Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2011, 06:20   #141
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat heb ik al gedaan (cf. virtuele vergeetput). Dat sluit niet uit dat ik hem nog steeds kan rapporteren wanneer hij over de schreef gaat.
Het zou leuk zijn mocht de forumsoftware bij het profiel tonen op hoeveel negeerlijsten de persoon in kwestie staat.
Het zou nieuwelingen helpen om trollen te herkennen en het zou de mensen met hoge negeerlijstcijfers aanzetten minder te trollen.

Ik denk dat eigenzinnig vrij hoog zou scoren.
Oud 30 augustus 2011, 06:27   #142
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het zou leuk zijn mocht de forumsoftware bij het profiel tonen op hoeveel negeerlijsten de persoon in kwestie staat.
Het zou nieuwelingen helpen om trollen te herkennen en het zou de mensen met hoge negeerlijstcijfers aanzetten minder te trollen.

Het zou leuk zijn mocht de forumsoftware bij het profiel tonen hoeveel personen het profiel in kwestie op een negeerlijst staan heeft..

Het zou nieuwelingen kunnen helpen om te zien welke profielen verdraagzaam zijn en open staan voor een debat met andersdenkenden..
Zie: bv. Egmond Godfried

Ik heb alleen 'corse' op een negeerlijst staan..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 09:01   #143
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het zou leuk zijn mocht de forumsoftware bij het profiel tonen hoeveel personen het profiel in kwestie op een negeerlijst staan heeft..

Het zou nieuwelingen kunnen helpen om te zien welke profielen verdraagzaam zijn en open staan voor een debat met andersdenkenden..Zie: bv. Egmond Godfried

Ik heb alleen 'corse' op een negeerlijst staan..
Ik denk dat Alboreto vrij hoog zou scoren..
Oud 30 augustus 2011, 09:43   #144
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen slecht idee...

Citaat:
Dat zit er inderdaad dik in...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 10:10   #145
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Geen slecht idee...

Dat zit er inderdaad dik in...
Is deze site een kweekvijver voor puberaal gedrag bij volwassenen ?

Blijkbaar wel...

De negeerlijst is de laatste toevlucht voor gefrustreerde driehoekjesduwers...

P.S. ik weet toch dat je meeleest R....
Oud 30 augustus 2011, 11:53   #146
eno2
Banneling

Standaard

De negeerlijst is contraproductief en dient alleen om moderatie te ontlasten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 12:35   #147
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De negeerlijst is contraproductief en dient alleen om moderatie te ontlasten.
En dat terwijl jij ernaar streeft de moderatie zoveel mogelijk te belasten... 't Zijn lappen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 12:45   #148
karo
Banneling

Standaard

Op andere fora's valt de aanwezigheid van de moderatie veel meer op dan hier, ze doen zelfs dikwijls eens mee met een debat. Ik heb hier nog geen enkele moderator bezig gezien. Werken ze achter de schermen, zijn het gewone forummers met een admin acount? Werken ze zo?
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 12:59   #149
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Op andere fora's valt de aanwezigheid van de moderatie veel meer op dan hier, ze doen zelfs dikwijls eens mee met een debat. Ik heb hier nog geen enkele moderator bezig gezien. Werken ze achter de schermen, zijn het gewone forummers met een admin acount? Werken ze zo?
De kans is zeer groot (heb ik van horen zeggen, zelf heb ik er nog nooit een opgemerkt) dat moderators onder dubbelnicks meedoen aan het debat.

En af en toe gaat de discussie (nadat er een paar banpunten zijn uitgedeeld) over wie van de gewone leden een dubbelnick is van de moderators. Een beetje zoals de discussie over jouw vermeende dubbelnick, waar iedereen zijn eigen idee heeft maar niemand iets zeker weet.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 13:05   #150
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
De kans is zeer groot (heb ik van horen zeggen, zelf heb ik er nog nooit een opgemerkt) dat moderators onder dubbelnicks meedoen aan het debat.

En af en toe gaat de discussie (nadat er een paar banpunten zijn uitgedeeld) over wie van de gewone leden een dubbelnick is van de moderators. Een beetje zoals de discussie over jouw vermeende dubbelnick, waar iedereen zijn eigen idee heeft maar niemand iets zeker weet.
Ik denk dat dit mede de oorzaak kan zijn van het toch wel grote achterdochtig karakter hier. Een beetje meer transparantie zou beter zijn, zo krijg je een leukere sfeer.
Oud 30 augustus 2011, 13:15   #151
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat dit mede de oorzaak kan zijn van het toch wel grote achterdochtig karakter hier. Een beetje meer transparantie zou beter zijn, zo krijg je een leukere sfeer.
Niet noodzakelijk, want dan ga je te maken hebben met mensen die klagen dat de moderatie te partijdig is (te veel banpunten voor de andere groep, ...).

Nu heb je geen flauw idee wat de politieke voorkeur van de moderatie is. Ik vind dat wel goed zo.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 augustus 2011, 13:18   #152
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk, want dan ga je te maken hebben met mensen die klagen dat de moderatie te partijdig is (te veel banpunten voor de andere groep, ...).

Nu heb je geen flauw idee wat de politieke voorkeur van de moderatie is. Ik vind dat wel goed zo.

Als ze de forumregels hanteren zie ik daar geen probleem in. Ook zie ik meningsverschillen zowel bij links als bij rechts, dus van groepen kan je ook niet echt spreken, eerder van individuen denk ik.
Oud 30 augustus 2011, 13:29   #153
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ze de forumregels hanteren zie ik daar geen probleem in. Ook zie ik meningsverschillen zowel bij links als bij rechts, dus van groepen kan je ook niet echt spreken, eerder van individuen denk ik.
Bvb. zaken als racisme (en de daarbij horende bestraffing) is iets wat zich vooral in het rechtse kamp afspeelt. Als de moderator een rechtse mening heeft is de kans kleiner dat dat gezien zal worden als racisme dan als de moderator links is.

Kijk bvb. maar eens naar de discussiedraad 'Racisme op politics.be' Daar hebben we al tig pagina's gevuld en zijn we nog niet uit wat u racisme is en wat niet ... Maar toch bestaat de forumregel.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 augustus 2011, 13:48   #154
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Bvb. zaken als racisme (en de daarbij horende bestraffing) is iets wat zich vooral in het rechtse kamp afspeelt. Als de moderator een rechtse mening heeft is de kans kleiner dat dat gezien zal worden als racisme dan als de moderator links is.

Kijk bvb. maar eens naar de discussiedraad 'Racisme op politics.be' Daar hebben we al tig pagina's gevuld en zijn we nog niet uit wat u racisme is en wat niet ... Maar toch bestaat de forumregel.
Om dat te gaan lezen moet ik eerst een week verlof aanvragen. Ik heb het begin wel gelezen, en mijn mening is verdeeld. Er staat daar wel wat tussen wat je racisme kan noemen, andere zaken zijn dan weer eerder beledigingen.
Oud 30 augustus 2011, 14:01   #155
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Om dat te gaan lezen moet ik eerst een week verlof aanvragen. Ik heb het begin wel gelezen, en mijn mening is verdeeld. Er staat daar wel wat tussen wat je racisme kan noemen, andere zaken zijn dan weer eerder beledigingen.
inderdaad ik geef de discussies ook op als ik ze niet van het begin kon volgen en ze langer dan 10 pagina's wordt

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 augustus 2011, 18:47   #156
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Waarom is een niet islamitische terrorist een gek?
Een een islamitische terrorist altijd een goede moslim?

http://forum.politics.be/showthread....41#post5607841 zie reactie nr 1. En je weet genoeg.
Geldt "gij zult niet doden" ook niet in de Koran ?
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 20:09   #157
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Geldt "gij zult niet doden" ook niet in de Koran ?
Niet echt.
Wat er in de koran staat, komt neer op: gij zult geen mensen doden die zich aan de islam onderworpen hebben. Daarmee worden moslims en dhimmies bedoeld. Alle anderen mogen wel degelijk gedood worden, inclusief degenen die uit de islam willen stappen.
Oud 3 september 2011, 12:30   #158
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

De zaak Breivik bewijst dat er iets ernstigs aan de hand is rond bruine, zwarte en moslim burgers in Europa. Helaas horen wij weinig commentaar van leden van deze groepen zelf. Dat een witte man andere witten vermoordt omdat ze mee zouden helpen bruine, zwarte en moslim mensen naar Europa te halen.
Verder valt op dat in de berichtgeving men steeds erop hamert hoe gewelddadig, hoe crimineel moslims en zwarten niet zouden zijn. Maar wie is steeds bezig mensen te vermoorden? Juist ja: het zijn de humane christelijk Nederlanders, de Fransen en de Engelsen die dagelijks moslims vermoorden. Dat deze landen besloten om Libiye te bombarderen is het meest walgelijke dat ik hoorde. En toch is er geen enkele retaliatie van deze veronderstelde criminele, agressieve mensen.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 3 september 2011 om 12:31.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 17:34   #159
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wat een onzin racisme wordt weldegelijk bestraft...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 17:36   #160
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er staat niets racistisch tussen, indien dit wel het geval moest zijn zou de moderatie dit knippen...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be