Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2011, 00:20   #141
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Gij moet mij helemaal niets uitleggen. Wat een gezever hier zeg.

En nu terug ontopic: Is Nasrdin niet geweldig, meneer.
Een belachelijke aansteller vind ik het...Wat voor rollen speelt die gewoonlijk ? Hofnar of zo ? Opperhofnar aan het Hof van Koning Pol Correct De Eerste...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 00:40   #142
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Jaja, zonder allochtonen had je ook geen " Verhagen's " en geen " Wilders " die de toon aangeven...
Nederland was 30 jaar geleden één van de meest tolerante landen die er bestonden, besef je dat ? Kijk wat allochtonen daar teweeg gebracht hebben bij de bevolking !
Voor de massa-immigratie zouden mensen als Wilders en Verhagen nooit het minste succes geboekt hebben.
Ja, en dat zijn we nog steeds.
Ik had laatst een discussie met iemand die vond dat ''wij'' de afgelopen tien jaar veranderd zijn. Dat is niet zo, we zijn nog steeds dezelfde eigenwijze klootzakken. En altijd anti-politiek-correct en anti-autoritair geweest. Anders dan Vlamingen weliswaar maar toch. Alleen heeft de aandacht zich nu verlegd.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 00:44   #143
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik had laatst een discussie met iemand die vond dat ''wij'' de afgelopen tien jaar veranderd zijn. Dat is niet zo, we zijn nog steeds dezelfde eigenwijze klootzakken. En altijd anti-politiek-correct en anti-autoritair geweest. Anders dan Vlamingen weliswaar maar toch. Alleen heeft de aandacht zich nu verlegd.
Nederland is veranderd. Zeker niet beter geworden. Allochtonen zijn niet vreemd aan deze ontwikkelling. Wilders en Verhagen plukken er de vruchten van.
Oud 6 oktober 2011, 20:17   #144
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Volmondig mee eens. Vooral met die laatste zin.
Oud 6 oktober 2011, 23:56   #145
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De zoveelste film over allochtonen...Ik zeg niet dat ze heel slecht zijn , ik zeg niet dat dat niet mag, er is zeker een afzetmarkt voor zulke filmkes met al die allochtonen hier, maar ze daar nu een prijs voor geven...?! t'Is sterk overdreven, hé...Of misschien is dat om die mannen wat aan te moedigen ?
Oud 8 oktober 2011, 08:31   #146
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De Marokkaanse Nasrdin Dchar maakt het volk trots door het gouden kalf in wacht te slepen. Mooie speech, en een pracht van een boodschap naar alle allochtone jongeren: Durf te dromen en laat ze uitkomen!

Wat ik ook mooi vond is dit stukje "Nou meneer Wilders en met u alle mensen die achter u staan: Ik ben een Nederlander, ik ben heel trots met Marokkaans bloed. Ik ben een moslim en ik heb een fucking gouden kalf in mn hand". En dan die trotse Nederlanders die opstaan, gillen en fluiten...Fantastische gewoon. Ik ben alvast trots op mijn geloofs- en afkomstgenoot en vond hem goed in de film 'Rabat'. Ik wens hem nog veel succes met zijn carrière.

http://www.youtube.com/watch?v=qKsbx...layer_embedded
En terecht.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2011, 08:32   #147
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaloezie, niet meer of minder.
Daar lijkt het wel op, gezien de reacties.

Of druipt er zoveel haat van de reacties omdat de klassieke vooroordelen hier niet opgaan.
Oud 8 oktober 2011, 09:28   #148
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
De zoveelste film over allochtonen...Ik zeg niet dat ze heel slecht zijn , ik zeg niet dat dat niet mag, er is zeker een afzetmarkt voor zulke filmkes met al die allochtonen hier, maar ze daar nu een prijs voor geven...?! t'Is sterk overdreven, hé...Of misschien is dat om die mannen wat aan te moedigen ?
Nee hoor, kiezers ronselen oftewel POKO
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2011, 14:48   #149
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Of druipt er zoveel haat van de reacties omdat de klassieke vooroordelen hier niet opgaan.
Klassieke vooroordelen ? Het gaat hier volgens mij ( na de video gezien te hebben ) gewoon over " positieve " discriminatie.
Derderangsfilmke, met derderangsacteurkes...
Ik zou zeggen 3/10 jongens, maar geef de moed niet op, met veel leren, werken en moeite doen komen jullie een mooie dag wel op 6/10. En dan is volgens mij jullie uiterste bereikt...
Oud 8 oktober 2011, 15:03   #150
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

onder de topic met als titel:

"Nasrdin Dchar maakt het volk trots!"
welk volk?

Ik ben Marokkaan en Moslim en heb een fucking kalf vast? Hét volk?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 oktober 2011 om 15:18.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2011, 15:15   #151
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

welk volk?

Ik ben Marokkaan en Moslim en heb een fucking kalf vast? Hét volk?
Oie, die is te moeilijk hoor Synnie, want wanneer je Nederlander bent van Marokkaanse afkomst; dan mag je wel je origine voorop stellen, zelfs je geloof mag je trots benoemen, maar wanneer je van origine Nederlander bent moet je zwijgen en waarin je gelooft mag je al helemaal niet zeggen!

Ongetwijfeld krijgen we nu het amusante schouwspel van onze medeforummers die gaan roepen dat van deze opmerking" haat afdruipt" en dat ik " die man niets gun" " omdat hij " Marokkaan " is.
Uiteraard is dit niet zo, ik vind het knap wat die man deed en fijn dat hij een "fucking kalf" heeft,maar waarom het dan ineens Nederlander af lijkt te wezen, terwijl hij toch niet in Marokko maar in Nederland woont en werkt, is me niet echt duidelijk...zo zie je maar, iedereen krijgt kansen in Nederland en dit ongeacht origine!
Met die haat valt het dus nogal mee lijkt me zo
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2011, 15:40   #152
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

welk volk?
Mensen van Marokkaanse afkomst.
Net zoals wij Belgen trots zijn als Kim Clijsters een tennistornooi wint, of Kim Gevaert, Olivia Borlée, Hanna Mariën en Élodie Ouédraogo brons behalen,...
Oud 8 oktober 2011, 15:45   #153
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Oie, die is te moeilijk hoor Synnie, want wanneer je Nederlander bent van Marokkaanse afkomst; dan mag je wel je origine voorop stellen, zelfs je geloof mag je trots benoemen, maar wanneer je van origine Nederlander bent moet je zwijgen en waarin je gelooft mag je al helemaal niet zeggen!
Een "van orgine Nederlander" mag toch evengoed zijn identiteit(en) vertellen.

Citaat:
Ongetwijfeld krijgen we nu het amusante schouwspel van onze medeforummers die gaan roepen dat van deze opmerking" haat afdruipt" en dat ik " die man niets gun" " omdat hij " Marokkaan " is.
Jij voelt je precies al aangesproken op voorhand.

Citaat:
Uiteraard is dit niet zo, ik vind het knap wat die man deed en fijn dat hij een "fucking kalf" heeft,maar waarom het dan ineens Nederlander af lijkt te wezen, terwijl hij toch niet in Marokko maar in Nederland woont en werkt, is me niet echt duidelijk...zo zie je maar, iedereen krijgt kansen in Nederland en dit ongeacht origine!
Hij is daarmee toch niet Nederlander af. Hij noemt zichzelf expliciet Nederlander.
"Nou meneer Wilders en met u alle mensen die achter u staan: Ik ben een Nederlander, ik ben heel trots met Marokkaans bloed. Ik ben een moslim en ik heb een fucking gouden kalf in mn hand".
Oud 8 oktober 2011, 18:21   #154
Quorn
Banneling

Standaard

Het is toch al te gek toe te geven en trots te zijn op je geloof in een moorddadig pedofiel boek als volwassene?
Oud 8 oktober 2011, 18:23   #155
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Klassieke vooroordelen ? Het gaat hier volgens mij ( na de video gezien te hebben ) gewoon over " positieve " discriminatie.
Derderangsfilmke, met derderangsacteurkes...
Ik zou zeggen 3/10 jongens, maar geef de moed niet op, met veel leren, werken en moeite doen komen jullie een mooie dag wel op 6/10. En dan is volgens mij jullie uiterste bereikt...
Voor Marokkanen is, gezien de gemiddelde intelligentie dr inteelt, 3/10 een kalf waard.
Oud 8 oktober 2011, 18:54   #156
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een "van orgine Nederlander" mag toch evengoed zijn identiteit(en) vertellen.

Jij voelt je precies al aangesproken op voorhand.

Hij is daarmee toch niet Nederlander af. Hij noemt zichzelf expliciet Nederlander.
"Nou meneer Wilders en met u alle mensen die achter u staan: Ik ben een Nederlander, ik ben heel trots met Marokkaans bloed. Ik ben een moslim en ik heb een fucking gouden kalf in mn hand".
Het is niet omdat u voorspelbaar bent dat ik me aangesproken voel door wat u dan te vertellen zou hebben, maar blijkbaar herkent u zichzelf wel onmiddellijk in mijn opmerking.
Oud 8 oktober 2011, 18:55   #157
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Voor Marokkanen is, gezien de gemiddelde intelligentie dr inteelt, 3/10 een kalf waard.
Dat vind ik een beledigende opmerking.
Oud 8 oktober 2011, 19:18   #158
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik een beledigende opmerking.
Agreed.
Het zegt meer over de persoon die het zegt dan over zij waar hij het over heeft.
Oud 8 oktober 2011, 21:13   #159
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat u voorspelbaar bent dat ik me aangesproken voel door wat u dan te vertellen zou hebben, maar blijkbaar herkent u zichzelf wel onmiddellijk in mijn opmerking.
Voorspelbaar?
Natuurlijk herken ik je :
"dat van deze opmerking" haat afdruipt" "
wanneer ik net ervoor schreef :
Of druipt er zoveel haat van de reacties ...
Maar ik begrijp niet waarom jij in de verdediging meent te moeten gaan van deze medeforummers die zo'n haatdragende opmerkingen neerschrijven.
Oud 9 oktober 2011, 15:23   #160
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk is het van jouw kant geen haat.

Maar ik denk dat mensen over het algemeen onderschatten wat het betekent om een tweede- of derde-generatie allochtoon te zijn in West-Europa. Afgezien van worstelingen met de eigen identiteit - die al niet mals zijn want je bevindt je tussen twee culturen - is er ook nog de tijdgeest van de afgelopen tien jaar waarin juist de Marokkanen en de moslims onder maatschappelijke druk staan.

Een beetje meer empathie kan geen kwaad.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be