![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze schoot tekort in haar rol als opvoeder...
Citaat:
Dat jij dat verschil niet ziet, is duidelijk. Het spreekt niet in je voordeel. We zullen dat ook maar aan je gebrekkige opvoeding wijten zeker? ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tot zover dus Raf, de vleeseter die geen vlees eet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2: IK ben gewoon consequent, dat is alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welnee!
![]() Je vergelijkt de langzame en pijnlijke marteldood die de stieren in de Spaanse arena's moeten ondergaan met de gevoelens van ongemak die dieren moeten ondergaan op weg naar het slachthuis. Die vergelijking is te idioot voor woorden. Dat is ook de reden waarom Xenophon er liever niet verder op ingaat en zich beperkt tot wat getrol in de marge. Hij is zich immers bewust van zijn ongelijk. Nu jij nog... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij van mening bent, dat er wel degelijk een of meerdere verschillen zijn, post die dan. Wat is er nu zo erg aan stierenvechten, dat je niet hebt in slachthuizen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kiele, kiele, kiele
![]()
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stierengevechten zijn doodeenvoudig een barbaars amusement. Volstrekt in strijd met een ethisch principe dat je dieren niet mag laten lijden. Het is gewoon potsierlijk dat er pipo's zijn die vinden stierengevechten "moet kunnen". Anderzijds zitten diezelfde sujetten te neuzelen over "ondraaglijk lijden" wanneer het gaat over de sjechita in het Judaïsme waarvoor de aangeduide personen een zéér grondige opleiding krijgen en waarbij de dieren op een seconde tijd het bewustzijn verliezen.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 3 oktober 2012 om 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Staatssecretaris
|
![]() Kunnen we het stierenvechten niet wat interessanter maken? In plaats van een 1/100.000 K/D ratio een 1/100.
Bajonetten op de hoorns en pantser op de rug. Dat lijkt me al een goed begin.
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Wie echt iets wil doen tegen slachttoestanden, met of zonder spektakel, die moet veganist worden, zoals ik, al het andere schiet tekort.
Laatst gewijzigd door eno2 : 3 oktober 2012 om 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In onze wetgeving staat dat je een dier niet nutteloos mag doen lijden.
Ik vind dat een zeer treffend-juiste omschrijving. Je mag dus een dier slachten om als voedsel te gebruiken. Slachten op een wijze die "diervriendelijk" is. Je mag een gevaarlijk dier ombrengen: een razende hond enz. Verder: plezier maken met dieren/ werken met dieren Als het past in het karakter en het wezen van het dier: ok. Een paardenkoers (zonder doping, zonder te grote risico's op gevaarlijke valpartijen ...) Een wild dier (leeuw in een circus ...) kan niet: de genen van het (niet gedomesticeerd gekweekt) beest ... Tot slot: plezier maken bij het doden van het dier, vind ik ongepast. Honden-, hanen-gevechten ..., nooit. Jagen: is op de limiet. Wie zich geroepen voelt, mag aanvullen ... Verder is een belangrijk aspect bij de stierengevechten, dat de prijs er van erg hoog is. Net voor de afschaffing in Catalonië, moesten ze potdorie zwaar subsidiëren ! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij het stierenvechten, worden de dieren ernstig verwond/gedood voor het plezier van duizenden mensen. En dieren in slachthuizen, worden gedood puur voor de consumptie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al enkele keren gezegd.
![]() |
![]() |