![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit wil niet zeggen dat de volledige centrale verloren is. Dat is nu afhankelijk van de vrijgekomen straling en de schade veroorzaakt door de twee rampen. Daar dus iets over zeggen nu, is koffiedik kijken. Citaat:
Peter Bradford, gewezen directeur van de Amerikaanse commissie voor nucleair toezicht, spreekt jou wel tegen en geeft mij gelijk dat er hier sprake is van meltdowns. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het artikel is wel voor een groot ding paniekzaaierij, en er is, momenteel toch, geen gelijkenis met Tsernobyl. In Tsernobyl zijn alle maatregelen ad-hoc genomen, nadat hij ontploft was. Hier stonden de maatregelen al jaren in procedures, met de bedoeling van (teveel) lozing van radioactiviteit te vermijden. Wat blijkbaar nog altijd gelukt is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Europees Commissaris
|
![]() Bedenk echter wel, dat als er NU nog eens een serieuze beving + tsunami komt, men wel zeer diep in de sh*t zit ginder.
En niet Japan alleen, maar wij allemaal dan. Hoe snel een 'onwaarschijnlijke' situatie (sigma 3 event), op middellange termijn wel degelijk een waarschijnlijke situatie wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meltdowns.... zijn er al meer van geweest dan het publiek wil/kan herinneren.
Zwitserland bijvoorbeeld. En daar draaien nog steeds 5 reactoren Dus ik ben me aan't klaarmaken voor het ergste wat er in Japan kan gebeuren. Dat we de eerste 20 jaar geen Japanse auto's meer kunnen invoeren. Geen "groene" auto's zoals de Prius, Insight of Leaf voor onze miliebewuste consument meer.
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() Sushi. Dat gaat ook een probleem worden ginder. Nationale menu naar ''de haaien''.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen probleem voor mij hier nietwaar. Ik kan gerust Sushi eten van Noorse zalm en Indische rijst.
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lap, het is zover...
Het staat zelfs in HLN... Radioactieve wolk op weg naar Tokio, reactor 4 staat in brand http://www.hln.be/hln/nl/9736/Aardbe...in-brand.dhtml Ramen sluiten... er komt stof tot nadenken. Duitsers willen van kerncentrales af De problemen met de kerncentrales in Japan hebben tot een ommezwaai geleid in het debat in Duitsland. Een meerderheid van 53 �* 60 procent, volgens diverse opiniepeilingen van de publieke omroepen, wil dat alle resterende kerncentrales zo snel mogelijk worden gesloten. Maar liefst 70 procent van de Duitsers acht problemen zoals met de brandende, ontploffende en lekkende kerncentrales in Japan ook in Duitsland voor mogelijk. Duitsers hebben ne schrik gepakt... In de VS zouder er ook 23 centrales van dit principe bestaan. Euhm waarvan een 3-tal op de New Madrid fault line... Laatst gewijzigd door zonbron : 15 maart 2011 om 05:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu reeds enige straling (0.9 microSievert) meetbaar in Tokyo. CNN
Tokyo radiation levels 23 times normal: officials http://www.marketwatch.com/story/tok...11-03-15-04540 Laatst gewijzigd door zonbron : 15 maart 2011 om 06:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niks mis met die reactoren, en de manier waarop ze deze katastrofe doorstaan hebben is prima. Wat niet up to point was, was de externe respons, omdat het land vernietigd was. Maar in een vernietigd land heeft het relatief weinig belang dat er ook nog een beetje radioactieve pollutie is. Alleen stelt men het bijlange zo niet voor. 't is nog te vroeg voor het bilan. Maar nog eens: hoeveel duizenden doden zijn nu al zeker het geval met die kerncentrales ? (en hoeveel duizenden doden zijn er voor de rest gevallen door die tsunami ?). Is het dus significant of niet ? Laatst gewijzigd door patrickve : 15 maart 2011 om 06:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mm, waar ik werk is de gemiddelde straling zoiets van 2 a 3 microsievert per uur.
Laatst gewijzigd door patrickve : 15 maart 2011 om 07:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Eén van de grootste knoeiboelen in héél dit verhaal is het rond de pot draaien van de overheid daar . Op een moment dat er een ramp met die omvang bezig is moet een regering voor duidelijkheid zorgen en niet doen alsof er niets aan de hand is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me eigenlijk af hoe die coolant is kunnen verdwijnen... waar is die naartoe gegaan? Verdampt en ontsnapt tijdens het verlagen van de druk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals oa. de lijnpiloot. Ik weet 0.9 microsievert niet zoveel is, maar men kan wel veronderstellen dat die waarde nog fel gaat oplopen als die wolk boven Tokyo hangt. BTW men verwacht er regen... |
|
![]() |
![]() |