![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij denkt dat de Belgen die zich voor hun werk in Congo vestigen zich de moeite geven om grote lokale talen als Lingala of Kikongo of Swahili onder de knie te krijgen, ben je echt slecht op de hoogte. |
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister-President
|
![]() [quote=Eberhard Leclerc;5635796]
Citaat:
![]() Dat je belachelijke argumenten aan het geven bent zal je zelf ook wel doorhebben zeker? Je geeft dus gewoon toe dat franstaligen vlamingen minderwaardig vinden. |
|
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De "ware" Belgen zijn Franstalig en die doen dat uiteraard niet. Maar u hadt het over "de Vlaming" en dat ligt even anders.
|
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#146 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar als Latijngestudeerde student vind ik het leuk om een hedendaagse Romaanse taal min of meer te kennen, al hoop ik mijn niveau van Frans ooit tot op een respectabelere hoogte te krijgen. Misschien geef ik wel een van de komende jaren eens bijlessen in Franse streken...
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() Sinds wanneer is werk gelijk aan wonen? En wat doen de meesten daar van werk? Hulporganisaties,.... je kan niet van een arts verwachten dat ze alle lokale talen gaan leren. Dan is het makkelijker om het Frans te gebruiken die iedereen daar zo wat kent. Als ik er zou gaan wonen zou ik toch de moeite doen om de taal te leren van de mensen dat ik met ga samenleven. Anders geef je de indruk dat je er niet wil met samenleven. Zie allochtonenproblematiek in België Ze willen geen nederlands leren (sorry voor de veralgemening maar zo denkt men er dan wel over) dus ze willen niets met onze cultuur te maken hebben. Verder willen ze wel alle voordelen in ons land krijgen zonder enige inspanning te doen om erbij te horen. Ja sorry maar als je niet kan praten met een immigrant kan je ook niet weten hoe die persoon denkt en dan gaat men er gegarandeerd een eigen mening over hebben.
|
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik kan misschien stage doen bij CERN in geneve en dan lijkt Frans mij wel bijzonder handig ![]()
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Congo is het echt héél makkelijk als je er werkt, dat je er dan ook woont.
Citaat:
Dus ook niet van een Franstalige verwachten dat ie NL, ook een lokale taal, moet leren. Citaat:
Zo werkt het in Vlaams Brabant al jaren. |
||
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Nie zwaanse he. U maakt zich door zulke antwoorden alleen maar ongeloofwaardiger.
Laatst gewijzigd door system : 18 augustus 2011 om 22:31. |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Even nog eens de uitleg voor het geval je onder de eerste groep viel: 1) Artsen wonen er inderdaad voor korte periodes maar niet voor hun hele leven + ze komen in contact met mensen die verschillende talen spreken. Je zou het kunnen vergelijken met hier plat dialect tov het nederlands. 2) Nederlands is de algemene taal in Vlaanderen als je in Brussel Frans spreekt kan ik het nog begrijpen maar als je in Vlaanderen gaat wonen spreekt men er Nederlands. (zou toch moeten) Volgens uw redenering zou men naar Vlaanderen mogen komen van over de gehele wereld en zijn taal er mogen blijven spreken (zal me dat een warboel worden) 3) Vlaams Brabant sprak men vroeger voor meer dan negentig percent Nederlands. Het Frans is er dus ingeweken en er gekomen door mensen als u die denken dat Frans de enige taal is in de wereld. In Brussel is dit ook zo maar dat terzijde in Brussel is een afspraak gemaakt dat het tweetalig is dus daar ga ik niet over vitten. |
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarmee bedoel ik dus dat het ervoor heeft gezorgd dat ik nu totaal niet meer in België geloof maar dat ik zoiezo op NVA stem tot Vlaanderen onafhankelijk is. |
|
![]() |
![]() |
#154 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vlaamse tv > 85 % Engels Vlaamse radio > 90 % Engels Waar moet een nieuwkomer respect voor hebben? Citaat:
Franstaligen zijn gewoon trots op hun taal. Dat kun je van de meeste Vlamingen niet zeggen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 augustus 2011 om 22:48. |
|||
![]() |
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#156 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#157 |
Minister-President
|
![]() Het doet er niet toe of hij een bron heeft. Hij is gewoon totaal naast de kwestie bezig. Er zijn ginder zoveel stammen en zoveel talen dat ik de dialecten weldegelijk mag vergelijken met de aparte talen. Ze zijn immers op DEZELFDE manier ontstaan. Afgesloten gemeenschappen die vooral contact hebben onder mekaar. Als hij dan direct de vergelijking daarvan als een miskenning van die taal ziet,.... over wie zegt dat dan iets? Zijn haat tegenover vlamingen zit blijkbaar diep. Als je zelf naar geen argumenten kan luisteren en zelfs de meest scheefgetrokken vergelijkingen begint te maken om toch maar je gelijk te halen,....
|
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar kom ik heb liever een TV zender die de films ondertiteld dan dat ze er een stem overzetten waardoor de film totaal verpest wordt. Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 18 augustus 2011 om 23:14. |
|
![]() |