Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 april 2011, 12:17   #141
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het ligt net iets anders. CD&V dacht, NVA wordt de 2e partij na ons en we zeggen hen dat ze eventjes mogen meedoen. Tegen het einde van de zomer zijn we hen beu en laten we hen van de zijlijn schreeuwen zoals in 2007.

Het is echter eventjes anders uitgedraaid en die sloeber komt nog eens af met werkbare voorstellen ook? Wat nu gedaan? Onze vrienden de franstaligen zullen wel genoeg tijdrekken en voor ons de kastanjes uit het vuur halen zodat we ons electoraal niet nog meer verbranden.

Echter, vandaag vallen CD&V, SPA en VLD finaal door de mand door samen met de franstaligen frontaal in de aanval te gaan tegen de veranderingen die de Vlaamse kiezer wenst en die er maar niet komen
Dé Vlaamse kiezer?
azert is offline  
Oud 18 april 2011, 12:21   #142
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
later zul je misschien doorhebben dat hij vooral zijn eigen loopbaan voor ogen had?
net zoals de leiders van VB nu al jaaaarenlang profiteren van BE zonder dat ze 1 sec. verantwoordelijkheid hebben moeten nemen; met dank aan de eenvoudige Antwerpenaren die geen sikkepit voordeel hebben gehaald uit hun stem voor VB.
Het interesseerd mij niet wat hij voor ogen heeft, zolang hij doet wat ik wil. De partijstandpunten zijn belangrijk, niet BDW.
Oud 18 april 2011, 12:21   #143
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hoeveel en wat precies is er door wie al 'afgetast' geworden met pakweg VB, FN, PVDA+, LSP, PP, BUB, ...?

Of zijn dat geen 'andere partijen'?
Dat is exact de vraag.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 april 2011, 12:27   #144
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ook voor OVLD is het communautaire van primordiaal belang. Of ben je vergeten waarom ze de stekker er uittrokken? Dat was NIET om een sociaal-economisch discour, nietwaar?
Open VLD heeft altijd alles aan elkaar gekoppeld. Ook toen ze de stekker er uit trokken. Dit was om aan te tonen dat de regering geen belangrijke maatregelen kon nemen. Geen oplossing voor de problematiek van BHV en ook geen ingrijpend sociaal-economisch beleid.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 april 2011, 12:39   #145
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Open VLD heeft altijd alles aan elkaar gekoppeld. Ook toen ze de stekker er uit trokken. Dit was om aan te tonen dat de regering geen belangrijke maatregelen kon nemen. Geen oplossing voor de problematiek van BHV en ook geen ingrijpend sociaal-economisch beleid.
En wat is het standpunt van de PVDA?
freelancer is offline  
Oud 18 april 2011, 12:46   #146
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Het interesseerd mij niet wat hij voor ogen heeft, zolang hij doet wat ik wil. De partijstandpunten zijn belangrijk, niet BDW.
zonder BDW is de partij nog 5 �* 10 % waard.
azert is offline  
Oud 18 april 2011, 12:48   #147
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zou ik toch geen geld durven op inzetten.
Oud 18 april 2011, 12:56   #148
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat spreekt voor zichzelf
Oud 18 april 2011, 13:03   #149
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet je dan wel de vraag stellen waar de andere 15 �* 20 percent naartoe gaat trekken. Denk je dat die ooit terug voor de verraders van de BSP, de CVP of de PVV gaan stemmen? Wees maar blij dat N-VA een BDW heeft.
fonne is offline  
Oud 18 april 2011, 13:05   #150
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hij had die nota op voorhand kunnen maken en aftoetsten. Waar is N-VA sinds 2007 mee bezig geweest ?
Zichzelf in de luren laten leggen door de verraders van de CVP misschien?
fonne is offline  
Oud 18 april 2011, 13:49   #151
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Zichzelf in de luren laten leggen door de verraders van de CVP misschien?
Op zich is de logica van vives lachwekkend. Iedereen mag blijkbaar met zijn programma afkomen behalve N-VA. Die zou dan een nota oeten maken die voor iedereen aanvaardbaar is waar de andere partijen dan nog eens kunnen over onderhandelen, anders zou de N-VA niet in staat zijn tot een compromis .
Gwyndion is offline  
Oud 18 april 2011, 14:17   #152
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ja het is vreemd dat men daar in Vlaanderen vreemt van opkijkt. NVA zegt overal in Europa behalve in Vlaanderen dat België zo snel mogelijk moet verdwijnen en dan vinden sommigen het in Vlaanderen vreemd dat mensen daar een probleem van maken. In sommige landen als China en Rusland leggen ze mensen als NVA meteen om voor de praat die ze verkopen.
Is streven naar onafhankelijkheid in een democratische bestel niet legitiem?
Laat je Frankenstein-staten maar de plak blijven zwaaien waar ze die nu al zwaaien...
eno2 is offline  
Oud 18 april 2011, 14:19   #153
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Toch is de N-VA de enige partij die dit land onder fel gewijzigde condities kan bijeen houden... Dat zou zelfs een kieken moeten kunnen zien...
Ik geloof niet eens, dat dat de bedoeling is.
eno2 is offline  
Oud 18 april 2011, 14:34   #154
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
later zul je misschien doorhebben dat hij vooral zijn eigen loopbaan voor ogen had?
net zoals de leiders van VB nu al jaaaarenlang profiteren van BE zonder dat ze 1 sec. verantwoordelijkheid hebben moeten nemen; met dank aan de eenvoudige Antwerpenaren die geen sikkepit voordeel hebben gehaald uit hun stem voor VB.

Ge ziet ze vliegen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 18 april 2011, 14:57   #155
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fout. Het effect BDW is er wel degelijk, maar kleiner dan dat. Je kan dat perfect zien hoeveel het ongeveer is, als je de scores van senaat en kamer met elkaar vergelijkt.
Hij zorgt op zich voor een vijf a zeven procent extra. Als mensen enkel voor BDW zouden stemmen, hoe verklaar je dan dat alle lijsten waar hij niét op staat, ook veel haalden? Er is een verschil, maar niét zoveel als jij aanhaalt
vrijevlaming is offline  
Oud 18 april 2011, 14:59   #156
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
fout. Het effect BDW is er wel degelijk, maar kleiner dan dat. Je kan dat perfect zien hoeveel het ongeveer is, als je de scores van senaat en kamer met elkaar vergelijkt.
Hij zorgt op zich voor een vijf a zeven procent extra. Als mensen enkel voor BDW zouden stemmen, hoe verklaar je dan dat alle lijsten waar hij niét op staat, ook veel haalden? Er is een verschil, maar niét zoveel als jij aanhaalt

Hij is wel het boegbeeld van de partij, ook voor die lijsten waar hij niet zelf op staat.
Geert C is offline  
Oud 18 april 2011, 15:01   #157
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

Hij is wel het boegbeeld van de partij, ook voor die lijsten waar hij niet zelf op staat.
we zullen zien hé, binnen drie jaar als hij voorzitter af is, of we terug naar die 5 a 10% gaan
Moest ik van u zijn, ik zou er toch niet te veel op hopen
vrijevlaming is offline  
Oud 18 april 2011, 15:11   #158
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
we zullen zien hé, binnen drie jaar als hij voorzitter af is, of we terug naar die 5 a 10% gaan
Moest ik van u zijn, ik zou er toch niet te veel op hopen
Het BDW effect heeft de partij doen groeien, dat is een feit. Maar heeft zijn partij ook de kans gegeven zich te verankeren. Een stevig verankerde partij valt niet zomaar terug naar 5%. Een meer pertinente vraag zou zijn wat de N-VA doet nadat ze een verregaande staatshervorming heeft kunnen realiseren.
Cyperken is offline  
Oud 18 april 2011, 15:19   #159
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ja het is vreemd dat men daar in Vlaanderen vreemt van opkijkt. NVA zegt overal in Europa behalve in Vlaanderen dat België zo snel mogelijk moet verdwijnen en dan vinden sommigen het in Vlaanderen vreemd dat mensen daar een probleem van maken. In sommige landen als China en Rusland leggen ze mensen als NVA meteen om voor de praat die ze verkopen.
Vind ge dat dan de ideale oplossing?!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 18 april 2011, 15:24   #160
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
VOKA wil een code schrijven voor de ganse politieke klasse... en gelijk hebben ze.
die N-VA fobie lijkt me logisch... onderhandelen over de toekomst van het land met een partij die het land weg wil is dan ook surrealistisch. Maar alé die kiezer heeft gekozen... en tien maanden later staan we dus nog nergens. Maar die NVA kiezers... jah die zijn blij met hun keuze .
Ik ben héél blij met mijn keuze, ik heb op de partij gestemd omwille haar standvastigheid, ik wens niet te leven in onland als België. Ik hou van België, het land, maar de staat België moet kapot.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be