is wat mij betreft al een probleem genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
vergelijk dta met een jonge sporter die zichaandient bij een lokale voetbalclub, zeg vierde provinciale; hij krijgt een kontraktaanbod (met proefbeding), maar gaat dara niet op in; hij gaat liever wat vechten op de straat (cfr. de verregaande militaire brutaliteiten van turkije tegen ethnische minderheden en tegen méérdere christelijke buurlanden in de laatste 40 jaar); ondertussen promoveert die club naar derde klasse, tweede klasse en eerste klasse; er wordt stevig geinvesteerd om spelers op dat niveau aan te trekken, en dan plots komt die kandidaat van zoveel jaar terug, zonder enige relevane recente verdienste plots opeisen om in de A-ploeg te mogen spelen. ook Turkije heeft nog lang niet bewezen in staat te zijn, noch echt te willen spelen volgens de regels vande huidige Eu-club: ethnische én religieuze minderheden net zo erg als vrouwen worden er nog steeds gediscrimineerd. Het is héél triestig én bedenkelijk dat u met zo'n prutredenering probeert het debat hierover de mond te snoeren: er zou volgens uw redenering imemrs géén debat, noch een democratische stemming meer nodig zijn! Alles zou reeds beslits en toegekend zijn. bah! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo,
Ik ben op zoek naar het officiële Belgische standpunt wat betreft de toetreding van Turkije bij de EU... Weet er iemand waar ik dat standpunt kan vinden? Alvast bedankt. Vriendelijke groet, Tubby. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 1 november 2006 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Vreemdeling
|
![]() Turkije hoort niet bij Europa, gezien geschiedenis, cultuur en geografie. Waarom daar nog meer woorden aan vuil maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Staatssecretaris
|
![]() Turkije mag nooit lid worden van Europa omdat het zelfs niet voldoet aan basisvoorwaarde 1: gelegen zijn in Europa (slechts 3% ligt in europa)
einde discussie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Staatssecretaris
|
![]() Turkse vrienden hebben me verteld dat de datum die voorzien is voor toetreding zodanig bepaald is dat tegen dan verwacht wordt dat Turkije het land is met de grootste bevolking in de Europese Unie, zodat ze de grootste fractie zijn in het parlement
![]() Géén grap vind ik evenwel de ophef die ze maken rond een bepaald jaartal (ben het nu vergeten maar het is niet zo veraf) waar ze verwachten dat in Duitsland er méér Turken (of mensen van Turkse origine) dan 'echte' Duitsers zijn. Kon ik even toch niet mee lachen. Blijkbaar wordt dat gegeven gezien als een te realiseren doelstelling. En veel shockerender vond ik het feit dat ze blijkbaar allemaal dat jaar schenen te kennen. Ik heb het hier over hoog opgeleide mensen. Tja ik denk dat politici in hun gesprekken met Turkije de typische fout maken als je negocieert in die regio: 'waarheid' heeft er echt wel een andere betekenis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat gedeelte dat in Europa ligt is wel heeeeeeeel klein, de moeite nie waard. Over de rest nog maar te zwijgen. |
|
![]() |
![]() |