![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wat hij zegt over biometrische paspoorten en ander zaken heeft er alles mee te maken: Rookverbod, boerkaverbod, verkoop van alcohol aan mensen beneden 18 jaar strafbaar gesteld, cameratoezicht, toestemming om gsm-gegevens te gebruiken, Ov-chipkaart die je traject vastlegt, opgave van je persoonlijke gegevens voor de meeste onzinzaken, Google-gegevens op te vragen door justitie, mobieletelefoongegevens op te vragen door justitie, gedoogbeleid softdrugs afschaffen, mensen met 1 grootouder die geboren is in het buitenland ineens bestempelen als allochtoon, smadelijke godslastering blijft ineens in het strafrecht staan, gerechtelijke vervolging van cartoonisten en politici... we vinden het allemaal best als het in naam gebeurt van verdediging van onze westerse vrijheden. Uit angst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat het de "boven ons gestelden", de elite zo je wilt, al tijden lang een doorn in het oog is dat wij, het gewone volk, naar hun zin veel te vrij zijn geworden en veel te veel grondrechten hebben verworven, mag algemeen bekend verondersteld worden. Het probleem voor hen was om een reden te vinden om ons die verworven grondrechten en vrijheden weer af te nemen zonder dat het teveel opviel en het liefst nog met instemming van ons zelf. Totdat... er bijna tien jaar geleden een paar vliegtuigen door religieuze gekken gekaapt en het WTC ingevlogen werden. Daarna werd heel rap de ene vrijheidsbeperkende maatregel na de andere ingevoerd, werden antieke wetten afgestoft, zoals die op godslastering bijvoorbeeld, nog verder aangevuld met muilkorfwetten. Waarom eigenlijk? Als appeasement, om te zorgen dat boze moslims niet nog bozer kunnen worden, zodat ze hopelijk geen vliegtuigen meer in wolkenkrabbers parkeren? Nu is het mijn bedoeling niet om de schuld eenzijdig bij boze moslims te leggen, want wij hebben zelf op de politici gestemd die al die vrijheidsbeperkende en grondrechtenafkalvende maatregelen hebben genomen, maar de reden dat die allemaal ingevoerd konden en kunnen worden, ligt wel voor een niet onbelangrijk deel bij het agressieve gedrag van heetgebakerde mensen met een bepaalde religieuze achtergrond.
![]() |
![]() |
#143 | ||
|
![]() Citaat:
Mag ik de commissie immigratie en integratie uit 2004 citeren (voorzitter: de VVD-er Stef blok (!)): Citaat:
Wij zouden gewoon kunnen volstaan met het verdedigen van onze individuele vrijheden en rechten, vasthouden aan onze grondwet en overige wetten en iedereen eraan houden. Ze voldoen uitstekend, als ze maar gehandhaafd worden. In dat kader bezien vind ik de vrijspraak van Wilders - hoezeer ik het ook oneens ben met die man en zijn methoden - van groot belang. De vrijheid van meningsuiting is geborgd en de rechtsstaat heeft zich van haar beste kant laten zien. In de media kwamen daarover over het algemeen mopperende moslims aan het woord (hoewel er ook opvallend veel instemmend reageerden) maar de moslims die ik heb gesproken zijn daar eigenlijk ook alleen maar blij mee. Ze worden serieus genomen en niet gepamperd, waar ze zich beledigd voelen kunnen ze eventueel een aanklacht indienen. De intelligente moslims - en dat zijn er gelukkig heel veel - gaven aan dat ze juist naar Nederland waren gekomen omdat hier een politicus nog steeds mag zeggen wat hij wil, ook al staat het ze niet aan wát hij zegt. Maar ik moet toegeven dat het hier over het algemeen over gestudeerde vluchtelingen gaat en niet om economische immigranten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar de reden, of beter gezegd, de aanleiding voor veel van die maatregelen, ligt wel degelijk voor een niet onbelangrijk deel bij het agressieve gedrag van boze moslims. Ga bijvoorbeeld maar na hoe het er tegenwoordig op een luchthaven aan toe gaat, vergeleken met vijftien jaar geleden. Tig keer gefouilleerd worden, door metaaldetectoren heen, je paspoort telkens moeten laten zien, je mag niet eens een nagelknippertje meer aan je sleutelhanger hebben. Citaat:
Het probleem met het handhaven van onze wetten is bijzonder vaak in Brussel te vinden. Door het ondertekenen van allerlei akkoorden en verdragen, wordt tegenwoordig iets als 80% van onze wetten in Brussel in elkaar geflanst, en regelmatig blijken die strijdig met 's lands wetten te zijn. Maar door die verdragen gaan Europese wetten boven die van het land. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Doet mij eigenlijk wel aan een andere doelgroep denken Zeg nu eens wat je al concreet hebt verwezenlijkt, tegen de versteviging van de Moslim gemeenschap in Het Westen. Uiteraard buiten uw Mail bos ieder morgen te openen ![]() Door mijn 'Majesteitsgezever, werden er tientallen welziswaar in vroeger tijden, in de bak gestokken. (Tientallen misschien zelfs honderden) Internet aanpak is goed maar, het is op het terrein (straat) dat UW volk UW familie onder hun onomwendelbere invasiedrang lijdt. U bekijkt het maar! en uw venijn hoef je mij niet toe te spugen 'Moslim' ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een burkaverbod raakt de meeste vrouwen niet en is bovendien een zeer terecht verbod waar veel vrouwen zonder meer achter staan; omdat het vrouwenrechten volgens Westerse inzichten beschermt tegenover religieuze dogma's die vrouwen reduceert tot schaduwen binnen openbare ruimtes. Alcohol werd nooit vrij verkocht aan minderjarigen, trouwens ook terecht, want het is en blijft een harddrug..tot de leeftijd van 21 zijn je hersenen niet volgroeit, terecht dat je beschermt wordt tegen de schade die grote hoeveelheden alcohol aanrichten bij minderjarigen. Wanneer u echter uw zoon van 16 een glas wijn laat drinken omdat u dat goed vindt wordt u helemaal niet vervolgd. Het softdrugsbeleid is verscherpt omdat er steeds meer gemanipuleerde troep rondcirculeert wat helemaal niet meer onschuldig is, en om iets te doen aan de handel uit oa Frankrijk die zich via Belgie en Nederland bevoorrraden. Maar hier heeft u een punt, het is een dubbelzinnig beleid. Die camera's storen me niet, evenmin kaarten waarmee mijn traject na te gaan zou zijn,een vriend van mijn zoon is sinds de laatste gayparade spoorloos, je leest daar uiteraard niets over in de media want nog een verdwenen homo is geen goede zaak, wanneer die chip ertoe bijdraagt dat hij wordt teruggevonden zou dat geweldig zijn.. In ieder geval, u hield een betoog over de beperkingen die de staat oplegt aan burgers, waarbij de staat de grenzen verschuift, en u heeft een punt dat ook dit aandacht verdient maar los daarvan staat het probleem van mensen die via migratie hier naartoe komen en proberen hun waarden en normen op te leggen, omdat ze volgens hen " Goddelijk" zouden zijn! Laatst gewijzigd door alice : 2 juli 2011 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De islamitische ideologie beoogt enkel de wetten van Allah na te volgen, dus van democratie is geen sprake meer, tenzij ondergeschikt aan de sharia. Als er christelijke of partijen van andere ideologische strekking aan het beleid zitten, zijn ze weldegelijk afhankelijk van de democratische meerderheid als ze hun voorstellen willen doen ingang vinden. Misschien kan U op 3 juli best eens gaan luisteren naar die bijeenkomst van Hizb-ut-Tahrir. Dan begrijpt U het verschil misschien beter? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote]Vertel dat maar tegen homo's die steeds vaker worden lastig gevallen en bedreigd, tegen vrouwen die niet meer kunnen dragen wat ze willen, tegen moslima's die worden aangesproken wanneer de hoofddoek niet strak genoeg zit. Het is erg eenvoudig, van onze grondrechten blijf je af, die zijn niet voor onderhandeling vatbaar, en al zeker niet omdat religie anders voorschrijft.[quote] En daar ben ik het geheel mee eens. Wel ben ik van mening dat het probleem vooral heel hard overroepen wordt zonder dat er aan echte oplossingen wordt gewerkt. Ondertussen raken we mooi wel onze vrijheid kwijt aan de eikels van het CDA, die ons hun Christelijke leefregels (niet drinken, niet blowen, niet op zondag winkelen etc) willen opleggen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Achmed Marcouch zal zondag ook aanwezig zijn op die kalifaat conferentie. Is nochtans PVDA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Bovenbuur;5536843]Het gaat nog niet eens om minder officiele rechten. Het gaat om het constante gedram dat moslims er niet bij horen. De complete groep word constant afgeschilderd als in complete tegenspraak met "de Nederlandse cultuur". Ik denk niet dat je daarmee integratie bevorderd.
Omdat dat, in mijn ogen, wel een bedreiging is voor mijn vrijheid. Zelfs als ik zeker weet dat ik tot in lengte van dagen alle regeringen zal vertrouwen, dan nog werken er een hoop ambtenaren met die gegevens, en particuliere bedrijven, waaronder buitenlandse bedrijven. Ook douanebeambtes krijgen dat paspoort met die gegevens in handen. Het is natuurlijk een koud kunstjecom iemands vingerafdrukken ergens te vinden als je weet hoe ze er uit zien. Ze (= dat geweldige kabinet dat wij nu hebben en wat volgens een aantal mensen hier ook zo gewild is bi jullie) zijn nu bezig met het verhogen van de minimumleeftijd voor alcohol. Coffeeshops te dicht bij scholen (lees: in stadskernen, je dacht toch niet dat ze echt verwachten dat scholieren te lui zijn om 500 meter te fietsen voor hun wiet?) worden gesloten en bovendien wordt er een wietpas ingevoerd, voortaan staan mensen officieel als pothead geregistreerd, met daarbij de locatie waar je je spul haalt. Ook geen informatie die nooit tegen je gebruikt zal kunnen worden, al was het maar door een zorgverzekeraar. Wat kledingvoorschriften betreft is er natuurlijk een hoop gedoe geweest over het niet toestaan van danwel hoofddoekje danwel alle religieuze symbolen in bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Als ik met een lap stof op mijn kop en een krui van een meter in de trein wil zitten moet ik dat toch zelf weten? Ja, die heb ik. Goed, hij zegt natuurlijk wel meer maffe dingen, maar op je eigen burgers schieten vind ik toch wel erg ver gaan. Van het bedreigenvan onze cultuur en onze vrijheid. Vandaar ook de naam, partij van de vrijheid. Maar toch kan ik nog steeds roepen dat de Islam kut is en kan ik nog steeds in Westerse kleding over straat. Ik vind het bijzonder vervelend voor deze slachtoffers die inderdaad nooit hadden mogen vallen, maar er zijn nog geen moslims die wetten kunnen doorvoeren, en die bijvoorbeeld op grote schaal alle informatie over wat ik de hele dag doe vast kunnen leggen in een groot aantal databases waarvan kopieën op USB-sticks over straat slingeren. Voor mijn privacy en mijn vrijheid ismijn eigen regering momenteel een grotere bedreiging dan welke moslim dan ook. [quote]Vertel dat maar tegen homo's die steeds vaker worden lastig gevallen en bedreigd, tegen vrouwen die niet meer kunnen dragen wat ze willen, tegen moslima's die worden aangesproken wanneer de hoofddoek niet strak genoeg zit. Het is erg eenvoudig, van onze grondrechten blijf je af, die zijn niet voor onderhandeling vatbaar, en al zeker niet omdat religie anders voorschrijft. Citaat:
Het is ook aan henzelf om integratie te bevorderen en natuurlijk helpen wijken vol vrouwen die niet werken, mannen die overdag in, het theehuis zitten en jongeren die zichzelf misdragen en niet naar school gaan niet om dit te bereiken, laat staan anderen te overtuigen. Mijn vingerafdrukken werden nog nooit ergens genomen, is uw vrees dat dit misbruikt kan worden wel terecht? Terecht dat coffeeshops niet vlakbij scholen zitten, ookal kun je niet verhinderen dat een aantal jongeren gericht toch op zoek gaan. Van mij mag iemand gerust een hoofddoek dragen, tijdens je priveleven, natuurlijk mag je daarmee bus of trein op..maar niet op werkvloeren, niet in openbare functies en nog minder op scholen. Ga maar eens " de islam is kut" roepen in Molenbeek, of Borgerhout bij Antwerpen, dan heb je wel iets anders dan je druk over te maken dan de staat die je vingerafdrukken misbruikt, laat maar weten hoe die ervaring is afgelopen! ![]() Hoe weet u of problemen overroepen zijn? Twee weken geleden een bijna gewurgde homo in Brussel, nu eentje verdwenen in Antwerpen...hoort u de media? Ik niet hoor, er is wel degelijk steeds meer geweld naar homo's toe, vanuit moslims en Oost Europeanen, religieus fanatisme heeft daar alles mee te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals ik al eerder zei, zochten de "boven ons gestelden" al tijden naar een reden, een aanleiding om de teugels weer strakker te kunnen aantrekken. Die aanslagen door boze moslims waren voor hen dan ook de perfecte smoes om dat eindelijk te kunnen doen. Inlichtingen- en veiligheidsdiensten hebben jarenlang zitten slapen en hun huiswerk niet naar behoren gemaakt, en de politici hebben de paar waarschuwingen die wel uit die hoek kwamen, bewust of onbewust, dat laat ik even in het midden, genegeerd en naast zich neergelegd. Iedereen die met een nuchtere blik de koran leest, kan zelf zien wat voor gevaarlijk totalitair onderdrukkend en oorlogszuchtig gedachtegoed daarin staat. Dat de islam beslist geen soort van christendom plus is. Iedereen die ook maar iets van de wereldgeschiedenis van de afgelopen veertien eeuwen weet, kan zelf constateren hoe de instructies uit voorgenoemde koran letterlijk werden, en nog altijd worden opgevolgd, en dat de islam zich door oorlog, terreur, onderdrukking en verovering verspreid heeft en zich nog altijd blijft verspreiden. Dat de islam nog altijd niet zoiets als de Verlichting heeft meegemaakt. Iedereen met ook maar een greintje gezond verstand verstand en logisch redeneervermogen kan vervolgens op zijn vingers natellen dat wanneer je mensen uit islamitische landen zich hier laat vestigen, je dat totalitaire oorlogszuchtige koranische gedachtegoed er dan natuurlijk ook bij krijgt. Tel daarbij ook het feit dat het over het algemeen nu niet bepaald de meest verlichte geesten uit die landen zijn die zich hier vestigen en gevestigd hebben. Daarmee zeg ik niet dat elke moslim oorlogszuchtig of terrorist zou zijn, maar wel dat er in die groep ongetwijfeld een relatief groot aantal mensen is dat ons, het westen, niet goed gezind is. Een relatieve grote groep mensen die ons en onze landen als nog voor de islam te veroveren en aan de islam te onderwerpen, ziet. Dat 40% van de moslims in het VK voor de invoering van de sharia is, en dat 25% van de Nederlandse moslims de sharia ingevoerd wil zien, en nog eens 25% dat overweegt of niet zonder meer afwijst, moet toch een teken aan de wand zijn. Dat zijn grote groepen mensen die voor veel, heel veel problemen kunnen zorgen, en dat deels ook al doen. Die groep ons niet goed gezinde moslims kan vrij eenvoudig de rest van de moslims hier gegijzeld houden en voor hun karretje spannen, en doet dat ook vaak. Kortom, het ware voor ons veel beter geweest als die mensen nooit hadden mogen immigreren. Dan waren veel problemen en spanningen in de maatschappij niet of in veel mindere mate aan de orde geweest.
![]() |
![]() |
#155 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Lastig omdat: betweterig, eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, weining tot geen relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, en zovele andere...
Laatst gewijzigd door kwantum : 2 juli 2011 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen die men willens nillens ridicule tegenstrijdigheden in het hoofd wil rammen kùnnen dus niet meer logisch nadenken (dat is tegen hun geloof) daarom dat ze dus die betweterige houding (het is zo omdat ik het zeg en omdat het zo is) aan moeten nemen, ze moeten wel pretentieus zijn want zij bezitten de waarheid en niks dan de waarheid, ze hoeven helemaal niet te integreren want uiteindelijk moeten WIJ worden onderworpen aan hen zodat het kalifaat kan gesticht worden (al ooit kolonialen geweten die zich wilden integreren in de brousse?) uiteraard hebben andere levenswijze geen respect nodig, want die zijn sowieso fout. Heel simpel uit te leggen eenmaal men de oorzaken in het vizier heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn de boeddhisten die zich laten ontploffen om naar het Nirvana te kunnen vliegen! yeah right |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |