![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Gouverneur
|
![]() De meerderheid van de Vlamingen, die zich weinig met politiek bezighouden, slagen er mijn inziens niet in om het concept "België" van het concept "Vlaanderen" te onderscheiden. Men is fier om "Belg" te zijn, terwijl de maatschappij rondom hun eigenlijk ondertussen een "Vlaams concept" geworden is.
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag blijft waarom u er voor kiest om aan de kant te blijven staan terwijl we beter kunnen. Dat lijkt me totaal onzinnig. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is helemaal niks dwaas aan. Uw antwoord daarentegen.... Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er eentje excelleert in het aan de kant staan, is het wel uw vriend Bart.
|
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo veel is duidelijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 oktober 2011 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Waarom vraagt men niet aan die 75% Vlamingen die fier (zouden) zijn Belg te zijn... ► waarom/waarop zij fier (zouden) zijn?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 6 oktober 2011 om 12:45. |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister
|
![]() Waarschijnlijk hebben ze 1000 belgicisten opgezocht waar 30 % aan het bekeren is.
Wie gelooft deze peiling nu? Ik allesinds niet, en zeker niet dat die van een belgicistische zender als vrt komt... ![]() Laatst gewijzigd door matthias999 : 6 oktober 2011 om 12:48. |
![]() |
![]() |
#152 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mij is het allemaal wat te doorzichtig, wat te veel georchestreerd, wat te clean, wat te gestuurd, wat te... demagogisch. Maar als clowns uit de media menen dat dit tot hun taken hoort, als zij vinden dat zij mij op die manier mogen schofferen, dan doen ze maar. Afrekenen (lees: voor de eigen verantwoordelijkheid plaatsen - of ze gaan mij hier nog allerlei militaristische trekjes toedichten!!!) doe je nu eenmaal altijd op 't einde, en da's niet verder weg geduwd door heel deze perceptie-oorlog.
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ok. Ik begrijp het. Het klopt dus wel maar je hebt er niks tegen in te brengen. Bedankt om dat eventjes te bevestigen. O ja, u hebt duidelijk nog niet begrepen wat een retorische vraag is. Dat komt dwaas over moet ik zeggen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#155 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar nog eens, België zelf is best een aangename plek om wat te verblijven. Het probleem is de machinerie, de veel te hoge belastingen, en het slecht werkende staatsbestel. Het is de enige reden waarom ik de federale staat wil opgeheven zien (of grotendeels uitgehold), omdat die voor mij irreversiebel naar de knoppen is en enkel maar een lastpost is die niks nuttigs bijdraagt, in tegendeel.
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Laten we niet vergeten dat zo een bufferstaat tussen grote machtsblokken ook zijn voordelen heeft voor de vrede en het algemeen welzijn in Europa. |
|
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar nog eens, het leven in België is niet onaangenaam op zich, maar de factoren die het niet onaangenaam maken hebben niks met de Belgische staatsstructuur te maken, in tegendeel. Maar je gelooft blijkbaar de propaganda dat als je over de grens gaat, het plots allemaal veel moeilijker leefbaar wordt, he. Welnu, je zou eens kunnen schrikken van hoe goed het ergens anders is... (oké, op 1 ding na: werklozensteun zonder begrenzing in de tijd. Ik geef toe dat ik soms, als ik ontevreden ben over mijn baas, op mijn nagels bijt dat het in Frankrijk tot 2.5 jaar beperkt is. Ik zag mij anders al in mijn tuin in mijn hangmat tot aan mijn pensioen, maar bon, ik moet dus blijven werken, eigen schuld dikken bult ik ben weggegaan uit België. Aan de andere kant, als ik het verschil in belastingen opzij leg, dan kan ik wel 20 jaar vroeger gaan rentenieren, dat wel)
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen was dat de etat Belgo-Flamand waar de Franstaligen niet van wilden horen. Zolang de Vlamingen boerenpummels waren (dus voor de oorlog), en zolang de Vlamingen konden koest gehouden worden met hun 'collaboratie erfzonde', was dat leefbaar, die unitaire staat. Maar toen ze wakker werden in de jaren 60, ging het niet meer.
![]() |
#160 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |