Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Uiteindelijk komt er ...
Een regering met N-VA/PS 0 0%
Een klassieke tripartite zonder staatshervorming 11 21,15%
Een klassieke tripartite met (beperkte) staatshervorming 12 23,08%
Een sociaal-ec. noodregering, beperkt in de tijd 0 0%
Verkiezingen of "iets anders", nl. 29 55,77%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 10 maart 2011, 11:12   #141
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke partij is dan wel de grootste in BHV ?
Kan je dat zelf niet opzoeken?

MR:19% (en dus FDF+PRL+MCC) PS 16% NVA 12%.

In de kamer en senaat heeft het FDF 2 zetels in BHV . PS 4 MR en NVA 3 .

FDF is dus de 4e partij naast cd&v, cdh en ecolo.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 10 maart 2011, 11:22   #142
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Kan je dat zelf niet opzoeken?

MR:19% (en dus FDF+PRL+MCC) PS 16% NVA 12%.

In de kamer en senaat heeft het FDF 2 zetels in BHV . PS 4 MR en NVA 3 .

FDF is dus de 4e partij naast cd&v, cdh en ecolo.
Ik heb het ondertussen ook wat opgezocht. Wikipedia geeft 5 zetels voor MR en ik dacht dat FDF zowat voor alle zetels zorgden. Mijn fout. Als ik goed begrepen heb dan was Maingain wel de lijsttrekker van MR/FDF in BHV.

De Decker van MR stelt dat FDF 3 zetels heeft. De derde zetel heeft FDF dus waarschijnlijk in Waals-Brabant ?
ViveLaBelgique is offline  
Oud 10 maart 2011, 11:29   #143
k9

Standaard

Citaat:
Ik heb het ondertussen ook wat opgezocht. Wikipedia geeft 5 zetels voor MR en ik dacht dat FDF zowat voor alle zetels zorgden. Mijn fout. Als ik goed begrepen heb dan was Maingain wel de lijsttrekker van MR/FDF in BHV.
Zou kunnen geen idee.

Citaat:
De Decker van MR stelt dat FDF 3 zetels heeft. De derde zetel heeft FDF dus waarschijnlijk in Waals-Brabant ?
Nee :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kamer_v...oorde_.2822.29

Vind die 3e zetel niet terug in de verkiezingen, waarschijnlijk een interne MR afspraak waar er een zetel naar FDF gegaan is.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 10 maart 2011, 12:48   #144
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Natuurlijk is dat niet onoverkomelijk, maar zo wordt het door sommigen wel voorgesteld.

Hoe dan ook, het is inderdaad aan te bevelen de val van Antwerpen dan aan te duiden als de scheiding tussen de noordelijke en zuidelijke Nederlanden, maar niet als scheiding van Nederland en België, want dat is onjuist en verwarrend.
België of Zuidelijke Nederlanden, wat is het wezenlijke verschil?
Vito is offline  
Oud 10 maart 2011, 13:17   #145
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
België of Zuidelijke Nederlanden, wat is het wezenlijke verschil?
Het verschil is dat de Brabantse Revolutie, die van de Zuidelijke Nederlanden, de aansluiting met het noorden zocht terwijl de Belgische staatsgreep van bankiers in 1830 de afscheiding wilde.
Pelgrim is offline  
Oud 10 maart 2011, 13:30   #146
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

FDF heeft 3 zetels van de 5 MR-zetels in BHV: Olivier Maingain, Bernard Clerfayt en Damien Thiery. In Waals-Brabant heeft het FDF geen enkele zetel.
stropdrager is offline  
Oud 10 maart 2011, 15:18   #147
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Het word in ieder geval voor den tiende keer niets en we gaan als lammetjes terug de partijen voor even veelste keer "afstraffen". en dat noemen we inspraak en democratie...
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 10 maart 2011, 18:44   #148
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

Niets méér te lappen, allemaal blunders !

Woord houden !
Qab is offline  
Oud 10 maart 2011, 20:27   #149
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die redenering begrijp ik totaal niet. FDF is toch de grootste partij in BHV ?
Zelfs dat niet. Reynders heeft FDF een zetel cadeau gedaan in ruil voor de steun bij het behoud van zijn voorzitterspostje. Maar qua kiespubliek is de liberale PRL vleugel binnen het kartel nog altijd groter dan FDF.
fonne is offline  
Oud 10 maart 2011, 20:44   #150
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het verschil is dat de Brabantse Revolutie, die van de Zuidelijke Nederlanden, de aansluiting met het noorden zocht terwijl de Belgische staatsgreep van bankiers in 1830 de afscheiding wilde.
Straffe bewering, kun je ze hard maken?

Overigens is er al veel inkt gevloeid over de move van de statisten (de vonckisten wilden dit overigens niet), maar dat had eerder te maken met het consolideren van hun revolutie dan met een nationaal besef. Zo een beetje als een onafhankelijk Vlaanderen deel zou gaan uitmaken van het Koninkrijk der Nederlanden (het fameuze plan N) als er teveel internationale tegenkanting zou komen. En ja hoor, nog geen jaar later had Oostenrijk de touwtjes weer stevig in handen.

Kijk, je kan veel zeggen over 1830 en in se was dat een vergissing, maar in feite was het niet meer dan een samenloop van omstandigheden, waarvan de revolutionairen zelf verbaasd waren van hoe ver ze konden gaan. Een ingenieus complot zat daar niet achter. Een beetje onvrede dat wat heeft gesudderd gedurende 15 jaar, het internationale klimaat (of denk je dat in Egypte en Libië het ook zou begonnen zijn als ze niet eerst in Tunesië hun dictator hadden buiten gegooid) met de gebeurtenissen in Griekenland, Frankrijk en later ook Polen, het falen van het wettelijk gezag en de burgerwacht die een machtsvacuüm invulde, radicalisatie, onhandigheidjes van Oranje en dan de feitelijke Belgische staat die ontstaat. Het had heel anders kunnen lopen maar dat deed het niet. Om nu daar een etiket op te plakken van bankiersrevolte vind ik eerder een politiek statement maken dan een correcte geschiedschrijving en even grotesk als te spreken van 15 jaar Hollandse bezetting want dat was het ook niet.
Vito is offline  
Oud 10 maart 2011, 20:46   #151
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qab Bekijk bericht
Niets méér te lappen, allemaal blunders !
Is dit forum niet beschermd tegen spambots?
Vito is offline  
Oud 10 maart 2011, 20:51   #152
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Wat zegt uw psychiater van uw mentale toestand? Vind ie het OK dat je hier wat komt troll'en?

Laatst gewijzigd door bgf324 : 10 maart 2011 om 20:51.
bgf324 is offline  
Oud 10 maart 2011, 21:00   #153
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De zoveelste forumtrol die ze hier binnen gooien Smijt hem aub allemaal op uw negeerlijst.
Pelgrim is offline  
Oud 10 maart 2011, 21:05   #154
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De zoveelste forumtrol die ze hier binnen gooien Smijt hem aub allemaal op uw negeerlijst.
Ik heb al een ban aangevraagd voor hem in het desbetreffende topic in K&K ("banmededelingen").
Volg mij en reageer ook. Ik vind dit soort trolls echt niet meer leuk
bgf324 is offline  
Oud 11 maart 2011, 10:02   #155
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Wat zegt uw psychiater van uw mentale toestand? Vind ie het OK dat je hier wat komt troll'en?
Ter verduidelijking, bgf324 heeft het niet over mij maar over een tweetal verwijderde berichten waarin een nogal labiel persoon stond te schelden op Bart De Wever.
Vito is offline  
Oud 11 maart 2011, 10:17   #156
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Zelfs dat niet. Reynders heeft FDF een zetel cadeau gedaan in ruil voor de steun bij het behoud van zijn voorzitterspostje. Maar qua kiespubliek is de liberale PRL vleugel binnen het kartel nog altijd groter dan FDF.
Welke zetel van wie en welk voorzitterspostje ?

Reynders zegt altijd dat MR de grootste partij is in Brussel. Dat klopt dus enkel als je daaronder het kartel MR/PRL/FDF verstaat.

Van het PRL hoor ik nauwelijks iets. Komen zij ook enkel in BHV op zoals het FDF ?
ViveLaBelgique is offline  
Oud 11 maart 2011, 22:46   #157
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Reynders zegt altijd dat MR de grootste partij is in Brussel. Dat klopt dus enkel als je daaronder het kartel MR/PRL/FDF verstaat.

Van het PRL hoor ik nauwelijks iets. Komen zij ook enkel in BHV op zoals het FDF ?
PRL is de naam van de liberalen van voor de kartels met MCC en FDF. In Brussel wordt de naam nog vaak gebruikt door mensen van de MR die zich willen profileren als echte liberalen.
fonne is offline  
Oud 11 maart 2011, 22:52   #158
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reynders wou voorzitter blijven, alhoewel de clan rond Louis Michel van hem af wilde (met het argument dat het voorzitterschap niet te verenigen is met de portefeuille van vice-premier). Maingain steunde Reynders in zijn verzet tegen de clan Michel, en werd beloond met zeer goede plaatsen op de Brusselse kieslijsten. Zoniet was Clerfayt waarschijnlijk nooit verkozen geraakt, maar Destexhe in zijn plaats.
fonne is offline  
Oud 12 maart 2011, 19:45   #159
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Opvallend dat de optie "verkiezingen of iets anders" nog maar 54% van de stemmen haalt.
BWarrior is offline  
Oud 12 maart 2011, 19:48   #160
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Nogmaals: u moet leren dat feitjes naast elkaar opsommen niet per se betekent dat er een oorzakelijk verband is ertussen.

Wie zegt dat de reden tot het kartel en de reden tot opheffing ervan niet afhingen van het te verwachte electorale succes. Na het debacle in 2003 moest N-VA over de kiesdrempel gelicht worden, na 2007 was daar geen reden meer toe.

Lijkt me veel aannemelijker.
Dat alles neemt toch niet weg dat de enige keer dat CD&V er federaal nog eens op vooruitgegaan is, in 2007 was. Voor het overige gaan ze al 50 jaar achteruit.
BWarrior is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be