Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 maart 2011, 09:37   #141
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
35.000 in een stadion van 50.000 is niet half vol natuurlijk, maar toch wat meer dan halfvol. Nu persoonlijk vind ik dit veel, gezien de korte tijdsspanne van de ticketverkoop.Voor een wedstrijd in de week vind ik dit zelfs zeer veel. Ik zou er toch nooit naar toe gaan in de week.
Het is niet alsof die wedstrijd spontaan is bedacht hoor, die staat al een ruim jaar in de agenda.
Hollander is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:37   #142
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Interessant vind ik het niet, omdat hij niet aangeeft waarom bijvoorbeeld gemeenschappen en gewesten achterhaald zijn. En wat is er dan zo up to date bij het voorstel van VdL? Ook dit vernemen we niet.
Klopt, een Belgische unie JVDL? Heeft JVDL er dan iets van gebakken? Tot zover de bijdrage van deze cultuurdrager. Bovendien waren alle politici blinde tamme konijnen. Uiteraard vangt de hoogste boom de meeste wind aan deze kant van de taalgrens. Over de andere kant had hij bijzonder weinig te vertellen.

Tenzij die andere politici dit als een compliment zien, uiteraard en ook aan selectieve blindheid lijden?

Laatst gewijzigd door Jakko : 30 maart 2011 om 09:39.
Jakko is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:38   #143
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Want Milow is mentaal niet in staat om in het Nederlands te zingen?
Een Vlaamse artiest die de ambitie heeft buiten Vlaanderen (en Nederland) te scoren, zal in het Engels zingen. Logisch. En Milow is bekend buiten Vlaanderen (en Nederland).
Everytime is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:39   #144
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
35.000 in een stadion van 50.000 is niet half vol natuurlijk, maar toch wat meer dan halfvol. Nu persoonlijk vind ik dit veel, gezien de korte tijdspanne van de ticketverkoop.Voor een wedstrijd in de week vind ik dit zelfs zeer veel. Ik zou er toch nooit naar toe gaan in de week.
als je gelijk hebt, heb je gelijk

35.000 is een gigantische massa volk (voor al bij al een derderangsmatch, want draai het of keer het hoe je wil, Azerbeidjan stelt niks voor op voetbalgebied)

zijn dat verkochte tickets ? of heeft de voetbalbond en Belgacom en consoorten die vooral uitgedeeld ? (soit, dan moeten de mensen nog willen gaan natuurlijk)
Anna List is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:40   #145
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat een rabiate, anti-Belgische Vlaams-nationalist zich een ticket zal kopen om voor België te supporteren. Misschien zal hij wel een kaartje kopen om met voldoening te kunnen smaken en te aanschouwen hoe België verliest. Welnu, de laatste twee keren kwam hij dan niet aan zijn trekken.

Off Topic.

Ik heb het boek over Spruytte. gelezen. Een zeer degelijk boek dat een goed beeld schept van die tijd.
Als de Belgisch ploeg verliest... is België dan verloren?
freelancer is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:40   #146
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Anders gezegd, hij staat te pontificeren over de huidige politieke toestand zonder eigenlijk te weten wat de kern van de zaak is. Want de goddelijke Milow "heeft in 2010 namelijk veel getoerd in het buitenland". Hij weet dus van toeten noch blazen.
Die redenering begrijp ik niet. Ik zou eerder denken dat hij wat minder gebrainwasht is door de media en de samenleving door een tijdje in het buitenland de zaken enkel op afstand te volgen.

Trouwens het nummer is al lang geleden geschreven.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 30 maart 2011 om 09:42.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:40   #147
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Is dat dat zangerke dat niet in z'n eigen taal durft / kan zingen?
Zal u ook vragen aan pakweg Hooverphonic, Milk Inc. of Kate Ryan voortaan exclusief in het Nederlands te zingen?
Everytime is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:41   #148
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat een rabiate, anti-Belgische Vlaams-nationalist zich een ticket zal kopen om voor België te supporteren. Misschien zal hij wel een kaartje kopen om met voldoening te kunnen smaken en te aanschouwen hoe België verliest. Welnu, de laatste twee keren kwam hij dan niet aan zijn trekken.

Off Topic.

Ik heb het boek over Spruytte. gelezen. Een zeer degelijk boek dat een goed beeld schept van die tijd.
owow, ik heb vorig jaar ook naar onze basketbelgen gaan kijken hoor in Antwerpen.

natuurlijk heb ik het Belgisch volkslied niet meegezongen en heb ik niet met een vlag gezwaaid, maar ik heb wel gesuporterd, uiteraard. Als de Vlaamse jongens op een EK kunnen basketten, al is dat met de Belgische nationale ploeg, wil ik dat wel steunen.
Oud 30 maart 2011, 09:41   #149
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
neen, dat staat daar compleet los van.

België is sowieso verloren.
Anna List is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:41   #150
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als België de finale in het WK wint, hebben de Vlaams Nationalisten dan verloren ?
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:42   #151
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Die verstaan de engelse teksten toch niet
Ik wist niet dat u heel Wallonië kende.............
Everytime is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:42   #152
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een Vlaamse artiest die de ambitie heeft buiten Vlaanderen (en Nederland) te scoren, zal in het Engels zingen. Logisch. En Milow is bekend buiten Vlaanderen (en Nederland).
Milow heeft het recht de zeggen wat hij wil. Net zoals Koen Wouters of om het even wie. Het is niet omdat men zijn mening zegt of een politiek geladen uitspraak doet, dat men plots een slechte zanger wordt. Want zo simplistisch redeneren ettelijke Vlaams-nationalisten. Arm Vlaanderen.
system is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:44   #153
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gij moet een andere match gezien hebben ...

ok het was goed op niveau B of A

maar niet op topvoetbalniveau ... (ja ok ik volg nog alleen spaans voetbal of championsleaguevoetbal normaal)

het was vooral traag en bij wijlen zeer inspirtatieloos (heb een deeltje van de tweede helft gezien)
de tweede helft was idd veel trager, maar de eerste helft was echt goed hoor. snel voetbal met veel passes en met soms geniale invallen van Dembele, Chadli of Witsel gecombineerd met het harde werken van Defour en Simons erbovenop.

In Spanje zullen alleen Barcelona en Real Madrid echt beter kunnen, voor de rest is het daar ook soms huilen met de pet op.

Als het goed is, mag het ook gezegd worden....
Oud 30 maart 2011, 09:45   #154
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de tweede helft was idd veel trager, maar de eerste helft was echt goed hoor. snel voetbal met veel passes en met soms geniale invallen van Dembele, Chadli of Witsel gecombineerd met het harde werken van Defour en Simons erbovenop.

In Spanje zullen alleen Barcelona en Real Madrid echt beter kunnen, voor de rest is het daar ook soms huilen met de pet op.

Als het goed is, mag het ook gezegd worden....
mogelijk (al zou het mij verbazen) , ik heb, zoals gezegd maar een deel van de tweede helft gezien

dat alleen Barca en Real beter zouden kunnen lijkt me bijzonder ongeloofwaardig
Anna List is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:47   #155
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Off Topic.

Nog twee matchen zonder Hazard aan de aftrap en de franstalige pers zal beginnen Leekens neer te donderen. Wat betreft het België-gevoel, daar geloof ik totaal niet in. Als de belgen winnen zou dat er zogezegd zijn. Als ze enkele malen verliezen is het opeens weg. Allen bij enkele rabiate Belgische Nationalisten is dat dan nog aanwezig. Het gaat gewoon om een groepsgevoel van een groep die zich schaart achter een ploeg.
winnezele is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:48   #156
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mogelijk (al zou het mij verbazen) , ik heb, zoals gezegd maar een deel van de tweede helft gezien

dat alleen Barca en Real beter zouden kunnen lijkt me bijzonder ongeloofwaardig
bwa, kweet niet, ik heb ook al een paar matchen gezien van de Spaanse competitie. Bof, staat een klasse of 10 hoger dan de Belgische pintjesliga, maar om te zeggen dat het zo oogstrelend is allemaal, dat gaat me toch wat ver. het is niet omdat je ééntijdsvoetbal probeert, dat je per definitie goed voetbal verzorgt. Simpele driehoekjes, balaannames, het lukt daar ook niet altijd hoor....
Oud 30 maart 2011, 09:49   #157
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Milow heeft het recht de zeggen wat hij wil. Net zoals Koen Wouters of om het even wie. Het is niet omdat men zijn mening zegt of een politiek geladen uitspraak doet, dat men plots een slechte zanger wordt. Want zo simplistisch redeneren ettelijke Vlaams-nationalisten. Arm Vlaanderen.
Er bestaan langs beide kanten verzuurden, simplisten. Es je paardenbril afzetten kan best helpen.
winnezele is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:51   #158
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, logischerwijze komt er dan kritiek op de politiek uitspraak, en daar is ook niks mis mee.

als iemand een politieke uitspraak doet, eender wie, moet je tegen een repliek kunnen.

uiteraard staat dat compleet los van zijn/haar culturele prestaties ...

maar zijn/haar mening is ook maar wat het is, een mening van één individu, evenveel waart als die van jou of mij.
Anna List is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:51   #159
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De Belgische ploeg heeft vroeger al zo veel en zo lang matchen verloren. En iedereen dacht: wie wil zulke ploeg nu nog steunen. De supporters werden er moedeloos van. En dan, wanneer de Belgische ploeg weer begon te winnen, ziet men dat de mensen weer achter de Belgen staat. Moest België niets meer betekenen in de ogen van de Vlamingen, zou dit natuurlijk onmogelijk zijn. Zo te zien op TV denk ik zelfs dat de meeste supporters gisteren Vlamingen waren.

Laatst gewijzigd door system : 30 maart 2011 om 09:52.
system is offline  
Oud 30 maart 2011, 09:52   #160
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De Belgische ploeg heeft vroeger al zo veel en zo lang matchen verloren. En iedereen dacht: wie wil zulke ploeg nu nog steunen. De supporters werden er moedeloos van. En dan, wanneer de Belgische ploeg weer begon te winnen, ziet men dat de mensen weer achter de Belgen staat. Moest België niets meer betekenen in de ogen van de Vlamingen, zou dit natuurlijk onmogelijk zijn. Zo te zien op TV denk ik zelfs dat de meeste supporters gisteren Vlamingen waren.
en ik die dacht dat het gisteren om voetbal ging
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be