![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
Uit Wikipedia: "Van kinderarbeid is sprake als kinderen een belangrijk deel van de dag (of nacht) werk verrichten. Vaak is sprake van slecht betaald werk, in een aantal situaties worden de kinderen helemaal niet betaald."
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoeft ook niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"De werkzaamheden waarvoor een individuele afwijking kan worden toegekend, worden in de wet opgesomd. Het gaat om: de medewerking van kinderen als acteur, figurant, zanger, muzikant of danser aan uitvoeringen van culturele, wetenschappelijke, opvoedkundige of artistieke aard, zoals onder andere: 2 toneel, opera, ballet of circus; 2 dans-, muziek- of zangwedstrijden of enige andere podiumwedstrijd of -activiteit (bijvoorbeeld playback- en soundmixshows); • de medewerking van kinderen als acteur, figurant, zanger, muzikant of model aan beeld- of klankregistraties of rechtstreekse uitzendingen voor radio of televisie, al dan niet voor reclamedoeleinden; • de medewerking van kinderen als figurant of model aan fotosessies, al dan niet voor reclamedoeleinden; • de medewerking van kinderen als model of figurant aan modeshows en voorstellingen van collecties klederen. Het is niet mogelijk om een individuele afwijking aan te vragen voor een activiteit die niet in de wet is vermeld. De individuele afwijkingen worden maar toegestaan voor een bepaalde tijd en voor een bepaalde werkzaamheid. Deze werkzaamheid kan weliswaar uit verscheidene afzonderlijke prestaties bestaan: bijvoorbeeld een aantal opvoeringen van eenzelfde toneelstuk, op diverse data en/of locaties. (...) Voor de kinderen van 7 tot en met 11 jaar mag de maximumduur van de werkzaamheid 6 uren per dag niet overschrijden. Deze werkzaamheid moet daarenboven worden uitgevoerd tussen 8 en 22 uur. (...) Voor de kinderen van 7 tot en met 11 jaar moet een half uur ononderbroken rust worden toegekend wanneer de werkzaamheden 3 uren hebben geduurd. (...) Kinderen van 7 tot en met 11 jaar mogen niet meer dan 12 werkzaamheden per jaar uitvoeren. Wanneer het kind voor zijn prestatie geld of in geld waardeerbare voordelen ontvangt, gelden er speciale beschermingsmaatregelen. Deze maatregelen zijn eveneens van toepassing wanneer het geld of de in geld waardeerbare voordelen aan de vader, moeder of de voogd van het kind worden uitgekeerd. De betaling in geld moet gebeuren door diegene die de individuele aanvraag tot afwijking op het verbod van kinderarbeid heeft ingediend; dit is de persoon die de verantwoordelijkheid heeft voor het organiseren van een activiteit waaraan het kind zijn medewerking mag verlenen. Deze moet het loon in geld storten op een geïndividualiseerde spaarrekening op naam van het kind bij een financiële instelling (een “geblokkeerde rekening”). De intrest wordt gekapitaliseerd. Over deze geïndividualiseerde spaarrekening, zowel wat de hoofdsom als wat de intresten betreft, mag enkel de titularis (het kind) beschikken bij zijn meerderjarigheid. De betaling van het loon in geld moet op voormelde manier gebeuren; een andere betalingswijze is nietig."
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor jou niet, voor vele mensen wel --- en niets is eeuwig.
Ik hoef namelijk geen zuidpoolexpedities en ziekenhuizen op naam van een tienjarige wiens enige prestatie het is geboren te zijn uit de "juiste" baarmoeder.
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat een meerderheid van de bevolking nog altijd voorstander is van de monarchie...
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom? dat is toch een kind als een ander?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet. Het is een troonopvolgster.
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en dus gelden de wetten niet voor haar??
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard niet. Dat zou toch al te gek zijn...
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is hetzelfde verschil als een kind dat op een feest eens een showke geeft op de dansvloer, en de kinderen die in beauty pageants geduwd worden.
![]() |
![]() |
#153 |
Minister-President
|
![]() Als ze ooit die kans krijgt?
Papa Flip zit er nog niet eens, als die er ooit nog opraakt, op die troon. De poten worden zowat vanonder die troon gezaagd. Vandaar dat Albert den daver heeft met BHV, de burgemeesters kwestie enz...
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat daar dan een bende gestudeerde mensen (dokters, professoren) gelijk kiekens zonder kop achter lopen, dat is nog het ergste van al eigenlijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werkbezoek.
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier heb je een punt.
![]() |
#157 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee, dat is het dus duidelijk niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb overal punten. Ze worden alleen niet altijd erkend.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop toch met trollen Raf.
![]() |
![]() |