Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is FDW bekwam om als Minister President te fungeren ?
Neeeen ! Doe Vlaanderen dat niet aan !! 9 22,50%
Yes ! Eindelijk gaan we vooruitgang boeken ! 28 70,00%
Grapjas..who cares... 3 7,50%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2004, 14:53   #141
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Kloppen doe je meteen stok.
Kappen meteen bijl.

Hilter had het over ongedierte.
De Gucht over mestkevers.

Hitler en Tobback vonden alle (bestrijdings) middelen goed voor hun tegenstander.

Je hebt het maar voor het uitkiezen, Piano.
En nog steeds vind ik dat het VB dichter aanleunt bij de Nazi's als De Gucht.

Vrije meningsuiting niet ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 14:55   #142
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kappen meteen bijl..
Heb je er al eens over gedacht om een andere nicknaam te kiezen... Knuppel
Oud 8 juni 2004, 16:49   #143
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Door de reclame die Neruda gemaakt had heb ik mij vol verwachting in de zetel gezet. Nu ging ik het meemaken dat De Winter eens goed te kakken ging gezet worden. Een van de beste politieke debatters aan het kruis zien nagelen. Ja waarom niet. Ik ben nie echt nen De Winter fan dus dat wou ik nie missen.
Jawadde Neruda. De mensen blij maken met een dooi mus noem ik dat.
Ik heb De Winter nergens genageld gezien. Integendeel.
As ge nog eens zo iets wilt komen vertellen.
Ik verdenk Neruda dervan dat ge eigenlijk ne Vlaams Blokkker zijt die reclame wilde maken voor het in mijn ogen toch wel geslaagde optreden van De Winter.
PS : over debattechnieken en kwaliteiten gesproken. Ik vind dat in de debatten dat ik Bert Anciaux gezien heb hij ook meestal sterk uit de hoek kwam. ere wie ere toekomt. Das mijn gedacht.
Ik had toch een andere IQ niveau van u verwacht Tegendradigaard , waarschijnlijk meer dan 30 zal je niet halen , overigens het niveau van meeste blokkers op deze forum
Waar gaat het tenslotte om als het over zo'n debat gaat als gisteren ?
Het is net de bedoeling dat de jury zich niet neutraal opstelt, integendeel , de jury verwacht van de politieker dat hij of zij met concrete oplossingen naar voor komt.
Heb jij enige realiseerbare oplossingen van de FDW naar voor zien komen , wel ?
Geef mij één voorbeeld ?
Integratiescholen was zeer zwak , vergrijzing had 'm ook geen concrete oplossing , zijn Hollands voorbeeld ivm het gevangenisbeleid was recht in zijn gezicht en dan spreken niet eens over zijn amateuristische aanpak van gezondheidsbeleid bij rokers...
Integratiescholen worden in Nederland met goed gevolg ingericht. Het lijkt me de logica zelf. Nederlandsonkundige leerlingen halen het peil van onze scholen omlaag. Het is dus noodzakelijk om ze eerst in afzonderlijke klassen onze taal aan te leren, zodat ze nadien in het normaal schoolnet kunnen opgenomen worden. Iedereen heeft er baat bij.
Neruda, zeg nu eens duidelijk wat daar verkeerd aan is!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 16:58   #144
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Dit is zo verleidelijk he... .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik zweer U op het hoofd van alle mongooltjes die ik ken dat het zo niet bedoeld was verhofstadthater.
Het laag IQ niveau van Verhofstadthater is dan bij deze gekend..
enfin dit terzijde..ben ik van mening dat deze mensen inderdaad recht hebben op alles in onze maatschappij , maar we weten allemaaal dat dit alleen kan met professionele begeleiding..wat ik zeer goed vind..de dochter van mijn buren is zo'n buitengewoon kind en is een schat van een mens...maar dat een aantal elementen tijdens een haatdragende feestijn hier misbruik van maakt moet ik echt van braken.....
Naruda is een zwartkijker die overal haat ziet.
Mijn zuster heeft ook een schat van een mongool die geen enkel feest wil missen. Als het VB een vreedzaam familiefeest inricht is iedereen welkom. Ik heb dat mongooltje gezien. Ik ben zeker dat hij en de familie aangename dag doorbrachten.
Een haatdragend festijn bestaat alleen in de droomwereld van Neruda. Als hij moet braken heeft hij dat enkel aan zichzelf te wijten.
Oud 8 juni 2004, 17:01   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Kappen meteen bijl..
Heb je er al eens over gedacht om een andere nicknaam te kiezen... Knuppel
Neen. Hij klopt gelijk een bus.
Oud 8 juni 2004, 20:30   #146
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:

Het laag IQ niveau van Verhofstadthater is dan bij deze gekend..
enfin dit terzijde..ben ik van mening dat deze mensen inderdaad recht hebben op alles in onze maatschappij , maar we weten allemaaal dat dit alleen kan met professionele begeleiding..wat ik zeer goed vind..de dochter van mijn buren is zo'n buitengewoon kind en is een schat van een mens...maar dat een aantal elementen tijdens een haatdragende feestijn hier misbruik van maakt moet ik echt van braken.....
Mijn zuster heeft ook een schat van een mongool die geen enkel feest wil missen. Als het VB een vreedzaam familiefeest inricht is iedereen welkom. Ik heb dat mongooltje gezien. Ik ben zeker dat hij en de familie aangename dag doorbrachten.
Een haatdragend festijn bestaat alleen in de droomwereld van Neruda. Als hij moet braken heeft hij dat enkel aan zichzelf te wijten.
Ik moet toegeven Broes dat mijn wereld inderdaad begint zwart te worden van zodra ik de woorden Vlaams Blok hoor .
Het Vlaams Blok is voor mij een synoniem voor evil , haat en onverdraagzaamheid.
Vandaar ik moet braken dat een onschuldig iemand als dat mongooltje een vlag in zijn handen wordt gestoken en hem de woorden 'eigen volk eerst' verschillende malen laat roepen en dit waarschijnlijk zonder het zelf te beseffen waar het voor staat...
Ik vind het zielig en jullie zijn niet alleen laag gevallen hiermee maar horen sindsdien voor mij tot het uitschot van onze maatschappij...maar één ding is zeker ..het multiculturalisme heeft jullie allang voorgestoken...jullie gedroomde poleposition zal slechts een natte droom blijven...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 20:48   #147
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaar ik moet braken dat een onschuldig iemand als dat mongooltje een vlag in zijn handen wordt gestoken en hem de woorden 'eigen volk eerst' verschillende malen laat roepen en dit waarschijnlijk zonder het zelf te beseffen waar het voor staat...
Vind ik ook. Vind dat hij met een palestijnse vlag moest zwaaien, terwijl hij...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 21:13   #148
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Vind ik ook. Vind dat hij met een palestijnse vlag moest zwaaien, terwijl hij...

Verband lijkt me evident, niet... Ik ken trouwens maar één ideologie die telkens kinderen gebruikt in haar propaganda... Misschien een stille wenk naar de kinderachtigheid van die propaganda
Oud 8 juni 2004, 21:15   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Ik ken trouwens maar één ideologie die telkens kinderen gebruikt in haar propaganda... Misschien een stille wenk naar de kinderachtigheid van die propaganda
Oja, u bedoelde die affiches van de VLD waarop kleine kindertjes te zien zijn...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 21:18   #150
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Ik ken trouwens maar één ideologie die telkens kinderen gebruikt in haar propaganda... Misschien een stille wenk naar de kinderachtigheid van die propaganda
Oja, u bedoelde die affiches van de VLD waarop kleine kindertjes te zien zijn...
Ok, laten we dan peciseren... Het is de enige ideologie die telkens afkomt met het ideaalbeeld van een blond arisch kleutertje... Het kind als gehoorzame volgenling van de Führer, alleen beseft het blok niet dat de jeugd haar grootste vijand wordt!!!
Oud 8 juni 2004, 21:20   #151
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik moet toegeven Broes dat mijn wereld inderdaad begint zwart te worden van zodra ik de woorden Vlaams Blok hoor .
Bon je beseft dan blijkbaar toch zelf datgene wat veel anderen al lang beseffen. Ivm het VB ben je niet meer in staat om rationeel na te denken, verblind door haat. Je zou er beter eens iets aan proberen te doen ipv je erin te wentelen. En als je je er toch zo slecht bij voelt, zou ik zeggen ga op vakantie en verwijder je eens een tijdje ver van de binnenlandse politiek.

Citaat:
Kijk he Neruda, als het VB zou gaan uitpakken met grote affiches van dat mongooltje zou ik dat idd ongepast vinden. Maar hier zie ik niets anders dan een mongools kindje dat zich een dag goed geamuseerd heeft zonder een vlieg kwaad te doen. En sinds wanneer is een vlaamse leeuw iets om beschaamd over te zijn? Wees dan consequent en vraag een andere nationaliteit aan, jij bent evengoed een vlaming. Of je dat nu wilt of niet die vlag staat evengoed voor jou.

En ja dat kind zal niet beseffen wat daar gezegd werd. Besefte jij als klein manneke veel van waar je met je ouders naar toeging? Moeten ouders die VB-aanhangers zijn zich wentelen in schaamte en weigeren om hun kind mee te nemen naar een VB-familiefeest? Neem eens wat afstand en probeer de zaken eens nuchter te bekijken zou ik zeggen.

Edit: een vb-aanhanger zal je nooit worden en dat is ook mijn bedoeling helemaal niet. Maar op het buitenlands forum heb je vaak wel interessante posts maar zodra het over het VB gaat is elke vorm van rationaliteit spijtig genoeg ver te zoeken...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 21:34   #152
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Bon je beseft dan blijkbaar toch zelf datgene wat veel anderen al lang beseffen. Ivm het VB ben je niet meer in staat om rationeel na te denken, verblind door haat. Je zou er beter eens iets aan proberen te doen ipv je erin te wentelen. En als je je er toch zo slecht bij voelt, zou ik zeggen ga op vakantie en verwijder je eens een tijdje ver van de binnenlandse politiek.
Haha, volgens mij is het net de rationele analyse die mensen doen braken van het blok... Weet je wie er niets tegen het blok heeft... Je hebt 2 categoriën: 1 de echte nazi's, die zijn zich bewust en hun keuze is weloverdacht, men zou kunnen stellen, de groep waar zich de skiheads in bevinden en de rijkste stinkerds... 2 de heel grote groep die zich niet van de situatie bewust is, de mensen die geen benul hebben van de ideologie, de basismilitanten, de historiek en de achtergrond van het Blok... Het is op die mensen dat het blok teert...
Het is net enorm gevaarlijk als ineens een grote groep mensen het gevaar niet meer inzien, en ik kan geloven dat er sommigen zijn die dat wel zouden willen...
Oud 8 juni 2004, 21:41   #153
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk he Neruda, als het VB zou gaan uitpakken met grote affiches van dat mongooltje zou ik dat idd ongepast vinden. Maar hier zie ik niets anders dan een mongools kindje dat zich een dag goed geamuseerd heeft zonder een vlieg kwaad te doen. En sinds wanneer is een vlaamse leeuw iets om beschaamd over te zijn? Wees dan consequent en vraag een andere nationaliteit aan, jij bent evengoed een vlaming. Of je dat nu wilt of niet die vlag staat evengoed voor jou.
Sorry dat ik even tussenkom,
Zo, en jij zal wel Vlaming als nationaliteit hebben zeker... Vlaanderen bestaat als land niet, remember? Bovendien voel ik mij helemaal geen Vlaming, ik ben europeaan, geen vlaming... en op mijn paspoort staan een begische nationaliteit... Ik snap het wel hoor... Als 10-jarige was ik ook gefascineerd door de Vlaamse Leeuw, nu niet meer, verstand komt blijkbaar met de jaren, sprookjes zijn voor kleutertjes, en ik hoop dat we allemaal wel eens uit die fase groeien...
Oud 8 juni 2004, 21:49   #154
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het Vlaams Blok is voor mij een synoniem voor evil , haat en onverdraagzaamheid.
Vandaar ik moet braken dat een onschuldig iemand als dat mongooltje een vlag in zijn handen wordt gestoken en hem de woorden 'eigen volk eerst' verschillende malen laat roepen en dit waarschijnlijk zonder het zelf te beseffen waar het voor staat...Ik vind het zielig en jullie zijn niet alleen laag gevallen hiermee maar horen sindsdien voor mij tot het uitschot van onze maatschappij...maar één ding is zeker ..het multiculturalisme heeft jullie allang voorgestoken...jullie gedroomde poleposition zal slechts een natte droom blijven...
Beste Neruda, het leven is niet zo eenvoudig en wit /zwart zoals jij het ziet met volkeren of partijen die goed zijn en ander die slecht zijn. En ik denk dat het een zeer slechte en verkeerde evolutie is te denken dat de andere de duivel is.
En wat ons mongooltje betreft, mogelijk betekent Eigen Volk Eerst voor hem dat zijn ouders in de eerste plaats voor hem zorgen.
Maar in je boze droom verkies je mogelijk om er een of andere duivelse uitleg aan te geven.
Oud 8 juni 2004, 21:54   #155
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zo, en jij zal wel Vlaming als nationaliteit hebben zeker... Vlaanderen bestaat als land niet, remember? Bovendien voel ik mij helemaal geen Vlaming, ik ben europeaan, geen vlaming... en op mijn paspoort staan een begische nationaliteit... Ik snap het wel hoor... Als 10-jarige was ik ook gefascineerd door de Vlaamse Leeuw, nu niet meer, verstand komt blijkbaar met de jaren, sprookjes zijn voor kleutertjes, en ik hoop dat we allemaal wel eens uit die fase groeien...
Jonas leg me nu eens uit waarom 'Europeaan' nu zoveel beter is dan 'Vlaming'. En Europeaan staat ook niet op je paspoort, dat is dus mogelijk eveneens een sprookje voor kleuters.
Oud 9 juni 2004, 00:15   #156
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Voor een 16-jarige ga je wel ver om anderen "kleutertjes" te noemen omdat ze niet in het marxistische dogma geloven...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 00:30   #157
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik werd als kind ook misbruikt om met een papieren driekleur te gaan zwaaien. Nochtans heb ik nooit geweten waarom of waarvoor voor ik dat moest doen met de hele school.
Maar dat is geen misbruik maken van onwetende kleutertjes, zeker?
Oud 9 juni 2004, 06:42   #158
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

1. kinderen spreken aan in reclame
2. blondjes scoren beter dan bruin of zwart harigen
3. neruda... over onverdraagzaamheid gesproken
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 15:34   #159
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

68 % voor Filip Dewinter
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 16:02   #160
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Vandaar ik moet braken dat een onschuldig iemand als dat mongooltje een vlag in zijn handen wordt gestoken en hem de woorden 'eigen volk eerst' verschillende malen laat roepen en dit waarschijnlijk zonder het zelf te beseffen waar het voor staat...Ik vind het zielig en jullie zijn niet alleen laag gevallen hiermee maar horen sindsdien voor mij tot het uitschot van onze maatschappij...maar één ding is zeker ..het multiculturalisme heeft jullie allang voorgestoken...jullie gedroomde poleposition zal slechts een natte droom blijven...
Beste Neruda, het leven is niet zo eenvoudig en wit /zwart zoals jij het ziet met volkeren of partijen die goed zijn en ander die slecht zijn. En ik denk dat het een zeer slechte en verkeerde evolutie is te denken dat de andere de duivel is.
En wat ons mongooltje betreft, mogelijk betekent Eigen Volk Eerst voor hem dat zijn ouders in de eerste plaats voor hem zorgen.
Maar in je boze droom verkies je mogelijk om er een of andere duivelse uitleg aan te geven.
Baf , je kent mijn gedacht en ik de jouwe meer kan ik er niet over zeggen wat ons betreft..wat het VB betreft daarentegen ben ik op die manier opgevoed dat ik het onderscheid kan maken tss het kwaad en het goede (gelukkig maar) , ik geloof niet in een grijze wereld , t'is het één of het ander..in deze geval mag je twee keer raden waar ik het blok plaats.
Klinkt emotioneel..maar
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be