![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister-President
|
![]() Ik vind een leider van een land in militair uniform sowieso aanstootgevend.
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iran is een land als een ander. Een land dat zich verzet tegen de allesoverheersende invloed van de VS en Saudi Arabië in hun regio. Het zijn islamisten, maar Saudi Arabië is dat ook, in Iran mogen vrouwen tenminste auto rijden of verkozen worden, en het is een vrij beschaafd land in vergelijking met de meeste buurlanden.
Ik heb Iran bezocht, de meeste jonge Iraanse stedelingen hebben niets met het regime, maar ze vinden allemaal wel dat het Westen zich niet te moeien heeft in de regio en steunen de pogingen van hun land om internationaal sterker te staan. Als er een Iraanse lente zal uitbreken(demeeste stedelingen en jongeren zijn tegen het regime, probleem is dat het platteland wel regeringsgezind is), zal het veeleer ondanks het Westen zijn dan dankzij. Het is een interne kwestie. De VS en het Westen steunen ook vreselijke regimes als Saudi Arabië, Israel, Pakistan, Afghanistan enzovoort, en niemand heeft daar iets tegen. Chavez en Iran hebben gemeen dat ze dezelfde vijand hebben, dus werken ze samen, daar is niets walgelijks aan, dat is geopolitiek. Laatst gewijzigd door tomm : 7 juli 2011 om 02:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen economische analyse van Venezuela gemaakt. Maar als je je daarover wil informeren zou ik toch oppassen betreffende de bron die je gebruikt. Zowel voor- als tegenstanders hebben hun eigen propagandakanalen, waardoor het moeilijk wordt de echte situatie te achterhalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() ![]() Iran is een dictatoriale theocratie. Dat is ongeveer het ergste dat er verkrijgbaar is als politiek systeem op aarde Achmadinejat is een vliegende gek die al twee keer de verkiezingen vervalst heeft Citaat:
Vreselijke regimes steunen is walgelijk, ook al is het geopolitiek Dat niemand daar iets tegen heeft is een belachelijke claim. Ok Saoudi's zijn walgelijk vanwege de sharia Israel is walgelijk vanwege de onderdrukking van de palestijnen en vanwege de behandeling van vluchtelingen Pakistan en afghanistan zijn democratisch of goed op weg Dat is niet van hetzelfde niveau Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juli 2011 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Morons ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juli 2011 om 10:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vooral als ze heel hun leven in militair uniform blijven rondlopen en in functie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() eno2
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Venezuelanen liggen niet wakker van Iran, ze zien wel dat het een land is dat net als hen zich verzet tegen VS overheersing. Ook niet te vergeten dat Venezuela niet het enige land is dat goede betrekkingen heeft met Iran. Indië, China, Rusland en vele andere landen in de regio hebben goede betrekkingen met Iran. Uitzondering is Israel, een land dat al decennia een ander volk onderdrukt en dus bezwaarlijk een moreel baken is. Wie zijn wij in het Westen om andere landen te zeggen met wie ze al dan niet vriendschappelijke betrekkingen mogen onderhouden? Het Westen dat eeuwenlang de rest van de wereld onderdrukte en koloniseerde? Ik denk dat enige eenvoud en bescheidenheid op dat vlak geen kwaad kan... ook niet in jullie eigen belang trouwens, want Indië, Brazilië, China, etc. zijn allemaal belangrijke handelspartners, en al die landen vinden Iran wel ok. Citaat:
Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=HVUKq...ipcontrinter=1 Pakistan is een pseudo-democratie waar de mensen veel meer lijden dan in Iran en er veel meer armoede en onderdrukkign heerst. Waarschuwing: de video is schokkend! Idem dito Afghanistan, waar de laatste verkiezingen trouwens ook vervalst werden volgens alle waarnemers. Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 8 juli 2011 om 02:03. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Men kan enkel hopen dat die dictator zo vlug mogelijk de wereld uit is...
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is niet iedere leider die onverstandig en dominant regeert een dictator, ook al is hij democratisch verkozen, het enige verschil is de termijn van het dictatorschap. Een democratisch verkozen dictator heeft slechts een termijnverantwoordelijkheid voor zijn verkozen tijd en kan ook op deze korte termijn veel vernietigen en wetgeving terugdringen. De vrijheid om democratisch je eigen onderdrukkers te kiezen is geen vrijheid maar bedrog. Politieke en economische dominante leiders gaan altijd hand in hand: Politiekers maken via wetgeving de weg vrij om het uitbuiten van mens door mens mogelijk te maken. Economische dictators maken gebruik van deze onmenselijk wetgeving om hun privileges en exuberante privaat verdiensten te onderbouwen en het uitbuiten van mens door mens in praktijk om te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Spijtig... Geel is volzet...
![]() Vol=vol... |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, ik heb mijn uiterste best gedaan om U geplaatst te krijgen...
Toen ik Uw naam vermeldde, zegden ze dat ze niet zot waren en U dus in geen geval willen 'opnemen'... Spijtig... maar ik heb mijn uiterste best gedaan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Citaat:eno
Iran is een dictatoriale theocratie. tomm: Net als Saudi Arabië, een van de belangrijkste bondgenoten van het Westen in de regio en zelfs de wereld. eno: Neen -------------------------- Citaat:eno Dat is ongeveer het ergste dat er verkrijgbaar is als politiek systeem op aarde Achmadinejat is een vliegende gek die al twee keer de verkiezingen vervalst heeft tomm Ik ben in Iran geweest en als je Iran vergelijkt met de meeste buurlanden wordt het goed bestuurd. De verkiezingen verliepen niet eerlijk maar in Saudi Arabië, ik herhaal het nog eens, zijn er zelfs geen verkiezingen. In geen enkel buurland of land in de regio verliepen de verkiezingen eerlijk. eno2: dat verkiezingen vervalst worden is triest maar het is het ergste niet het ergste zijn theocratische dictaturen ----------------- Citaat:eno: Vreselijke regimes steunen is walgelijk, ook al is het geopolitiek tomm: Nochtans doet het Westen niet anders. In plaats van Chavez daarvoor te bekritiseren kunt U misschien beginnen met uw eigen land en regio daarvoor te bekritiseren, en in het bijzonder de VS. eno: dat doe ik ook. het is pragmatisch. maar walgelijk ---------------- Citaat:eno2 Dat niemand daar iets tegen heeft is een belachelijke claim. Ok Saoudi's zijn walgelijk vanwege de sharia tomm: Venezuelanen liggen niet wakker van Iran, ze zien wel dat het een land is dat net als hen zich verzet tegen VS overheersing. Ook niet te vergeten dat Venezuela niet het enige land is dat goede betrekkingen heeft met Iran. Indië, China, Rusland en vele andere landen in de regio hebben goede betrekkingen met Iran. Uitzondering is Israel, een land dat al decennia een ander volk onderdrukt en dus bezwaarlijk een moreel baken is. eno2: Alsof china, rusland en indië een moreel baken zijn. Dat laatste is democratisch , maar er heersen volop totaal onaanvaardbare toestanden In feite doen we allemaal aan realpolitiek met de meest walgelijke regimes. Dat noem ik walgelijk. tomm: Wie zijn wij in het Westen om andere landen te zeggen met wie ze al dan niet vriendschappelijke betrekkingen mogen onderhouden? Het Westen dat eeuwenlang de rest van de wereld onderdrukte en koloniseerde? Eno: Dus omdat we vroeger in de fout gingen kunnen we ons nu niet correcter opstellen? ![]() Tomm: Ik denk dat enige eenvoud en bescheidenheid op dat vlak geen kwaad kan... ook niet in jullie eigen belang trouwens, want Indië, Brazilië, China, etc. zijn allemaal belangrijke handelspartners, en al die landen vinden Iran wel ok. Eno: Ik denk dat ze Iran niet meer OK vinden dan al die anderen die er om pragmatische, economische en real-politiek redenen mee handelen Overigens hebben landen die zelf nogal onfrisse regimes hebben natuurlijk minder bezwaren tegen andere walgelijke regimes. Citaat:eno: Israel is walgelijk vanwege de onderdrukking van de palestijnen en vanwege de behandeling van vluchtelingen Tomm: klopt, toch onderhoudt het Westen goede contacten met Israel. eno2. Dat maakt het gedrag van Israël niet minder walgelijk. Niettemin is Israël een westerse democratie die we niet kunnen negeren, ook al niet vanwege de cruciale militaire bondgenootschap Het moet dus via druk en diplomatie gaan. -------------------- Citaat:eno2 Pakistan en afghanistan zijn democratisch of goed op weg Tomm: http://www.youtube.com/watch?v=HVUKq...ipcontrinter=1 Pakistan is een pseudo-democratie waar de mensen veel meer lijden dan in Iran en er veel meer armoede en onderdrukkign heerst. Waarschuwing: de video is schokkend! Idem dito Afghanistan, waar de laatste verkiezingen trouwens ook vervalst werden volgens alle waarnemers. eno2: dat verkiezingen vervalst worden is triest maar het is het ergste niet het ergste zijn theocratische dictaturen Pakistan is toch al van zijn militaire dictatuur af Afghanistan wordt langzaam ontruimd door vreemde troepen en er is een vorm vam democratie geïnstalleerd, die hoe corrupt ook, toch beter is dan de taliban, je weet wel, een theocratische dictatuur...het ergste wat er is... Laatst gewijzigd door eno2 : 10 juli 2011 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |