Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 september 2011, 14:37   #141
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Goedkope, holle woorden. Buiten het FDF zijn er geen imperialistische partijen (de rest kan het niet schelen, dat wordt hoogstens als pasmunt gebruikt voor onze niet zo snuggere politici), clientelisme vind je in de hele politieke klasse (en is de tweelingsbroer van particratie) en machtsgeilheid.
Niet waar - alle FR partijen zijn imperialistisch - zie ook de nota EDR die de privileges van de franstaligen in de rand wilt uitbreiden, de voorstellen voor een zone metroplitaine, de tweetalige lijsten in Brussel, afschaafing van tweetaligheid van ambtenaren etc etc. Het is juist dat het FDF daar veel verder in gaat maar dat is alles. Maar het gaat zelfs verder dan de partijen, de franstaligen zelf (de meeste) zijn cultuurimperialistisch ingesteld (mede door hun pers) en vinden dat ze recht hebben op onbeperkt toegang tot Vlaams geld. De FR pers denkt ook zo.
Oud 5 september 2011, 15:05   #142
soms
Vreemdeling

soms's schermafbeelding

Standaard

Hallo!!!!

Word eens wakker mensen. Die onafhankelijkheidsdroom is totaal niet realistisch. Als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept zal er een serieuze vechtscheiding volgen. En ook in deze vechtscheiding zijn de Vlamingen vragende partij en dus per definitie in een slechtere onderhandelingspositie.

Mochten we eens de mogelijkheid krijgen om als Vlamingen de Franstalige politici electoraal af te straffen of te belonen.
Volgens mij zou dit op langere termijn een betere uitkomst geven dan de wapens op te nemen en onafhankelijkheid uit te roepen.

En die stemplicht mogen ze ook wel eens af schaffen, V partijen hebben onmiddellijk 30% minder stemmen.

Hiermee wil ik ook niet gezegd hebben dat ze moeten toegeven, maar een beetje redelijkheid van beide zijden zou ons wel een beetje dichter kunnen brengen.
soms is offline  
Oud 5 september 2011, 15:08   #143
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soms Bekijk bericht
Hallo!!!!

Word eens wakker mensen. Die onafhankelijkheidsdroom is totaal niet realistisch. Als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept zal er een serieuze vechtscheiding volgen. En ook in deze vechtscheiding zijn de Vlamingen vragende partij en dus per definitie in een slechtere onderhandelingspositie.

Mochten we eens de mogelijkheid krijgen om als Vlamingen de Franstalige politici electoraal af te straffen of te belonen.
Volgens mij zou dit op langere termijn een betere uitkomst geven dan de wapens op te nemen en onafhankelijkheid uit te roepen.

En die stemplicht mogen ze ook wel eens af schaffen, V partijen hebben onmiddellijk 30% minder stemmen.

Hiermee wil ik ook niet gezegd hebben dat ze moeten toegeven, maar een beetje redelijkheid van beide zijden zou ons wel een beetje dichter kunnen brengen.
Ja, ik maan de Vlaming ook dagelijks aan tot bang en onderdanig zijn, het helpt niet meer precies.
Oud 5 september 2011, 15:16   #144
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hallo!!!!

Nee, wij verklaren ons onafhankelijk - we houden alle belastingen in, en dan effe kijken hoe lang de Walen moeilijk blijven doen als de federale overheid droog staat... Bovendien zijn onze eisen volledig in lijn met internationale normen, dus we kunnen altijd de internationale arbitratie-kaart uitspelen... De onafhankelijkheid komt er sowieso, het is gewoon een kwestie van wanneer.

Citaat:
Ten eerste hoe dan, een negatieve stem? Dan hebben de Walen die ook hé. Ten tweede het is totaal ondemocratisch - ik kies voor wie ik stem, niemand heeft een recht dat te vetoen of te annuleren, hetzelfde geld voor de franstaligen kiezers. Ten derde - no way in hel men daar een akkoord over kan vinden in dit onland.

Citaat:
Er is al geen stemplicht meer, toch niet in de praktijk. En die percentage hebt ge uit uw duim gezogen... het zou evengoed de traditionele partijen kunnen treffen - hun stemmer zijn veel lauwer dan die van N-VA of VB...

Citaat:
Fuck that jochie. De Vlamingen zijn al decennia redelijk geweest, meer dan redelijk zelfs. De franstaligen nooit. Trouwens het is te laat Belgie kan niet meer gered worden - het is gewoon een kwestie van tijd voor de boel uiteen valt...
Oud 5 september 2011, 15:16   #145
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, ik maan de Vlaming ook dagelijks aan tot bang en onderdanig zijn, het helpt niet meer precies.
Oud 5 september 2011, 15:17   #146
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ja, die Vlamingen krijgen kapsones.
Oud 5 september 2011, 15:19   #147
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, die Vlamingen krijgen kapsones.
En dat terwijl ze zo'n plaatselijke taal hebben, een beetje bescheidenheid zou op zijn plaats zijn

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 5 september 2011 om 15:20.
Salvadorii is offline  
Oud 5 september 2011, 15:21   #148
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet waar - alle FR partijen zijn imperialistisch - zie ook de nota EDR die de privileges van de franstaligen in de rand wilt uitbreiden, de voorstellen voor een zone metroplitaine, de tweetalige lijsten in Brussel, afschaafing van tweetaligheid van ambtenaren etc etc. Het is juist dat het FDF daar veel verder in gaat maar dat is alles. Maar het gaat zelfs verder dan de partijen, de franstaligen zelf (de meeste) zijn cultuurimperialistisch ingesteld (mede door hun pers) en vinden dat ze recht hebben op onbeperkt toegang tot Vlaams geld. De FR pers denkt ook zo.
Pasmunt voor onze niet zo snuggere politici. QED.
Vito is offline  
Oud 5 september 2011, 15:28   #149
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo!!!!

Aangezien de Belgicistische partijen (ik lul ook maar wat, maar blijkbaar is dat in) dan 50% stemmen verliezen, is dat een uitstekende zaak voor de Vlaamse partijen
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 september 2011 om 15:29.
fox is offline  
Oud 5 september 2011, 15:28   #150
soms
Vreemdeling

soms's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, wij verklaren ons onafhankelijk - we houden alle belastingen in, en dan effe kijken hoe lang de Walen moeilijk blijven doen als de federale overheid droog staat... Bovendien zijn onze eisen volledig in lijn met internationale normen, dus we kunnen altijd de internationale arbitratie-kaart uitspelen... De onafhankelijkheid komt er sowieso, het is gewoon een kwestie van wanneer.
Al eens gedacht aan wat speculanten dan kunnen uitvoeren. Dit kan tot een ergere toestand leiden dan deze van Griekenland

Citaat:
Ten eerste hoe dan, een negatieve stem? Dan hebben de Walen die ook hé. Ten tweede het is totaal ondemocratisch - ik kies voor wie ik stem, niemand heeft een recht dat te vetoen of te annuleren, hetzelfde geld voor de franstaligen kiezers. Ten derde - no way in hel men daar een akkoord over kan vinden in dit onland.
Doordat de politici ook over de taalgrens campagne zullen moeten voeren kan je bewust kiezen om niet op een pietpater als Di Rupo te stemmen. Nu zijn we zelfs geen potentiële kiezers. Nu zijn we voor de Franstaligen volledig politiek overbodig, net zoals de Vlaamse politici totaal niet wakker liggen over de Waalse publieke opinie.

Citaat:
Er is al geen stemplicht meer, toch niet in de praktijk. En die percentage hebt ge uit uw duim gezogen... het zou evengoed de traditionele partijen kunnen treffen - hun stemmer zijn veel lauwer dan die van N-VA of VB...
Er is inderdaad geen stemplicht maar een opkomstplicht. Die geld in de praktijk nog steeds. Die 30% is idd uit de duim gezogen maar er zou zeker het een en het ander veranderen in het politieke landschap.

Citaat:
Fuck that jochie. De Vlamingen zijn al decennia redelijk geweest, meer dan redelijk zelfs. De franstaligen nooit
Feit! vandaar dat ik ook oproep tot redelijkheid van de twee kanten!

Laatst gewijzigd door soms : 5 september 2011 om 15:31.
soms is offline  
Oud 5 september 2011, 15:29   #151
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo!!!!

Vlaanderen zal geen vragende partij zijn bij een splitsing van het land. Splitsing zal een voldongen feit zijn.

Onafhankelijkheid is een voldongen feit van zodra één van beide landsdelen de onafhankelijkheid uitroept.
Hoera is offline  
Oud 5 september 2011, 15:30   #152
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al eens gedacht aan wat speculanten dan kunnen uitvoeren. Dit kan tot een ergere toestand leiden dan deze van Griekenland

Jup, Wallonie zou wel eens met de gebakken peren kunnen zitten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 5 september 2011, 15:33   #153
soms
Vreemdeling

soms's schermafbeelding

Standaard

Wallonie zou inderdaad wel eens met de gebakken peren kunnen zitten. Maar ik vrees dat het voor de 3 gewesten slecht zou kunnen aflopen!
soms is offline  
Oud 5 september 2011, 15:35   #154
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei enkel dat een akkoord geen ramp zou zijn... En dat Vlaanderen in 2014-2015 onafhankelijk zal worden - ik blijf daarbij - een regering zonder N-VA zal die partij enkel electoraal versterken, zeker eentje obv de nota EDR.
2014 is nog veraf. Mag ik je er in 2016 aan herinneren dat je erbij blijft dat het in 2014-2015 onafhankelijk zal worden? Ik ben een geduldig mens, zonder veel glazen bollen.

Citaat:
Ik ben het helemaal oneens - de franstaligen zullen er niets over te zeggen hebben - de onafhankelijkheid wordt in het Vlaams parlement uitgeroepen - ik heb al elders genoeg de volledige scenario uitgetekend.
Dat jij dat scenario uittekent, wil ik graag geloven. Dat het zo zal gebeuren en op zo'n korte tijd: dat is een heel andere zaak natuurlijk.

Citaat:
En geen kans in de wereld dat Belgie nog 40 jaar bestaat. Uw houding getuigt overigens van defaitisme en zelf-ingeprate hulpeloosheid...
Neen, de uwe getuigt van misplaatste wensdromerij, van een soort fantasie waarbij de karabiniers op het einde met klaroengeschal binnenvallen, de stoute indianen afmaken en de held juichend in de armen vallen, die dan het meisje kust waarop er breed "einde" op het scherm komt met een hele lange aftiteling.

Citaat:
Brussel zal onafhankelijk worden. So?
Brussel is niet levensvatbaar.

Citaat:
Bovendien, ijzere Rijn, ontpoldering, zegt dat u niets? In theorie hebt ge wellicht gelijk, in de praktijk helemaal niet...
Niemand geeft daarom, daarom gebeurt er niets, maar Nederland gaat wel degelijk in de fout.

Citaat:
een soeverein land dat zijn afspraken niet naleeft, daar valt weinig tegen te doen. Als wij de faciliteiten afschaffen, niemand die ons zal kunnen tegenhouden...
Nogal een figuur dat wij zullen slaan in het buitenland: nog maar net onafhankelijk en al meteen alle afspraken aan de laars lappen. Met een beetje lobbywerk kunnen Franstaligen dan zelfs sancties tegen ons laten afkondigen. En in tegenstelling tot de Nederlandse onafhankelijkheid, is de Vlaamse dan nog niet geconsolideerd.

Citaat:
Dit was de laatste 'staatshervorming', volgende keer is er helemaal geen akkoord mogelijk, wegens een tekort aan Huisnegers die effectief verkozen geraken...
Zegt Salvadorii, de VWarrior van dienst.

Citaat:
Allemaal onrealistisch. De franstaligen willen niet((con-)federatie), Luxemburg wilt zeker niet, Nederland is hoogsten lauw, en de gemiddelde Vlaming wilt helemaal geen Hollander worden. Of die ideeen goed zijn of niet doet er niet toe - ze zijn gewoon niet haalbaar.
Het is natuurlijk veel realistischer zoals Salvadorii het zegt: stoere BDW slingert aan een liaan het Vlaams Parlement binnen, waar hij net 99% van de zetels verovert heeft en roept de Vlaamse onafhankelijkheid uit, Brussel sluit zich aan en alle FDF'ers maken zichzelf van kant.

Als België de kant van Griekenland opgaat, zie ik eerder een fusie gebeuren tussen België en Nederland, als die laatsten ons wel willen gezien hun mercantiele ziel.

Citaat:
Belgie zal het begeven (het kan gewoon niet anders), de EU blijft,
De EU overleeft de val van de € niet. Het prestigeverlies is dodelijk.

Citaat:
(het zou wel kunnen dat Griekenland tot zelfs heel Zuid Europa uit de euro stappen, maar zelfs dat lijkt me onwaarschijnlijk).
Uw opinies worden steeds meer de perfecte contra-indicatie van wat er wel mogelijk is. Iets wat je deelt met BWarrior.
Vito is offline  
Oud 5 september 2011, 15:35   #155
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wallonie zou inderdaad wel eens met de gebakken peren kunnen zitten. Maar ik vrees dat het voor de 3 gewesten slecht zou kunnen aflopen!
Op korte termijn misschien wel, op lange termijn niet voor Vlaanderen
Hoera is offline  
Oud 5 september 2011, 15:37   #156
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hierzie. Nog een "wees bang domme vlaming" trol. Alsof we er hier nog niet genoeg van hebben.
fox is offline  
Oud 5 september 2011, 15:43   #157
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aangezien de Belgicistische partijen (ik lul ook maar wat, maar blijkbaar is dat in) dan 50% stemmen verliezen, is dat een uitstekende zaak voor de Vlaamse partijen
En dat had je niet vóór dat vetgedrukte zinnetje door?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 5 september 2011, 15:46   #158
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
En dat had je niet vóór dat vetgedrukte zinnetje door?
natuurlijk wel, maar onze nieuwste forum "aanwinst" waarschijnlijk niet.
fox is offline  
Oud 5 september 2011, 15:48   #159
soms
Vreemdeling

soms's schermafbeelding

Standaard

Neen, niet een "wees bang domme vlaming" maar een "wees beducht en sluw vlaming". Als je denkt dat de franstaligen hun melkkoe zomaar zullen zonder slag of stoot zullen afgeven, dan vrees ik dat je er naast zit.
soms is offline  
Oud 5 september 2011, 15:50   #160
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, niet een "wees bang domme vlaming" maar een "wees beducht en sluw vlaming". Als je denkt dat de franstaligen hun melkkoe zomaar zullen zonder slag of stoot zullen afgeven, dan vrees ik dat je er naast zit.
Als die melkkoe voor zelfbeschikking kiest, hebben de Franstaligen daar niets aan te zeggen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be