Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2011, 11:53   #141
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik in ieder geval vind dat hij gelijk heeft. Elke keer als hij aan het woord werd gelaten, hebben ze zijn woorden verdraaid. elke keer als erover hem wordt geschreven, is het om hem te diaboliseren.

een mens met een beetje verstand zal maw altijd die mensen mijden.
Excuseer, de laatste keer dat ze Bart De Wever hebben mogen interviewen zal ergens in 2008 zijn.

Gelieve een beetje bronnen en referenties aan te halen voor Uw beschuldigingen. U bent als een paard met oogkleppen dat gestuurd wordt door de N-VA en Bart De Wever.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 11:54   #142
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
En zijn de Vlaamse gazetten beter ? Wist U wel dat elk gesprek dat Le Soir vraagt met N-VA systematisch geweigerd wordt ? Zelfs informele gesprekken ?

Ik hoop dat Le Soir ook echt bij U aan de WC haak hangt, daarmee steun je tenminste echt journalistiek werk. De gazetten hebben het ook niet altijd gemakkelijk.
Ontvangen 'de gazetten" dan geen subsidies meer?

Overigens heb ik nog wel een paar vragen:

Mag iemand oproepen tot het boycotten/niet meer kopen van bontjassen en pelsmutsen?

Ik zal u zelf al een antwoord geven, dan hoeft u zich de hersenen niet meer te pijnigen: uiteraard mag dat. Dat is dezer dagen zelfs een zeer populaire campagne.
Nochtans hebben de werknemers van de bont-verwerkende bedrijven het ook niet altijd gemakkelijk.

Mocht iemand ooit aanzetten tot het 'boycotten' van Oostenrijk - d.i. openlijk zijn landgenoten oproepen om er niet meer als toerist naartoe te trekken?

Nog een geluk dat die 'iemand' toevallig Louis Michel heette, dan mocht dat alleszins, ja.

Maar zou de heer Louis Michel ooit stilgestaan hebben bij het trieste lot van de arme bloedjes van kindertjes wier ouders voor hun inkomen volledig afhankelijk zijn van de toeristische industrie aldaar? Het zou mij verwonderen, edoch: met een humanist als de heer Louis Michel weet je maar nooit.

Ik herinner mij goeie ouwe tijden toen Zuid-Afrika ook werd 'geboycot'. Dat was netjes naar de zin van - op enkele 'verkramptes' na - zowat de hele bevolking van de planeet Aarde.

Om maar te zeggen: met een oproep tot boycotten/niet meer kopen/lezen van een krant is niks verkeerd.

Tot nu toe kan immers niemand ertoe worden verplicht die oproep daadwerkelijk te gehoorzamen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 11:54   #143
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excuseer, de laatste keer dat ze Bart De Wever hebben mogen interviewen zal ergens in 2008 zijn.

Gelieve een beetje bronnen en referenties aan te halen voor Uw beschuldigingen. U bent als een paard met oogkleppen dat gestuurd wordt door de N-VA en Bart De Wever.
ik ben geen traditionele N-VA-stemmer hoor.

ik lees al van voor 2007 elke dag de digitale editie van Le Soir.
Oud 23 maart 2011, 11:57   #144
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet je juist niet geloven van Di Rupo ? Zeg eens één zaak die van hem komt die niet geloofwaardig is ...
"Wij hebben het signaal van de Vlamingen begrepen."

Oud 23 maart 2011, 12:00   #145
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Le Soir publie ce mardi une édition exceptionnelle en Flandre, avec 5 pages spéciales rédigées en néerlandais. Une nouvelle preuve de sa volonté de maintenir le dialogue.

http://www.lesoir.be/culture/medias/...oir-829596.php

Kijk eens aan hoe goed ze het voor hebben met ons Vlamingen. We mogen niet alles geloven wat die stoute De Wever allemaal over hen zegt en schrijft. Zij hebben enkel goede bedoelingen.

Je kan zelfs chatten met Beatrice Delvaux in het nederlands! De commentaren tot nu toe spreken voor zich ...
Dat een zekere Vlaanderen het meer dan beu met Franstaligen is, is enkel en alleen het probleem van die zekere Vlaanderen. Die initiatief van Le Soir heeft niets negatiefs en als die initiatief de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen nog meer kan versterken, zal die natuurlijk zeer positief zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 12:01   #146
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat een zekere Vlaanderen het meer dan beu met Franstaligen is, is enkel en alleen het probleem van die zekere Vlaanderen. Die initiatief van Le Soir heeft niets negatiefs en als die initiatief de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen nog meer kan versterken, zal die natuurlijk zeer positief zijn.
ik zie niet in hoe een Nederlandstalige versie van Le Soir de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen kan versterken?
Oud 23 maart 2011, 12:02   #147
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haat en liefde staan dicht bij elkaar. Anders zou je Le Soir niet lezen hé !
Het lezen van LS houdt me scherp in mijn Bewust-Vlaming-zijn.
De kennis van de gedachten van 'de anderen' scherpt de instincten aan.
Houdt me wakker, en alert.
Dat heeft niks met haat te maken, en nog minder met liefde.
Al moet ik bekennen dat hoe langer en meer ik LS lees, hoe langer en meer ik walging voel voor hen, voor hen die zij vertegenwoordigen, en voor hen die deze propaganda-gedachten propageren.

Citaat:
Het is in ieder geval een veel betere ingesteldheid dan Bart De Wever die gewoon oproept om de krant niet te lezen.
Ik ken de beweegreden niet van Barts oproep, maar ik begrijp wel de walging die vele Vlaamse lezers van LS voelen. Misschien wil hij hen daarvoor behoeden ?

Citaat:
Je kan echter moeilijk stellen dat Le Soir niet probeert alle meningen aan het woord te laten. Ze werken ook samen met Vlaamse Media.
Ik stel formeel dat LS tracht enkel haar anti-Vlaamse mening op te dringen aan haar lezers. Samenwerking met de Vlaamse Media doet daar helemaal niets aan af. Ik heb eerder de indruk dat zij DS gebruiken als een soort van rookgordijn.

Citaat:
Vindt U het juist dat Bart De Wever en de N-VA elk gesprek met Le Soir weigert ?
Ik ga ook geen gesprek aan met iemand die mij dood wenst. Ook al zou het zogezegd om te lachen geweest zijn.

En wat insinueerde jij als reden hiervoor ?

Laatst gewijzigd door job : 23 maart 2011 om 12:03.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 12:03   #148
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht

De Franstaligen beginnen in hun broek te schijten!
Zeker sinds Downingstreet 10. Ze beginnen te voelen dat hun rijk over en out is.
2!

Trouwens, wat een lef hebben die francofonen van Le Soir zeg! Eerst brengen ze een editie uit voor de Franstaligen in de Vlaamse rand (met de boodschap: pas u vooral niet aan, wij brengen u het nieuws wel in het Frans!), en nu brengen ze een Nederlandstalige editie... om De Wever en de N-VA zwart te maken! Met andere woorden: domme Vlamingen, geloof niet wat u leest in de Vlaamse pers, wij weten het beter!

Wat een lef, wat een onfatsoen, wat een onvoorstelbaar gebrek aan nederigheid.

Ik wil met dat volk niet meer in hetzelfde land leven.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 12:05   #149
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en als die initiatief de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen nog meer kan versterken, zal die natuurlijk zeer positief zijn.
Everytime, er zit een serieuze contradictie in wat jij hier allemaal schrijft:

Langs de ene kant zit je te verkondigen dat Vlamingen en Franstaligen het best afzonderlijk van elkaar zouden leven omdat we toch niks met elkaar gemeen hebben, en langs de andere kant zit je steeds de verspreiding van de francofonie in Vlaanderen te bepleiten.

Wat wil je nu eigenlijk?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 12:09   #150
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik zie niet in hoe een Nederlandstalige versie van Le Soir de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen kan versterken?
Ze kunnen Franstaligen overtuigen met verschillende argumenten........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 12:10   #151
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze kunnen Franstaligen overtuigen met verschillende argumenten........
van wat moeten ze die Franstaligen overtuigen? die vinden toch al dat Dewever de baarlijke duivel is die niets wilt toegeven?

en de krant was duidelijk gericht aan alle Nederlandstaligen, dus wat hebben die Franstaligen er aan??
Oud 23 maart 2011, 12:11   #152
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Vindt U het juist dat Bart De Wever en de N-VA elk gesprek met Le Soir weigert?
De heer Bart De Wever (en bij uitbreiding de rest van de N-VA) zou eigenlijk als enige voorwaarde voor om het even welk gesprek met welke krant dan ook moeten stellen dat het gesprek rechtstreeks op televisie - bij voorkeur op Al Jazeera - wordt uitgezonden.

Als 'toegeving' kan desnoods ook genoegen worden genomen met een web-stek waar niet de minste censuur op kan worden toegepast.

Ik vraag me af hoevéél en wélke journalisten in deze omstandigheden nog bereid zouden zijn om met de heer Bart De Wever en/of diens N-VA een gesprek te voeren, en hoevéél en wélke journalisten elk gesprek met de heer Bart De Wever en/of diens N-VA zouden weigeren.

Zoals u wellicht wel zult beseffen snijden goede zwaarden aan twéé kanten.

Laatst gewijzigd door djimi : 23 maart 2011 om 12:11.
Oud 23 maart 2011, 12:12   #153
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk. Vervang het woord 'staatshervorming' door 'staatsafbraak' als het van Vlaams Nationalisten komt. Dan is de wil van Elio Di Rupo om te komen tot een staatshervorming veel geloofwaardiger. De Vlaams Nationalisten bedoelen overduidelijk iets anders met het woord 'staatshervorming'.Misschien een beetje meer Le Soir lezen, dan snap je meer waarover het gaat.
Natuurlijk mijn beste,zeggen de woorden échte democratie u iets....

Dat is namelijk waar de Vlaams nationalisten naar toe willen....

De verdeling van het gezamelijk maatschappelijk inkomen op een rechtvaardige basis waarbij iedere partij verantwoordelijk is qua inkomsten en gebruiken van de door hun gewest gegenereerde bedragen én het bijpspringen door middel van eventuele transferts naar andere gewesten...

Een beleid van een land zonder enige vorm van veto's of andere grendelwetten gebaseerd op het één stem principe met afschaffing van het pariteitssysteem...

Volledige transparantie wat betreft de transferts waarbij die gewesten/deelgebieden die transferts krijgen zich dienen te verantwoorden over het aanwenden én gebruiken van deze geldstromen .....

Kortom ,de afbraak van het huidige ondemocratische belgische systeem om dit te vervangen door een écht democratisch systeem waarbij zowel het Vlaams als het waals gewest verantwoordelijk zullen zijn voor hun inkomsten zonder eerst lang de federale kassier hoeven te passeren om wat Vlaanderen betreft véél minder terug te krijgen dan wat ze erin stoppen.

Daar waar wallonie rijkelijk bedeeld wordt zonder er ook maar enige verantwoording voor te moeten afleggen...

Dat soort profitariaat moet dus ophouden...

Maar dat zal dan wel volgens u "te trop Flamand wezen"
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 12:13   #154
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... U bent als een paard met oogkleppen dat gestuurd wordt door de N-VA en Bart De Wever.
Kunt u voor deze 'beschuldiging' een beetje bronnen en referenties aanhalen, of is dat te véél gevraagd?

Oud 23 maart 2011, 12:21   #155
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Het lezen van LS houdt me scherp in mijn Bewust-Vlaming-zijn.
De kennis van de gedachten van 'de anderen' scherpt de instincten aan.
Houdt me wakker, en alert.
Dat heeft niks met haat te maken, en nog minder met liefde.
Met wat heeft het dan wel te maken ?

Citaat:
Al moet ik bekennen dat hoe langer en meer ik LS lees, hoe langer en meer ik walging voel voor hen, voor hen die zij vertegenwoordigen, en voor hen die deze propaganda-gedachten propageren.
Dan wordt het hoog tijd dat je in een praatgroep gaat. Je kan zeggen van Le Soir wat je wil, maar ze sluiten het debat niet uit.

Citaat:
Ik ken de beweegreden niet van Barts oproep, maar ik begrijp wel de walging die vele Vlaamse lezers van LS voelen. Misschien wil hij hen daarvoor behoeden ?

Ik stel formeel dat LS tracht enkel haar anti-Vlaamse mening op te dringen aan haar lezers. Samenwerking met de Vlaamse Media doet daar helemaal niets aan af. Ik heb eerder de indruk dat zij DS gebruiken als een soort van rookgordijn.

Ik ga ook geen gesprek aan met iemand die mij dood wenst. Ook al zou het zogezegd om te lachen geweest zijn.

En wat insinueerde jij als reden hiervoor ?
Ik wil niets insinueren. Ik weet wel dat ik iets insinueerde maar ik wil dat helemaal niet. Ik ben de hypocritie van de N-VA moe. Ze laten het aan anderen over om die te laten zeggen wat zij in eerste plaatst niet wilden zeggen.

Als je de echte reden wil weten van de boycot door de N-VA, vraag het hen zelf. Het gaat al lang niet meer over ludieke doodsbedreigingen etc. Het is een bewuste strategie. Zeker Bart De Wever is een toppoliticus die zijn kleinmenselijkheid opzij zet om een strategie uit te voeren.
Oud 23 maart 2011, 12:21   #156
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En van waar kent U Le Soir, meneer Brakelaar ?
Ik ,mijn beste,lees Le soir op vrij regelmatige basis op mijn werk...
En ik bekijk geregeld hun online krant...

Citaat:
Van wat men in de Vlaamse media over Le Soir zegt ? Waar ze klakkeloos de beschuldigingen van Meneer De Wever aan deze krant overnemen zonder enige journalistieke duiding ?
Zoiets dus waar alle franstalige kranten zich ook schuldig aan maken als een Maingain,een Moreaux,een Michel,een roze strik ,die twee zwarte heksen en de rest van het franstalig zooitje keer op keer hun beklag komen maken als ze zich weer eens op hun teentjes getrapt voelen...

Citaat:
Het is hier niet mijn bedoeling om Le Soir als bijbel in de hemel te prijzen. Ik wil vooral duiden op het feit dat men hier blind is dat één politieke partij een grote krant boycot en zwartmaakt. Als je dat feit niet onderkent dan ben je zelf een paard met oogkleppen op.
Le soir een grote krant????

Citaat:
Ook Le Soir kreeg een forse opdoffer, en zag zijn verkoopcijfers met 5,7 procent zakken tot 87.698 kranten.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF07112008_105

Juist ja,vanuit calimero standpunt is álles groot...

Laatst gewijzigd door Svennies : 23 maart 2011 om 12:22.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 12:27   #157
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Kunt u voor deze 'beschuldiging' een beetje bronnen en referenties aanhalen, of is dat te véél gevraagd?
http://archives.lesoir.be/wat-bart-d...22-01AGTV.html
Oud 23 maart 2011, 12:30   #158
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zoiets dus waar alle franstalige kranten zich ook schuldig aan maken als een Maingain,een Moreaux,een Michel,een roze strik ,die twee zwarte heksen en de rest van het franstalig zooitje keer op keer hun beklag komen maken als ze zich weer eens op hun teentjes getrapt voelen...[/A]
Deze roepen toch niet op tot een boycot van een Vlaamse krant ? En ze geven toch interviews met Vlaamse kranten ?
Oud 23 maart 2011, 12:32   #159
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Natuurlijk mijn beste,zeggen de woorden échte democratie u iets....

Dat is namelijk waar de Vlaams nationalisten naar toe willen....

De verdeling van het gezamelijk maatschappelijk inkomen op een rechtvaardige basis waarbij iedere partij verantwoordelijk is qua inkomsten en gebruiken van de door hun gewest gegenereerde bedragen én het bijpspringen door middel van eventuele transferts naar andere gewesten...

Een beleid van een land zonder enige vorm van veto's of andere grendelwetten gebaseerd op het één stem principe met afschaffing van het pariteitssysteem...

Volledige transparantie wat betreft de transferts waarbij die gewesten/deelgebieden die transferts krijgen zich dienen te verantwoorden over het aanwenden én gebruiken van deze geldstromen .....

Kortom ,de afbraak van het huidige ondemocratische belgische systeem om dit te vervangen door een écht democratisch systeem waarbij zowel het Vlaams als het waals gewest verantwoordelijk zullen zijn voor hun inkomsten zonder eerst lang de federale kassier hoeven te passeren om wat Vlaanderen betreft véél minder terug te krijgen dan wat ze erin stoppen.

Daar waar wallonie rijkelijk bedeeld wordt zonder er ook maar enige verantwoording voor te moeten afleggen...

Dat soort profitariaat moet dus ophouden...

Maar dat zal dan wel volgens u "te trop Flamand wezen"
En behoort een mediaboycot tot deze 'democratie' ?
Oud 23 maart 2011, 12:34   #160
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn nu 3 jaar later en de vraag blijft brandend actueel. Heeft er iemand een beter idee ?
De democratie respecteren?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be